A II. világháború (1939 - 1945)

6220719580_7cce3b6fbe_o.jpg
1.jpg


t_waffentrager10.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Igazad lehet, de nehéz pontosan megítélni. Alapos kutatómunkát igényelne, mit is fejlesztettek valójában, vagy mi a mai kitalált harceszköz. A háború végén rengeteg német fegyver fejlesztése folyt, ami soha nem került sorozatgyártásra és hadrendbe. Viszont vannak fotók, amelyek talán nem a photoshop kategóriába tartoznak.

partially-completed-chassis.jpg


9xof97lhiaw51.jpg


jFQFFenjqA8Wh1ZMW_stMApXSrlGZwPIkZzV3OMliMLdDkWpHHxN_7GnNBv-2t9imCv1LmvUEUSZSEi68b3z_Gux_7UqVg_OQyjS72nqdYaaw5GGEukvRYxnf20tHSTPt4y8QFBnjO4DZE5k
6253671086_342d5f0390_b.jpg


d420fa7ffe84d00dc9a93c16db28b5ab.jpg

9160.attach.jpg

A háború legvégén mindenféle szörnyszülöttet látni, pl. asszem Pz. I. alvázon 88-as löveget.
Aztán egyesek ebből építettek légvárakat.
Semmi többről nincs itt szó.
 

Érdekes kis gyösz volt, mondjuk ha megemlítette a GAZ-61-et stb. akkor a német Einheits-PKW der Wehrmacht sorozatot is megemlíthette volna (könnyű, közepes és nehéz kategória), a Stoewer R 180 Special eléggé hasonlított a háború utáni GAZ-69-re. Később az R1200 váltotta fel, ez ismertebb, de az egész Einheits-PKW sorozat nem volt egy túl nagy sikertörténet, a Kübelwagen sokkal jobbnak bizonyult a könnyű terepjáró kategóriában.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



A háború legvégén mindenféle szörnyszülöttet látni, pl. asszem Pz. I. alvázon 88-as löveget.
Aztán egyesek ebből építettek légvárakat.
Semmi többről nincs itt szó.

A végére mindenre raktak ágyút, ha lánctalpa volt, bármi is volt az alváz. Illetve, azonos célra, néha tucatnyi fejlesztés ment párhuzamosan, különböző cégek által. Nem volt ebben sem egységesítés. Jó példa erre a légvédelmi rakéták esete.
 
enyhén off nem tudja valaki véletlenűl annak a német pilótának a nevét aki lebombázott egy amerikai bombázót amikor azok valami német várost mentek lepombázni? (3 vagy 4 bombázó zuhant le a bombázó támadás következtébe) mármint hogy érthető legyen ki az aki rádobta a bombáját egy ellenséges bombázóra ami kötelékbe repült és eltalálta! és ennek következtében több ellenséges repüllő is lezuhant. (azért vóltak durva már már komikus szituk :D jójó tudom emberek haltak meg...de akkor is)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Heinz Knoke. A könyvében ír is róla. Időzített bomba volt, a kötelek kozepen robbant.

Kesobb végeredményben áttértek az időzített tüzérségi rakétákra, de az elv ugyanaz volt. Védőfegyverek hatotavjan kívül tüzet nyitni és felbontani a formációt.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Szittya
Német páncèlgránátos oktatófilm. Betörés elhárítása.
Érdekes, még nem láttam..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
furcsa hogy az Sdkz.251 ből oldalt ugrálnak ki...miért nem a hátsó ajtót használták?
SdKfz_251_rear_doors.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Szittya
Német páncèlgránátos oktatófilm. Betörés elhárítása.
Érdekes, még nem láttam..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
furcsa hogy az Sdkz.251 ből oldalt ugrálnak ki...miért nem a hátsó ajtót használták?
SdKfz_251_rear_doors.jpg
Mert gyorsabb.
 
A háború legvégén mindenféle szörnyszülöttet látni, pl. asszem Pz. I. alvázon 88-as löveget.
Aztán egyesek ebből építettek légvárakat.
Semmi többről nincs itt szó.

Folyamatos volt a németeknél (és kisebb részt szovjeteknél) a tákolás.
Már a lengyel hadjárat idején belefutottak egy problémába, hogy kellene valami erődítmények ellen/városi harcra ezért ráemelték a SiG33-as löveget a Panzer I alvázára, hozzá heggesztették a kerekeit, körbevették 3 oldalról 10mm páncélzattal és mehetett a menet.

Francia hadjáratban már a 88-as löveget talp nélkül rakták rá az Sdkfz 7-es platójára, ahogy a háború vége felé a Pak40-est is kerekek nélkül heggesztették bele az Sdkfz 251-esbe.

Fő tákoló a francia helyőrség volt, zsákmányolt féllánctalpas tüzérségi vontatóra pl. csináltak egy mindenhol túllógó Sdkfz 251 szerű felépítményt amiben elfért egy komplett Panzergrenadier osztag. A francia tankokból / páncélautókból összetákolt önjáró lövegekből és páncélvadászokból meg ki tudja hány féle létezett.

Keleti fronton a 653. Nehéz páncélvadász-osztály a kedvencem, 43-ban nem elég, hogy a parancsnoki tankjuk az egyetlen működőképes Porsche Tigris volt (másik még Németországban leégett), de a helyettese egy Panzer IV tornyos Párducban ült (eredetileg löveg nélküli tüzérségi megfigyelő Párduc volt) és ezt megfejelték egy Flakpanzer 34-gyel, aminek a tornya helyén egy Flakvierling 38-as volt.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lehet megszakérteni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Porcukros Tigris olyan mint a chilis csoki csak ez jobban kaparja a torkod:-)

6301759_900.jpg



"Reggel beütött a fagy, és a harckocsik a földbe fagytak. Amikor megpróbálták erővel kihúzni őket, semmi sem működött - a kötelek elszakadtak, a futómű eltört. Benzint kellett a harckocsik alá öntenünk és meggyújtani, hogy felmelegítsük a talajt.
A motorok indítói nem működtek. A motort óránként kellett bemelegíteni, de ez rengeteg benzint és motorórát emésztett fel.
Ezután a hosszában elvágott kannákba öntött benzint meggyújtották a jármű alja alatt. Ez természetesen tilos volt, de másképp nem lehetett elindítani a tankot".

Ludwig Bauer, emlékiratok.