A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
Mondjuk én a színtől függetlenül nem értem minek újrafényezni a maradék 5-7 évre egy felújított helit. Minek? Utána már végképp kuka. Nem mindegy milyen színe van erre az utolsó pár évre?

Ha tényleg kiviszik mind a 6 P-t, abból 4en még az ndk-s kamo van, 2-n van csak a magyar minta, fújják csak le egyformára :)
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Mondjuk én a színtől függetlenül nem értem minek újrafényezni a maradék 5-7 évre egy felújított helit. Minek? Utána már végképp kuka. Nem mindegy milyen színe van erre az utolsó pár évre?
Egyrészt mert visszamaratják lemezig ilyen mély munkáknál, másrészt meg ezeken már valószínűleg krétásodik a festés, de amúgyis le kell róla maratni fémig mindent.
https://www.navitec.pl/images/mi24-r/mi24-r-2.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Mondjuk én a színtől függetlenül nem értem minek újrafényezni a maradék 5-7 évre egy felújított helit. Minek? Utána már végképp kuka. Nem mindegy milyen színe van erre az utolsó pár évre?
Egy nagyjavítás a festék lemaratásával kezdődik, mert festékréteg alatt nem látszanak a lemezborításon a hajszálrepedések amikből később komoly repedések, törések, akár katasztrófák is lehetnek. Nagyjavítás végén meg korrózióvédelem felújítása, ami festés-lakkozást jelent.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Mondjuk én a színtől függetlenül nem értem minek újrafényezni a maradék 5-7 évre egy felújított helit. Minek? Utána már végképp kuka. Nem mindegy milyen színe van erre az utolsó pár évre?

2013 óta csillaghangárban voltak, elötte ki tudja mikor voltak lefestve.

Én azt nem értem, hogy minek 5évre felújítani és mért Mi-24 ha nincs hozzá fegyverzet.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Gondolom nem 5 évre újítják fel azokat a helikoptereket ha már kiadnak értük annyit pénzt. Legalább 8-10 évig biztos ki akarják húzni velük. Mostani nagy generál később meg beiktatnak (feltéve) 1-2 kisebb generált (üzemidő hosszabbítás 2-4 év még). Nem lennék meglepődve majd, hogy a nagy generált mi-17 kel is nem fogják ezt eljátszani. Egyébként hány db Mi-17/8 ast terveznek felújítani? Mert én legalábbis eddig 5 ről tudok eddig 4 megvolt.További 1 még felújítanak. Nem lesz az az 5 db egy kicsit kevés részünkre?
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
:D
Tudom a részleteket, jobban mint ezen a fórumon bárki ebben biztos vagyok. A lánglovagokból sokszor a sértettség beszél, azok a tűzoltófecskendők pedig nem tökéletesek, gyermekbetegségekkel küzdenek, de egyébként jók. Az állomány jó része nem szereti a változást, fosik tőle hogy mivel ez már naplózza a kezelői hibákat kiderül ha bénáztak/nem rendesen tartanak karban valamit, a GPS látja hogy esetleg nem vissza jönnek egyből a lehető legrövidebb úton a riasztásból a helyükre, hanem megállnak fagyizni, és úgy általában van köztük bőven aki mindent köpköd ész nélkül. Sajnos tudom hogy miről beszélek, s az is tény hogy minden tiszteletem az övék, elég sok emberen kifog már egy alap érintő képernyő használat, mert számítástechnikai analfabéták. Aki értelmes, és nem fosik attól hogy meg kell tanulni valami új technikát kezelni, az jellemzően elégedett a Rába R-16 al.


Ezzel nagyon- nagyon nagyon tudnék vitázni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Öt üzemképes Mi-17 helikopter kevés?!! Volt amikor csak egy volt, nem egyszer NOTAM-ban kellett bejelenteni a légiforgalom felé, hogy csak a fél országra van kutató-mentő kapacitás!!
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
Gondolom nem 5 évre újítják fel azokat a helikoptereket ha már kiadnak értük annyit pénzt. Legalább 8-10 évig biztos ki akarják húzni velük. Mostani nagy generál később meg beiktatnak (feltéve) 1-2 kisebb generált (üzemidő hosszabbítás 2-4 év még). Nem lennék meglepődve majd, hogy a nagy generált mi-17 kel is nem fogják ezt eljátszani. Egyébként hány db Mi-17/8 ast terveznek felújítani? Mert én legalábbis eddig 5 ről tudok eddig 4 megvolt.További 1 még felújítanak. Nem lesz az az 5 db egy kicsit kevés részünkre?

Nem nagyon van több 17es, amit ki lehetne küldeni javítani. De ha hozzászámolod a 8asokat is, akkor az már 10 darab körüli mennyiség, ami nem rossz.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and tonyo

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Gondolom nem 5 évre újítják fel azokat a helikoptereket ha már kiadnak értük annyit pénzt. Legalább 8-10 évig biztos ki akarják húzni velük. Mostani nagy generál később meg beiktatnak (feltéve) 1-2 kisebb generált (üzemidő hosszabbítás 2-4 év még). Nem lennék meglepődve majd, hogy a nagy generált mi-17 kel is nem fogják ezt eljátszani. Egyébként hány db Mi-17/8 ast terveznek felújítani? Mert én legalábbis eddig 5 ről tudok eddig 4 megvolt.További 1 még felújítanak. Nem lesz az az 5 db egy kicsit kevés részünkre?


Ez nem gondolom témakör. 2024 után nem lehet hosszabítani mindenhol, mindenki ezt kommunikálta. Saját szakállra lehet rá lehet erre dobni 1-2évet de akkor fel kell vállalni a felelőséget is arra, hogy ha vmelyikkel tragédia történik. Ez nem KUB, hogy bár rakéták élettartalma lejárt, de max nem indul el, itt ha megáll akkor ott emberek fognak meghallni.
Tehát adott egy 2019-2024év csakhát pilótánk sincs Mi-24re (nem ez nem jogsi, hogy régen volt és visszaül), nincs kiszolgáló személyzet, nincs kiszolgáló infrastruktúra. Tippre 1-2év mire meglesz a jártasság. tehát az az 5év is inkább csak 3-4év. És ha rendszerbe áll 3-4évre szállításon kívül semmire se jó hisz nincs hozzá fegyverzet. Agybaj ez az egész.
kb 100*értelmesebb lett volna a jobb állapotban lévő Mi-8/17eseket kiküldeni felújításra. Ahoz személyzet, vmekkora kiszolgáló infrastruktúránk is van.

Egész elképesztően inkompetens a Magyar politika ezen a vonalon (is). Komolyan már ha engem mint hobbistát megkérdeznek is megmondom, hogy ha ekkroa forrás van rá akkor sokkal inkább a MI-8/Mi-17 vonal.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Egyszerűen 2013ban nem kellett volna kukázni, eladni... Ha nagyon kellett a pénz stadionra, focira... akkor huzták volna be őket hangárba, ha nincs vettek volna egy szerkezetkészet, fegyverzetet, tartalékalkatrészeket... lehetőségekhez képest konzerválták volna, ne eladtáák volna gombokért, kiszolgáló személyzetet, legalább a keménymagot pedig meg kellett volna tartani, gyakorlatoztatni nem repülő Mi-24en. És még így se 100%ig egyértelmű, hogy akkor nekünk most 5évre kell e... Egyaltalán kell e gunship egy ekkora országnak vagy ennyi pénzből messze többet ki lehetne hozni máshol.
 
  • Tetszik
Reactions: Brimstone

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
Egyszerűen 2013ban nem kellett volna kukázni, eladni... Ha nagyon kellett a pénz stadionra, focira... akkor huzták volna be őket hangárba, ha nincs vettek volna egy szerkezetkészet, fegyverzetet, tartalékalkatrészeket... lehetőségekhez képest konzerválták volna, ne eladtáák volna gombokért, kiszolgáló személyzetet, legalább a keménymagot pedig meg kellett volna tartani, gyakorlatoztatni nem repülő Mi-24en. És még így se 100%ig egyértelmű, hogy akkor nekünk most 5évre kell e... Egyaltalán kell e gunship egy ekkora országnak vagy ennyi pénzből messze többet ki lehetne hozni máshol.
Többet ki lehet hozni másból, ez egyegyértelmű
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 214
81 111
113
Ez nem gondolom témakör. 2024 után nem lehet hosszabítani mindenhol, mindenki ezt kommunikálta. Saját szakállra lehet rá lehet erre dobni 1-2évet de akkor fel kell vállalni a felelőséget is arra, hogy ha vmelyikkel tragédia történik. Ez nem KUB, hogy bár rakéták élettartalma lejárt, de max nem indul el, itt ha megáll akkor ott emberek fognak meghallni.
Tehát adott egy 2019-2024év csakhát pilótánk sincs Mi-24re (nem ez nem jogsi, hogy régen volt és visszaül), nincs kiszolgáló személyzet, nincs kiszolgáló infrastruktúra. Tippre 1-2év mire meglesz a jártasság. tehát az az 5év is inkább csak 3-4év. És ha rendszerbe áll 3-4évre szállításon kívül semmire se jó hisz nincs hozzá fegyverzet. Agybaj ez az egész.
kb 100*értelmesebb lett volna a jobb állapotban lévő Mi-8/17eseket kiküldeni felújításra. Ahoz személyzet, vmekkora kiszolgáló infrastruktúránk is van.

Egész elképesztően inkompetens a Magyar politika ezen a vonalon (is). Komolyan már ha engem mint hobbistát megkérdeznek is megmondom, hogy ha ekkroa forrás van rá akkor sokkal inkább a MI-8/Mi-17 vonal.

Ha a jól emlékszem, azt mondta valamelyik politikus a tévében, hogy azért kell a Mi-24-es, mert a migránsok azt ismerik és már a hangjától is félnek.
A legutóbbi nagyobb árvíznél a politikusok nyilvánították bevethetőnek a helikoptereket azzal, hogy vészhelyzetet rendeltek el. Akkor sem voltak túl jó állapotban a helikopterek, mégis repülniük kellett. Ha nem lesznek migránsok, akkor nem fognak repülni, ha lesznek akkor meg még 2025-ben is fognak, mert a vészhelyzet majd indokolja. Egyébként meg 2024 az a következő 4 év után van, majd foglalkozik vele az, akit akkor érint. Kb. ez lehet a hozzáállás szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and tonyo

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
Ezzel nagyon- nagyon nagyon tudnék vitázni.
Az kiváló, csak hidd el hogy olyan pozícióban vagyok, hogy jobban rálátok mint egy önkéntes tűzoltó. Pont olyan helyen vagyok, ahol látom a műszaki fejlesztéseket, ismerem azokat akik fejlesztik a technikákat, a fejlesztő mérnökökkel is, és az állománnyal is van munkakapcsolatom.
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
A cikk két országot említ. Mindezek fényében érdemes átgondolni a mi helyzetünket. - no ez nem elsősorban a fórumlakóknak szól, mert itt mindenki képben van, inkább az olvasókhoz.

Újra téma a fegyverkezés a Balkánon

https://mno.hu/kulfold/ujra-tema-a-fegyverkezes-a-balkanon-2423793
Sojgu_Vucsics_Belgrad_4_focuspoint_926x504.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
Az kiváló, csak hidd el hogy olyan pozícióban vagyok, hogy jobban rálátok mint egy önkéntes tűzoltó. Pont olyan helyen vagyok, ahol látom a műszaki fejlesztéseket, ismerem azokat akik fejlesztik a technikákat, a fejlesztő mérnökökkel is, és az állománnyal is van munkakapcsolatom.


Aham. Igen, ez általában így szokott lenni. Elég sokan vannak olyan pozícióban, ahonnan nagyon sok mindenre rálátnak, jobban, mint a végrehajtó állomány. Természetesen egy önkéntes tűzoltó, aki olyan kirendeltség alá tartozik, aki országosan a TOP 10-be (direkt nem szűkítem lejjebb, pedig lehetne) tartozik a vonulási számok arányában. Tehát én nem beszélek hivatásosokkal, önkormányzati-, és létesítményi tűzoltókkal, mi csak megvagyunk az egyetlen roncs 50 éves tűzoltóautónkkal és féltékenyek vagyunk a profi RÁBÁKra, ugye? Ja várj, nem. :D :D Mondjuk, hogy az én csapatom az akire a hivatásos parancsnok számít, majdnem úgy számol velünk, mint a hivatásosokkal. Nem évente látom a laktanyát és az autókat facebook képeken, ellenben dolgoztam is már az új RÁBA feliratú Renaulton..


De mond már el,hogy akkor a Heros mitől olyan fasza? Hogy törvényileg nála kötelező javíttatni a hivatásosoknak? Aztán a légzőt nem tudnak javítani, konkrét példa: az MSA már nem vizsgálhatott be, mert ugye a Heros a tuti, bevizsgálták a hibás légzőt, majd elküldték az MSA-hoz, mert nehogy már ők javítsák.. végösszeg 250.000 HUF. Ugyan ilyen hibát az MSA 100.000 HUF -ért javított. (és ez nem pletyka). De. mondhatjuk azt is, hogy milyen logikus a málhatér kialakítás, amin nem engednek változtatni, mert hát ha föld alatti tűzcsapról akarunk szerelni, akkor a régi autókon elég volt a hátsó rekeszhez futni és kivenni mindent, de nem ezt a Herosnál 3 rekeszhez kell menni, ráadásul az autót körbefutni, de beszélhetünk a málhatér csodás kihasználásáról is. Vagy éppen arról, hogy a hátsó kék lámpákat milyen csodásan helyezték el, így igazából csak 1 irányba, elég kis szögben látszanak. Vagy éppen az autó méretéről, hogy mekkora böszme dög. Vagy beszéljünk arról, hogy azért mégis Rosenbauer szivattyúkat használ a Heros, esetleg az áráról, hogy egy árban van az AT felépítménnyel? Az érintő képernyős rendszerről meg az elektronikáról annyit, hogy nem 100%osan megbízható, nem egyszer állt már le és az pedig rohadtul nem jó, ezért kell a fizikai megoldás, ahogy a hadseregeknél is megvan a kézi megoldás elég sok helyen ja igen és tudod, a tűzoltók minden időjárási körülmények között dolgoznak, amikor bepárásodik az érintőképernyő vagy éppen amikor ráfagyhat a víz vagy csak az erős napsütéstől. Az autónak annyi pozitív tulajdonsága van, ami részemre kiderült, hogy jó az alváza és végre normális vízmennyiséget képes szállítani.

Továbbá a mostani mentőautóknál is látszik a HEROS teljesítménye.... http://24.hu/belfold/2017/10/27/megjelent-a-belugy-cege-megdragultak-a-mentoautok/
Aztán eléggé érdekes megállapítás született pár hónapja, hogy mennyire dolgozhatnának a Heros vezetői azokban a beosztásokban, a szabályok szerint... na tippelhetsz..

Az igazság az annyi,hogy nagyon drága az a Heros logó, csak úgy mint a Currus/EI.

Én pedig valóban nem látom a Herosos technikát, se a Rosenbauerét, sem a Zieglerét.

Az meg,hogy a csehek vettek 1 Heros felépítményes autót + a szerb szakmai börzén kiröhögték a kiállítást, hát nem a versenyképességre mutat rá.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
A Heros nem olyan fasza, én ezt nem állítottam hogy hibátlanok lennének, sőt azt sem mondtam soha hogy be fogunk törni az exportunkkal vele a nemzetközi piacokra. Nem versenyképes külföldön. Lassan és drágán dolgozik, kapacitásban sem bírják igazán. Az egész arról szól hogy amennyire csak lehet rakjunk bele saját hozzáadott értéket a technikákba. El kell kezdeni valahol, nem lehet egyből egy komplett összetett járművet legyártani hazai alkatrészekből. Az irány ez. Nem megy simán, de azért én meg azt látom hogy vannak olyan "véleményformáló" hangadók akik próbálják úton útfélen lehúzni/szarozni azt is ami egyébként nem az. Konkrétan több félrecsúsztatás és álhír is keringett a neten, illetve bármennyire is hihetetlen, még az állomány körében is szállt és száll a mai napig is szájról szájra, beszerzési árról, képességekről teljesen téves információ. Ahogy sajnos azt is biztos információkból tudom, hogy jelenleg is nagyon nagy probléma a humán faktor, nem feltétlenül a Cerberus rendszer a hibás azért hogy "nem megbízható" ként könyvelte el az állomány az érintőképernyős rendszert, hanem azért mert sokan balfékek, meg nem képesek annyit megérteni hogy ki kell várni bizonyos folyamatok indítása között a megszabott időt. Ez pedig nem atomfizika... Szóval több tényezős ez a dolog sajnos, és ahogy írtam már régebben mással kapcsolatban, úgy itt is megáll az teljesen, hogy mindenki szerint a másik a hülye/inkompetens. Az állomány szerint természetesen szar a technika, a mérnökök szerint meg 2x2 -t sokan nem képesek felfogni. Szerintem az igazság meg kb. ott van, hogy jó technika ez alapjába véve, természetsen csiszolódnia kell még, de jó lesz, ahogy az azt használó állománynak is idő kell még ahhoz hogy tényleg egyenszilárdságú és megbízható tudás legyen a használatához, karbantartásához.

Ettől jobban én ezt kommentálni nem akarom, jobb nekem is némi inkognitó amennyire lehet, vagy elhiszed nekem hogy jobban rálátok LÉNYEGESEN erre a dologra mint te, vagy nem.

Minden tiszteletem a tiéd ettől függetlenül, össze nem fogunk veszni akkor sem ha nem hiszel nekem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Dehát itt életekről van szó!Ami nem versenyképes külföldön az nyilván rosszabb annál.Az én adómat ne költsék rossz dologra főleg ha ezen emberélet múlik.
Majd veszünk hazait ha ugyan olyan jó mint a külföldi(és akkor az sem baj ha drága).
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
Dehát itt életekről van szó!Ami nem versenyképes külföldön az nyilván rosszabb annál.Az én adómat ne költsék rossz dologra főleg ha ezen emberélet múlik.
Majd veszünk hazait ha ugyan olyan jó mint a külföldi(és akkor az sem baj ha drága).
Nyugodj meg, teljesen jó. A te adódat olyan dologra költik, amivel ugyan azt lehet teljesítményben amit a külföldi, mivel MINDEN lényeges eleme külföldi. Francia/Osztrák cuccokból van főleg összelegózva, minimális hazai Rába cuccal, és szoftverrel, amelyek egyébként szintén jók. De valahol el kell kezdeni. Azért nem versenyképes, mert egy Cseh megveszi inkább a komplett kész Nyugati rendszert, azonnal, flottában, nem fog ránk várni hogy legyártsuk neki egyenként a kellő mennyiséget, és árban kb. ugyan annyi mint egy kész Renault vagy Merci, egy Tátra meg olcsóbb.

Nem ez miatt kell aggódni.