Az kiváló, csak hidd el hogy olyan pozícióban vagyok, hogy jobban rálátok mint egy önkéntes tűzoltó. Pont olyan helyen vagyok, ahol látom a műszaki fejlesztéseket, ismerem azokat akik fejlesztik a technikákat, a fejlesztő mérnökökkel is, és az állománnyal is van munkakapcsolatom.
Aham. Igen, ez általában így szokott lenni. Elég sokan vannak olyan pozícióban, ahonnan nagyon sok mindenre rálátnak, jobban, mint a végrehajtó állomány. Természetesen egy önkéntes tűzoltó, aki olyan kirendeltség alá tartozik, aki országosan a TOP 10-be (direkt nem szűkítem lejjebb, pedig lehetne) tartozik a vonulási számok arányában. Tehát én nem beszélek hivatásosokkal, önkormányzati-, és létesítményi tűzoltókkal, mi csak megvagyunk az egyetlen roncs 50 éves tűzoltóautónkkal és féltékenyek vagyunk a profi RÁBÁKra, ugye? Ja várj, nem.
Mondjuk, hogy az én csapatom az akire a hivatásos parancsnok számít, majdnem úgy számol velünk, mint a hivatásosokkal. Nem évente látom a laktanyát és az autókat facebook képeken, ellenben dolgoztam is már az új RÁBA feliratú Renaulton..
De mond már el,hogy akkor a Heros mitől olyan fasza? Hogy törvényileg nála kötelező javíttatni a hivatásosoknak? Aztán a légzőt nem tudnak javítani, konkrét példa: az MSA már nem vizsgálhatott be, mert ugye a Heros a tuti, bevizsgálták a hibás légzőt, majd elküldték az MSA-hoz, mert nehogy már ők javítsák.. végösszeg 250.000 HUF. Ugyan ilyen hibát az MSA 100.000 HUF -ért javított. (és ez nem pletyka). De. mondhatjuk azt is, hogy milyen logikus a málhatér kialakítás, amin nem engednek változtatni, mert hát ha föld alatti tűzcsapról akarunk szerelni, akkor a régi autókon elég volt a hátsó rekeszhez futni és kivenni mindent, de nem ezt a Herosnál 3 rekeszhez kell menni, ráadásul az autót körbefutni, de beszélhetünk a málhatér csodás kihasználásáról is. Vagy éppen arról, hogy a hátsó kék lámpákat milyen csodásan helyezték el, így igazából csak 1 irányba, elég kis szögben látszanak. Vagy éppen az autó méretéről, hogy mekkora böszme dög. Vagy beszéljünk arról, hogy azért mégis Rosenbauer szivattyúkat használ a Heros, esetleg az áráról, hogy egy árban van az AT felépítménnyel? Az érintő képernyős rendszerről meg az elektronikáról annyit, hogy nem 100%osan megbízható, nem egyszer állt már le és az pedig rohadtul nem jó, ezért kell a fizikai megoldás, ahogy a hadseregeknél is megvan a kézi megoldás elég sok helyen ja igen és tudod, a tűzoltók minden időjárási körülmények között dolgoznak, amikor bepárásodik az érintőképernyő vagy éppen amikor ráfagyhat a víz vagy csak az erős napsütéstől. Az autónak annyi pozitív tulajdonsága van, ami részemre kiderült, hogy jó az alváza és végre normális vízmennyiséget képes szállítani.
Továbbá a mostani mentőautóknál is látszik a HEROS teljesítménye....
http://24.hu/belfold/2017/10/27/megjelent-a-belugy-cege-megdragultak-a-mentoautok/
Aztán eléggé érdekes megállapítás született pár hónapja, hogy mennyire dolgozhatnának a Heros vezetői azokban a beosztásokban, a szabályok szerint... na tippelhetsz..
Az igazság az annyi,hogy nagyon drága az a Heros logó, csak úgy mint a Currus/EI.
Én pedig valóban nem látom a Herosos technikát, se a Rosenbauerét, sem a Zieglerét.
Az meg,hogy a csehek vettek 1 Heros felépítményes autót + a szerb szakmai börzén kiröhögték a kiállítást, hát nem a versenyképességre mutat rá.