De, Budafok-Háros, Hunyadi laktanya, inkurrenciaraktár, pár nappal az elhozás előtt.
Itt voltak összevonva.
Megfelelő karbantartás mellett rendkívül megbízható jószágok voltak. Egy dolgot kell tudni, ezeket az orosz nem közútra találta ki, hanem terepre, katonai felhasználásra. Emiatt az üzemeltetési költsége horribilis. Nekünk 250 liter/100 km fogyasztás jött ki terhelten Csobánka fele. Tudni kell, hogy elég sok meredek emelkedő van erre. A seregben 200-220 literes átlagról beszéltek vele kapcsolatban, de kemény terepen a 400-at is be tudja kapni. Ne feledjük, 90 tonna megengedett összgördülőtömegről beszélünk. Emelkedővel lejtővel, szük kanyarokkal együtt 15-20 km/h-s átlagsebesség jött ki(és persze fokozott elővigyázatossággal). Sík úton az 50 km/h simán tartható vele. Alkatrész ellátásról annyit, hogy Budafokon három éve még 3 db komplett motor, 3 db komplett fülke és 4 db komplett csörlő volt hozzá tartalékba. Kisebb dolgok (műszerek, órák, stb) egy az egyben azonosak a szovjet harckocsikban-teherautókban-repülőkben-hajókban. A motorja környékén sok alkatrész harckocsiból származik(maga a motor is a V-54 leszármazottja)
És akkor nem beszéltünk még arról, hogy más motorral(A KrAZ motorjának 12 hengeres változata) a mai napig gyártják. Az utódtípus a fülkében és a motorban tér el leginkább tőle.
Utódként 8x8-as Tátra 815-ösöket és néha KrAZ-260-t használnak. Mivel a Tátra nem nyerges, hanem platós vontató és a tréler kerekei is kormányzottak, sokkal szűkebb kanyarban is el tudnak menni, a fogyasztása, sebessége kedvezőbb, de be nem merném terhelten olyan helyre zavarni, ahova a MAZ-zal gondolkodás nélkül bemennék. Egyébként a kaposvári Tátra pont nemrég borult fel az M7-esen.
Egyik barátom az első váltással volt kint Okucaniban, ő mesélte, hogy a kiképzést még MAZ-ra kapták a sofőrök, de a misszióba már Tátrákkal mentek. Szerették őket, mert a fülkéje tágas kényelmes volt. A MAZ-ba 4 ember fér el, de én már nem nagyon tudom kinyújtani a lábam, vezetni meg csak nyitott fülkeajtóval tudnám, mert különben a bal lábam nem tudom rendesen a fékre tenni(bal oldalt van a fékpedál, mint a ZiU trolin). A kormánya iszonyat könnyű, furcsa érzés vezetni, mert a kerék előtt ülsz, és két tengely kormányzott. A váltó egyszerű, és mégis bonyolult, arról később még írok.