A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 248
113
Nagyon nem szeretnek politizalni plame nem elimditani egy lavinat pont ebbe a topikba. De az orbanek tisztaba vannak azzal hogy oket nem az ellenzek buktathatja meg. Hanem sajat maguk. Ket variacioba az ehhyik hogy egymasnak mennek parton bellul.
A masik hogy kapzsisag miatt maguk ellen forditjak a nepet.
Az elso valoszinubb
Mig a masodikra nagyon odafigyelnek. /hisz tudjak jol hogy az ellenzek alternativat nem tud kitalalni hisz egymassal valo kotelhuzassal es helyezkedessel van elfoglalva de ennek ellenere a legaprobb dologba is belekotnek amit a kormany csinal./ nem egy ilyen dolog volt aminek csekely alapja volt megis nagydobra vertek es mindenfelet kiabaltak majd megjott az eu bizotsag kivizsgalta az uhgyet talalni akart valamit de nem tudott.../ekkora volumenu ugybe nem nagyon mernek szerintem tul nagyot harapni./ hisz olyanon ment a balhe hogy az egyik fideszes egyik boltjaba a sokkozul az eggyik alkalmazotja a sok kozul nem adott szamlat egy almara./ott is csak a boltos csajjal basztak ki nem a fonoke fonokenek fonokenek kedvejert nem utotte be azt a szem almat./
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Pal

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
A keleti részben nagyon kellett az a gyár, így megkockáztatom, hogy nagylelkűbbek voltak az ügyben. És voltak elég elrugaszkodott számok is, miszerint kifizették a beruházás felét, ami szerintem már messze "bármi ár" kategória, főleg azt figyelembe véve, hogy a németenél se támogatást se adóengedményt nem kapnak az ilyen cégek.
Amúgy innen ahogy látszik, ha számokat nem is tudok, hogy mennyit nyúlnak le kormány szinten, arra vigyáznak, hogy a gazdaságot ne folytsák meg vele, és amibe fektetnek annak általában értelme is van. (kivéve mikor nincs)
Nem nagyon nyulnak le. A korrupcio kimerul abban, hogy haver cege kapja a megrendelest, de az a ceg meg is csinalja rendesen a munkat. Szoval pont mint No-ban a regi szep idokben, meg az euro elott. A ceg persze jol jar az allami megrendelessel es nem is feltetlen dolgozik olcson. De megha haver cege is csinalja, legalabb jo dolgokra koltenek es ha dragan is, de jo minosegben kapja az allam amit megrendelt. Legalabbis nagy altalanossagban ezek elmondhatok.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 818
30 859
113
Nem nagyon nyulnak le. A korrupcio kimerul abban, hogy haver cege kapja a megrendelest, de az a ceg meg is csinalja rendesen a munkat. Szoval pont mint No-ban a regi szep idokben, meg az euro elott. A ceg persze jol jar az allami megrendelessel es nem is feltetlen dolgozik olcson. De megha haver cege is csinalja, legalabb jo dolgokra koltenek es ha dragan is, de jo minosegben kapja az allam amit megrendelt. Legalabbis nagy altalanossagban ezek elmondhatok.
Ha túl nagy az árrés, akkor abból visszaosztanak, szóval van lenyúlás. Egy építkezési cég 15-25%-os profittal működik munkánként. Ha ezalatt dolgoznak, akkor nagyon nagy a verseny a piacon, ha efölött, akkor irreális az árazása, mint az iraki újjáépítéseknél, ahol 1-200% teljesen normális profitrátának számított az amerikai cégeknél. Mivel itt nem megszállt ország kisemmizéséről van szó, ha drágán dolgoznak haverok cégei, akkor abból a fejes is fog visszakapni. Hogy mennyit? Egyelőre úgy néz ki annyit, hogy hagyják működni vele a gazdaságot, az állami megrendelésekkel meg még pörgetik is, igaz szép lassan nincs munkás az építőiparban.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 418
2 767
113
A bmw ca. 30 mrd Ft-t kap. Valami cikkben valami hivatalos miniszteri muki 2-3 x10 mrd-re mondta a támogatást. De még változhat kissé. Emellé jön a 40 mrd ft az ipari park költsége az államnak, amit megtérít a városnak.
De mégse 500 M euro..
On.
Hamár lérak. Minimum Nagy, közép, kis hatótávu rendszer is kell. Kerekes & láncos vegyesen. Ernyő nagyon kellene.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and antigonosz
R

rejsz felügyelő

Guest
Ha már légvédelem: a litvánok fejlesztik/modernizálják a cuccaikat.
https://www.armyrecognition.com/aug...ight_vision_sights_and_improved_missiles.html
Érdemes ránézni akár wikipédián mivel rendelkeznek. Grom és Stinger MANPADS, a fentebb említett svéd rendszer és tavaly rendeltek NASAMS-ot. Talán valami régi gépágyú is tartalékban van náluk, a felderítést SAAB Giraffe és Sentinel radarok végzik.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Pal

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 818
30 859
113
A bmw ca. 30 mrd Ft-t kap. Valami cikkben valami hivatalos miniszteri muki 2-3 x10 mrd-re mondta a támogatást. De még változhat kissé. Emellé jön a 40 mrd ft az ipari park költsége az államnak, amit megtérít a városnak.
De mégse 500 M euro..
On.
Az audi és/vagy a merci 17 mld forintot kapott ha jól emlékszem. Ez annak majdnem a duplája, és az ipari park költségeit is ha az állam állja, az összesen már 216 millió euro, ami qrvasok pénz és irreális mértékű támogatás szerintem.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 418
2 767
113
Az audi és/vagy a merci 17 mld forintot kapott ha jól emlékszem. Ez annak majdnem a duplája, és az ipari park költségeit is ha az állam állja, az összesen már 216 millió euro, ami qrvasok pénz és irreális mértékű támogatás szerintem.
Lehet. De ez bmw. Nem merci....
Ráadásul elektromos változatokat fog gyártani. Plusz várható 10 év mulva egy gyárduplázás. Lásd győr 12 ezer audis melós.
Jobb lenne, ha Kolozsváron, vagy Krakkóban épülne??
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 418
2 767
113

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 818
30 859
113
Lehet. De ez bmw. Nem merci....
Ráadásul elektromos változatokat fog gyártani. Plusz várható 10 év mulva egy gyárduplázás. Lásd győr 12 ezer audis melós.
Jobb lenne, ha Kolozsváron, vagy Krakkóban épülne??
A két cég kb ugyanaz a kategória, így nincs különbség még amiatt sem, hogy most épp elektromos autókat fognak gyártani. A gyárduplázás még odébb van, erre a gyárra is még 5 évet kell várni, szóval csak szépen sorba, meg ne hidd, hogy arra is nem kérnének minimum ennyi támogatást. Szerintem nagyon sok a 70 mld forint támogatás, fejenként 150,000 forint ha befolyik havonta az államnak, az 1500 ember után 26 év alatt térül meg 0 százalékos kamattal számolva. Mondjuk vannak egyéb hatásai is, meg nagyobb f*szságokra költenek sokkal többet (pl segííííílyre), de irreálisan nagy összeg azt még nem is számolva, hogy van aki miatt az Airbus Helicopters-t is le kellett sz**ni, hogy idehozzák a BMW-t. (mondjuk én nem osztom ezt a véleményt, legalábbis a kettő nem függvényszerűen kapcsolódik össze)
Kolozsvárra már csak akkor viszik az ilyent, ha autópálya nem kell hozza és a munkaerőhiány miatt szarrá akarod fizetni az embereidet, hogy legyen aki dolgozzon.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 818
30 859
113
Meg az ipari park költségeit is ha az állam kell állja, a területet az önkormányzat megvegye (igaz utána eladja a németeknek vagy bérbe adja 49-99 évre) az úgyis rájön a támogatás összegére.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 052
18 755
113
Meg az ipari park költségeit is ha az állam kell állja, a területet az önkormányzat megvegye (igaz utána eladja a németeknek vagy bérbe adja 49-99 évre) az úgyis rájön a támogatás összegére.

Topic off. Mikor ilyesmiről értekeztek, érdemes lenne megnéznetek, mennyi és mindenféle adót fizet be egy ilyen cég éves szinten az államnak, meg járulékot. Gondoljátok meg, ha nem lenne itt, nem fizetne semmit. Bizony néhány év alatt megtérül a támogatás és utána már netto nyeresége van rajta az államnak. Az ott dolgozóknak pláne. Az idetelepülő beszállítók, szolgáltatók, meg mindenféle culland detto. Erősebb dolog ez mint gondoljátok. Nem beszélve az idehozott világszinvonalú technológiáról és a meghonosodó munkakultúráról. Először összeszerelés, aztán pár év múlva már a kaialkult szakembergárdára is támaszkodva, kezdik a flejlesztéseket is. Mindegyik fejleszt nálunk is, nem csak az anyavállalatnál. Stb. 1996 óta dolgozom az autógyártás területén és örülök hogy itt vannak, mindegyik.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 052
18 755
113
Azért Romániaban van hagyománya a helikoptergyártásnak.

Egyetértek a cikkben leírtakkal. Az Airbusnak érdemes lenne elgondolkodni, ennyi helikopter után, egy magyarországi logisztikai bázis létrehozásában. Amiben mindeféle benne lehet, ami a helikopterek üzemeltetéséhez kell. Akár összeszerelés is, ha az üzem átalakítható gyorsan karbantartó bázissá, ha lefut egy gyártási széria.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Sivatagiróka

Well-Known Member
2017. február 7.
276
603
93
Tedd 10 evesre a skalakat:
https://tradingeconomics.com/hungary/gdp-per-capita
https://tradingeconomics.com/hungary/unemployment-rate
https://tradingeconomics.com/hungary/government-debt-to-gdp
Akik ilyen eredmenyt ernek el, mig sok eurozonas allam meg mindig nem maszott ki a gazdasagi vilagvalsagbol, azoknak van annyi eszuk, hogy "nem barmi aron" kell az a gyar... arrol nem is beszelve, hogy mindekozben visszavettek a kozmuveket es a bankok nagyjat is a nemetektol.
Bármi áron ? Hol élsz joker ? Ha persze nem a Fidesz hozta volna BMW-t , akkor menne a pezsgőzés , így meg szar az egész, rossz az országnak. Vicc emberek közé tartozzol
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 279
68 297
113
Eddig az volt a baj hogy ott nincs semmi. Most az hogy lesz valami. Eddig nem volt ott munka csak rom, meg elmigransolas a régióból. Ha ez megváltozik, és fellendul kicsit a régió, meg ott marad pár ezer család a szülőföldjén az miért baj? Ezért 10-20-30-70 milliárd Ft az sok? Egyedül én csak a 400 hektárt sokallom, nem 40 akar az lenni? Az is hatalmas terület.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 818
30 859
113
Topic off. Mikor ilyesmiről értekeztek, érdemes lenne megnéznetek, mennyi és mindenféle adót fizet be egy ilyen cég éves szinten az államnak, meg járulékot. Gondoljátok meg, ha nem lenne itt, nem fizetne semmit. Bizony néhány év alatt megtérül a támogatás és utána már netto nyeresége van rajta az államnak. Az ott dolgozóknak pláne. Az idetelepülő beszállítók, szolgáltatók, meg mindenféle culland detto. Erősebb dolog ez mint gondoljátok. Nem beszélve az idehozott világszinvonalú technológiáról és a meghonosodó munkakultúráról. Először összeszerelés, aztán pár év múlva már a kaialkult szakembergárdára is támaszkodva, kezdik a flejlesztéseket is. Mindegyik fejleszt nálunk is, nem csak az anyavállalatnál. Stb. 1996 óta dolgozom az autógyártás területén és örülök hogy itt vannak, mindegyik.
Ami azt illeti én pont megfuttattam, hogy mennyit fizet be az államkasszába, és fennebb le is írtam. Ha 1500 embert foglalkoztat, fejenként átlagosan 150,000 forintot befizet utánuk az államkasszába havonta, akkor 0%-os diszkontrátával számolva 26 év mire megtérül, egy piaci diszkontrátával meg kb soha. Jövedéki adót nem fog fizetni, mert nem olyan a profilja, esetleg ami az áram árában van meg az üzemanyagéban amit az alkalmazottak elhasználnak, de az kevés. Profitadóban ne gondolkodj, ezek a cégek olyant nem fizetnek Magyarországon és az ÁFÁ-ból sem kell sokra számítani.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 248
113
A mercedes hungaria 3,6 milliard € arbevetelt ert el iden. jo nem a teljes osszegbol adozik. De meg akkor is szep. ha a bmw felet hozza evente mar az sese rossz penz. Plusz az ilyen gyarak evi 1-2 miliardot szetszornak a regioba ilyen olyan cim alatt iskolakba tesz penzt a kepzesre parkokat jatszotereket epittet hetvegi programokat fesztovalokat falunapokat tamogat. Nem sok de a helyi lakosok megerzik. De a lenyeg megis az arbevetel ami szaz milliardok /hisz a melosok termelnek is valamit./ igen az adozasi rafineriak miatt sokkal tobb juthatna ithonra de ez meg igy is tetemes osszeg.+ a melosok fizuja mimt ki lett szamolva.+a beszallitok ok is adoznak ok is alkalmaznak ok is tamogatnak rendezvenyeket szervezeteket

\400 ha hatalmas terulet de ha belegondolunk / melosok parkoloja min 2 ha. Kamion depo szinten 2 kigordult autok parkoloja 8 ha. Epuletek csarnokok szervizutak tuzolto to felkesz raktar potalkatresz raktar irodak kiserleti telep./oktato muhely munkas szallo stb./ 100-150 ha bizony kell hogy ne legyen zsufolt. / a maradek hely azt jelenti hogy valoszinuleg van fejlesztesi terv. Lasd hancook szepen lassan belakja a placcot pedig az is hatalmasat kapott./ a 400 ha valoszinuleg sohhase lakja be a gyar 300 korul valoszinu de igy ha megiscsak ugy dontenenek a cegnel hogy tovvabb bovitenek meg mindig lessz lehetoseguk./
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 052
18 755
113
Ami azt illeti én pont megfuttattam, hogy mennyit fizet be az államkasszába, és fennebb le is írtam. Ha 1500 embert foglalkoztat, fejenként átlagosan 150,000 forintot befizet utánuk az államkasszába havonta, akkor 0%-os diszkontrátával számolva 26 év mire megtérül, egy piaci diszkontrátával meg kb soha. Jövedéki adót nem fog fizetni, mert nem olyan a profilja, esetleg ami az áram árában van meg az üzemanyagéban amit az alkalmazottak elhasználnak, de az kevés. Profitadóban ne gondolkodj, ezek a cégek olyant nem fizetnek Magyarországon és az ÁFÁ-ból sem kell sokra számítani.

A dolgozók után befizetett pénzek, egy rész csak. Több adót is fizetnek, nagyon is sokat. Nézd meg pld., Szentgotthárd város éves költségvetését, ami normatíva alapján annak a városnak van. Aztán nézd meg, az Opeltől mekkora összeg iparűzési adót kapnak még. Ahol van 1000 autógyári dolgozó, arra még számolhtasz 3000 másikat, aki abból a gyárból fog megélni. Megugrik az infrastrukturális fejlesztés az egész térségben. Utak, vasut, repülőtér, stb. Az ott dolgozók bére olyan, ami bizony megdobja a térség kiskereskedelmi forgalmát. Új lakások épülnek, a beruházásnak köszönhetően, igény keletkezik a lakások számának növelésére. Ezernyi dolgo van még, amiért általában minden ország harcol egy hasonló ipari beruházásért. Igazából ezt azok tudják mivel jár haszon tekintetében, akik ilyen, vagy hasonló multinál dolgoznak.