Mert az már nem teljesen a miénk. Az már megvan nekik. Legalábbis szerintem csak ez lehet az ok. Ott van Pápa, ott van Taszar, ott van Ferihegy, ott a sok üres reptér, de nem, Kecskemét is kell.
...
Kecskemétre a megfejtés Szerbia lesz...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mert az már nem teljesen a miénk. Az már megvan nekik. Legalábbis szerintem csak ez lehet az ok. Ott van Pápa, ott van Taszar, ott van Ferihegy, ott a sok üres reptér, de nem, Kecskemét is kell.
...
Inkább tegyük hozzá hogy itthon "is" (mert már máshol is) minden másképp működik. Magyarán itt reálisabb az előbb említett felállás.Egy kétszázados légierő meg nem lehet 1 db elsővonalas és 1 db másodvonalas, mert értelmetlen.
Arra a pár évre évi 20-30 napra az Ipoly is elegendő. A sajátomat már betörtem, igaz hogy lehetne jobb is De arra amire egy tarcsisnak kell tökéletesen megfelel.Haix htk jabol kiindulva 2-3000 par bakancs lehet. /ebbol kb par szaz parat cserelnek a tobbi szerintem megy a tartalekosoknak. Vagy a zarolt megy a tartalekosoknak ez meg a zarolt helyere./
Kérlek ne....Van,ahol még mindig az F5,vagy a Mig21/J7 az első vonal.Vagy még az se.Ott és málunk is,van értelme egy FA50,vagy F/T-X gépnek.Gripen C nem jelent jelentősen nagyobb harcértéket egy ilyen könnyvadászhoz képest-márha azok megfelelő harcelektronikát kapnak.Viszont a sorozatnagyságbol adod költségcsökkenés akár jelentős is lehet.A nagyobb logisztikai háttér az üzemeltetést is olcsobbá teheti.És talán nem 1+1században,hanem 1+2-3században is lehetne gondolkodni.
Nem vagyok konteó hivő,és szerintem pont az USA és a NATO a világumk stabilitásának alapja.Viszont az USA már nem elég erős az egész világra,és az EU nem valami stabil rendszer.Nem hiszem,hogy jövöre iszlám kalifátus lesz nyugat eurpa helyén.De azt igen,hogy 10év mulva nem zárhat ki egy instabil europai általános állapot.A hibrid hadviselés nem új dolog,már az oszmán birodalom is ekőszeretettel élt vele.És az instabilitás eleve kedvez az instabilitásra épitő hadviselési módnak.Oda pedig jelenlét kell,hogy stabilitást hozzon.Ahoz meg létszám.Légierő vonatkozásában is.Gripen ehez drága
"megszallas lenyege a sajat akarat rakenyszeritesenek egy modja./ mas allamra"
Ezt mondjuk az amerikaiak már eddig is megpróbálták Magyaro. esetében (is)
Anyagiak miatt gondolom éppen,hogy kellene valami F5 utód jellegű gép.De ahoz kell,hogy legyen egy nagysorozatú kellő teljesitményű alapgép,amiböl ki lehet alakitani.T-X program gyöztese adja magát alapnak.Gripen túl drága F5 utódnak.Mo-nak alapbol 2bázison 2ezred kéne a tényleges honvédelmi képességhez.Gripenekböl ez,legalábbis az eddigiek szerint,brutálissan drága volna.A fő kérdés inkább azt,hogy az amik meglépik e a könnyűvadász kialakitását?Mert csak nekünk nem éri meg.Viszont a sok öreg F5el és J7el szórakozó venne jobbat.ha meg tudná fizetni.És a maga idejében az F5 is röhejnek tünt pl az F4hez,de még a Mirage IIIhoz képest is.És mégiscsak egy harcban is jolbevált gép lett.Kérlek ne....
Ezerszer körüljártuk mér a témát. Nagy a nagyon gazdag és pazarló országok csinálnak olyan, hogy 40 db gép és két típus.
Komolyan az a mérce nálad, hogy ki szórakozik F-5-tel, J-7-tel meg 21-essel? Elárulom, akiknek harcfeladatra alkalmas gép nem kell csak air policy van. Ne ez legyen a mérce.
Az FA-50 exportképtelensége n+1-szer volt téma. A Gripen C burtálisan más harcértékű egy fél-iskolagéphez képest. Ha ezt nem így látod, akkor javaslom a HÖT-öt olvasásra és értelmezésre.
Okkal nincs F-5 méretű új fejlesztésű gép, a legközelebbi méretű új valódi harci gép a JF-17 is Gripen kategória méret és tömegben és a Golden Eagle is. A múltban élsz. Nagyon. Nincs F-5 jellegű gép ma már, ami korszerű, mert az a koncepció hosszútávon életképtelen volt, megalkotásakor belefér "óccójános" gépnek, amikor még BVR képesség sem nagyon volt. Olcsó tömeggép volt az olcsó tömeg MiG-21 ellen.Anyagiak miatt gondolom éppen,hogy kellene valami F5 utód jellegű gép.De ahoz kell,hogy legyen egy nagysorozatú kellő teljesitményű alapgép,amiböl ki lehet alakitani.T-X program gyöztese adja magát alapnak.Gripen túl drága F5 utódnak.Mo-nak alapbol 2bázison 2ezred kéne a tényleges honvédelmi képességhez.Gripenekböl ez,legalábbis az eddigiek szerint,brutálissan drága volna.A fő kérdés inkább azt,hogy az amik meglépik e a könnyűvadász kialakitását?Mert csak nekünk nem éri meg.Viszont a sok öreg F5el és J7el szórakozó venne jobbat.ha meg tudná fizetni.És a maga idejében az F5 is röhejnek tünt pl az F4hez,de még a Mirage IIIhoz képest is.És mégiscsak egy harcban is jolbevált gép lett.
F404 hajtm vam benne,ami lényegében ugyan az mint az RM12.Méretkülömbbség sem nagy.Együléses,erősebb szerkezetű változat kb beleférne a JF17 kategóriába.A kérdés az,hogy ez az átalakitás mennyivel dobná meg az árát?És a mai elektronikai szinvonal már kis gépeket is veszélyessé tud tenni.Ha csak az életét F5G tipusjellel elkezdő F20ra gondolsz,látszik ez a lehetőség.Gripen szerintem nem olcsóbb annyival az F16nál,mint amennyivel elmarad tőle teljesitményben.Ha olcsóbb egyáltalán.Én ugy vélem,ennek elsősorban méretgazdaságossági oka van.Nem elég nagy hozzá a legyártott darabszám.T-X gép magában alapbol nagyobb darabszámban készül,és még nem ismert a leendő exportmennyiség.Ez nyujthat alapot,miként anno a T38 az F5nek,egy "olcsó",de kellően potens könnyűvadász változathoz.De az is lehet,hogy ugy járna mint a jobb sorsra érdemes F20.(különben a V4 eggyütműködés propagálása nem új.Anno a 90es években az F20 gyártásának ideája volt a soron V4 kooperácioban)Okkal nincs F-5 méretű új fejlesztésű gép, a legközelebbi méretű új valódi harci gép a JF-17 is Gripen kategória méret és tömegben és a Golden Eagle is. A múltban élsz. Nagyon. Nincs F-5 jellegű gép ma már, ami korszerű, mert az a koncepció hosszútávon életképtelen volt, megalkotásakor belefér "óccójános" gépnek, amikor még BVR képesség sem nagyon volt. Olcsó tömeggép volt az olcsó tömeg MiG-21 ellen.
Használt F-5-nek nincs már értelme, ezek az iskolagépek meg nem elég nagy teljesítményűek, hogy valóban felfegyverezve jók legyenek és valódi fullos elektronikát téve rá alig olcsóbbak, mint egy komoly 4++ gép.
Akkor minek? Kis mennyiségben másik mellé? Akkor a meglevő homogén állományt érdemes növelni egyenszilárdságért.
Mo. kulcsrakész típus vegyen vagy semmilyet. Nem értem, hogy minek álmodozol. Nevetséges fantáziálás az egész. Egy korszerű vadászgépet középhatalmak és nagyhatalmak tudnak megépíteni.F404 hajtm vam benne,ami lényegében ugyan az mint az RM12.Méretkülömbbség sem nagy.Együléses,erősebb szerkezetű változat kb beleférne a JF17 kategóriába.A kérdés az,hogy ez az átalakitás mennyivel dobná meg az árát?És a mai elektronikai szinvonal már kis gépeket is veszélyessé tud tenni.Ha csak az életét F5G tipusjellel elkezdő F20ra gondolsz,látszik ez a lehetőség.Gripen szerintem nem olcsóbb annyival az F16nál,mint amennyivel elmarad tőle teljesitményben.Ha olcsóbb egyáltalán.Én ugy vélem,ennek elsősorban méretgazdaságossági oka van.Nem elég nagy hozzá a legyártott darabszám.T-X gép magában alapbol nagyobb darabszámban készül,és még nem ismert a leendő exportmennyiség.Ez nyujthat alapot,miként anno a T38 az F5nek,egy "olcsó",de kellően potens könnyűvadász változathoz.De az is lehet,hogy ugy járna mint a jobb sorsra érdemes F20.(különben a V4 eggyütműködés propagálása nem új.Anno a 90es években az F20 gyártásának ideája volt a soron V4 kooperácioban)
Nem fogják. Az F-35 van és lesz, náluk ez az irány. Az F-20 is bukta volt, az F-16 nyírta ki. F-16-nak nem fog a jenki saját konkurenciát csinálni.Félreértesz.Nem nekünk kéne gyártani,hanem az amik gyárthatnák a szegényebb érdekövezetükbe tartozóknak.Éppen úgy,miként az F5öst anno.Nevezhetjük tőlem jenki JF17nek is.Vagy amerikai zsebsárkánynak,zsebsasnak
Viszont a Boeing csinálhat az LMnek.F35st nem fogja tudni mindenki megvenni,és nem is akarják mindenkinek eladni.Nem fogják. Az F-35 van és lesz, náluk ez az irány. Az F-20 is bukta volt, az F-16 nyírta ki. F-16-nak nem fog a jenki saját konkurenciát csinálni.
Szerinted mi lesz az olcsóbb? A Lot 11-as F-35A 90 misi alatti már hajótművestül, 82 finalt lőtte be T-ék nyáron. (Ez amire verte a seggét, micsoda erőt, amikor kb. az eredeti tervet hagyták jóvá.) hogy Már olcsóbb, mint az kéthajtóműves eurokacsák vagy kb. egy árban van velük úgy, hogy lényegesen több azoknál. Ez is úgy, hogy még mindig LRIP, nem teljes ütemű. És lesz a végén 2000+ F-35A.Viszont a Boeing csinálhat az LMnek.F35st nem fogja tudni mindenki megvenni,és nem is akarják mindenkinek eladni.
A szlovák árakat nézve annyira nem is büdzsé. A korszerűsítésben lesz még nagy pénze az LM-nek, több száz gépet húznak fel majd V-re, de újonnan....Ezért adják az F-16V-t mint büdzsé megoldást. Minek legyen még egy? Majd ha teljes lesz a generációváltás 20 év múlva akkor lesz 5. gen büdzsé az 5+-os illetve 6. generációsok mellé.
Ebben,hogy az eurókacsáknál jobban megéri az F35,igazad van.De mennyit kostál a JF17?Valahol 20-30misi között.Ennek kéne egy nyugati ellenpár,árban és teljesitményben.És én nem egy teljessen új gérl beszélek,hanem egy sorozetgyártásra kerülő gép módositásárol.Mert ide az F16 is drága.Deha nem,hát nem.Szerinted mi lesz az olcsóbb? A Lot 11-as F-35A 90 misi alatti már hajótművestül, 82 finalt lőtte be T-ék nyáron. (Ez amire verte a seggét, micsoda erőt, amikor kb. az eredeti tervet hagyták jóvá.) hogy Már olcsóbb, mint az kéthajtóműves eurokacsák vagy kb. egy árban van velük úgy, hogy lényegesen több azoknál. Ez is úgy, hogy még mindig LRIP, nem teljes ütemű. És lesz a végén 2000+ F-35A.
https://www.flightglobal.com/news/a...ockheed-drops-f-35-price-in-lot-11-ha-450225/
https://www.defensenews.com/air/201...s-before-90m-for-first-time-ever-in-new-deal/
Ebben korábbi árak. Ehhez képest eléggé megy lefele.
https://fas.org/man/eprint/F-35-SAR-2018.pdf
Ez alá hova akarsz vágni árban egy olyan új típussal, amiből kb. pár tucat lenne eladható? Az F-35-nél drágább 5 tonnás gép lenne.
Ez alá semmilyen új fejlesztésű vadászgép nem menne, csak nevetséges műszaki tartalommal és képességekkel. A szomorú igazság az, hogy az új F-16V sincs nagyon már értelme, csak Szlovákia nem kaphatna időben - vagy egyáltalán... - F-35A-t, így maradt az F-16V. Meglevő Viperákat korszerűsíteni még igen, de egyre kevésbé van gazdasági racionalitása az F-35A helyett bármi mást venni...
A szlovák árakat nézve annyira nem is büdzsé. A korszerűsítésben lesz még nagy pénze az LM-nek, több száz gépet húznak fel majd V-re, de újonnan....