A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Hányszor átbeszéltük már, hogy lenne ember, ha nem kéne 200 km-ekre bevonulni az otthontól... De ja, szüntessünk akkor meg párat a meglévő laktanyák közül, a te logikád alapján a megmaradóba már biztos lesz akkor elég ember.

De mennyi lenne?Pár száz,nagyon nagyon jó esetben egy zászlóaljnyi csak egy zászlóaljnak nem éri meg laktanyát fenntartani...
 
M

molnibalage

Guest
Szép az F-5, meg az F-20 , nekem is tetszik, a svájci , osztrák hegyek közt el fogócskázna az idegen, helyet nem ismerő gépekkel. Helyette viszont ott van mára a Gripen, vettek át elég tudást az F-20 terveiből. Az hogy nem lett nagyon olcsó az a kis darabszámnak, és az import alkatrészeknek köszönhető.
GPS alapú térképpel, nincs olyan, hogy "ismeretlen"... Sőt, előre látsz mindent...
A Gripen mit vett át az F-20-ból és hogyan...?
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
Szittya: Ezen a kepen is jol latszikk mennyire is hianyzik kalocsa- kiskunhalas vonal a nyirsegi helyorseg es a kepen nem latszik de borsod nograd is elbirna egy egy kissebb helyorseget legalabb egy egy onallo zaszloaljat vagy egy egy zaszloalhat egy ezredbe szervezve.../pont hogy ezeken a helyeken nem lenne gond az ember hiany./kalocsan is barmibe lefogadnam hogy miutan megepul a hid es eltunik a munkahelyhiany nyitjak meg a miskeiutit.../amikor mar nehezebb lessz embert talalni /

Ha már szóba került:
Október elsejétől szervezeti változásra készülnek: 44-es területvédelmi zászlóalj néven folytatják a munkát. Nevelős László azt mondta: cél, hogy mihamarabb feltöltsék a somogyi keretet. Nyolcszáz embert várnak, járásonként száz férfit, nőt
Forrás: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjkzsPsn-PdAhVKLVAKHYXtBksQFjANegQICBAB&url=https://www.sonline.hu/kozelet/helyi-kozelet/loveszetben-is-remekelnek-a-somogyi-teruletvedelmis-lanyok-1209355/&usg=AOvVaw3WqwT84JgxiCNBYOW-viLq

Kicsit naív vagy, Nógrádban is munkaerőhiány van kb az összes cégnél, nagyon sokan leléptek Bpre, vagy még tovâbb. Egy ideig működött az, hogy százával jártak át Szlovákiából, de mára már nem éri meg átjönni nekik, főleg úgy, hogy náluk is épültek jól fizető munkahelyek. Ha nyílna is itt laktanya, Dudinak lenne igaza, ugyanúgy szellős lenne, mint a mostaniak
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Úr Isten mikről álmodsz te?Dandár szintű tartalékos erő.Ez még ötletnek is hülyeség!Max zászlóalj de inkább csak század,ennek van értelme meg realitása.

Én veled ellentétben ismerem a terveket, amik amúgy nyilvánosak, tehát azt nem értem, hogy te mit nem értesz!

Körülbelül 12 ezer ÖTT-vel számol a rendszer, hét körzetbe (kábé ezred) osztva:
tt_1-_timeline.jpg

tt_2-_sz_zad.jpg

tt_3-_k_rzetek.jpg
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
221
243
43
Ha választhatnánk új L-159 a csehektől
vagy hasznalt F-5 Svájcból

Gyakorló gépnek.......
Persze a Svájci F-5 árával jó lenne tisztában lenni. Mondjuk engem
100% ig meggyőzött Axalpon

(Oké erős a fantáziám ne lőjetek le!)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Ha választhatnánk új L-159 a csehektől
vagy hasznalt F-5 Svájcból

Gyakorló gépnek.......
Persze a Svájci F-5 árával jó lenne tisztában lenni. Mondjuk engem
100% ig meggyőzött Axalpon

(Oké erős a fantáziám ne lőjetek le!)

Nincs szükségünk egyikre sem. Kizárólag négy-öt M-346 Masterrel tudnánk mit kezdeni, ha mindenáron saját kiképzési láncot akarnánk felépíteni. De ott is mindennél fontosabb lenne, a saját turboprop kiképzők (szintén hat darab körül) rendszeresítése első körben, míg másodikben a minimálisan szükséges mennyiségű (hat darabnál soha, semmilyen körülmények között nem több!) sugárhajtású gép, de az is a lengyel század mellé rendelve, költséghatékonysági okokból!

Az Albatros teljes konstrukciója elavult. Lomha iskolagép, amire semmi szükségünk kiképzési célból (a Masters az egyetlen gép, amire érdemes pénzt költeni, tök mindegy milyen elektronika van benne, a Hawk, az Albatros és a többi múlt századi szar, akkor is egy jóindulatú lomha szar marad, márpedig a korszerű sugárhajtású kiképzőgép úgy manőverezik és olyan profillal, mint egy modern vadászgép), gyakorlógépre pedig egyáltalán nincs szüksége a magyar légierőnek. A Gripen pilóta gyakoroljon Gripenen!
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Kicsit naív vagy, Nógrádban is munkaerőhiány van kb az összes cégnél, nagyon sokan leléptek Bpre, vagy még tovâbb. Egy ideig működött az, hogy százával jártak át Szlovákiából, de mára már nem éri meg átjönni nekik, főleg úgy, hogy náluk is épültek jól fizető munkahelyek. Ha nyílna is itt laktanya, Dudinak lenne igaza, ugyanúgy szellős lenne, mint a mostaniak
Máskor kicsit figyelmesebben olvasni mert Szittya tól van a fenti idézet az uki topikból.
Sajnos már szinte mindenhol munkaerő hiány van. Itt is a keleti végeken :(
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Én veled ellentétben ismerem a terveket, amik amúgy nyilvánosak, tehát azt nem értem, hogy te mit nem értesz!

Körülbelül 12 ezer ÖTT-vel számol a rendszer, hét körzetbe (kábé ezred) osztva:
tt_1-_timeline.jpg

tt_2-_sz_zad.jpg

tt_3-_k_rzetek.jpg

Veled ellentétben pedig tisztában vagyok a realitásokkal...Mert úgylátszik,hogy te semmilyen szinten nem vagy képben a valós helyzettel!
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
221
243
43
Nincs szükségünk egyikre sem. Kizárólag négy-öt M-346 Masterrel tudnánk mit kezdeni, ha mindenáron saját kiképzési láncot akarnánk felépíteni. De ott is mindennél fontosabb lenne, a saját turboprop kiképzők (szintén hat darab körül) rendszeresítése első körben, míg másodikben a minimálisan szükséges mennyiségű (hat darabnál soha, semmilyen körülmények között nem több!) sugárhajtású gép, de az is a lengyel század mellé rendelve, költséghatékonysági okokból!

Az Albatros teljes konstrukciója elavult. Lomha iskolagép, amire semmi szükségünk kiképzési célból (a Masters az egyetlen gép, amire érdemes pénzt költeni, tök mindegy milyen elektronika van benne, a Hawk, az Albatros és a többi múlt századi szar, akkor is egy jóindulatú lomha szar marad, márpedig a korszerű sugárhajtású kiképzőgép úgy manőverezik és olyan profillal, mint egy modern vadászgép), gyakorlógépre pedig egyáltalán nincs szüksége a magyar légierőnek. A Gripen pilóta gyakoroljon Gripenen!
Hát igen az M346 lenne a non plus ultra. Imádom azt a gépet
 
M

molnibalage

Guest
Nincs szükségünk egyikre sem. Kizárólag négy-öt M-346 Masterrel tudnánk mit kezdeni, ha mindenáron saját kiképzési láncot akarnánk felépíteni. De ott is mindennél fontosabb lenne, a saját turboprop kiképzők (szintén hat darab körül) rendszeresítése első körben, míg másodikben a minimálisan szükséges mennyiségű (hat darabnál soha, semmilyen körülmények között nem több!) sugárhajtású gép, de az is a lengyel század mellé rendelve, költséghatékonysági okokból!
Ez sem szükséges. Fogalmazzuk úgy, hogy a több Gripen pilóta véleménye szerint a NTFC az egyik legjobb dolog a világon, mert nem csak saját kis világában létezik az ember.

Az Albatros teljes konstrukciója elavult.
Itt azért sokan köhögnek, mert az új L-39CW (NG) az elődre alapoz és úgy tűnik él és élni fog.

(a Masters az egyetlen gép, amire érdemes pénzt költeni, tök mindegy milyen elektronika van benne, a Hawk, az Albatros és a többi múlt századi szar, akkor is egy jóindulatú lomha szar marad, márpedig a korszerű sugárhajtású kiképzőgép úgy manőverezik és olyan profillal, mint egy modern vadászgép), gyakorlógépre pedig egyáltalán nincs szüksége a magyar légierőnek.
Ez ebben a formában valahol a hülyeség és ökörség között van, keversz fogalmakat.

A Gripen pilóta gyakoroljon Gripenen!
Na ezzel egyetértek. Az USAF és semmilyen vadászgép pilóta nem ül vissza lentebb... Melyik F1 pilóta gyakorol gokarttal...? Na ugye...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Ez sem szükséges. Fogalmazzuk úgy, hogy a több Gripen pilóta véleménye szerint a NTFC az egyik legjobb dolog a világon, mert nem csak saját kis világában létezik az ember.

Valamiért kiszáltunk. Tök mindegy miért! Ha nem találunk hasonlót, akkor marad a saját.

Itt azért sokan köhögnek, mert az új L-39CW (NG) az elődre alapoz és úgy tűnik él és élni fog.
Ez ebben a formában valahol a hülyeség és ökörség között van, keversz fogalmakat.

Nem keverek, éppenhogy megváltozott a kiképzés szükséglete, ez hívta életre a Jak-130-hoz (Masters, T-50, T-X, stb.) hasonló kiképzőgépeket: a korszerű harcigépről vissza nem lép a pilóta gyakorolni, de a felkészülés során azt kell szimulálni már neki. Repülni a turbopropon tanul, a sugárhajtású kategória nem arra van már, hanem arra, hogy megtanítsák harcolni és innentől számít, hogy lehet repülni azt a gépet, ugyanis ezen tanulja a légiharcot is.

A múlt század sugráhajtású kiképzőit arra tervezték, hogy a lehető legjóindulatúbbak legyenek a növendékkel, mert az ezeken tanulta a repülés alapjait is olykor. Semmiben se hasonlítanak egy korszerű harci gépre, olyan manővereket nem lehet velük csinálni, olyan erőtartalékaik nincsenek, stb. Az L-39NG ugyanúgy elavult, mint bármilyen mókolása a Hawk-nak.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Veled ellentétben pedig tisztában vagyok a realitásokkal...Mert úgylátszik,hogy te semmilyen szinten nem vagy képben a valós helyzettel!

Akkor kérlek szépen hozd nyilvánosságra ezt a valóságot a tartalékos rendszerünk első évire megszabott feladatok el nem végzéséről és a rendszer már most felmerült alapvető problémáiról!
 
M

molnibalage

Guest
Valamiért kiszáltunk. Tök mindegy miért! Ha nem találunk hasonlót, akkor marad a saját.
Tudtommal még nem, felmerült, hogy nem kéne folytatni.

Nem keverek, éppenhogy megváltozott a kiképzés szükséglete, ez hívta életre a Jak-130-hoz (Masters, T-50, T-X, stb.) hasonló kiképzőgépeket: a korszerű harcigépről vissza nem lép a pilóta gyakorolni, de a felkészülés során azt kell szimulálni már neki. Repülni a turbopropon tanul, a sugárhajtású kategória nem arra van már, hanem arra, hogy megtanítsák harcolni és innentől számít, hogy lehet repülni azt a gépet, ugyanis ezen tanulja a légiharcot is.

A múlt század sugráhajtású kiképzőit arra tervezték, hogy a lehető legjóindulatúbbak legyenek a növendékkel, mert az ezeken tanulta a repülés alapjait is olykor. Semmiben se hasonlítanak egy korszerű harci gépre, olyan manővereket nem lehet velük csinálni, olyan erőtartalékaik nincsenek, stb. Az L-39NG ugyanúgy elavult, mint bármilyen mókolása a Hawk-nak.
Maradjunk annyiban, hogy nincs igazad. Ha értenéd a HTÖ-t, akkor nem írnál le ilyet.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A laktamyak nagyreszebe azert nincs ember mert az orszag tulfelbe kell koltozni. /ha mar az orszag masikfelebe koltozik az ember jobban fizeto melot is talal nem egy plt tudok mondani./

Somogybolt tolnabol baranyabol tatara. /aztan aki ott talal part az elhelyezkedik valamelyik cegniel baratno segedletevel umszolasara./ aki meg nem talal vagy van otthon valaszthat hogy vagy ez vagy az... Es a tobseg ebbe az esetbe nem a honvedseget valasztja ha meg megis akkor jon a az elso variacio helybe talal lanyt aki unszolasara egy ket ev utan leszerel es elmegy dolgozni vallalathoz...

Nagyon nem jo a laktanyak eloszlasa... Jobban mondva/irva az a fo problema hogy nincsenek kissebb helyorsegek aranyosan az orszagba. Igy esely sincs hogy kozelebbkeruljon az othonhoz... Igy meg ha messzire megy egy ido utan elgomdolkodik hogy a haver aki helyi masfelszer annyit keres 8 oraba ugy hogy nem rangatjak el egy egy honapra vagy epp nem kell neki fel evre elmenni missziozni hogy normalis kocsit vegyen pl.

Persze vannak akik szeretik ezt en is fele fizura vonultam be mint othon jott a hazhoz. De erre epiteni nem lehet tidom en is hogy a tobsegnek bizony anyagi helyzete ezt nem engedi meg. /nem lehet csupa hobbi katona sajnos a sereg annyira nincs rendbe anyagilag az orszag java./
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and vilmoci

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Akkor kérlek szépen hozd nyilvánosságra ezt a valóságot a tartalékos rendszerünk első évire megszabott feladatok el nem végzéséről és a rendszer már most felmerült alapvető problémáiról!

Ezt most nem komolyan mondtad ugye?Bár azzal nem árulok el nagy titkot,hogy nincs elég ember(és ennél csak kevesebb lesz hisz akik a 16%-ért tartalékosok azok amint elérik a nyugdílykorhatárt leszerelnek és ez minimum 2000 ember).
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Már ne is haragudj, de a felhasználási koncepció az úgy kezdődik, hogy igény van rá. Kérlek mutasd azon tendereket az elmúlt 20 évből, ahol igény volt olyan új gépre, mit amiről te álmodsz. Nem, a Gripen az még hh. gyermek és bármennyire is tagadja a svéd, bizony egy tévút. Nem tűnik fel, hogy a Gripen NG egyik legnagyobb változása a méretnövekedés, hogy normálisan variálható konfigja legyen, mint az F-16-nak? Hiába vannak kisebb fegyverek és PGM a Gripen A/B/C/D mérete bizony alá lett lőve az igényeknek, Az NG tömege 17%-kal lett nehezebb, mint az előd.


A Gripen pont azt mutatta meg, hogy nincs. AG konfigban 3 pótossal nincs BVR légiharc-fegyverzete, ez olyan brutális hátrány, hogy arra szavak nincsenek. Az összes felsorolt gép a 6,5-7 tonnás kategória, a kihagyott T/A-50 is, az F-5E meg 4,4 tonnás. Ember, ez 45% (!) eltérés. Vágod, hogy ez mekkora?
Egészen nevetséges, hogy az saját érved kinyírja magát, ha nem derogálna legalább az alapadatokat megnézni. Tajvan egy kis sziget és még nekik sem kellett az F-5 méret...


Mert kész anyagi csőd. Minek fejlesszen ki egy gépet, ami a kutyának se kell, de ha meg kéne, akkor olyan lenne az ára, hogy eleve a "nem kell" kategória lenne? Mikor ismered már fel ezt? Elmúltak azok az idők, amikor ilyen kis vadászgépeket építettek. Ha eddig 100-sor nem volt leírva, akkor egyszer sem, az elmúlt háborúk alapján kulcsfontosságú az üzemanyag kérdése, hogy akaratodat az ellenfélre kényszerítsed. ---> Kis vadászgép = alárendelt szerep.


És hol van igény ezerszám könnyűvadászra? Sehol. ----> Túl drágán létrehozott gépek lennének.


Elnézést, hogy valódi érveket várok, aminek van alapja. Bár még a gépek üres tömegének belövésééig sem sikerült eljutnod...


Ezen az érven már tényleg csak mosolyognék, ha nem lenne egész egyszerűen irritáló wishful thinking, amit előadsz. Tőmondatokban...

  • Senki nem igényelt új gyártású F-5 tömegű vadászgépet az elmúlt kb. 30 évben.
  • Használt gépekkel már nem nagyon éri meg szőrözni, komoly elfekvő mennyiség nincs.
  • A kisméretű gépek a legtöbb helyzetben harcászatilag alárendeltek már a nagyobbakkal mérve. El a legsúlyosabb baj.
  • Hiába teszel bele multirole avionikát a függesztési limitek miatt valójában single role gépek, lásd Gripen C/D példát. Ez a 2. legsúlyosabb. Egy valag pénzért egy bevetésen belül single role a gép, váltogathatod, hogy mire jó, de AG konfigban az egyetlen valós oció, a futáááááááááááááááás, ha ellenséges vadász jön.
  • Ha valaki igényelne is ilyen gépet, akkor kis gyártás és fejlesztés miatt kb. F-35A árban lenne már a végén.
Elnézést, hogy komoly vitapartnernek tartottalak az elején. Ezek után nehéz lesz annak kezelni...
Na,ezt megkaptam:)
Van amiben eggyezik a véleményünk,van amiben hasonló,és van amiben eltérő.A világ márcsak ilyen.
Van egy alapvető probléma,hogy nincs pénzünk modern nagyteljesitményű gépekböl kiépiteni egy valóban elrettentő erővel biró légierőt.Egyetlen bázison egyetlen század kevés,és nagyon sebezhető.Nem vagyunk ezzel egyedül.Mégcsak nem is új probléma.Erre a problémára volt válasz 1960ban az F5.1960ban.Itt most ne magára az F5re öszpontosits,hanem a koncepccióra,ami létrehozta.Az alapja az a gyakorlógép,amit a T-X most vált majd le.Ez a nagysorozatú alap biztositotta neki,hogy ne egy drága kissorozatú,ergo bukásra itélt kisgép legyen,hanem egy elterjedt könnyűvadász.Hogy a kis méret alárendelt harcászati helyzetbe kényszeriti az új gépet?Mint légifölény gépet igen.De mint honilégvédelmi vadászt,nem.A modern elektronika lehetővé teszi,hogy ugyanazt az AMRAAM AA rakétát vesse be,mint a nagyteljesitményű F16/15 légiflény vadászok.Oriási előny a hh-s F5höz képes,aminek esélye se volt az F4 AIM7 rakétáit hordozni(ami ezekszerint nem veréb,hanem karvaly.Bocsi,nemtudok angolul).Nemhogy repülőmérnök,de semmiféle mérnök nem vagyok.Nem tudom megitélni,hogy a Boeing/Saab T-X mekkora,és milyen drága módositást igényelne,hogy legyen egy együléses könnyűvadász verziója.Biztos,hogy olcsbb lenne,mint a semmiböl kifejlesztett Gripen.Az is jó kérdés,hogy mennyivel maradna el teljesitményben.
Az biztos,hogy nem lenne belőle egy légifölény vadász.Minthogy eredetileg a Gripen sem az.A szerbek AF alatt használt gerrillataktikájához hasonló harcászatra tervezték,nem légifölényharcászatra.Különben szerintem a rácok egész jol alkalmazták azt a taktikát,csak a MiG29 reménytelenül elavult avianotikája és fegyverzete teljessen ledegradálta a próbálkozásikat szinte öngyilkossági szintre.
Szóval van egy koncepccionális különbbség a megközelitésünkben.Szoktad olvasgatni HajósZoli irásait,azokban van egy idevágó gondolat.Az olasz haditengerészet II.vh-s teljesitménye kapcsán jegyezte meg,hogy talán jobban jártak volna,ha a másodrendű haditengerészetek elsőségi helyére törekednek,mindhigy kiépitették az elsőrendű haditengerészetek sereghajtóját.
Az igazi probláma meg az,hogy szemben az 1960as USAval,a mai amerika nem foglalkozik ezzel a szegmensel.Szerintem itt most hibáznak ezzel.De az is lehet,hogy a Boeing még majd előjön mégiscsak egy könnyűvadász verzióval.Majd utólag megmondom.;)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Amig a "veteranok" leszereltek fejere tesznek addig nem lessz oke a tartalekos remdszer. Omt t csak leszerelteknek vagy magasan kepzett ott nek tartanam fent... Es rendes havi utalasos rendelkezesre allasi dijert nem havi tizenparezerert egyosszegbe... Az ott seknek is legyen celja hogy omt s akarjon lenni es erje is meg a valtas ha oda jut valaki. /igazabol par milliardrol van szo./ bagatel osszeg
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Az ott nek is akkoranak kellene lennie a rendelkezesre allasi dijnak hogyha a munkahely nem orul az ott nek nyugotan merjen munkahelyet valtani a melos /mert az ott s rendelekezesre allasi dijjal kevesebb fizuval is megerne valtani./vegulis hogy a rendelkezesre allasi dij fedjen be egy esetleges munkehelyvaltas miatt bekovetkezett penzkiesest./

A szerdzsok es hivatasosok bere is nyugodtan emelkedhetne./a helyorswgekrehelyorswgekre legalabb megyenkent egyre meg maga a tartalekos rendszer miatt is szukseg lenne./ emellett allomany megtarto./
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Egy ott s kap havi 10.000 et havi bontasba... /a segely osszege minimum jarhatna havonta /21800?/ omt nek meg mehetne siman a+50-100% beosztas szerint. /ha a dzsipoknak jar alanyi jogon ezt az osszeget elbirja az allam par ezer vagy tizen parezer emberre./