A somogyi szervezet miatt tettem be.Ebbe a kevés laktanyába sincs ember hová akarsz még többet?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A somogyi szervezet miatt tettem be.Ebbe a kevés laktanyába sincs ember hová akarsz még többet?
Ha a tartalékos erő valaha eléri azt a szintet, hogy saját laktanyákban lehessen gondolkodni, akkor is csak dandárszintűnek van értelme a tartalékosok számára zárolt készletek tárolására és kiképzési célra. Ennek pedig semmi összefüggése nem lesz a tartalékosok területi eloszlásával.
Hányszor átbeszéltük már, hogy lenne ember, ha nem kéne 200 km-ekre bevonulni az otthontól... De ja, szüntessünk akkor meg párat a meglévő laktanyák közül, a te logikád alapján a megmaradóba már biztos lesz akkor elég ember.Ebbe a kevés laktanyába sincs ember hová akarsz még többet?
Hányszor átbeszéltük már, hogy lenne ember, ha nem kéne 200 km-ekre bevonulni az otthontól... De ja, szüntessünk akkor meg párat a meglévő laktanyák közül, a te logikád alapján a megmaradóba már biztos lesz akkor elég ember.
GPS alapú térképpel, nincs olyan, hogy "ismeretlen"... Sőt, előre látsz mindent...Szép az F-5, meg az F-20 , nekem is tetszik, a svájci , osztrák hegyek közt el fogócskázna az idegen, helyet nem ismerő gépekkel. Helyette viszont ott van mára a Gripen, vettek át elég tudást az F-20 terveiből. Az hogy nem lett nagyon olcsó az a kis darabszámnak, és az import alkatrészeknek köszönhető.
Szittya: Ezen a kepen is jol latszikk mennyire is hianyzik kalocsa- kiskunhalas vonal a nyirsegi helyorseg es a kepen nem latszik de borsod nograd is elbirna egy egy kissebb helyorseget legalabb egy egy onallo zaszloaljat vagy egy egy zaszloalhat egy ezredbe szervezve.../pont hogy ezeken a helyeken nem lenne gond az ember hiany./kalocsan is barmibe lefogadnam hogy miutan megepul a hid es eltunik a munkahelyhiany nyitjak meg a miskeiutit.../amikor mar nehezebb lessz embert talalni /
Ha már szóba került:
Október elsejétől szervezeti változásra készülnek: 44-es területvédelmi zászlóalj néven folytatják a munkát. Nevelős László azt mondta: cél, hogy mihamarabb feltöltsék a somogyi keretet. Nyolcszáz embert várnak, járásonként száz férfit, nőt
Forrás: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjkzsPsn-PdAhVKLVAKHYXtBksQFjANegQICBAB&url=https://www.sonline.hu/kozelet/helyi-kozelet/loveszetben-is-remekelnek-a-somogyi-teruletvedelmis-lanyok-1209355/&usg=AOvVaw3WqwT84JgxiCNBYOW-viLq
Úr Isten mikről álmodsz te?Dandár szintű tartalékos erő.Ez még ötletnek is hülyeség!Max zászlóalj de inkább csak század,ennek van értelme meg realitása.
Ha választhatnánk új L-159 a csehektől
vagy hasznalt F-5 Svájcból
Gyakorló gépnek.......
Persze a Svájci F-5 árával jó lenne tisztában lenni. Mondjuk engem
100% ig meggyőzött Axalpon
(Oké erős a fantáziám ne lőjetek le!)
Máskor kicsit figyelmesebben olvasni mert Szittya tól van a fenti idézet az uki topikból.Kicsit naív vagy, Nógrádban is munkaerőhiány van kb az összes cégnél, nagyon sokan leléptek Bpre, vagy még tovâbb. Egy ideig működött az, hogy százával jártak át Szlovákiából, de mára már nem éri meg átjönni nekik, főleg úgy, hogy náluk is épültek jól fizető munkahelyek. Ha nyílna is itt laktanya, Dudinak lenne igaza, ugyanúgy szellős lenne, mint a mostaniak
Én veled ellentétben ismerem a terveket, amik amúgy nyilvánosak, tehát azt nem értem, hogy te mit nem értesz!
Körülbelül 12 ezer ÖTT-vel számol a rendszer, hét körzetbe (kábé ezred) osztva:
![]()
![]()
![]()
Hát igen az M346 lenne a non plus ultra. Imádom azt a gépetNincs szükségünk egyikre sem. Kizárólag négy-öt M-346 Masterrel tudnánk mit kezdeni, ha mindenáron saját kiképzési láncot akarnánk felépíteni. De ott is mindennél fontosabb lenne, a saját turboprop kiképzők (szintén hat darab körül) rendszeresítése első körben, míg másodikben a minimálisan szükséges mennyiségű (hat darabnál soha, semmilyen körülmények között nem több!) sugárhajtású gép, de az is a lengyel század mellé rendelve, költséghatékonysági okokból!
Az Albatros teljes konstrukciója elavult. Lomha iskolagép, amire semmi szükségünk kiképzési célból (a Masters az egyetlen gép, amire érdemes pénzt költeni, tök mindegy milyen elektronika van benne, a Hawk, az Albatros és a többi múlt századi szar, akkor is egy jóindulatú lomha szar marad, márpedig a korszerű sugárhajtású kiképzőgép úgy manőverezik és olyan profillal, mint egy modern vadászgép), gyakorlógépre pedig egyáltalán nincs szüksége a magyar légierőnek. A Gripen pilóta gyakoroljon Gripenen!
Ez sem szükséges. Fogalmazzuk úgy, hogy a több Gripen pilóta véleménye szerint a NTFC az egyik legjobb dolog a világon, mert nem csak saját kis világában létezik az ember.Nincs szükségünk egyikre sem. Kizárólag négy-öt M-346 Masterrel tudnánk mit kezdeni, ha mindenáron saját kiképzési láncot akarnánk felépíteni. De ott is mindennél fontosabb lenne, a saját turboprop kiképzők (szintén hat darab körül) rendszeresítése első körben, míg másodikben a minimálisan szükséges mennyiségű (hat darabnál soha, semmilyen körülmények között nem több!) sugárhajtású gép, de az is a lengyel század mellé rendelve, költséghatékonysági okokból!
Itt azért sokan köhögnek, mert az új L-39CW (NG) az elődre alapoz és úgy tűnik él és élni fog.Az Albatros teljes konstrukciója elavult.
Ez ebben a formában valahol a hülyeség és ökörség között van, keversz fogalmakat.(a Masters az egyetlen gép, amire érdemes pénzt költeni, tök mindegy milyen elektronika van benne, a Hawk, az Albatros és a többi múlt századi szar, akkor is egy jóindulatú lomha szar marad, márpedig a korszerű sugárhajtású kiképzőgép úgy manőverezik és olyan profillal, mint egy modern vadászgép), gyakorlógépre pedig egyáltalán nincs szüksége a magyar légierőnek.
Na ezzel egyetértek. Az USAF és semmilyen vadászgép pilóta nem ül vissza lentebb... Melyik F1 pilóta gyakorol gokarttal...? Na ugye...A Gripen pilóta gyakoroljon Gripenen!
Ez sem szükséges. Fogalmazzuk úgy, hogy a több Gripen pilóta véleménye szerint a NTFC az egyik legjobb dolog a világon, mert nem csak saját kis világában létezik az ember.
Itt azért sokan köhögnek, mert az új L-39CW (NG) az elődre alapoz és úgy tűnik él és élni fog.
Ez ebben a formában valahol a hülyeség és ökörség között van, keversz fogalmakat.
Veled ellentétben pedig tisztában vagyok a realitásokkal...Mert úgylátszik,hogy te semmilyen szinten nem vagy képben a valós helyzettel!
Tudtommal még nem, felmerült, hogy nem kéne folytatni.Valamiért kiszáltunk. Tök mindegy miért! Ha nem találunk hasonlót, akkor marad a saját.
Maradjunk annyiban, hogy nincs igazad. Ha értenéd a HTÖ-t, akkor nem írnál le ilyet.Nem keverek, éppenhogy megváltozott a kiképzés szükséglete, ez hívta életre a Jak-130-hoz (Masters, T-50, T-X, stb.) hasonló kiképzőgépeket: a korszerű harcigépről vissza nem lép a pilóta gyakorolni, de a felkészülés során azt kell szimulálni már neki. Repülni a turbopropon tanul, a sugárhajtású kategória nem arra van már, hanem arra, hogy megtanítsák harcolni és innentől számít, hogy lehet repülni azt a gépet, ugyanis ezen tanulja a légiharcot is.
A múlt század sugráhajtású kiképzőit arra tervezték, hogy a lehető legjóindulatúbbak legyenek a növendékkel, mert az ezeken tanulta a repülés alapjait is olykor. Semmiben se hasonlítanak egy korszerű harci gépre, olyan manővereket nem lehet velük csinálni, olyan erőtartalékaik nincsenek, stb. Az L-39NG ugyanúgy elavult, mint bármilyen mókolása a Hawk-nak.
Akkor kérlek szépen hozd nyilvánosságra ezt a valóságot a tartalékos rendszerünk első évire megszabott feladatok el nem végzéséről és a rendszer már most felmerült alapvető problémáiról!
Na,ezt megkaptamMár ne is haragudj, de a felhasználási koncepció az úgy kezdődik, hogy igény van rá. Kérlek mutasd azon tendereket az elmúlt 20 évből, ahol igény volt olyan új gépre, mit amiről te álmodsz. Nem, a Gripen az még hh. gyermek és bármennyire is tagadja a svéd, bizony egy tévút. Nem tűnik fel, hogy a Gripen NG egyik legnagyobb változása a méretnövekedés, hogy normálisan variálható konfigja legyen, mint az F-16-nak? Hiába vannak kisebb fegyverek és PGM a Gripen A/B/C/D mérete bizony alá lett lőve az igényeknek, Az NG tömege 17%-kal lett nehezebb, mint az előd.
A Gripen pont azt mutatta meg, hogy nincs. AG konfigban 3 pótossal nincs BVR légiharc-fegyverzete, ez olyan brutális hátrány, hogy arra szavak nincsenek. Az összes felsorolt gép a 6,5-7 tonnás kategória, a kihagyott T/A-50 is, az F-5E meg 4,4 tonnás. Ember, ez 45% (!) eltérés. Vágod, hogy ez mekkora?
Egészen nevetséges, hogy az saját érved kinyírja magát, ha nem derogálna legalább az alapadatokat megnézni. Tajvan egy kis sziget és még nekik sem kellett az F-5 méret...
Mert kész anyagi csőd. Minek fejlesszen ki egy gépet, ami a kutyának se kell, de ha meg kéne, akkor olyan lenne az ára, hogy eleve a "nem kell" kategória lenne? Mikor ismered már fel ezt? Elmúltak azok az idők, amikor ilyen kis vadászgépeket építettek. Ha eddig 100-sor nem volt leírva, akkor egyszer sem, az elmúlt háborúk alapján kulcsfontosságú az üzemanyag kérdése, hogy akaratodat az ellenfélre kényszerítsed. ---> Kis vadászgép = alárendelt szerep.
És hol van igény ezerszám könnyűvadászra? Sehol. ----> Túl drágán létrehozott gépek lennének.
Elnézést, hogy valódi érveket várok, aminek van alapja. Bár még a gépek üres tömegének belövésééig sem sikerült eljutnod...
Ezen az érven már tényleg csak mosolyognék, ha nem lenne egész egyszerűen irritáló wishful thinking, amit előadsz. Tőmondatokban...
Elnézést, hogy komoly vitapartnernek tartottalak az elején. Ezek után nehéz lesz annak kezelni...
- Senki nem igényelt új gyártású F-5 tömegű vadászgépet az elmúlt kb. 30 évben.
- Használt gépekkel már nem nagyon éri meg szőrözni, komoly elfekvő mennyiség nincs.
- A kisméretű gépek a legtöbb helyzetben harcászatilag alárendeltek már a nagyobbakkal mérve. El a legsúlyosabb baj.
- Hiába teszel bele multirole avionikát a függesztési limitek miatt valójában single role gépek, lásd Gripen C/D példát. Ez a 2. legsúlyosabb. Egy valag pénzért egy bevetésen belül single role a gép, váltogathatod, hogy mire jó, de AG konfigban az egyetlen valós oció, a futáááááááááááááááás, ha ellenséges vadász jön.
- Ha valaki igényelne is ilyen gépet, akkor kis gyártás és fejlesztés miatt kb. F-35A árban lenne már a végén.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..