M
molnibalage
Guest
Na,ezt megkaptam
Van amiben eggyezik a véleményünk,van amiben hasonló,és van amiben eltérő.A világ márcsak ilyen.
Van egy alapvető probléma,hogy nincs pénzünk modern nagyteljesitményű gépekböl kiépiteni egy valóban elrettentő erővel biró légierőt.Egyetlen bázison egyetlen század kevés,és nagyon sebezhető.Nem vagyunk ezzel egyedül.Mégcsak nem is új probléma.Erre a problémára volt válasz 1960ban az F5.1960ban.Itt most ne magára az F5re öszpontosits,hanem a koncepccióra,ami létrehozta.Az alapja az a gyakorlógép,amit a T-X most vált majd le.Ez a nagysorozatú alap biztositotta neki,hogy ne egy drága kissorozatú,ergo bukásra itélt kisgép legyen,hanem egy elterjedt könnyűvadász.Hogy a kis méret alárendelt harcászati helyzetbe kényszeriti az új gépet?Mint légifölény gépet igen.De mint honilégvédelmi vadászt,nem.A modern elektronika lehetővé teszi,hogy ugyanazt az AMRAAM AA rakétát vesse be,mint a nagyteljesitményű F16/15 légiflény vadászok.Oriási előny a hh-s F5höz képes,aminek esélye se volt az F4 AIM7 rakétáit hordozni(ami ezekszerint nem veréb,hanem karvaly.Bocsi,nemtudok angolul).Nemhogy repülőmérnök,de semmiféle mérnök nem vagyok.Nem tudom megitélni,hogy a Boeing/Saab T-X mekkora,és milyen drága módositást igényelne,hogy legyen egy együléses könnyűvadász verziója.Biztos,hogy olcsbb lenne,mint a semmiböl kifejlesztett Gripen.Az is jó kérdés,hogy mennyivel maradna el teljesitményben.
Az biztos,hogy nem lenne belőle egy légifölény vadász.Minthogy eredetileg a Gripen sem az.A szerbek AF alatt használt gerrillataktikájához hasonló harcászatra tervezték,nem légifölényharcászatra.Különben szerintem a rácok egész jol alkalmazták azt a taktikát,csak a MiG29 reménytelenül elavult avianotikája és fegyverzete teljessen ledegradálta a próbálkozásikat szinte öngyilkossági szintre.
Szóval van egy koncepccionális különbbség a megközelitésünkben.Szoktad olvasgatni HajósZoli irásait,azokban van egy idevágó gondolat.Az olasz haditengerészet II.vh-s teljesitménye kapcsán jegyezte meg,hogy talán jobban jártak volna,ha a másodrendű haditengerészetek elsőségi helyére törekednek,mindhigy kiépitették az elsőrendű haditengerészetek sereghajtóját.
Az igazi probláma meg az,hogy szemben az 1960as USAval,a mai amerika nem foglalkozik ezzel a szegmensel.Szerintem itt most hibáznak ezzel.De az is lehet,hogy a Boeing még majd előjön mégiscsak egy könnyűvadász verzióval.Majd utólag megmondom.
Egyszerűen nem érted meg, hogy:
- ha egy AESA radar 10-15 misi, egy korszerű hajtómű 2-10 misi akkor hiába építesz kicsi és kis repteljesíményű gépet, akkor az alig lesz olcsóbb, mint egy F-16 főleg akkor, ha nem sok száz vagy ezer készül belőle.
- Azt meg nem vagy hajlandó megérteni, hogy mennyivel hatékonyabban hajigálja az AIM-120-at egy nagyobb hatósugarú és jobban gyorsuló gép.
- A T-X hol nagysorozatú? 400 db sincs egyelőre megrendelve. A Gripen A/B/C/D-ből készült nagyságrenduleg ennyi, F-16 különféle változatokból 10-sze ennyi.
- A Gripen meg légifölény vadász AA konfiggal és nem arra készültek, mint a szerbek.
Pár észrevétel:
- Kérlek tördeld a szöveget.
- Kapcsold be a helyesírás ellenőrzést. Kb. olvashatatlan, amit írsz.