A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ebben,hogy az eurókacsáknál jobban megéri az F35,igazad van.De mennyit kostál a JF17?Valahol 20-30misi között.
Forrás a pakisztáni csomagra vonatkozólag? Vagy bármire?

Ennek kéne egy nyugati ellenpár,árban és teljesitményben.És én nem egy teljessen új gérl beszélek,hanem egy sorozetgyártásra kerülő gép módositásárol.Mert ide az F16 is drága.Deha nem,hát nem.
Mutass egy 4,5-5 tonnás M1.8-ra képes nyugati gépet, aminek normális teherbírása van és létezik. Segítek, nincs. Nem is lesz. A Gripen NG-nél nem tűnik fel, hogy a Gripen méret skippelve és Viggen felé térne vissza a 8+ tonnás üres tömeggel és nem lefelé mentek? Pedig folyamatosan azt propagálják, hogy Gripen = olcsó.

Nem értem, hogy miért erőltetsz egy ötletet, aminek alapja semmi.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Forrás a pakisztáni csomagra vonatkozólag? Vagy bármire?


Mutass egy 4,5-5 tonnás M1.8-ra képes nyugati gépet, aminek normális teherbírása van és létezik. Segítek, nincs. Nem is lesz. A Gripen NG-nél nem tűnik fel, hogy a Gripen méret skippelve és Viggen felé térne vissza a 8+ tonnás üres tömeggel és nem lefelé mentek? Pedig folyamatosan azt propagálják, hogy Gripen = olcsó.

Nem értem, hogy miért erőltetsz egy ötletet, aminek alapja semmi.
Hát éppen ez az,hogy nincs.JF17 ára egy elterjedt becslés,pontos árat nem teláltam róla.Igény szerintem lenne egy Freedom Fighter 2.0ra,mert nagyon drágák lettek az élvonalbeli vadászok.Tervbe ugyan több is lett véve,de csak a svédek és a taiwaniak jutottak el a gyártásig.Csak éppen ezek is drágák a kis sorozat miatt.
 
M

molnibalage

Guest
Hát éppen ez az,hogy nincs.JF17 ára egy elterjedt becslés,pontos árat nem teláltam róla.Igény szerintem lenne egy Freedom Fighter 2.0ra,mert nagyon drágák lettek az élvonalbeli vadászok.Tervbe ugyan több is lett véve,de csak a svédek és a taiwaniak jutottak el a gyártásig.Csak éppen ezek is drágák a kis sorozat miatt.
Az egyetlen érv kommentedbem a "szerintem". Hol vannak a megrendelők sorba ilyen gépért? Sehol. Nem értem miért fantáziálgatsz mindenféle alap nélkül. De tényleg.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
De mennyit kostál a JF17?Valahol 20-30misi között.Ennek kéne egy nyugati ellenpár,árban és teljesitményben.És én nem egy teljessen új gérl beszélek,hanem egy sorozetgyártásra kerülő gép módositásárol.Mert ide az F16 is drága.Deha nem,hát nem.
Ilyen nyugati gép majd akkor lesz, ha a nyugati repülőgépgyártóknál is csak annyit keresnek majd a mérnökök, szerelők, és műszerészek mint Kínában és Pakisztánban. Szerinted van rá esély?!! :D Ne tessék elfelejteni, hogy a repülőgépgyártást nem lehet úgy automatizálni mint más egyszerűbb ipari folyamatokat, ezért nagyon magas az élőmunka aránya, és ráadásul magasan képzett munkaerő kell hozzá. Ehhez még hozzájön, hogy a repipar még a legsikeresebb típusok esetén is csak pár-ezres szériákat gyárt, csak a MiG-15/17/21 tipusoknál értek el 15000 körüli darabszámot, az utóbbi 70 évben semmi más nem érte el még a 10000 darabot sem, itt nincsenek milliós darabszámok mint az autóiparban. Ekkora szériákra lehet leosztani egy tipus teljes programköltségeit!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 969
113
Hát éppen ez az,hogy nincs.JF17 ára egy elterjedt becslés,pontos árat nem teláltam róla.Igény szerintem lenne egy Freedom Fighter 2.0ra,mert nagyon drágák lettek az élvonalbeli vadászok.Tervbe ugyan több is lett véve,de csak a svédek és a taiwaniak jutottak el a gyártásig.Csak éppen ezek is drágák a kis sorozat miatt.
Figyelj az elektronika és a hajtómű a legdrágább tétel. Szóval vagy beraksz egy régi hajtóművet ami teljesítményben xarabb, üzemideje rövidebb és cserébe az ára talán (gyártó függő) olcsóbb 10%-al mint egy újonnan kifejlesztett modern hajtómű. Amúgy ki csinál hajtóművet? Szóba jöhető gyártó?
Másrészt elektronika. Na tudod vagy raksz bele vagy nem. Ha van benn új és modern (régit ki gyárt? Teszem azt pl Mig-21 radart?) akkor ér valamit a géped. Ha csak 5km -re látsz el vele akkor leszednek 5x olyan messziről azok akiknek nagyobb teljesítményű a vadászgépe. Aztán nem csak téged de még a másik 5 haverodat is, és akkor az 5 pilóta, 5 gép, 5x annyi keró, de mégis 1 gép elintézett bennetek. Ezért van igaza molninak a plusz 2-4 Gripen dologban, inkább mint a + 4-8 L-39.
Most akkor képzeld el hogy felküldöd a 4 Gripenedet, szemben meg feláll az iráni F-5 klón csodákból egy tucat. Te leszel az a potensebb gép miatt amelyik megválassza hogyan történjenek a dolgok mert pl már akkor látod őket mikor ők még nem. A fegyvereid közül is választhatsz előre melyikre mit indítasz.
Gripennél kevesebb tudású gépet egyszerűen nem érdemes venni, az már így gyakorlatilag egy kis ország olcsó János gépe, ettől lejjebb menni nincs értelme. Attól függetlenül hogy mennyibe fáj az ára,fenntartása, és mennyire nem elterjedt a Gripen A/B/C/D a mai Mig-21, F-5. De nem véletlen hogy nem annyira elterjedt mint a többi gép. Az F-20 is hiába tetszetős meg stb, egyszerűen nem volt partiban az F-16-al.
 
M

molnibalage

Guest
Az F-20 is hiába tetszetős meg stb, egyszerűen nem volt partiban az F-16-al.
Könnyű vadászgépként papíron AA konfigban alulról karcolgathatta az F-16-ot, de ettől még az F-16 kialakítása szemre is egészen más dimenzó. AG konfigban már azért erőtlenebb lett volna, bár érdekesség, elvileg BVR képessége is lehetett volna az F-20-nak tudtommal, használhatta volna az AIM-7-et a belső tartón.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Figyelj az elektronika és a hajtómű a legdrágább tétel. Szóval vagy beraksz egy régi hajtóművet ami teljesítményben xarabb, üzemideje rövidebb és cserébe az ára talán (gyártó függő) olcsóbb 10%-al mint egy újonnan kifejlesztett modern hajtómű. Amúgy ki csinál hajtóművet? Szóba jöhető gyártó?
Másrészt elektronika. Na tudod vagy raksz bele vagy nem. Ha van benn új és modern (régit ki gyárt? Teszem azt pl Mig-21 radart?) akkor ér valamit a géped. Ha csak 5km -re látsz el vele akkor leszednek 5x olyan messziről azok akiknek nagyobb teljesítményű a vadászgépe. Aztán nem csak téged de még a másik 5 haverodat is, és akkor az 5 pilóta, 5 gép, 5x annyi keró, de mégis 1 gép elintézett bennetek. Ezért van igaza molninak a plusz 2-4 Gripen dologban, inkább mint a + 4-8 L-39.
Most akkor képzeld el hogy felküldöd a 4 Gripenedet, szemben meg feláll az iráni F-5 klón csodákból egy tucat. Te leszel az a potensebb gép miatt amelyik megválassza hogyan történjenek a dolgok mert pl már akkor látod őket mikor ők még nem. A fegyvereid közül is választhatsz előre melyikre mit indítasz.
Gripennél kevesebb tudású gépet egyszerűen nem érdemes venni, az már így gyakorlatilag egy kis ország olcsó János gépe, ettől lejjebb menni nincs értelme. Attól függetlenül hogy mennyibe fáj az ára,fenntartása, és mennyire nem elterjedt a Gripen A/B/C/D a mai Mig-21, F-5. De nem véletlen hogy nem annyira elterjedt mint a többi gép. Az F-20 is hiába tetszetős meg stb, egyszerűen nem volt partiban az F-16-al.
Brazil F5,vagy a Kfir modernizácik mutatják,hogy pont a korszerű elektronika teszi veszélyessé a kis gépeket is.Bár a Kfir már nem annyira kicsi.Közelharcban vannak igazábol hátrányban,a kissebb teljesitmény,és a kevessebb üzemanyag miatt.Szintén hátrányban vannak hasznos teher szemponjábol,de ez a modren precizis fegyverek korában már nem annyira jelentős.F35sel szemben meg a Szu35 is elvérzik,hiába a nagy teljesitmény és a rengeteg fegyverzet.Gripen meg lényegében semmivel nem olcsóbb az F16nál,miközben a teljesitménye elmarad tőle.
Könnyű vadászgépként papíron AA konfigban alulról karcolgathatta az F-16-ot, de ettől még az F-16 kialakítása szemre is egészen más dimenzó. AG konfigban már azért erőtlenebb lett volna, bár érdekesség, elvileg BVR képessége is lehetett volna az F-20-nak tudtommal, használhatta volna az AIM-7-et a belső tartón.
APG67 lokátora volt,aminek modernizált változata került a taiwani könnyűvadászba.Szabvány honi légvédelmi konfiguráció 2 AIM9 a szárnyvégen,4 Veréb a szárnyak alatt,törzstartón póttartály.Igazábol a politika tett neki be.Taiwan és Dél Korea licencben akarta gyártani,de a Carter kormányzat nem engedélyezte.Elfogó vadászként felülmulta az akkori F16t,de az ami honi légvédelem mégis inkább annak légvédelmi változatát rendelte.Hozzá tanném,az F15 mellet nem volt olyan nagy jelentőségük a könnyű elfogoknak,és igy egy tiussal kevessebb lett a válszték.Logisztikailag logikus volt,és valójában vb képességüket is nézzték.Abban meg az F16 magassan jobb volt.A szegényebbek elvoltak még az F5Evel,amit 86ig még gyártásban volt.Irán kaphatot volna belőle,de a forradalom elfújta a megrendelést.1-2 kistételes megrendelés maradt élő,de annyiért nem volt érdemes beinditani a gyártást.Korszerűsitett elektronikával nekünk még ma is megfelelne.De ez a hajó már elment,és nem is érdemes visszahozni.
 
M

molnibalage

Guest
Brazil F5,vagy a Kfir modernizácik mutatják,hogy pont a korszerű elektronika teszi veszélyessé a kis gépeket is.Bár a Kfir már nem annyira kicsi.Közelharcban vannak igazábol hátrányban,a kissebb teljesitmény,és a kevessebb üzemanyag miatt.Szintén hátrányban vannak hasznos teher szemponjábol,de ez a modren precizis fegyverek korában már nem annyira jelentős.F35sel szemben meg a Szu35 is elvérzik,hiába a nagy teljesitmény és a rengeteg fegyverzet.Gripen meg lényegében semmivel nem olcsóbb az F16nál,miközben a teljesitménye elmarad tőle.
De ezek használt, meglevő platformok és olyan környezetbe kerülnek, ahol kvázi nincs komoly vadászgép, ezek a gépek is borzalmasan erős ugrást jelentenek, ahol igen kevés korszerű gép van. Nézd meg kinek van ott F-16, Szu-30 stb.

APG67 lokátora volt,aminek modernizált változata került a taiwani könnyűvadászba.Szabvány honi légvédelmi konfiguráció 2 AIM9 a szárnyvégen,4 Veréb a szárnyak alatt,törzstartón póttartály.Igazábol a politika tett neki be.Taiwan és Dél Korea licencben akarta gyártani,de a Carter kormányzat nem engedélyezte.Elfogó vadászként felülmulta az akkori F16t
Jaj...
Az F-16 sem volt elfogó vadász és 4 db AIM-7-tel az F-20 sem lett volna az a nagy sebességű sem nagy hatósugaró elfogó. Ez is ott van a HÖT-ben. Tessék már olvasni. A régi gépek szuperszonikus teljesítménye felülmúlja több szempontból a maiakét, amik máshova vannak balanszolva.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
De ezek használt, meglevő platformok és olyan környezetbe kerülnek, ahol kvázi nincs komoly vadászgép, ezek a gépek is borzalmasan erős ugrást jelentenek, ahol igen kevés korszerű gép van. Nézd meg kinek van ott F-16, Szu-30 stb.


Jaj...
Az F-16 sem volt elfogó vadász és 4 db AIM-7-tel az F-20 sem lett volna az a nagy sebességű sem nagy hatósugaró elfogó. Ez is ott van a HÖT-ben. Tessék már olvasni. A régi gépek szuperszonikus teljesítménye felülmúlja több szempontból a maiakét, amik máshova vannak balanszolva.
Venezuelában.F16 és Szu30 is.A probléma az,hogy nincs jelenleg gyártásban olcsó platform.Van 3 tipus is,amelyik erre a szerere készült,de az alacsony darabszám miatt drágák.A Gripen az eggyik közülük,és alighanem a leg potensebb is.De az is növekszik,mert a svéd igények erössebb gépet tesznek szükségessé.A gondolatom az,hogy a viszonylag nagy darabszámban gyártásra kerülő T-X alapot athat egy ilyen olcsó platform létrehozására.
F20 gyorsabb volt,jobban gyorsult és emelkedett az F16nál.Viszont rosszabb volt a manőverezőképessége.Pilótavisszaemlékezés szerint jócskán meghaladta az F4 manőverezhetőségét,de elmaradt a Falconétol.Hattávolsága kb a MiG21 környékén volt,de erről ahány irás,annyiféle adat.Amit folyton kiemeltek rla,az a készültségi gépként a rendkivűl gyors reakciideje volt.Nameg a könnyű üzemeltethetőséget.De ez a hajó elment.Bármennyire is megfelelt volna nekünk,és még ma is,sem akkor,sem ma nem kerül gyártásra.
 
M

molnibalage

Guest
A gondolatom az,hogy a viszonylag nagy darabszámban gyártásra kerülő T-X alapot athat egy ilyen olcsó platform létrehozására.
Nincs rá nemhogy tömeg, de kb. semmilyen igény. Az összes nagy gyártónak sem érdeke ez. ---> Good luck...

F20 gyorsabb volt,jobban gyorsult és emelkedett az F16nál.
Forrás?

Viszont rosszabb volt a manőverezőképessége.
Ez ellenmondás, mert a manőverezőképesség definíciójának ellentmond. HÖT, 11. fejezet.

Pilótavisszaemlékezés szerint jócskán meghaladta az F4 manőverezhetőségét,de elmaradt a Falconétol.
Most akkor döntsd már el...

Hattávolsága kb a MiG21 környékén volt,de erről ahány irás,annyiféle adat.Amit folyton kiemeltek rla,az a készültségi gépként a rendkivűl gyors reakciideje volt.Nameg a könnyű üzemeltethetőséget.De ez a hajó elment.Bármennyire is megfelelt volna nekünk,és még ma is,sem akkor,sem ma nem kerül gyártásra
Melyik egyiké, melyik másiké? Dolgozzunk már forrásokkal. Eleve első körben az F-5E és F-16A-t kéne mérnö közel azonos konfigban, hogy valami fogalmunk legyen.
A manualok elérhetőek, a HÖT-ben ott a számítási módszertan alapja.

Persze lehet, hogy túl magasak az elvárásaim...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nincs rá nemhogy tömeg, de kb. semmilyen igény. Az összes nagy gyártónak sem érdeke ez. ---> Good luck...


Forrás?


Ez ellenmondás, mert a manőverezőképesség definíciójának ellentmond. HÖT, 11. fejezet.


Most akkor döntsd már el...


Melyik egyiké, melyik másiké? Dolgozzunk már forrásokkal. Eleve első körben az F-5E és F-16A-t kéne mérnö közel azonos konfigban, hogy valami fogalmunk legyen.
A manualok elérhetőek, a HÖT-ben ott a számítási módszertan alapja.

Persze lehet, hogy túl magasak az elvárásaim...
Az a probléma,hogy Te egy technokrata mérnöki fejjel gondolkozol,mig én egy felhasználási koncepcióban.A JF17,az FC-K-1,és maga a Gripen is azt mutatja,hogy de,lenne igény a világban egy olcsó könnyűvadászra.Csaképpen az az ipar,az amerikai repipar ami ezt hatékonnyan létre is tudná hozni,nem érdekelt benne.Kina ugyan létrehozott eggyet,de mire elkészült,tül is lépett rajta.Kiadtta gebinbe a pakiknak,gyártsák maguknak.Viszont igy be is szabályoztak a tipusnak.
1419851862-JF17BL3-o.jpg

Ez egy a Thunder továbbfejlesztési koncepció látványrajz.Ehez egésszen hasonló lehetne egy T-X alapú könnyűvadász.RD81 és az F404 kb hasonló teljesitményű hajtómű.
Az FC-K-1,és a Gripent is,tul kis gyártókapacitáson,túl drágán létrehozott gépek.
Elnevárd már tőlem,hogy bemontirozzak 25évvel ezelötti papiralapú kiadványokat.A mérnöki diagramjaid megértését meg végképpen ne.
Kelly hősei,Csodabogár:
Én csak vezetem a tankot,azt nemtudom,hogy mitöl megy...
Attol még Csodabogár egy j hk pk szerepét kapta a filmben.
 
M

molnibalage

Guest
Az a probléma,hogy Te egy technokrata mérnöki fejjel gondolkozol,mig én egy felhasználási koncepcióban.
Már ne is haragudj, de a felhasználási koncepció az úgy kezdődik, hogy igény van rá. Kérlek mutasd azon tendereket az elmúlt 20 évből, ahol igény volt olyan új gépre, mit amiről te álmodsz. Nem, a Gripen az még hh. gyermek és bármennyire is tagadja a svéd, bizony egy tévút. Nem tűnik fel, hogy a Gripen NG egyik legnagyobb változása a méretnövekedés, hogy normálisan variálható konfigja legyen, mint az F-16-nak? Hiába vannak kisebb fegyverek és PGM a Gripen A/B/C/D mérete bizony alá lett lőve az igényeknek, Az NG tömege 17%-kal lett nehezebb, mint az előd.

A JF17,az FC-K-1,és maga a Gripen is azt mutatja,hogy de,lenne igény a világban egy olcsó könnyűvadászra.
A Gripen pont azt mutatta meg, hogy nincs. AG konfigban 3 pótossal nincs BVR légiharc-fegyverzete, ez olyan brutális hátrány, hogy arra szavak nincsenek. Az összes felsorolt gép a 6,5-7 tonnás kategória, a kihagyott T/A-50 is, az F-5E meg 4,4 tonnás. Ember, ez 45% (!) eltérés. Vágod, hogy ez mekkora?
Egészen nevetséges, hogy az saját érved kinyírja magát, ha nem derogálna legalább az alapadatokat megnézni. Tajvan egy kis sziget és még nekik sem kellett az F-5 méret...

Csaképpen az az ipar,az amerikai repipar ami ezt hatékonyan létre is tudná hozni,nem érdekelt benne. Kina ugyan létrehozott egyet,de mire elkészült,tül is lépett rajta.Kiadtta gebinbe a pakiknak,gyártsák maguknak.Viszont igy be is szabályoztak a tipusnak.
Mert kész anyagi csőd. Minek fejlesszen ki egy gépet, ami a kutyának se kell, de ha meg kéne, akkor olyan lenne az ára, hogy eleve a "nem kell" kategória lenne? Mikor ismered már fel ezt? Elmúltak azok az idők, amikor ilyen kis vadászgépeket építettek. Ha eddig 100-sor nem volt leírva, akkor egyszer sem, az elmúlt háborúk alapján kulcsfontosságú az üzemanyag kérdése, hogy akaratodat az ellenfélre kényszerítsed. ---> Kis vadászgép = alárendelt szerep.

Ez egy a Thunder továbbfejlesztési koncepció látványrajz.Ehez egésszen hasonló lehetne egy T-X alapú könnyűvadász.RD81 és az F404 kb hasonló teljesitményű hajtómű.
Az FC-K-1,és a Gripent is,tul kis gyártókapacitáson,túl drágán létrehozott gépek.
És hol van igény ezerszám könnyűvadászra? Sehol. ----> Túl drágán létrehozott gépek lennének.

Elnevárd már tőlem,hogy bemontirozzak 25évvel ezelötti papiralapú kiadványokat.A mérnöki diagramjaid megértését meg végképpen ne.
Elnézést, hogy valódi érveket várok, aminek van alapja. Bár még a gépek üres tömegének belövésééig sem sikerült eljutnod...

Kelly hősei,Csodabogár:
Én csak vezetem a tankot,azt nemtudom,hogy mitöl megy...
Attol még Csodabogár egy j hk pk szerepét kapta a filmben.
Ezen az érven már tényleg csak mosolyognék, ha nem lenne egész egyszerűen irritáló wishful thinking, amit előadsz. Tőmondatokban...

  • Senki nem igényelt új gyártású F-5 tömegű vadászgépet az elmúlt kb. 30 évben.
  • Használt gépekkel már nem nagyon éri meg szőrözni, komoly elfekvő mennyiség nincs.
  • A kisméretű gépek a legtöbb helyzetben harcászatilag alárendeltek már a nagyobbakkal mérve. El a legsúlyosabb baj.
  • Hiába teszel bele multirole avionikát a függesztési limitek miatt valójában single role gépek, lásd Gripen C/D példát. Ez a 2. legsúlyosabb. Egy valag pénzért egy bevetésen belül single role a gép, váltogathatod, hogy mire jó, de AG konfigban az egyetlen valós oció, a futáááááááááááááááás, ha ellenséges vadász jön.
  • Ha valaki igényelne is ilyen gépet, akkor kis gyártás és fejlesztés miatt kb. F-35A árban lenne már a végén.
Elnézést, hogy komoly vitapartnernek tartottalak az elején. Ezek után nehéz lesz annak kezelni...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
Mert az már nem teljesen a miénk. Az már megvan nekik. Legalábbis szerintem csak ez lehet az ok. Ott van Pápa, ott van Taszar, ott van Ferihegy, ott a sok üres reptér, de nem, Kecskemét is kell. Szóval nehogy egy reggel azzal ebresszek a kormányzót (sic) hogy Ferihegyen , Pápán, Kecskeméten csapatok omlenenek ki a tehergepekrol és a leszállt egy század F-15, egy másik a levegőben. Hívja Szolnokot, azok még annyit válaszolnak hogy mi már atalltunk. A többi meg nem ér semmit ugysem. Ja Tatán is akartak valami kozoskodest ugye? Minek, nincs elég üres laktanya, inkurrencia a raktár? Persze ez az eset nem fog ujra megtörténni, de szerintem felesleges tovább növelni a vedtelensegunket. A történelem meg néha ismétli önmagát.

Pápa? Lóf... Alig van már külföldi. A boeing már majdnem teljesen magyar kézben van,az egy-két külföldi irodista,melós,pilóta meg nem sok vizet zavar.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Szittya: Ezen a kepen is jol latszikk mennyire is hianyzik kalocsa- kiskunhalas vonal a nyirsegi helyorseg es a kepen nem latszik de borsod nograd is elbirna egy egy kissebb helyorseget legalabb egy egy onallo zaszloaljat vagy egy egy zaszloalhat egy ezredbe szervezve.../pont hogy ezeken a helyeken nem lenne gond az ember hiany./kalocsan is barmibe lefogadnam hogy miutan megepul a hid es eltunik a munkahelyhiany nyitjak meg a miskeiutit.../amikor mar nehezebb lessz embert talalni /

Ha már szóba került:
Október elsejétől szervezeti változásra készülnek: 44-es területvédelmi zászlóalj néven folytatják a munkát. Nevelős László azt mondta: cél, hogy mihamarabb feltöltsék a somogyi keretet. Nyolcszáz embert várnak, járásonként száz férfit, nőt
Forrás: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjkzsPsn-PdAhVKLVAKHYXtBksQFjANegQICBAB&url=https://www.sonline.hu/kozelet/helyi-kozelet/loveszetben-is-remekelnek-a-somogyi-teruletvedelmis-lanyok-1209355/&usg=AOvVaw3WqwT84JgxiCNBYOW-viLq
 
  • Tetszik
Reactions: tomsinner

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 969
113
Szép az F-5, meg az F-20 , nekem is tetszik, a svájci , osztrák hegyek közt el fogócskázna az idegen, helyet nem ismerő gépekkel. Helyette viszont ott van mára a Gripen, vettek át elég tudást az F-20 terveiből. Az hogy nem lett nagyon olcsó az a kis darabszámnak, és az import alkatrészeknek köszönhető.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 428
113
Szittya: Ezen a kepen is jol latszikk mennyire is hianyzik kalocsa- kiskunhalas vonal a nyirsegi helyorseg es a kepen nem latszik de borsod nograd is elbirna egy egy kissebb helyorseget legalabb egy egy onallo zaszloaljat vagy egy egy zaszloalhat egy ezredbe szervezve.../pont hogy ezeken a helyeken nem lenne gond az ember hiany./kalocsan is barmibe lefogadnam hogy miutan megepul a hid es eltunik a munkahelyhiany nyitjak meg a miskeiutit.../amikor mar nehezebb lessz embert talalni /

Ha már szóba került:
Október elsejétől szervezeti változásra készülnek: 44-es területvédelmi zászlóalj néven folytatják a munkát. Nevelős László azt mondta: cél, hogy mihamarabb feltöltsék a somogyi keretet. Nyolcszáz embert várnak, járásonként száz férfit, nőt
Forrás: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjkzsPsn-PdAhVKLVAKHYXtBksQFjANegQICBAB&url=https://www.sonline.hu/kozelet/helyi-kozelet/loveszetben-is-remekelnek-a-somogyi-teruletvedelmis-lanyok-1209355/&usg=AOvVaw3WqwT84JgxiCNBYOW-viLq

Ebbe a kevés laktanyába sincs ember hová akarsz még többet?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 074
113
Ha a tartalékos erő valaha eléri azt a szintet, hogy saját laktanyákban lehessen gondolkodni, akkor is csak dandárszintűnek van értelme a tartalékosok számára zárolt készletek tárolására és kiképzési célra. Ennek pedig semmi összefüggése nem lesz a tartalékosok területi eloszlásával.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 428
113
Ha a tartalékos erő valaha eléri azt a szintet, hogy saját laktanyákban lehessen gondolkodni, akkor is csak dandárszintűnek van értelme a tartalékosok számára zárolt készletek tárolására és kiképzési célra. Ennek pedig semmi összefüggése nem lesz a tartalékosok területi eloszlásával.

Úr Isten mikről álmodsz te?Dandár szintű tartalékos erő.Ez még ötletnek is hülyeség!Max zászlóalj de inkább csak század,ennek van értelme meg realitása.