A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
Dolgozik valaki beszallitonal? /kis kozepes?/ veteran jarmuvek utangyartott alkatreszek nagyresze igy keszul. Elyszakai muszakba..../csak mert en oriztem ilyeneket./ nem katonai termeket gyartottak./ teljesen legalis /meg most is a szankciok ellenere is./nem csak ugy folyik a gyartas hogy hasrautnek mimden kis kozepes beszallitonak az elyszakai gyartas szabad kapacitas altalaba /a nagy multiknal nem de az nem is magyar altalaba./ elyszaka mast gyartanak mint nappal delutan altalaba...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Kamaz motor helyet nyugodtan mehetne bele újabb Belarus Maz motor is. Igaz az már inkább német. Egyébként a Kamaz motor simán kibír +15-30 lóerőt. Úgy hogy komolyabban nem is kellene belepiszkálni.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 279
68 292
113
egy motorcsere jobban megéri. Eleve egy kifejlesztett, nagy szériás motor, ami kipróbált, kevesebb kockázat és kisebb költség. Nem véletlen, hogy a nagyok is gyakran meglévő elemekből dolgoznak.
Kamaz évi kb +40000 teherautót gyárt, a motort hozzá szintén. Elég nagy szériák? Persze több féle motor. A nálunk levő btr motorral műszakilag szerintem nem volna gond, elég régi Kamaz kóricál az utakon még amik komolyabb igénybevételt kaptak. Csak a LE kevéske, de igazából szét lett gyilkolva +500db btr-80, kell az az erősebb motor? Annál jobban vágtatnak vele terepen. A btr-82 300 lovas motorral van gyártva, szabvány 740.14 -es motor.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 279
68 292
113
Kamaz motor helyet nyugodtan mehetne bele újabb Belarus Maz motor is. Igaz az már inkább német. Egyébként a Kamaz motor simán kibír +15-30 lóerőt. Úgy hogy komolyabban nem is kellene belepiszkálni.
Azért az már komolyabb átalakítás, vagdalkozás, más kábelek, hűtő stb esetleg.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 051
18 754
113
Miert van az hogy a problemat keresitek.a megoldas helyett.
Oroszorszagba a gyarto. Magyarorszagon kis pista a nagyvalalkozo kisbeszallito. Megvesz egy mar kifelylesztett termek 500 /amit szorozz fel potalkatreszbazis stb./ xxxx db os license gyartasat. /ruszki a gepre. Leutaz cnc t beallit lent dekkol 3 napot kinyomja a gep az arut /tuloraba.este./ majd megy haza. A ruszkihoz a penz a homvedaeghez az alkatresz. Hazai gyartotol!

Egy motor alkatrészeit rengeteg beszállító szállítja le a gyártónak. Mind más cég, Az nem úgy van hogy mondjuk egy Opel motort amit Szentgotthárdon gyártanak, annak minden alkatrésze ott is készül. Istentelen sok helyéről a világnak hozzák a motor különböző alkatrészeit. Brazíliától, Botswanáig. Amennyiben Te csak egy alkatrészt akarsz gyártani egy motorhoz, mint beszállító, vesenyezned kell a világpiacon jelen lévő más, esetelg komolyabb háttérrel, technológiával dolgozó beszállítókkal.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
Ki mondta hogy nekink mimden alkatresz kell.?
Keszitsek listat? :) nem lenne olyan hosszu hidd el... /alap motortuning.../ minden faluba mutatok legalabb 3 embert aki a garazsaba megtudna csinalni...vagy az udvaron... Azert nem olyan urtechnika az osszeszerelest/vegszerelest is. A gyartasra meg mint irtam kismillio beszallito
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 279
68 292
113
Volt egy tiszthelyettes nálunk aki a seregtől jött át annak idején. Röhögve mesélte hogyan nyírták ki a Btr-80-akat, belevágtattak mindenbe, ugratóba, stb. Aztán a futómű, lengéscsillapítás persze szét is rottyant rajt. Nem baj, -1.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Azért az már komolyabb átalakítás, vagdalkozás, más kábelek, hűtő stb esetleg.
Porlasztó,adagoló plusz sűrítési arány állítás vagy csere. A régi ruszki adagolók porlasztok szinte csereszavatosak voltak egymással. Ehhez ha szükséges a szelepeket után állítod.
Egyébként már láttam olyan kamaz motort amit itthon "felturboztak" jócskán. Simán elbírja. Normális gépműhely kell neki. Az meg van itthon pár neves. Űrméret feletti dugatyú. Új szelepek. A féltengely köszörülés, új erősebb csapágyazás. Plusz az előbb említett porlasztok,adagolok. Meg lehetne csinálni. De sokba kerülne. Inkább prospektus és új motor bele.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Kamaz évi kb +40000 teherautót gyárt, a motort hozzá szintén. Elég nagy szériák? Persze több féle motor. A nálunk levő btr motorral műszakilag szerintem nem volna gond, elég régi Kamaz kóricál az utakon még amik komolyabb igénybevételt kaptak. Csak a LE kevéske, de igazából szét lett gyilkolva +500db btr-80, kell az az erősebb motor? Annál jobban vágtatnak vele terepen. A btr-82 300 lovas motorral van gyártva, szabvány 740.14 -es motor.
Kamaz már 1992 vagy 93 óta nem gyárt motort mert a motorgyártó részlege leégett. Vagy Jumz motorral szerelték a 95 utáni kamazokat. Vagy néha maz motorral. Volt egy pár évig még a 90 es években hogy Rába-Man motorral is szerelték.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
Porlasztó,adagoló plusz sűrítési arány állítás vagy csere. A régi ruszki adagolók porlasztok szinte csereszavatosak voltak egymással. Ehhez ha szükséges a szelepeket után állítod.
Egyébként már láttam olyan kamaz motort amit itthon "felturboztak" jócskán. Simán elbírja. Normális gépműhely kell neki. Az meg van itthon pár neves. Űrméret feletti dugatyú. Új szelepek. A féltengely köszörülés, új erősebb csapágyazás. Plusz az előbb említett porlasztok,adagolok. Meg lehetne csinálni. De sokba kerülne. Inkább prospektus és új motor bele.
Ahhoz eleg jo tetel hogy komoly kedvezmemyeket kapjon a honvedseg.../ugye itt mar uj akar civil cegek is szobajohetnek..mint akar egyuttmukodo partner kivitelezo vagy hasonlo.../
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

kopoltyu

Well-Known Member
2017. február 3.
117
287
63
igazabol a motor cak egy dolog tok mindegy milyen motor van benne mert ugyanaz az elavult szar szar marad vedelem,fegyverzet teren... annyi pancelzatott kellene radobalni hogy meg se tudna mozdulni a futomu meg kikonyokolne alola aztan meg nem artana egy normalis torony besugarzasjelzo, elharito rendszer ,tuzvezeto rendszer ejszakai harcaszathoz minden es meg egy csomo dolog ami eszembe sem jut es akkor lenne valamink ami talan megallja a helyet
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Kamaz már 1992 vagy 93 óta nem gyárt motort mert a motorgyártó részlege leégett. Vagy Jumz motorral szerelték a 95 utáni kamazokat. Vagy néha maz motorral. Volt egy pár évig még a 90 es években hogy Rába-Man motorral is szerelték.
Kamaz motorok tulajdonképpen YAMZ motorok.A dizel Uralokban is az van,meg a BTRben,Meg amibe bele tudták kalapálni.Eredetileg egy 4hengerestöl a v16ig egy motorcsalád akart lenni,de a v8ason kivül a többi családtagot nemnagyon használják semmire.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
igazabol a motor cak egy dolog tok mindegy milyen motor van benne mert ugyanaz az elavult szar szar marad vedelem,fegyverzet teren... annyi pancelzatott kellene radobalni hogy meg se tudna mozdulni a futomu meg kikonyokolne alola aztan meg nem artana egy normalis torony besugarzasjelzo, elharito rendszer ,tuzvezeto rendszer ejszakai harcaszathoz minden es meg egy csomo dolog ami eszembe sem jut es akkor lenne valamink ami talan megallja a helyet
A tartalekosoknak.. Minek ful tining ???? Egy tartalekos apc nek.../meg csak nem is tartalekos ifv./ /a tunning hazai ipar betanulo lova. A 80 asok meg mehetnek bazisjarmunek. Atalakitva. Ujra hazai ipar betanulo lova.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 279
68 292
113
Na pár régebbi cikkecske neked , de most már mennem kell mert szomjas vagyok. A többit keresd ki te, addig is okosodsz a témában.
2005-ből (a leégés után 10 évvel)
https://kamaz.ru/en/press/news/engine_birthday_at_kamaz_inc/

2011 740.63 400LE
https://kamaz.ru/en/press/news/russia_s_best_engine/

2016
https://autopro.hu/gyartok/uj-eroforrasokat-fejleszt-a-Kamaz/18696/

2018 az új Liebherrel közös 6-os motor,eddig a régi végig gyártásban volt.
http://dieciochoruedas.blogspot.com/2018/01/kamaz-nuevo-motor-r6-el-nuevo-impulsor.html

Amúgy Minszkben ennyiért adnak egy felújított Kamaz 740 változatot 6 hónap garanciával. Érdemes a miénkkel kókányolni?
https://by.all.biz/en/maz-yamz-kamaz-engine-g270745

De van ukránból is ha valaki ragaszkodik hozzájuk, maximum havi 100db Kamaz motor állítólag.

Amúgy ez a bizonyos 740-es család és ennek van egy rakás változata 200-400Le közt.
http://energy.labscand.com/dieselmoottori-kamaz-740/
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Szittya

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Amúgy ez a bizonyos 740-es család és ennek van egy rakás változata 200-400Le közt.
Ráadásul Finnek által :D
Ezért is írtam. Nem érdemes komolyabb motor felújítással vacakolni. Katalógus oszt ha kimegy vagy széthajtják új bele. A régiek közül ami menthető,nem túl költséges felújítással. Tartalékba.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
Mind mentheto.
A motorfelujitas azert jobb mert mindek bele kell nezni a motorjaba... Es ha mar szetszedik a piacon levo alkatreszekkel./tovabbfejlesztett./ el hejettesiteni a fo elemeket... A a foelemek /fo elemjei/ ithon is legyarthatoak akar. /olcson./ olcsobban mint gyartotol utanrendelni./foleg ha egy nagyobb tetelbe van kinyomva./ a masik fontos erv az a 80 as alvazak kesobbi hasznositasa./ ugye 80\a sbol van amennyi tartalekosoknak tokeletes./ meg kihuzni azt a par evet az apc ig./ugyis zomeben ifv lessz./ 80 as alvaza tokeletresen hasznosithato de a nagy darabszam miatt a motorcsere ott nem gazdasagos./ es akkor jobb ha egy fajtanmotor van. Tuningolva bar.

A hazai hadiipar tamogatasa igen fontos. ! Emellett a fejleszteshez nagy mertekben hozza ad k+f cimen. A 80 asok hasznositasara mar evtized + ota kidolgozott tervek es kiserletek vannak azokat kell leporolni es mai vilagba attenni./komrendszer hasonlok./
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo