Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Kamaz évi kb +40000 teherautót gyárt, a motort hozzá szintén. Elég nagy szériák? Persze több féle motor. A nálunk levő btr motorral műszakilag szerintem nem volna gond, elég régi Kamaz kóricál az utakon még amik komolyabb igénybevételt kaptak. Csak a LE kevéske, de igazából szét lett gyilkolva +500db btr-80, kell az az erősebb motor? Annál jobban vágtatnak vele terepen. A btr-82 300 lovas motorral van gyártva, szabvány 740.14 -es motor.egy motorcsere jobban megéri. Eleve egy kifejlesztett, nagy szériás motor, ami kipróbált, kevesebb kockázat és kisebb költség. Nem véletlen, hogy a nagyok is gyakran meglévő elemekből dolgoznak.
Azért az már komolyabb átalakítás, vagdalkozás, más kábelek, hűtő stb esetleg.Kamaz motor helyet nyugodtan mehetne bele újabb Belarus Maz motor is. Igaz az már inkább német. Egyébként a Kamaz motor simán kibír +15-30 lóerőt. Úgy hogy komolyabban nem is kellene belepiszkálni.
Miert van az hogy a problemat keresitek.a megoldas helyett.
Oroszorszagba a gyarto. Magyarorszagon kis pista a nagyvalalkozo kisbeszallito. Megvesz egy mar kifelylesztett termek 500 /amit szorozz fel potalkatreszbazis stb./ xxxx db os license gyartasat. /ruszki a gepre. Leutaz cnc t beallit lent dekkol 3 napot kinyomja a gep az arut /tuloraba.este./ majd megy haza. A ruszkihoz a penz a homvedaeghez az alkatresz. Hazai gyartotol!
Ha Rába csinálja, akkor az minden lesz, csak olcsó nem.Lehet Patria/Enigma,akármicsoda csúcs járgányt venni-de abbol nem lesz sok.Kell egy olcsóbb tipus is......Nem igényel extra beruházást,a Rába képes lenne kivitelezni a programot.Beleértve az igényreigazitást is.
Porlasztó,adagoló plusz sűrítési arány állítás vagy csere. A régi ruszki adagolók porlasztok szinte csereszavatosak voltak egymással. Ehhez ha szükséges a szelepeket után állítod.Azért az már komolyabb átalakítás, vagdalkozás, más kábelek, hűtő stb esetleg.
Kamaz már 1992 vagy 93 óta nem gyárt motort mert a motorgyártó részlege leégett. Vagy Jumz motorral szerelték a 95 utáni kamazokat. Vagy néha maz motorral. Volt egy pár évig még a 90 es években hogy Rába-Man motorral is szerelték.Kamaz évi kb +40000 teherautót gyárt, a motort hozzá szintén. Elég nagy szériák? Persze több féle motor. A nálunk levő btr motorral műszakilag szerintem nem volna gond, elég régi Kamaz kóricál az utakon még amik komolyabb igénybevételt kaptak. Csak a LE kevéske, de igazából szét lett gyilkolva +500db btr-80, kell az az erősebb motor? Annál jobban vágtatnak vele terepen. A btr-82 300 lovas motorral van gyártva, szabvány 740.14 -es motor.
Ahhoz eleg jo tetel hogy komoly kedvezmemyeket kapjon a honvedseg.../ugye itt mar uj akar civil cegek is szobajohetnek..mint akar egyuttmukodo partner kivitelezo vagy hasonlo.../Porlasztó,adagoló plusz sűrítési arány állítás vagy csere. A régi ruszki adagolók porlasztok szinte csereszavatosak voltak egymással. Ehhez ha szükséges a szelepeket után állítod.
Egyébként már láttam olyan kamaz motort amit itthon "felturboztak" jócskán. Simán elbírja. Normális gépműhely kell neki. Az meg van itthon pár neves. Űrméret feletti dugatyú. Új szelepek. A féltengely köszörülés, új erősebb csapágyazás. Plusz az előbb említett porlasztok,adagolok. Meg lehetne csinálni. De sokba kerülne. Inkább prospektus és új motor bele.
ne legy gonoszÓ édes fa..m most nyitogáljak vissza mindent, pedig már menni akartam...
Kamaz motorok tulajdonképpen YAMZ motorok.A dizel Uralokban is az van,meg a BTRben,Meg amibe bele tudták kalapálni.Eredetileg egy 4hengerestöl a v16ig egy motorcsalád akart lenni,de a v8ason kivül a többi családtagot nemnagyon használják semmire.Kamaz már 1992 vagy 93 óta nem gyárt motort mert a motorgyártó részlege leégett. Vagy Jumz motorral szerelték a 95 utáni kamazokat. Vagy néha maz motorral. Volt egy pár évig még a 90 es években hogy Rába-Man motorral is szerelték.
A tartalekosoknak.. Minek ful tining ???? Egy tartalekos apc nek.../meg csak nem is tartalekos ifv./ /a tunning hazai ipar betanulo lova. A 80 asok meg mehetnek bazisjarmunek. Atalakitva. Ujra hazai ipar betanulo lova.igazabol a motor cak egy dolog tok mindegy milyen motor van benne mert ugyanaz az elavult szar szar marad vedelem,fegyverzet teren... annyi pancelzatott kellene radobalni hogy meg se tudna mozdulni a futomu meg kikonyokolne alola aztan meg nem artana egy normalis torony besugarzasjelzo, elharito rendszer ,tuzvezeto rendszer ejszakai harcaszathoz minden es meg egy csomo dolog ami eszembe sem jut es akkor lenne valamink ami talan megallja a helyet
Ráadásul Finnek általAmúgy ez a bizonyos 740-es család és ennek van egy rakás változata 200-400Le közt.