A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Ja, de ha nem hozunk létre sajátos csoportot, hanem egyszerűen csak kiveszünk a rendszerből egy csomó embert, akkor azzal egyszerűen csak csökkentjük a rendszer kapacitásigényét, mivel velük többet nincs munka. A társadalom részéről pedig nem menne ilyen hiszti, hiszen ez nem azt jelentené, hogy a bruttót kapnák nettó helyett, hanem azt, hogy a nettó válna bruttóvá náluk.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 634
113
Egy csoportot nem tudsz kivenni, velük is van adminisztráció, amire a rendszer már fel van építve. Ha egy csoportra külön szabályok vonatkoznak, akkor vagy beteszed ezt a kivételt a rendszerbe, ami plusz munka a rendszer üzemeltetőinek, vagy létrehozol egy külön rendszert, amit ugyancsak üzemeltetni kell. Drágább lesz így az adminisztrációs rész akármennyire szeretnéd az ellenkezőjét.
Az, hogy nem a bruttóval egyenlő nettójuk lenne (hanem a nettójukkal lenne egyenlő az új nettó is csak másképp számolnák), azt én értem, te is érted, meg mondjuk a lakosság fele megérti, így jelen időben. Viszont eltelik 1-2-3-5-... év és egyre többen elfelejtik, és legkésőbb 10 év mulva már szinte senki nem fog erre emlékezni, aki emlékszik azt meg nem fogja érdekelni, mert akkor már az lesz, hogy "az állami alkalmazottak nem fizetnek adót".
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Ja, de nem az adóhivatalban. Ott ők kikerültek a rendszerből. Természetesen számos más helyen továbbra is nyilván vannak tartva különféle okoknál fogva, de nem igényelnek semmilyen pluszmunkát emiatt, hanem a velük való létező foglalatosság mértéke csökkent. A lakosság pedig nagyon is érteni fogja húsz év múlva is, hiszen a fizetésüknek van egy mértéke, ami nem kirívó és minden lakossági összehasonlításnak ez képezi az alapját. Ha azt mondanám neked, hogy a rendőrjárőr keres havi kétszázezret az elképzelésem szerint, akkor mit gondolsz ezt a lakosság soknak vagy kevésnek tartaná, ha valódi és nem csak pintéri rendet kapna érte cserébe?
 

ruckoj

Member
2013. február 11.
74
0
6
Először is, miért is viseljenek a rendőrök katonai rendfokozatokat?Az is nagy probléma, hogy most is azt viselnek! Bűnügyi/igazgatásrendészeti területen totálisan értelmetlen, nem egyszer fordul elő, hogy egy főhadnagy nagyobb beosztásban van mint egy alezredes, totális baromság ebben a formában a katonai rendfokozatok viselése a rendőröknél. A magyar rendvédelem történetében a Csendőrök viseltek katonai rendfokozatokat, a királyi rendőrség tagjai köztisztviselói megnevezéseket viseltek, Tanácsos, kapitány, fogalmazó, detektív stb. Már nem egyszer visszakarták hozni, de a szocializmusban nevelkedett tábornokok közt nagy volt az ellenállás, illetve sokkal könnyebb igy politikai célra felhasználi a rendőrséget, ha ilyen központosított fos rendszerben működik mint most.
Tény, hogy helyi szinten sokkal jobb közbiztonságot lehet úgy elérni ha decentralizált modellben működik a rendvédelem azon része. Központosítani a rendvédelemben a kiemelt bcskel foglalkozó nyomozó szerveknél van értelme, illetve talán még a csapaterős egységeknél, a helyi közbiztonságra kifejezetten káros, ha benne lennél látnád.

A rendőrségen erőteljesen civilesíteni kellene, illetve a közösségi rendvédelmi modell felé elmozdulni, természetesen ehhez az önkormányzati rendszer erőteljes reformjára is szükség lenne.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Először is, miért is viseljenek a rendőrök katonai rendfokozatokat?

Azért, mert mindenképp szükségük van rendfokozatokra és minek az államnak több különböző fajta, egymással nem kompatibilis rendfokozati rendszer, ráadásul így egyszerűbben felhasználhatóak katonai feladatkörben is, például a területvédelemben és így egyszerűbb a közalkalmazotti nyilvántartások és fizetések egységesítése is.

A helyi rendvédelem decentralizációját pedig ez nem zárja ki. Az szervezeti kérdés. A közösségi rendvédelmi modell pedig nálam is játszana, hiszen az itt már illetményt is kapó és kvázi "tartalékos rendőrként" tevékenykedő polgárőr pontosan egy ilyen decentralizált és az érdekelt helyi erőkkel maximálisan együttműködő modell alapja.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 634
113
Lényegtelen, hogy én keveslem vagy sokallom a kétszázezret, valószínűleg elfogadná a nagytöbbség egy svájci / japán / észak-koreai közbiztonságért cserébe.
De a lényeg az, hogy adminisztrációs szempontból plusz munka meg plusz költség mindenféle kivétel. Pl legegyszerűbb lenne, hogy senki nem fizet semmilyen adót vagy illetéket, az adóhatóságot fel lehetne számolni. Következő szint, mindenki fizessen évi 100,000 forint adót és kész (Csányi is, Viktor is, Te is, és az útszéli csöves is), egy tucat ember kellene összesen az adóhatósághoz Magyarországon. És így tovább és így tovább, minden bonyolítással, kivétellel, újabb és újabb emberek, összetettebb rendszerek kellenek, hogy az adózási rendszert működtetni tudd.
A lakosság 20 év mulva meg nemcsak nem fog emlékezni semmire abból, hogy a bruttó helyett direkt a nettót kapták az állami alkalmazottak, mert blogen pénzügyminiszterúr egyszercsak így dönött, hanem verni fogják az asztalt, hogy nem elég, hogy nem adóznak az állami alkalmazottak, meg nem fizenek a TB-ért stb, hanem még van pofájuk nyugdíjt is kérni amellett, hogy nem fizettek be semmit a nyugdíjkasszába.
Na de ez már eléggé off.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Mi több, én magát a személy és vagyonőri rendszert is megreformálnám és csak az lehetne személy és vagyonőr, aki egyben honvéd vagy polgárőr is. Pontosabban honvéd-polgárőr, hiszen minden polgárőr egyben honvéd területvédelmi tartalékos is lenne és csak a nem területvédelmi, hanem kifejezetten honvéd vagy katonai alakulatoknál szolgáló tartalékosok nem lennének polgárőrök is egyben, ami megint csak gyakorlatias rendszer, hiszen a különféle jobbára iparban dolgozó szakemberekre nem a területvédelmi alakulatoknál van legnagyobb szükség tartalékosként.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Milyen plusz munka joker az, ha megszüntetjük a velük való munkát az adóhivatalban és sehol máshol nem kell más munkát végezni velük emiatt? Az milyen?

Semmilyen. Az kevesebb munka velük. A lakosság ostobább rétegének a problémázása pedig nem érdekel senkit, mert aki annyira ostoba, hogy nem érti azt, hogy ők se keresnek arányosan jobban annak ellenére, hogy nem adóznak, akkor még a lakosság nagyon, de nem annyira ostoba része is hülyének nézi majd őket.

Továbbá adózásról beszéltünk és nem társadalombiztosításról.
 

ruckoj

Member
2013. február 11.
74
0
6
Mert a rendőrség nem katonaság vazzeg! Ha az ember rendőrnek megy azért megy mert rendőr akar lenni és nem katonaként parádézni.A másik az, hogy régen (20-30-as években)megtudták oldani, hogy különböző rendfokozati rendszerek legyenek akkor is most megfogják tudni oldani.

A közösségi rendőrség meg éppen azért közösségi mert aluról szerveződik, felülről az állam nem ugat bele, hogy milyen szervezeti felépítésben működjön és milyen rendfokozatokat viseljenek, mert nem tudja, hogy az adott területen mi a legjobb megoldás ahhoz, hogy a közbiztonságot megfelelően garantálni tudják.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Ja, de Magyarország kis ország és minden erőforrását maximálisan ki kell használnia. Alulról pedig ne szerveződjön semmilyen rendvédelem, mert alulról a korrupció, a bűnözők és a romlottság áramlik csak felfelé, különösen a közbiztonság tekintetében kihívásokkal küzdő területeken.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 634
113
blogen

ha az adózást kiveszed akkor a TB-t és egyebeket miért nem? Akkoris ugyanúgy számolgatni kell, csak kizárólag az adót kivenni még értelmetlenebb. A fizetések számolási részét nem emberek végzik, hanem szoftverek, legalábbis a bruttóból nettó részt meg a járulékokat biztosan. Ez tökéletesen működik most, bemegy egyik oldalról, hogy pl 200,000 bruttó, túloldalon kijön hogy 120,000 nettó és a maredékot szétosztja adó meg járulékok formájában. Most újra kellene írni vagy minimum bővíteni a szoftot, mert lett egy új csoport, az állami alkalmazottak, ezt minden alkalommal minden személynél leellenőriztetni, hogy állami alkalmazott vagy sem, mert akkor más számítási formula vonatkozik rá. Plusz munka, plusz "fejlesztés", lassabb lenne, drágább lenne, értelmetlen.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Az pedig pláne lényeges, most az ukrán jobbszektoros gyakorlatot látva, hogy gárdista soha semmilyen formában a rendvédelemnek, vagy bármilyen polgárok felett gyakorolható hatalomnak közelébe se kerülhessen. Szal már csak ezért se szerveződjön semmi itt alulról. Egy tisztességes kormányzatnak felülről kell megszerveznie mindent, nagyon alaposan megrostálva azokat, akik alkalmasak a feladat ellátására és ha egyszer majd tisztességes pénzt fizet a munkáért, akkor joggal elvárni, hogy más szükséges téren is teljesítsen az illetményt kapó.
 

oberon

Member
2013. április 18.
67
31
18
blogen

Néhány észrevétel.

A Magyar Honvédségben nincs se hadseregtábornok sem tábornagy.

A fizetések ilyen mértékű emelése ( bár megérdemelnék és tényleg csábító lenne ), olyan mértékben megterhelné a honvédség költségvetését, hogy akkor minden másra nem jutna pénz. A honvédség is állambácsitól kapja meg a pénzét és lássuk be, ez az utolsó dolog amire ilyen mértékű forrásnövelést szánnának.

Tábornokok ( vezérezredes ) számára 250nm - kertel 750nm? Ez az alapterület brutális és az általad leírt "katonai" lakótelepen picit furán nézne ki.

A "lakótelep" fenntartása, hogyan működne? Mindenki fizeti maga után a rezsit vagy állam bácsi állja? Első esetben 100nm felett ez már elég komoly anyagi vonzattal jár a második esetben pedig szintén a költségvetést terhelné.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Azért joker, mert valamiből majd nyugdíjat kell kapniuk. A nyugdíjat nem az államtól kapjuk, hanem jelenleg polgártársainktól, de én azt látnám szívesen, ha egyéni számlánkról kapnánk majd egy nap. Azt pedig még mindig nem értetted meg, hogy ha az állami alkalmazottak nem adóznak, akkor ők végleg kikerültek a rendszerből, velük soha többet, senki nem foglalkozik semmilyen szinten az adóhivatalban és máshol sem ilyen ügyben. Nincsenek más számítási formulák, nullával nem végzünk műveletet.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 634
113
Az pedig pláne lényeges, most az ukrán jobbszektoros gyakorlatot látva, hogy gárdista soha semmilyen formában a rendvédelemnek, vagy bármilyen polgárok felett gyakorolható hatalomnak közelébe se kerülhessen. Szal már csak ezért se szerveződjön semmi itt alulról. Egy tisztességes kormányzatnak felülről kell megszerveznie mindent, nagyon alaposan megrostálva azokat, akik alkalmasak a feladat ellátására és ha egyszer majd tisztességes pénzt fizet a munkáért, akkor joggal elvárni, hogy más szükséges téren is teljesítsen az illetményt kapó.

Mond valamit az a szólás neked, hogy: "Fejétől bűzlik a hal" ? De utolsó erőmig támogatlak attól a ponttól, amikor felállítod azt a tisztességes kormányt.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 634
113
Azért joker, mert valamiből majd nyugdíjat kell kapniuk. A nyugdíjat nem az államtól kapjuk, hanem jelenleg polgártársainktól, de én azt látnám szívesen, ha egyéni számlánkról kapnánk majd egy nap. Azt pedig még mindig nem értetted meg, hogy ha az állami alkalmazottak nem adóznak, akkor ők végleg kikerültek a rendszerből, velük soha többet, senki nem foglalkozik semmilyen szinten az adóhivatalban és máshol sem ilyen ügyben. Nincsenek más számítási formulák, nullával nem végzünk műveletet.

blogen

A nyugdíjjáruléknál is ugyanilyen módon nem mindegy, hogy levonja-e az állam a nagyobb (bruttó) fizetésből vagy alapból a kisebbet (nettót) adja? Ez pont ugyanaz, mint amit az adózásnál erőltetsz. És mi van akkor ha mellette van cége vagy részvénye vagy bankbetéte vagy nyert a lottón vagy örökölt vagy elvált és vitte a fél vagyont, stb stb stb, ezek után mind mind adózol, nem tudsz kikerülni az adózási rendszerből hacsak meg nem halsz. Olyansmit eröltetsz ami nem a szakterületed.
Ha meg saját nyugdíjszámlát akarsz, azt magánnyugdíj-pénztárnak hívják. Megvannak az előnyei meg a hátrányai, ebbe most főleg nem mennék bele. Részemről a téma lezárva.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Igen tudom oberon, hogy nincsenek, de ez egy elvi lista. Például nem mellékeltem, hogy a szolgálati idő hogy módosítja (egységesen szolgálati évenként +1,5%) és a kevés megmaradó pótlékot sem, mivel a pótlékok javát eltörölném. A tábornokokból pedig van pár tucat, szal fel se tűnne. Ezenkívül a tábornok az elvben a társadalmunk elitjének a tagja, oda is kell beilleszteni őt. Nem olyan brutális, de nem is a szovjet munkás néphadsereget építenénk ezzel, hogy a tábornoki kart a legénységi állományhoz közelítsük. A lakótelep fenntartása pedig úgy működne, hogy a rezsit mindenki maga fizeti, de a szolgáltatást a hadseregtől kapja. Ezzel valamivel olcsóbb lenne nekik ez is, mint a lakossági árak, mivel a hadsereg nagy tételben vásárol és haszonkulcs nélkül adna tovább, mint szolgáltató. Lenne a minisztériumnak a Közüzemi Nonprofit Szolgáltató Kft-je. A honvédelem költségvetése pedig a mindenkori GDP 2%-a kellene, hogy legyen. Nem terhelné meg olyannyira ezt egy ötven-hatvanezres hadsereg esetén (hiszen értelemszerű, hogy a rendőrök, vagy a területvédelem nem tartozik ide, az ugye a BM költségvetése). A lakásprogram fedezete pedig jelenleg is megvan, csak most, hogy egyszerűen fogalmazzak: a cigányoknak épülnek ezek a lakások. Ott csak a pénzt kell átirányítani a szociális lakásépítésből/támogatásból egyszeri alkalommal egy néhány év alatt kifutó katonai lakóparkprogramba. Azt elfejeltettem említeni, hogy a hadsereget nagy bázisokba szervezném át szintén költséghatékonysági okból, amelyek a légierő repülőterei köré szerveződnének. Szentkirályszabadja, Kecskemét, Szolnok és esetleg Mezőkövesd vagy Kiskunlacháza lenne a lokációja a magyar fegyveres erőknek, az összes katonai alakulat ezeken állomásozna dandár vagy hadosztályszinten, ebből adódóan a katonai lakóparkok gyakorlatilag 15-30 ezres katonavárosok lennének a családokkal együtt.
 

ruckoj

Member
2013. február 11.
74
0
6
OFF:Mondtam is, hogy közösségi rendőrségnek egy erős és megreformált önkormányzati rendszer az alapja, nem az ami most van.
Ha most kéne megreformálnom a rendvédelmet először is a megyei tagozódást szüntetném be, az csak a vízfejet növeli, a nógrád megye rfk kevesebb ügyben dolgozik egy évben mint pl a VII ker Rk. és az egyik egy főkapitányság a másik pedig egy kaps. Megyei tagozódás helyett, bűnügyi fertőzöttség alapján 7 régiós rfk-t állítanék fel plusz a BRFK-t erőteljesen átalakítanám. A BRFK-n jelenleg működő 22 rk helyett elég lenne 7 rk is szintén bűnügyi fertőzöttség alapján felállítva. Az átalakítások során a területi szerveketől felszabadult állományt a helyi szervekhez lehetne átrakni, természetesen ehhez előbb egy jelentős bérfejlesztésre lenne szükség. ORFK-t megfelezni 4-5 fős főosztályokat megszüntetni. Megjegyezném, hogy egy svájci tanácsadó céget felkértek a 90-es évek elején, hogy világítsa át a rendőrséget és adjon tanácsot az átalakítására. A cég a tanulmányában kifejtette, hogy az ORFK-ra nincs szükság, a BRFK-n pedig túl sok RK-van elég lenne 4 nagy régió is. A magyar fél megköszönte a munkájukat és leszarták.:) Illetve civilesítenék, ahogy azt már fentebb kifejtettem. ON
 

ruckoj

Member
2013. február 11.
74
0
6
OFF:Mondtam is, hogy közösségi rendőrségnek egy erős és megreformált önkormányzati rendszer az alapja, nem az ami most van.
Ha most kéne megreformálnom a rendvédelmet először is a megyei tagozódást szüntetném be, az csak a vízfejet növeli, a nógrád megye rfk kevesebb ügyben dolgozik egy évben mint pl a VII ker Rk. és az egyik egy főkapitányság a másik pedig egy kaps. Megyei tagozódás helyett, bűnügyi fertőzöttség alapján 7 régiós rfk-t állítanék fel plusz a BRFK-t erőteljesen átalakítanám. A BRFK-n jelenleg működő 22 rk helyett elég lenne 7 rk is szintén bűnügyi fertőzöttség alapján felállítva. Az átalakítások során a területi szerveketől felszabadult állományt a helyi szervekhez lehetne átrakni, természetesen ehhez előbb egy jelentős bérfejlesztésre lenne szükség. ORFK-t megfelezni 4-5 fős főosztályokat megszüntetni. Megjegyezném, hogy egy svájci tanácsadó céget felkértek a 90-es évek elején, hogy világítsa át a rendőrséget és adjon tanácsot az átalakítására. A cég a tanulmányában kifejtette, hogy az ORFK-ra nincs szükság, a BRFK-n pedig túl sok RK-van elég lenne 4 nagy régió is. A magyar fél megköszönte a munkájukat és leszarták.:) Illetve civilesítenék, ahogy azt már fentebb kifejtettem. ON
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Igen, úgy működik, de ez nem érinti az adózást. Ott csökkenti a munkát és a kapacitásigényt. A TB-nél azért nem tudod megtenni, hogy elhalasztod a kifizetést egy végső időpontra, mivel az egészségbiztosító kifizetései az életciklus folyamán folyamatosak lehetnek, míg a TB-nél a pénzt a biztosító elvben be kellene, hogy fektesse. Tőzsdézzen, hiszen az a normális, ha a biztosító tőzsdézik a nyugdíjjakkal addig is, amíg azok gyűlnek a számlán. Na ezt nem veszed te figyelembe, miszerint ott létezniük kell a számláknak, ahová a pénzt havonta utalják.