Ezek mind nagyon nehezek, a Bradley a legkönnyebb 20 tonna, a többi 25-35 közt. Szerintem ha már PSZH, és úszóképes ,olcsóbb, könnyebb valami, akkor maradjunk 20 tonna alatt mert ezekből a nehezebbek már egy egy harckocsi súlyát karistolják alulról. PSZH-nak nem tudom ki mit gondol, de nálam a nehéz ,ház méretű drága kerekes jószágok feleslegesek. Még a Centauro is elakadt az orosz földutakon, nem ezek a monstrumok. Ha Putyinékhoz készülünk vendégségbe akkor (márpedig valaki ezt bizonygatta a másik topicban tegnap) oda valami gyors,jó terepjáró képességű ,úszóképes holmi kell. Szerintem. Meg térkép.
Az oroszok ebben a körben vígan alkalmazhatják az egykori ,mára nem élvonalbeli BMP-1-2, BMD-1-4, MTLB (+u), BTR-50 láncosokat amiken az M113-hoz képest van azért tűzerő is, ezek mind 20 tonna alattiak és kisebb hidakon is átkelhetnek. Magyarországon pl a hidak zöme 20 tonna alatti, és hiába az úszóképesség ha meredek a partoldal, vagy járhatatlan a fák/házak miatt. Kb 13000 híd van kis hazánkban. Idézek, mert nem mindegy az sem milyen hosszú egy jármű , értsd nyerges 40 tonnás 16m, vagy BOXER 38 tonnás 10m.
"A közutakon lévő hidak teherbírása jobbára 20 t, vagy annál kisebb (59%). Lényeges különbség van az országos, illetve a tanácsi közutak hídjai között, az előbbieknél csak 36%-ot tesz ki ezen hidak száma (2060). Ez a teherbírás igen kicsinek tűnik a KRESZ-ben engedélyezett maximális tömeghez képest (38, illetve 40 t), a valóságban azonban nem ennyire kedvezőtlen a helyzet, mivel e hidak nagyobb része 10 m-nél kisebb nyílású. Ezeken korlátozás nélkül haladhatnak át az útvonalengedélyre nem kötelezett járművek. A részletes adatokat a 2. számú táblázat, az országos közutakon lévő hidak teherbírásának időbeni alakulását pedig az 5. számú ábra mutatja. Ennél az állománynál jelentős volt a teherbírás növekedése, hiszen amíg 1954-ben az állomány 15, addig 1988-ban már 64%-a volt alkalmas a 20 tonnánál nehezebb járművek forgalmának lebonyolítására. A járművek tömegének növekedése és hosszának csökkenése azonban ma már olyan igényt jelent, amelynek a főutak hídjai sem felelnek meg minden tekintetben."
És ez csak Magyarország,na most akkor mi van Oroszországban? Mert ugye újra a Don kanyarba készülünk, sőt azon most már ideje is volna túljutni,valahova az Ural mögé,de most nem hadifogolyként mint a múltkor. Meg nem eltévedni a román kukoricásban.
A Marder még szimpatikus lenne, csupaszon 28 tonna, bár az se kevés. Kétszer annyi mint 1 BMP. Ezért írtam az ELVO Kentaurust 20 tonnával példaként. Bár az szerintem nem úszik. Akkor mi legyen?