A kerékképletet a tömeg határozza meg, a lényeg a minél alacsonyabb talajnyomás, az abból következő viszonylagosan jó terepjáró képesség. A tömeget viszont az adott feladatú jármű páncélvédelme határozza meg. És hogy mennyire nem egyszerű: A 8x8-as BTR 13,8 (14,5) tonna, tengelyterhelése kb. 3,5 tonna. Ettől minden nyugati katonai járműnek nagyobb a tengelyterhelése (az új orosz járműveké is). A jellemző kerékméret (általában 14.00 R 20, néha 365/80 R20) futófelületének nagysága nem sokkal nagyobb, mint a BTR-é. Tehát a talajnyomás minden új járműnél jóval nagyobb lesz (mélyebben süllyednek a sárba), ide jutott a világ (kell a páncél). A legtöbb 8x8-as járgánynál megadott 33 tonna maximális harci tömeg (pl Boxer) egyébként már a közúti közlekedésre vonatkozó előírások felső határát is eléri, magyarul, négytengelyes jármű közúton nem is közlekedhetne ettől nagyobb tömeggel. Ez arra utal, hogy azért ezek a járművek nehezen járható terepre nem valók, inkább a szilárdabb talajon használhatóak.
Még annyit: a súly korlát a közúti közlekedésben arra utal, hogy a közutak mire vannak méretezve. Egyébként ez a régebbi szabályozás szerint 8 t, most már 11,5 t/tengely.