A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 563
113

A tárolt változat még elérhető, de nem ír semmi konkrétumot, nemhogy darabszámot. Hallgassatok Krisssre, nyugalom csigavér.

"Hungary orders Aselsan RCWS and gunshot detection systems

An unnamed NATO country has signed a contract with Aselsan for remote controlled weapon stations (RCWS) and gunshot detection systems, the company tweeted on 10 April. Well-informed Turkish defence sources told Jane’s on 13–14 April that the customer is Hungary.

Aselsan did not identify the systems but the image accompanying the tweet shows the Stabilized Advanced Remote Weapon Platform (SARP) and SEDA gunshot detection system.

Plans call for the Aselsan systems to be installed in Hungarian Defence Forces Ejder Yalçın armoured combat vehicles from Turkish private company Nurol Makina."

A kérdés csak az, hogy valóban törölték-e, vagy csak amiatt nem elérhető, mert új a Janes oldala. Ha törölték, akkor meg mért törölték... :D
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 207
113
A tárolt változat még elérhető, de nem ír semmi konkrétumot, nemhogy darabszámot. Hallgassatok Krisssre, nyugalom csigavér.

"Hungary orders Aselsan RCWS and gunshot detection systems

An unnamed NATO country has signed a contract with Aselsan for remote controlled weapon stations (RCWS) and gunshot detection systems, the company tweeted on 10 April. Well-informed Turkish defence sources told Jane’s on 13–14 April that the customer is Hungary.

Aselsan did not identify the systems but the image accompanying the tweet shows the Stabilized Advanced Remote Weapon Platform (SARP) and SEDA gunshot detection system.

Plans call for the Aselsan systems to be installed in Hungarian Defence Forces Ejder Yalçın armoured combat vehicles from Turkish private company Nurol Makina."

A kérdés csak az, hogy valóban törölték-e, vagy csak amiatt nem elérhető, mert új a Janes oldala. Ha törölték, akkor meg mért törölték... :D


A török oldalról biztos törölték, tehát... valami lesz, mert: "...zörgött a haraszt " :)
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 055
18 762
113
A tárolt változat még elérhető, de nem ír semmi konkrétumot, nemhogy darabszámot. Hallgassatok Krisssre, nyugalom csigavér.

"Hungary orders Aselsan RCWS and gunshot detection systems

An unnamed NATO country has signed a contract with Aselsan for remote controlled weapon stations (RCWS) and gunshot detection systems, the company tweeted on 10 April. Well-informed Turkish defence sources told Jane’s on 13–14 April that the customer is Hungary.

Aselsan did not identify the systems but the image accompanying the tweet shows the Stabilized Advanced Remote Weapon Platform (SARP) and SEDA gunshot detection system.

Plans call for the Aselsan systems to be installed in Hungarian Defence Forces Ejder Yalçın armoured combat vehicles from Turkish private company Nurol Makina."

A kérdés csak az, hogy valóban törölték-e, vagy csak amiatt nem elérhető, mert új a Janes oldala. Ha törölték, akkor meg mért törölték... :D

Azért azok a törökök tudnak ilyet is ám.

C_oS6l2W0AAGZ3g
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 603
25 035
113
Azért azok a törökök tudnak ilyet is ám.

C_oS6l2W0AAGZ3g
Van az a vicc, hogy a románok nézegetik a német féllánctalpast amikor arra jár a német pk mondják neki, hogy szép járgány meg minden de hová kötik a lovakat?
Az a baj, hogy sok törökből hozott cuccot láttam már visszaküldeni a volt munkahelyemen. Én a yalcinoknak sem örültem az elején, 1 ilyen meg túl rossz lenne nekünk tesztelni, akkor inkább ascod.
 
K

kamm

Guest
Van az a vicc, hogy a románok nézegetik a német féllánctalpast amikor arra jár a német pk mondják neki, hogy szép járgány meg minden de hová kötik a lovakat?
Az a baj, hogy sok törökből hozott cuccot láttam már visszaküldeni a volt munkahelyemen. Én a yalcinoknak sem örültem az elején, 1 ilyen meg túl rossz lenne nekünk tesztelni, akkor inkább ascod.

Inkabb az se, ha a Puma tul draga lenne $10M/jarmu aron, akkor ott a CV90 MarkIV, a Puma mellett az a legmodernebb lancos IFV szerintem.

Viszont abban egyetertunk, hogy torokoktol max TEKes dzsipet meg MRAPot, semmi mast.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 518
113
Valamiért nagyon pörög a két esélyes légi szállító gép topic. Arra gondoltam, hogy akinek van kedve és ideje játsszon egy kicsit.....
Csináljunk egy "Contingency plan-t", (olyan NATO-s, talán vészhelyzeti vagy készenléti tervnek mondhatnánk magyarul), abból a célból, hogy iránymutatást kapjunk a két gép képességei mennyire használhatóak az MH számára.

Minden adat önkényes, de azért remélem reális egy MH méretű és feladatrendszerű haderő számára.
A feladat az lenne, hogy számoljátok ki, hogy hány fordulóval, mennyi idő alatt lehet egy MH kontingenst haza telepíteni vészhelyzetben.

A Scenárió szerint egy Afganisztánban állomásozó kb.150 fős magyar kiképzéstámogató kontingens váltási időszakában (300 fő) hirtelen hazarendelésre kerül más nemzetek hasonló kötelékeivel együtt. A szűkös kapacitások miatt mindenki a saját eszközeivel kell, hogy hazahozza a csapatait.

A kontingens hazaszállítandó anyagai kb:
- 300 fő és személyi felszerelése (45 tonna)
- 16 db 11 tonna tömegű 4x4-es pc. jármű
- 12 db 15 tonna tömegű H14 tj.tgk.
- 4 db 3 tonna tömegű Toyota Landcruiser
- 1 db MB Unimog pc. sebesültszállító gk. (kb.12 tonna)
- 4 db MB G280 (kb. 3 tonna egyenként)
- 1 db HX32 konténerszállító tj.tgk. (15 tonna üresen)
- 14 db 20'-as konténer egyenként 22 tonna tömeggel


AZ MH rendelkezik 2 db A319 szállítórepülővel és

A) változatban 3 db A400M szállítórepülővel
B) változatban 4 db KC390 szállítórepülővel


A kérdés mennyi idő szükséges a hazatelepítésre ha a kontingens Mazar-E Sharif ben települ, az ottani repülőtérről történik a kiürítés. Minden repülő két váltás személyzettel rendelkezik, ezért kb folyamatosan használhatóak, üzemanyag feltöltésük a rakodás ideje alatt történik, mely A esetben 1,5 óra, B esetben 1 óra. Használhatnak minden útba eső légteret.

A repülőgépek elérhető sebesség és terhelési adatait használhatjátok, az itthoni kirakodó reptér Budapest Liszt Ferenc repülőtér. A repülőgépek sebességénél vegyétek figyelembe a fel és leszállás miatt alacsonyabb átlagsebességet, amiről fogalmunk sincs hogy mennyi, de ha egyforma arányban csökkentitek a két gépnél, akkor nem befolyásolja a végeredményt.

Minden adat önkényesen van általam megválasztva, ha valahol tévedtem, lehet pontosítani, aki többet tud a gépekről, a rakodási tervek elkészítéséről az nyugodtan pontosíthat, segíthet.

Jó szórakozást, kellemes hétvégét! :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Valamiért nagyon pörög a két esélyes légi szállító gép topic. Arra gondoltam, hogy akinek van kedve és ideje játsszon egy kicsit.....
Csináljunk egy "Contingency plan-t", (olyan NATO-s, talán vészhelyzeti vagy készenléti tervnek mondhatnánk magyarul), abból a célból, hogy iránymutatást kapjunk a két gép képességei mennyire használhatóak az MH számára.

Minden adat önkényes, de azért remélem reális egy MH méretű és feladatrendszerű haderő számára.
A feladat az lenne, hogy számoljátok ki, hogy hány fordulóval, mennyi idő alatt lehet egy MH kontingenst haza telepíteni vészhelyzetben.

A Scenárió szerint egy Afganisztánban állomásozó kb.150 fős magyar kiképzéstámogató kontingens váltási időszakában (300 fő) hirtelen hazarendelésre kerül más nemzetek hasonló kötelékeivel együtt. A szűkös kapacitások miatt mindenki a saját eszközeivel kell, hogy hazahozza a csapatait.

A kontingens hazaszállítandó anyagai kb:
- 300 fő és személyi felszerelése (45 tonna)
- 16 db 11 tonna tömegű 4x4-es pc. jármű
- 12 db 15 tonna tömegű H14 tj.tgk.
- 4 db 3 tonna tömegű Toyota Landcruiser
- 1 db MB Unimog pc. sebesültszállító gk. (kb.12 tonna)
- 4 db MB G280 (kb. 3 tonna egyenként)
- 1 db HX32 konténerszállító tj.tgk. (15 tonna üresen)
- 14 db 20'-as konténer egyenként 22 tonna tömeggel


AZ MH rendelkezik 2 db A319 szállítórepülővel és

A) változatban 3 db A400M szállítórepülővel
B) változatban 4 db KC390 szállítórepülővel


A kérdés mennyi idő szükséges a hazatelepítésre ha a kontingens Mazar-E Sharif ben települ, az ottani repülőtérről történik a kiürítés. Minden repülő két váltás személyzettel rendelkezik, ezért kb folyamatosan használhatóak, üzemanyag feltöltésük a rakodás ideje alatt történik, mely A esetben 1,5 óra, B esetben 1 óra. Használhatnak minden útba eső légteret.

A repülőgépek elérhető sebesség és terhelési adatait használhatjátok, az itthoni kirakodó reptér Budapest Liszt Ferenc repülőtér. A repülőgépek sebességénél vegyétek figyelembe a fel és leszállás miatt alacsonyabb átlagsebességet, amiről fogalmunk sincs hogy mennyi, de ha egyforma arányban csökkentitek a két gépnél, akkor nem befolyásolja a végeredményt.

Minden adat önkényesen van általam megválasztva, ha valahol tévedtem, lehet pontosítani, aki többet tud a gépekről, a rakodási tervek elkészítéséről az nyugodtan pontosíthat, segíthet.

Jó szórakozást, kellemes hétvégét! :)
Akkor hogy életszerűbb legyen a dolog, akkor maradjunk a 3db KC390-nél (B. változat).
És legyen egy C verzió is! 3db C-130-assal is! ;)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 518
113
Akkor hogy életszerűbb legyen a dolog, akkor maradjunk a 3db KC390-nél (B. változat).
És legyen egy C verzió is! 3db C-130-assal is! ;)

Valahol igazad van, hisz a típus nem valószínű hogy befolyásolja a mennyiséget....
Így az MH (rámpás) légiszállítási kapacitása 69 vagy 111 tonna lesz. Ha lesz.
Viszont szakmai szempontok szerint a kapacitás a lényeg. Tehát azt kellene meghatározni mennyi legyen az összkapacitás és az dobja a darabszámot.....
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 518
113
Valahol igazad van, hisz a típus nem valószínű hogy befolyásolja a mennyiséget....
Így az MH (rámpás) légiszállítási kapacitása 69 vagy 111 tonna lesz. Ha lesz.
Viszont szakmai szempontok szerint a kapacitás a lényeg. Tehát azt kellene meghatározni mennyi legyen az összkapacitás és az dobja a darabszámot.....

Ha mindkét típusból hárommal számolunk akkor a kisebb kapacitású mindig veszít, szóval nem tartom annyira szakszerűnek a feladatot.
Az is igaz, hogy az egyenlő feltételek valahol a legkisebb közös többszörös esetében állnának fenn. Ez akkor 111-115 tonna környéke lenne, hisz 5 darab KC 390 visz el annyit, mint három A400M. És van még egy kis kavarás a KC 390-nél. Valahol azt írták mostanában, hogy koncentrált tömeg esetén (harcjármű?) képes 26 tonnát vinni 23 helyett. Remélem jól emlékszem. Ekkor talán négy kapacitása (104 tonna) lenne összemérhető három A400M-mel. Ezért írtam a 4-3-at a feladatba.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 724
4 131
113
Valamiért nagyon pörög a két esélyes légi szállító gép topic. Arra gondoltam, hogy akinek van kedve és ideje játsszon egy kicsit.....
Csináljunk egy "Contingency plan-t", (olyan NATO-s, talán vészhelyzeti vagy készenléti tervnek mondhatnánk magyarul), abból a célból, hogy iránymutatást kapjunk a két gép képességei mennyire használhatóak az MH számára.

Minden adat önkényes, de azért remélem reális egy MH méretű és feladatrendszerű haderő számára.
A feladat az lenne, hogy számoljátok ki, hogy hány fordulóval, mennyi idő alatt lehet egy MH kontingenst haza telepíteni vészhelyzetben.

A Scenárió szerint egy Afganisztánban állomásozó kb.150 fős magyar kiképzéstámogató kontingens váltási időszakában (300 fő) hirtelen hazarendelésre kerül más nemzetek hasonló kötelékeivel együtt. A szűkös kapacitások miatt mindenki a saját eszközeivel kell, hogy hazahozza a csapatait.

A kontingens hazaszállítandó anyagai kb:
- 300 fő és személyi felszerelése (45 tonna)
- 16 db 11 tonna tömegű 4x4-es pc. jármű
- 12 db 15 tonna tömegű H14 tj.tgk.
- 4 db 3 tonna tömegű Toyota Landcruiser
- 1 db MB Unimog pc. sebesültszállító gk. (kb.12 tonna)
- 4 db MB G280 (kb. 3 tonna egyenként)
- 1 db HX32 konténerszállító tj.tgk. (15 tonna üresen)
- 14 db 20'-as konténer egyenként 22 tonna tömeggel


AZ MH rendelkezik 2 db A319 szállítórepülővel és

A) változatban 3 db A400M szállítórepülővel
B) változatban 4 db KC390 szállítórepülővel


A kérdés mennyi idő szükséges a hazatelepítésre ha a kontingens Mazar-E Sharif ben települ, az ottani repülőtérről történik a kiürítés. Minden repülő két váltás személyzettel rendelkezik, ezért kb folyamatosan használhatóak, üzemanyag feltöltésük a rakodás ideje alatt történik, mely A esetben 1,5 óra, B esetben 1 óra. Használhatnak minden útba eső légteret.

A repülőgépek elérhető sebesség és terhelési adatait használhatjátok, az itthoni kirakodó reptér Budapest Liszt Ferenc repülőtér. A repülőgépek sebességénél vegyétek figyelembe a fel és leszállás miatt alacsonyabb átlagsebességet, amiről fogalmunk sincs hogy mennyi, de ha egyforma arányban csökkentitek a két gépnél, akkor nem befolyásolja a végeredményt.

Minden adat önkényesen van általam megválasztva, ha valahol tévedtem, lehet pontosítani, aki többet tud a gépekről, a rakodási tervek elkészítéséről az nyugodtan pontosíthat, segíthet.

Jó szórakozást, kellemes hétvégét! :)
1db mozdonyt és kb. 12db pőrekocsit + 1 személykocsit kell felhajtani az üzbég vasutaktól. Azt a 75km-t kell biztosítani, amíg Mazari Sharifból Termizbe átér a vonat...
erre felmegy a 14 konténer, az önrakodós kocsi, az unimog, a 4 MB G280, meg a három toyota (mondjuk azok nem érnek annyit,mint amibe a hazahozásuk kerül,szóval még Üzbegisztánban el kell őket passzolni néhány tengéért)
a 16db páncélos valami és a H14-esek lábon átmennek a határon, ott kell még 14db pőrekocsi + 2 személykocsi...
Kell 4 fuvar az A-319-esekkel a népekért, meg max 2 teherszállítóval, hogy a maradékot elhozzák...
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 518
113
Valahol igazad van, hisz a típus nem valószínű hogy befolyásolja a mennyiséget....
Így az MH (rámpás) légiszállítási kapacitása 69 vagy 111 tonna lesz. Ha lesz.
Viszont szakmai szempontok szerint a kapacitás a lényeg. Tehát azt kellene meghatározni mennyi legyen az összkapacitás és az dobja a darabszámot.....

Egyébként egy darab Ruszlán is jó lenne......:D
 
  • Tetszik
Reactions: borisz