Jól van akkor én is benyomok 2 tüskét, hátha vmi nekem is eszembe jut!!!
Az ital nem megoldás. Valaki maradjon józan a fórumon.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jól van akkor én is benyomok 2 tüskét, hátha vmi nekem is eszembe jut!!!
Törölték az oldalról, de a gúgel nem felejt:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=pvy-XoG-I4TExgPiiJmwAg&q=jane's+aselsan+turret+hungary&oq=jane's+aselsan+turret+hungary&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQA1CoT1iLhAFgw4gBaABwAHgAgAHKAYgB9gWSAQUwLjUuMZgBAKABAaoBB2d3cy13aXo&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwiBqZPV27bpAhUEonEKHWJEBiYQ4dUDCAs&uact=5
Valahonnan nekem is rémlik ez a 200 darab
A tárolt változat még elérhető, de nem ír semmi konkrétumot, nemhogy darabszámot. Hallgassatok Krisssre, nyugalom csigavér.
"Hungary orders Aselsan RCWS and gunshot detection systems
An unnamed NATO country has signed a contract with Aselsan for remote controlled weapon stations (RCWS) and gunshot detection systems, the company tweeted on 10 April. Well-informed Turkish defence sources told Jane’s on 13–14 April that the customer is Hungary.
Aselsan did not identify the systems but the image accompanying the tweet shows the Stabilized Advanced Remote Weapon Platform (SARP) and SEDA gunshot detection system.
Plans call for the Aselsan systems to be installed in Hungarian Defence Forces Ejder Yalçın armoured combat vehicles from Turkish private company Nurol Makina."
A kérdés csak az, hogy valóban törölték-e, vagy csak amiatt nem elérhető, mert új a Janes oldala. Ha törölték, akkor meg mért törölték...
A tárolt változat még elérhető, de nem ír semmi konkrétumot, nemhogy darabszámot. Hallgassatok Krisssre, nyugalom csigavér.
"Hungary orders Aselsan RCWS and gunshot detection systems
An unnamed NATO country has signed a contract with Aselsan for remote controlled weapon stations (RCWS) and gunshot detection systems, the company tweeted on 10 April. Well-informed Turkish defence sources told Jane’s on 13–14 April that the customer is Hungary.
Aselsan did not identify the systems but the image accompanying the tweet shows the Stabilized Advanced Remote Weapon Platform (SARP) and SEDA gunshot detection system.
Plans call for the Aselsan systems to be installed in Hungarian Defence Forces Ejder Yalçın armoured combat vehicles from Turkish private company Nurol Makina."
A kérdés csak az, hogy valóban törölték-e, vagy csak amiatt nem elérhető, mert új a Janes oldala. Ha törölték, akkor meg mért törölték...
Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja?Azért azok a törökök tudnak ilyet is ám.
Nagy dolog, amikor az oroszok meg ilyet:Azért azok a törökök tudnak ilyet is ám.
Licenced Detroit disel made in china kopintosAzt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja?
Van az a vicc, hogy a románok nézegetik a német féllánctalpast amikor arra jár a német pk mondják neki, hogy szép járgány meg minden de hová kötik a lovakat?Azért azok a törökök tudnak ilyet is ám.
Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja?
Nagy dolog, amikor az oroszok meg ilyet:
Van az a vicc, hogy a románok nézegetik a német féllánctalpast amikor arra jár a német pk mondják neki, hogy szép járgány meg minden de hová kötik a lovakat?
Az a baj, hogy sok törökből hozott cuccot láttam már visszaküldeni a volt munkahelyemen. Én a yalcinoknak sem örültem az elején, 1 ilyen meg túl rossz lenne nekünk tesztelni, akkor inkább ascod.
Az ital nem megoldás. Valaki maradjon józan a fórumon.
Akkor hogy életszerűbb legyen a dolog, akkor maradjunk a 3db KC390-nél (B. változat).Valamiért nagyon pörög a két esélyes légi szállító gép topic. Arra gondoltam, hogy akinek van kedve és ideje játsszon egy kicsit.....
Csináljunk egy "Contingency plan-t", (olyan NATO-s, talán vészhelyzeti vagy készenléti tervnek mondhatnánk magyarul), abból a célból, hogy iránymutatást kapjunk a két gép képességei mennyire használhatóak az MH számára.
Minden adat önkényes, de azért remélem reális egy MH méretű és feladatrendszerű haderő számára.
A feladat az lenne, hogy számoljátok ki, hogy hány fordulóval, mennyi idő alatt lehet egy MH kontingenst haza telepíteni vészhelyzetben.
A Scenárió szerint egy Afganisztánban állomásozó kb.150 fős magyar kiképzéstámogató kontingens váltási időszakában (300 fő) hirtelen hazarendelésre kerül más nemzetek hasonló kötelékeivel együtt. A szűkös kapacitások miatt mindenki a saját eszközeivel kell, hogy hazahozza a csapatait.
A kontingens hazaszállítandó anyagai kb:
- 300 fő és személyi felszerelése (45 tonna)
- 16 db 11 tonna tömegű 4x4-es pc. jármű
- 12 db 15 tonna tömegű H14 tj.tgk.
- 4 db 3 tonna tömegű Toyota Landcruiser
- 1 db MB Unimog pc. sebesültszállító gk. (kb.12 tonna)
- 4 db MB G280 (kb. 3 tonna egyenként)
- 1 db HX32 konténerszállító tj.tgk. (15 tonna üresen)
- 14 db 20'-as konténer egyenként 22 tonna tömeggel
AZ MH rendelkezik 2 db A319 szállítórepülővel és
A) változatban 3 db A400M szállítórepülővel
B) változatban 4 db KC390 szállítórepülővel
A kérdés mennyi idő szükséges a hazatelepítésre ha a kontingens Mazar-E Sharif ben települ, az ottani repülőtérről történik a kiürítés. Minden repülő két váltás személyzettel rendelkezik, ezért kb folyamatosan használhatóak, üzemanyag feltöltésük a rakodás ideje alatt történik, mely A esetben 1,5 óra, B esetben 1 óra. Használhatnak minden útba eső légteret.
A repülőgépek elérhető sebesség és terhelési adatait használhatjátok, az itthoni kirakodó reptér Budapest Liszt Ferenc repülőtér. A repülőgépek sebességénél vegyétek figyelembe a fel és leszállás miatt alacsonyabb átlagsebességet, amiről fogalmunk sincs hogy mennyi, de ha egyforma arányban csökkentitek a két gépnél, akkor nem befolyásolja a végeredményt.
Minden adat önkényesen van általam megválasztva, ha valahol tévedtem, lehet pontosítani, aki többet tud a gépekről, a rakodási tervek elkészítéséről az nyugodtan pontosíthat, segíthet.
Jó szórakozást, kellemes hétvégét!
Akkor hogy életszerűbb legyen a dolog, akkor maradjunk a 3db KC390-nél (B. változat).
És legyen egy C verzió is! 3db C-130-assal is!
Valahol igazad van, hisz a típus nem valószínű hogy befolyásolja a mennyiséget....
Így az MH (rámpás) légiszállítási kapacitása 69 vagy 111 tonna lesz. Ha lesz.
Viszont szakmai szempontok szerint a kapacitás a lényeg. Tehát azt kellene meghatározni mennyi legyen az összkapacitás és az dobja a darabszámot.....
1db mozdonyt és kb. 12db pőrekocsit + 1 személykocsit kell felhajtani az üzbég vasutaktól. Azt a 75km-t kell biztosítani, amíg Mazari Sharifból Termizbe átér a vonat...Valamiért nagyon pörög a két esélyes légi szállító gép topic. Arra gondoltam, hogy akinek van kedve és ideje játsszon egy kicsit.....
Csináljunk egy "Contingency plan-t", (olyan NATO-s, talán vészhelyzeti vagy készenléti tervnek mondhatnánk magyarul), abból a célból, hogy iránymutatást kapjunk a két gép képességei mennyire használhatóak az MH számára.
Minden adat önkényes, de azért remélem reális egy MH méretű és feladatrendszerű haderő számára.
A feladat az lenne, hogy számoljátok ki, hogy hány fordulóval, mennyi idő alatt lehet egy MH kontingenst haza telepíteni vészhelyzetben.
A Scenárió szerint egy Afganisztánban állomásozó kb.150 fős magyar kiképzéstámogató kontingens váltási időszakában (300 fő) hirtelen hazarendelésre kerül más nemzetek hasonló kötelékeivel együtt. A szűkös kapacitások miatt mindenki a saját eszközeivel kell, hogy hazahozza a csapatait.
A kontingens hazaszállítandó anyagai kb:
- 300 fő és személyi felszerelése (45 tonna)
- 16 db 11 tonna tömegű 4x4-es pc. jármű
- 12 db 15 tonna tömegű H14 tj.tgk.
- 4 db 3 tonna tömegű Toyota Landcruiser
- 1 db MB Unimog pc. sebesültszállító gk. (kb.12 tonna)
- 4 db MB G280 (kb. 3 tonna egyenként)
- 1 db HX32 konténerszállító tj.tgk. (15 tonna üresen)
- 14 db 20'-as konténer egyenként 22 tonna tömeggel
AZ MH rendelkezik 2 db A319 szállítórepülővel és
A) változatban 3 db A400M szállítórepülővel
B) változatban 4 db KC390 szállítórepülővel
A kérdés mennyi idő szükséges a hazatelepítésre ha a kontingens Mazar-E Sharif ben települ, az ottani repülőtérről történik a kiürítés. Minden repülő két váltás személyzettel rendelkezik, ezért kb folyamatosan használhatóak, üzemanyag feltöltésük a rakodás ideje alatt történik, mely A esetben 1,5 óra, B esetben 1 óra. Használhatnak minden útba eső légteret.
A repülőgépek elérhető sebesség és terhelési adatait használhatjátok, az itthoni kirakodó reptér Budapest Liszt Ferenc repülőtér. A repülőgépek sebességénél vegyétek figyelembe a fel és leszállás miatt alacsonyabb átlagsebességet, amiről fogalmunk sincs hogy mennyi, de ha egyforma arányban csökkentitek a két gépnél, akkor nem befolyásolja a végeredményt.
Minden adat önkényesen van általam megválasztva, ha valahol tévedtem, lehet pontosítani, aki többet tud a gépekről, a rakodási tervek elkészítéséről az nyugodtan pontosíthat, segíthet.
Jó szórakozást, kellemes hétvégét!
Valahol igazad van, hisz a típus nem valószínű hogy befolyásolja a mennyiséget....
Így az MH (rámpás) légiszállítási kapacitása 69 vagy 111 tonna lesz. Ha lesz.
Viszont szakmai szempontok szerint a kapacitás a lényeg. Tehát azt kellene meghatározni mennyi legyen az összkapacitás és az dobja a darabszámot.....