A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 680
5 496
113
Csak ALCA-t már alig találnál. Vett a Draken International Amcsiba, bér-repülésre, plusz ha Iraknak leszállítják a maradékot, akkor már kb ki is ürült az Aero Vodochody udvara/raktára. Plusz ez az A-dartel valszeg nem potensebb a jelenlegi rakétáinknál. Fegyverzet és gyakorlás kellene a Griffekre, semmi más, egyelőre. Had jöjjön a szárazföldi fejlesztés végre. (álom)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 229
113
Pilóta nélküli drónokra van szükség, ha a csapásmérő kapacitást bővíteni kell. Az ember vezette sugárhajtású harci gép egy olyan fölösleges luxus, amire pusztán a légifölény biztosítása miatt van egyelőre szükség. A könnyű csapásmérő gépben ugyanis már nem ül pilóta. Ha pedig nincs pénzünk Predatorra, akkor még mindig ott valami hasonló kapacitású olcsó kínai klón amit lazán fel lehet fegyverezni némi koreai vagy török együttműködéssel modern precíziós fegyverekkel, értve ez alatt elsősorban lézerirányítású 70mm-es rakétákat, ami a közeljövő <i>hamburgere</i> lesz.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
Szerintem nem volna hülyeség többfeladatú gépet venni,de azzal egyetértek,hogy 14 Gripenre kevés és talán lényegtelen. Én preferálnék 20 Griffet + 10-15 Jak-130/M346-ot. De ehhez erős számítások kellenének,hogy mennyire is van szükség,mennyibe kerülne,mekkora harcértékkel bírnának + fenntartani sem ártana...

De igen,jöhetne a szárazföldi is.
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 117
2 033
113
Amennyiben igazak lesznek a kiadáscsökkentésről szóló hírek, akkor tényleg búcsút inthetünk minden álmodozásnak.

Vajon mennyi rész jut az MH-ra? És mi lesz a 2016-ban induló HADIK tervvel?
 
2013. december 7.
934
4
18
az újabb (és mindig ismétlődő) megszorítások is arról szólnak, hogy reális tervet kell támogatni, nem egy kiegyensúlyozott összfegyvernemi haderő létrehozására irányuló beszerzést hanem egy - két kiemelt fontosságú fegyverrendszer beszerzésére építő védelmi haderőt.
 

ijasz

Well-Known Member
2013. január 23.
1 921
4 669
113
Már víztisztításban sem vagyunk világelsők :( . Mi lesz így a nehezen kivívott ütőképes, legyőzhetetlennek hitt, overkill képességünkel???

http://soldiersystems.net/2014/09/23/mdm-darley-defense-sunspring/
 

csaba77

Member
2013. június 24.
40
0
6
Nemrég olvastam, hogy az új Marder páncélost Oto Melara 105mm ágyúval is gyárthatják:
http://www.military-today.com/tanks/marder_light_tank.htm

Áráról nem olvastam információt.... A TAM tankot Argentínában "gyártották", így látok esélyt a hazai összeszerelésre és tovább fejlesztésre....

Ha már a Hawk szóbakerült, akkor már inkább Alca... :)

Alca-ban is Amerikai hajtó mű van. Ennyi erővel Magyarországon is összeszerelhetnénk egy ilyen gépet.... Hogyha Amerikai, akkor inkább olyan gépet választanék, amit tömegesen gyártottak.
A Textron Scorpion repülőgépből készül kiképző gép. Amerikában nem biztos, hogy megveszik mert van preferált repülőgép gyártó. Úgyhogy akár Scorpion repülőgépet is lehetne "gyártani" Alca név alatt Magyarországon....
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 229
113
Nemrég olvastam, hogy az új Marder páncélost Oto Melara 105mm ágyúval is gyárthatják:
http://www.military-today.com/tanks/marder_light_tank.htm
Áráról nem olvastam információt.... A TAM tankot Argentínában "gyártották", így látok esélyt a hazai összeszerelésre és tovább fejlesztésre....

Minek?

Alca-ban is Amerikai hajtó mű van. Ennyi erővel Magyarországon is összeszerelhetnénk egy ilyen gépet.... Hogyha Amerikai, akkor inkább olyan gépet választanék, amit tömegesen gyártottak.
A Textron Scorpion repülőgépből készül kiképző gép. Amerikában nem biztos, hogy megveszik mert van preferált repülőgép gyártó. Úgyhogy akár Scorpion repülőgépet is lehetne "gyártani" Alca név alatt Magyarországon....

Speciel jelenleg apróságok kivételével az egyetlen dolog amit gyártani tudnánk hozzá licenszben természetesen az a hajtómű. Mégpedig Veresegyházon a GE-nél:
http://www.ge.com/hu/hu/company/products_services/index.html

A Dunai repülőgépgyár bezárása óta például nincs kapacitásunk sárkány gyártására vagy összeszerelésére. No nem minthogy ha itt nem a <b>minek</b> lenne a fő kérdés szintén.

Lényegében a magyar hadiipar számára a lőszergyártást, bizonyos járműtípusok, elsősorban teherautók és a személyi felszerelések gyártását leszámítva nem látok racionális terepet. Akkor sem látnék, ha az 1990-es ipari kapacitással rendelkeznénk ehhez. Minek, néhány tucat, legjobb esetben vagy száz-kétszáz termékért az eszement őrület kategóriájában tartozik bármilyen komplex ipari termék gyártása olyan horribilis lesz ugyanis az árcédula, hogy a nézők nélküli vadiúj stadionjaink rentábilis beruházások hozzájuk képest.
 

csaba77

Member
2013. június 24.
40
0
6
A Sukhoi-30MKM típusnál:
". It has a rear facing radar, HUD (Thales), NAVFLIR (Navigation Forward Looking Infra-red) (French). Missile Approaches Warning System (MAWS) & laser warning sensor (LWS) supplied by Saab Avitronics of South Africa."
A Sukhoi -nál az Oroszok nem sok mindent gyártanak....
Szerintem Magyarországnak is van lehetősége felvenni ezekkel a gyártókkal kapcsolatot...
Magyarországra jönnek Német repülőgép gyártó cégek, ha jól olvastam itt gyártanak majd alkatrészeket...
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 242
26 061
113
Nincs magyar lőszergyártás, csak Magyarországon gyártott lőszerek vannak, sváci-német tulajdonossal a NATO számára.

"az újabb (és mindig ismétlődő) megszorítások is arról szólnak, hogy reális tervet kell támogatni, nem egy kiegyensúlyozott összfegyvernemi haderő létrehozására irányuló beszerzést hanem egy - két kiemelt fontosságú fegyverrendszer beszerzésére építő védelmi haderőt. "
Hadsereg fejlesztés MAGYAR módra, ebből biztosan valami nagy baromság fog kisülni. Egy GNÓM hadsereg, mint egy betegen született gyerek, szép kilátások!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 229
113
Nincs magyar lőszergyártás, csak Magyarországon gyártott lőszerek vannak, sváci-német tulajdonossal a NATO számára.

Magyar vállalat gyártja, magyar felségterületen, tehát magyar. Annak semmi jelentősége, hogy kinek a tulajdonában van a magyar vállalat. Pontosabban van, a know-how szempontjából, de ez már egy másik téma.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 242
26 061
113
Nem magyar a tulajdonos, a magyar államnak semmilyen beleszólása nincs a gyártásba és fejlesztésbe. A kapacitás le van kötve előre, nem a magyar megrendeléseknek. Esetleg akkor tudnak gyártani a magyar megrendelőknek, ha ugyanazt a lőszert kérik, mint amit éppen aktuálisan gyártanak a gyártósorokon.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
10
38
@ghostrider legjobb tudomásom szerint Magyar Lőszergyártó Rt Csányi Sándor tulajdonában és irányítása alá tartozik.
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
A Dunai repülőgépgyár bezárása óta például nincs kapacitásunk sárkány gyártására vagy összeszerelésére. No nem minthogy ha itt nem a <b>minek</b> lenne a fő kérdés szintén.

Lényegében a magyar hadiipar számára a lőszergyártást, bizonyos járműtípusok, elsősorban teherautók és a személyi felszerelések gyártását leszámítva nem látok racionális terepet. Akkor sem látnék, ha az 1990-es ipari kapacitással rendelkeznénk ehhez. Minek, néhány tucat, legjobb esetben vagy száz-kétszáz termékért az eszement őrület kategóriájában tartozik bármilyen komplex ipari termék gyártása olyan horribilis lesz ugyanis az árcédula, hogy a nézők nélküli vadiúj stadionjaink rentábilis beruházások hozzájuk képest.

Egy apró észrevétel. A DRRT soha sem gyártott, vagy szerelt össze sárkányszerkezetet, vagy akár repülőgépet, soha sem volt ilyen kapacitása. A DRRT-nek 500 dolgozója volt, míg a PG-nek csak a nagyhangárban dolgozott ennyi alkalmazottja. (Ennek ellenére nem vagyok meggyőződve róla, hogy a jogelődje képes lett volna, abban az állapotában gyártani, összeszerelni talán.)

Azt mindig szeretjük elfelejteni, hogy azért mert nincs PG/DRRT, az nem jelenti, hogy megszűnt Magyarországon a repülőgép-javítás. A kisebb szervezetek mellett, ma is Ferihegyen a négy hangárban gyakran egyszerre 10-12 gép 150-200 személyes repülőgép kis- közepes és nagyjavítása folyik folyamatosan és mindkét szervezet tervezi ideiglenes, könnyűszerkezetes hangárok építését, mert nem tudja hova tenni a megrendeléseit.

A záró megállapításoddal teljesen egyetértek, szerintem sem érdemes ennél nagyobbat álmodni, de ezt viszont meg lehetne/kellene valósítani.

TG