Értem.
Viszont megfigyelőként nem lehetünk kint mondjuk csehországban az ifv-k tesztjén?
Kriss számtalanszor leírta, hogy tesztelték a járműveket, és mindegyiket.
Ez innentől bizalmi kérdés. Én elhiszem neki, mindenki más meg azt csinál természetesen, amit akar.
A cseh tender a cseheké, ilyenkor kétoldalú szerződést kötnek, hogy védett üzleti és technikai adatokat nem adnak ki harmadik félnek. emiatt szerintem nem lehet ott orrát túró, nézegető magyar a pampán .....
Az hogy egy napra valakik kimehettek és megnézhettek egy egy járművet messze van attól, hogy "teszteltük". Bemutatták, lehetett kérdezni, de fényképezni általában tilos. A katonák meg nem beszélhetnek róla mit láttak. Elméletileg van is tapasztalat meg nincs is. Ha jól képzett szakembereket sikerül kiküldeni, tudják mit kell nézni és mit kell kérdezni. Ha még képzettebbek azt is tudják mikor hazudnak, vagy mellébeszélnek az előadók.
Ha van információ gyűjtés, értékelés elemzés, akkor egy szakmai csapat minden elérhető adatot megszerez, elemez, értékel és kialakul egy viszonylag reális kép, ami segítheti az üzleti tárgyalások kimenetelét. Például lehet csökkenteni a technikai kockázatokat garanciák beépítésével (kaució, kötbér, stb.).
Jó lenne vezetni, lőni, de még jobb néhány napig használni, üzemeltetni, karbantartani, esetleg a gyári személyzettel közösen egy ilyen járművet. Az is nagyon jó lenne, ha az üzemeltetési tapasztalatokhoz hozzá lehetne férni, pl. elektronikus adatbázisokhoz, hogy milyen alkatrészek hibásodnak meg gyakran, mennyyibe kerülnek, miből mennyi fogy, stb.
Ha nincs ilyen csapat,akkor meg olvassák a HTKA.HU-t !!!!
Aki sokat olvasgat itt, az elég jól képbe kerülhet egy-egy harceszközzel kapcsolatban.
Az is lehet, hogy a HM szakemberei is írnak ide néha, csak nem vesszük észre....