A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 359
113
A Zakłady Produkcji i Naprawy Towarowego Rollowy vasúti járműveket gyártó cég egy vadonatúj, kifejezetten a nagyméretű, nehéz harcjárművek szállítására és önrakodására alkalmas vagoncsaládot fejleszt. A WI 40/80 családot kifejezetten a lengyel hadsereg igényei szerint fejlesztik ki. A képen is látható WI 40 Equos például alkalmas lesz arra, hogy a szállítandó harckocsi az oldalra kifordítható és lehajtható rámpán külső építmény nélkül tudjun fel- és lehajtani az alacsony építésű tehervagonba. A WI 80-as változatnál pedig duplázódik a szállítható járművek száma.
Kép: Wojciech Łuczak


120571536_10159085140143593_3532408497298892186_n.jpg


120571670_10159085141648593_7177777189479332779_o.jpg


120560052_10159085141883593_7529961794053921537_o.jpg


Felkészül a MÁV :D:D
Háát itt az ár elég döntő lesz ezzel a dologgal kapcsolatban, mert én - ahogy elképzelem - ez nem igazán fog gyorsabb vagonírozást eredményezni, mint a most alkalmazott rámpás. De ez csak a szerény nyomott véleményem...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 447
25 372
113
Közbeszerzési értesitőből (KÉ188teljes.pdf) két érdekesség:
  • Magyar Honvédség Egészségügyi Központ („Tárgyi eszközök beszerzése a MEDEVAC részére” - K. É. - 16634/2020)
  • Honvédelmi Minisztérium Védelemgazdasági Hivatal (Javítóműhely felsz. és szerszámzat beszerzése-3.rk - K. É. - 17249/2020)
www.kozbeszerzes.hu › adatbazis › letoltes › portal_744296
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97 and SilvioD

sisimoto

Well-Known Member
2020. február 1.
669
3 260
93
Alant egy elég friss összefoglaló videó a különböző országok, és gyártók tesztelés alatt, a már rendszeresítés előtt, vagy alatt álló lézer fegyverei, és jővőbeli felhasználási területei!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 662
36 307
113
Háát itt az ár elég döntő lesz ezzel a dologgal kapcsolatban, mert én - ahogy elképzelem - ez nem igazán fog gyorsabb vagonírozást eredményezni, mint a most alkalmazott rámpás. De ez csak a szerény nyomott véleményem...
Annyi előnye lehet, hogy nem egyesével kell csinálni a bevagonírozást, hanem csak lefordítják és mehet fel az összes akár egyszerre, ennyivel talán gyorsabb.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 359
113
Annyi előnye lehet, hogy nem egyesével kell csinálni a bevagonírozást, hanem csak lefordítják és mehet fel az összes akár egyszerre, ennyivel talán gyorsabb.
Szerintem sürgős esetben sem egyesével megy a vagonírozás a rámpás megoldásnál sem. Én legalább is BW felvételeit bőven láttam olyat, hogy egy szerelvényen egyszerre több Leopard 2 mozgott. Persze mindegyiket külön segítő irányította.
Nekem ezzel a kifordulós megoldással szubjektív problémám van. Jó lenne róla egy teszt videót megnézni, mert egyrészt ehhez sem lehet csak úgy a semmiben felvagonírozni. Egy vasúti töltésen felhajtva lehet, hogy felkap rá a lánctalpas, de annyira megbillentheti a megnőtt erőkar miatt, ami miatt leugorhat a sínről.
Szóval a tippem az, hogy ez is csak elsősorban pályaudvarokon működhet, ahol egy minimális peron van. De én még akkor is rögzíteném a kifordult hordfelületet a felhajtás oldalán egy fix, vagy egy hidraulikus/pneumatikus talpazattal, hogy ne billentse meg egyáltalán a pőrekocsit.
Azért írtam, hogy szerintem számottevően nem gyorsul fel a rakodás, mert úgymond menetből ezekre a kiforduló felületekre sem lehet felhajtani.

Érdekes részlet, hogy nem tudom, hogy a dupla kocsin miért van fenn a kamionokon látható a trailerek rögzítésére szolgáló forgózsámoly.

Nem mondom, hogy szar ez, csak egyszerűen nem áll össze a fejemben a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and borisz

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 662
36 307
113
Szerintem sürgős esetben sem egyesével megy a vagonírozás a rámpás megoldásnál sem. Én legalább is BW felvételeit bőven láttam olyat, hogy egy szerelvényen egyszerre több Leopard 2 mozgott. Persze mindegyiket külön segítő irányította.
Nekem ezzel a kifordulós megoldással szubjektív problémám van. Jó lenne róla egy teszt videót megnézni, mert egyrészt ehhez sem lehet csak úgy a semmiben felvagonírozni. Egy vasúti töltésen felhajtva lehet, hogy felkap rá a lánctalpas, de annyira megbillentheti a megnőtt erőkar miatt, ami miatt leugorhat a sínről.
Szóval a tippem az, hogy ez is csak elsősorban pályaudvarokon működhet, ahol egy minimális peron van. De én még akkor is rögzíteném a kifordult hordfelületet a felhajtás oldalán egy fix, vagy egy hidraulikus/pneumatikus talpazattal, hogy ne billentse meg egyáltalán a pőrekocsit.
Azért írtam, hogy szerintem számottevően nem gyorsul fel a rakodás, mert úgymond menetből ezekre a kiforduló felületekre sem lehet felhajtani.

Érdekes részlet, hogy nem tudom, hogy a dupla kocsin miért van fenn a kamionokon látható a trailerek rögzítésére szolgáló forgózsámoly.

Nem mondom, hogy szar ez, csak egyszerűen nem áll össze a fejemben a dolog.
Nem tudok róla én se többet. Szerintem még prototípus sincs belőle, csak ez az pár makett.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 944
12 787
113
1999 június 10-óta,tudjuk hogy az Amerikai légierö,egyedül is képes háborút nyerni,annélkül,hogy egyetlen amerikai katona,is Szerbia földjére lépett volna.
Ezen a napon ért véget,a NATO légi hadjárata,és a szerbek kivonultak Koszovoból.
A 21.ik század elejének háborui,nem a gyalogság reneszánszáról szólnak.

Igen, az az USA.

Abból csak egy van, és nem mi vagyunk azok.


https://honvedelem.hu/media/cache/w...e06f966579454.jpg.pagespeed.ic.Xqx7QbvSL_.jpg

Istenem, hogy ezeket senki nem tanította meg felöltözni? Úgy állnak ott, mint a kezdő hajléktalanok.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Szerintem sürgős esetben sem egyesével megy a vagonírozás a rámpás megoldásnál sem. Én legalább is BW felvételeit bőven láttam olyat, hogy egy szerelvényen egyszerre több Leopard 2 mozgott. Persze mindegyiket külön segítő irányította.
Nekem ezzel a kifordulós megoldással szubjektív problémám van. Jó lenne róla egy teszt videót megnézni, mert egyrészt ehhez sem lehet csak úgy a semmiben felvagonírozni. Egy vasúti töltésen felhajtva lehet, hogy felkap rá a lánctalpas, de annyira megbillentheti a megnőtt erőkar miatt, ami miatt leugorhat a sínről.
Szóval a tippem az, hogy ez is csak elsősorban pályaudvarokon működhet, ahol egy minimális peron van. De én még akkor is rögzíteném a kifordult hordfelületet a felhajtás oldalán egy fix, vagy egy hidraulikus/pneumatikus talpazattal, hogy ne billentse meg egyáltalán a pőrekocsit.
Azért írtam, hogy szerintem számottevően nem gyorsul fel a rakodás, mert úgymond menetből ezekre a kiforduló felületekre sem lehet felhajtani.

Érdekes részlet, hogy nem tudom, hogy a dupla kocsin miért van fenn a kamionokon látható a trailerek rögzítésére szolgáló forgózsámoly.

Nem mondom, hogy szar ez, csak egyszerűen nem áll össze a fejemben a dolog.

Sanszosan az elején egy lehajtható rámpa van, ami megtámasztja. A Flexiwaggon 80 tonnáig terhelhető.
Senza-titolo.jpg
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 223
2 777
113
...
Érdekes részlet, hogy nem tudom, hogy a dupla kocsin miért van fenn a kamionokon látható a trailerek rögzítésére szolgáló forgózsámoly.

Nem mondom, hogy szar ez, csak egyszerűen nem áll össze a fejemben a dolog.

Szerintem az az elkepzeles, hogy civilben kamion trailerekt hordhat, hogy ki legyen hasznalva. Azoknak jol jon. Ratolat vele a kamion, lekapcsoljak, elforgatjak bekapcsoljak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 359
113
Szerintem az az elkepzeles, hogy civilben kamion trailerekt hordhat, hogy ki legyen hasznalva. Azoknak jol jon. Ratolat vele a kamion, lekapcsoljak, elforgatjak bekapcsoljak.
Nekem pont az nem tiszta, hogy ha egyszer már csak a trailer van a kocsin, akkor hogy kerül előre a forgózsámolyhoz! :)