Nézem ezt a Strykert... az létezik hogy eddig két külföldi rendszersítő ország van, Kolumbia és Thaiföld? A litvánok is inkább Boxert vettek helyette.
20 éves konstrukció, harci tapasztalattal... már nem illik bele a képbe
Akkor már inkább a GDLS-Mowag Piranha vonal lehet, mert az legalább európai...
de ezt már vettek a románok.
Így nem látom az ellentételezés lehetőségét sem. Hiába most bemutatott légvédelmi változat, valahogy nem illik nekem a képbe a típus.
Az lehetséges, hogy kevés ország rendszeresítette a Strikert de maga a LAW család elég nagy.
Más kérdés, hogy szinte mindenhol cserélik is folyamatosan. Az amerikai hadsereg is próbálja toldozni a koncepciót, de előbb utóbb rá fognak jönni, hogy itt a vége.
Nagyon komolyan bele kellene nyúlni a szerkezetbe, ha legalább körkörösen Stanag 5-re szeretnék fejleszteni. Akkor meg nagyjából a Piranha 5-öt kapnnának.
Az az igazság, hogy a VSHORAD torony miatt meg felesleges megvenni. Egyrészt a Leonardo bármilyen másik járműre ráteszi, másrészt meg már elég sokféle megoldás van a torony gyártók között.
További probléma a Strikerrel, hogy amellett, hogy gyenge, még legalább drága is. Ráadásul a GDELS-nek eszébe sem jutna Európába Strikert eladni új gyártásban, amikor van neki 2, Európában gyártásban lévő jóval potensebb gépe is. Név szerint a Pandur, és a Piranha V.
Az is biztos, hogy egyiket sem fogja nálunk gyártatni, vagy ha mégis rádumálnánk GDELS-t, akkor az aránytalanul drága mulatság lenne.
Ezzel szemben nálunk a RM már házon belül van, és egy esetleges lengyel (Rosomak) összeborulás is sokkal valószínűbb, mint hogy hogy GDELS terméket vennénk/gyártanánk.
Érdekes volt múltkor olvasni, hogy az ausztrálok biztosra veszik, hogy a Lance 2-es tornyot nálunk fogják gyártani. Mondjuk ha a cseheknél nyer a Lynx, akkor erre én vajmi kevés esélyt látok. Ez mondjuk idén (legkésőbb jövő év elején) eldől. Ha maradnak a GDELS-nél, akkor esélyes, hogy a torony is nálunk fog készülni.
Ha ez pedig így lesz, akkor választhatjuk akár a Boxert, vagy a Rosomak/Patria AMV -t is, és úgy is teljesülhet a hazai hozzáadott érték, ha esetleg az alapjárművet mondjuk a németek/angolok (Boxer) lengyelek (Rosomak XP) gyártják is le.
A Boxer esetében pedig megmarad a Mission modulok saját fejlesztési és gyártási lehetősége is.
Szóval ennek a Striker/GDELS vonalnak annyi esélye van, mint hóembernek az erdőtűzben.
Kétségtelen, a GDELS-nek van talán a legjobb hídvető portfoliója, de azt gondolom, hogy csak emiatt nem fogunk velük nagyobb üzletet kötni. Van az M3-nak máshol licence-ben gyártott verziója (lengyeleknél, törököknél)