A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 717
11 570
113
Off-road járműveket és drónokat fejleszt közösen a BME és a HM

Erről szóló együttműködési megállapodást írt alá az intézmény és a Honvédelmi Minisztérium.

„A Műegyetem polgárai mindig törekedtek arra, hogy a legkorszerűbb ismeretekkel bővítsék tudásukat, amely a tisztán elméleti területektől egészen a termékek gyártásáig tart. Mindez feljogosít minket arra is, hogy a nemzet hadseregének mérnöktudományi háttérintézményeként tevékenykedjünk mind a kutatásfejlesztés, mind az oktatás területén” – hívta fel a figyelmet az ünnepélyes aláírási ceremónián tartott köszöntőjében Józsa János rektor, aki emlékeztetett: a BME-m már évtizedekkel ezelőtt volt hadmérnökképzés, és az intézmény oktatási profilja azóta csak bővült. Az akadémikus megosztotta, hosszú évek szórványos összefogása és több hónap előkészítő munkájának eredménye a két fél közötti kapcsolat megerősítése. Úgy fogalmazott: „mi mérnökök általában az ismert és az ismeretlen világ határán dolgozunk. Munkánk kereteit a béke és a békét fenntartani akaró célok jelölik ki”. Hozzátette, a most aláírt dokumentum kölcsönös előnyökkel jár: a honvédség a Műegyetemen végzett hallgatók számára vonzó tiszti, főtiszti pályát nyújthat, ugyanakkor a BME a gyakorlati képzéseihez a szó szimbolikus és tapasztalati értelmében is „terepet kap”.
(...)
A 2020. október 7-én aláírt együttműködési megállapodás célja, hogy keretet biztosítson a BME és a Honvédelmi Minisztérium közös kutatás-fejlesztési projektjeinek. A Műegyetem, mint Magyarország vezető műszaki felsőoktatási intézménye kutatásaival és szakértelmével haditechnikai fejlesztésekbe tud bekapcsolódni; a közös munka eredményeként hazánk olyan, innovációval támogatott védelmi technológia birtokába jut, amely biztosítja az ország védelmi képességének növelését.
A kezdeményezés intézményesíti azt a gyakorlatot, amelyet más, fejlett védelmi technológiával rendelkező országok már évtizedek óta folytatnak: az egyetemi tudásbázis és a honvédelem közösen dolgozik az országok védelmi rendszereinek fejlesztésén.
„A Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program során a magyar felsőoktatás minden intézményével kerestük a kapcsolatot: nyilvánvaló volt felkeresni a mérnökképzés zászlóshajóját, a Műegyetemet is” – jelentette ki Szabó István honvédelmi államtitkár, majd rámutatott: a munka egyik kulcseleme, hogy bár a honvédség a honvédelem gyakorlati feladatainak megvalósítója, de ez végső soron össztársadalmi feladat, tehát szövetségesekre van szükség. Hozzátette, a BME nyújtotta lehetőségek és a hallgatók egyaránt fontosak számukra: bár nem lehet céljuk, hogy mindenki katona legyen, de számtalan hallgatóval kötöttek tanulmányi szerződést a hosszabb távú együttműködés reményében. Nyomatékosította, az említett projekt olyan technológiai ugrás a honvédelemben, amely feltétlenül igényli a modern fegyverzetek működtetéséhez szükséges szaktudást. „Elengedhetetlen a kutatás-fejlesztési, innovációs bázis, mivel az egyik sarkalatos feladat a magyar hadiipar újjáélesztése: ebben a Műegyetemre is fontos feladatok hárulnak.”
(...)
A kutatás-fejlesztési projektekben a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kara, valamint a Villamosmérnöki és Informatikai Kara (VIK) dolgoznak együtt. A Műegyetem munkatársai évtizedek óta kutatják a közúti önvezető járművek irányítási rendszereit, azonban a hadiipar számára elsősorban az off-road járművek autonóm irányításának fejlesztése jelenthet előnyt a különböző védelmi feladatok ellátása során, ezért a jelenlegi tudományos vizsgálatok eredményeit felhasználva új, off-road irányítási rendszerek kutatásával és fejlesztésével bővítheti projektjeit az egyetem.
A drónok felderítő-, és a légi hadviselésben betöltött szerepe egyre jelentősebb, azonban az autonóm irányítási rendszerekkel rendelkező drónok fejlesztése és innovációja a jövő kihívása. A BME mérnökei a HM szakembereivel elsősorban az autonóm közúti járművek és az autonóm drónok irányításában rejlő szinergiák kihasználására, a földi járművek és drónok együttműködésére, illetve a drón-rajok összehangolásának kérdésére összpontosítanak kutatásaik során.
A jövő háborúit már nem a harctéren, hanem a virtuális térben vívhatják. Ezért a kiberbiztonság kérdése a honvédelem szempontjából kulcsfontosságú. Ezért a kiberbiztonság témájában végzett kutatások és fejlesztések központi szerepet töltenek be a Műegyetem szakembereinek munkájában.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 178
34 516
113
Off-road járműveket és drónokat fejleszt közösen a BME és a HM

Erről szóló együttműködési megállapodást írt alá az intézmény és a Honvédelmi Minisztérium.

„A Műegyetem polgárai mindig törekedtek arra, hogy a legkorszerűbb ismeretekkel bővítsék tudásukat, amely a tisztán elméleti területektől egészen a termékek gyártásáig tart. Mindez feljogosít minket arra is, hogy a nemzet hadseregének mérnöktudományi háttérintézményeként tevékenykedjünk mind a kutatásfejlesztés, mind az oktatás területén” – hívta fel a figyelmet az ünnepélyes aláírási ceremónián tartott köszöntőjében Józsa János rektor, aki emlékeztetett: a BME-m már évtizedekkel ezelőtt volt hadmérnökképzés, és az intézmény oktatási profilja azóta csak bővült. Az akadémikus megosztotta, hosszú évek szórványos összefogása és több hónap előkészítő munkájának eredménye a két fél közötti kapcsolat megerősítése. Úgy fogalmazott: „mi mérnökök általában az ismert és az ismeretlen világ határán dolgozunk. Munkánk kereteit a béke és a békét fenntartani akaró célok jelölik ki”. Hozzátette, a most aláírt dokumentum kölcsönös előnyökkel jár: a honvédség a Műegyetemen végzett hallgatók számára vonzó tiszti, főtiszti pályát nyújthat, ugyanakkor a BME a gyakorlati képzéseihez a szó szimbolikus és tapasztalati értelmében is „terepet kap”.
(...)
A 2020. október 7-én aláírt együttműködési megállapodás célja, hogy keretet biztosítson a BME és a Honvédelmi Minisztérium közös kutatás-fejlesztési projektjeinek. A Műegyetem, mint Magyarország vezető műszaki felsőoktatási intézménye kutatásaival és szakértelmével haditechnikai fejlesztésekbe tud bekapcsolódni; a közös munka eredményeként hazánk olyan, innovációval támogatott védelmi technológia birtokába jut, amely biztosítja az ország védelmi képességének növelését.
A kezdeményezés intézményesíti azt a gyakorlatot, amelyet más, fejlett védelmi technológiával rendelkező országok már évtizedek óta folytatnak: az egyetemi tudásbázis és a honvédelem közösen dolgozik az országok védelmi rendszereinek fejlesztésén.
„A Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program során a magyar felsőoktatás minden intézményével kerestük a kapcsolatot: nyilvánvaló volt felkeresni a mérnökképzés zászlóshajóját, a Műegyetemet is” – jelentette ki Szabó István honvédelmi államtitkár, majd rámutatott: a munka egyik kulcseleme, hogy bár a honvédség a honvédelem gyakorlati feladatainak megvalósítója, de ez végső soron össztársadalmi feladat, tehát szövetségesekre van szükség. Hozzátette, a BME nyújtotta lehetőségek és a hallgatók egyaránt fontosak számukra: bár nem lehet céljuk, hogy mindenki katona legyen, de számtalan hallgatóval kötöttek tanulmányi szerződést a hosszabb távú együttműködés reményében. Nyomatékosította, az említett projekt olyan technológiai ugrás a honvédelemben, amely feltétlenül igényli a modern fegyverzetek működtetéséhez szükséges szaktudást. „Elengedhetetlen a kutatás-fejlesztési, innovációs bázis, mivel az egyik sarkalatos feladat a magyar hadiipar újjáélesztése: ebben a Műegyetemre is fontos feladatok hárulnak.”
(...)
A kutatás-fejlesztési projektekben a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kara, valamint a Villamosmérnöki és Informatikai Kara (VIK) dolgoznak együtt. A Műegyetem munkatársai évtizedek óta kutatják a közúti önvezető járművek irányítási rendszereit, azonban a hadiipar számára elsősorban az off-road járművek autonóm irányításának fejlesztése jelenthet előnyt a különböző védelmi feladatok ellátása során, ezért a jelenlegi tudományos vizsgálatok eredményeit felhasználva új, off-road irányítási rendszerek kutatásával és fejlesztésével bővítheti projektjeit az egyetem.
A drónok felderítő-, és a légi hadviselésben betöltött szerepe egyre jelentősebb, azonban az autonóm irányítási rendszerekkel rendelkező drónok fejlesztése és innovációja a jövő kihívása. A BME mérnökei a HM szakembereivel elsősorban az autonóm közúti járművek és az autonóm drónok irányításában rejlő szinergiák kihasználására, a földi járművek és drónok együttműködésére, illetve a drón-rajok összehangolásának kérdésére összpontosítanak kutatásaik során.
A jövő háborúit már nem a harctéren, hanem a virtuális térben vívhatják. Ezért a kiberbiztonság kérdése a honvédelem szempontjából kulcsfontosságú. Ezért a kiberbiztonság témájában végzett kutatások és fejlesztések központi szerepet töltenek be a Műegyetem szakembereinek munkájában.
Az off-road alatt vajon a Hiúzra gondoltak ?
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 717
11 570
113
Az off-road alatt vajon a Hiúzra gondoltak ?

A járműmérnöki karon nem vagyok annyira járatos (egyébként BME VBK-s vagyok), de elképzelhetőnek tartom. A különböző járművek autonóm irányításával évek óta foglalkoznak.

https://www.bme.hu/hirek/20190128/A_jovo_onvezeto_autoinak_tokeletesitesen_dolgozunk
http://recar.bme.hu/
https://www.bme.hu/hirek/20190521/A...unikalo_autonom_jarmuvek_sikeres_manovereihez
https://kozlekedes.bme.hu/2020/05/0...ernok-mesterszak-indul-szeptembertol-a-karon/
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 565
9 106
113
Engedd el a Vodnikot! Nem véletlen nem lett nagy számban rendszeresítve. 40 évvel ezelőtti elvek szerint épített guruló koporsó.
Ha orosz vonalon akarsz valami hasonlót, de használhatót, akkor mondjuk Typhoon-VDV.

Rendben.
Kösz.

Onnan indult, hogy pár napja elakadtunk egy Toyotával a Zemplénben a szőlő felett, és az jutott eszembe, hogy ide se egy Typhoon-VDV, se Yörük, Ejder Yelcin se semmi ami nehéz nem hoz fel egy rajt, hogy kirakjon egy földfelszíni radart, vagy 1-2 drónt, vagy bármi könnyebb cuccot, vagy lehozzon egy sérültet.
Egyébként nem akartam Oroszt, csak maga az a koncepció, hogy 6-7000 kg és legalább 7,62-ig védjen, meg elmenjen a sárban, homokban, meg ússzon, meg úgy összességében ne legyen egy nagy darab valami, ne legyen nagy célpont, pláne ne tízensoktonna, mert az egyszerűen nem megy el a felázott erdei úton, pláne nem megy át pl a Sajón, vagy csak egy sáros árkon.
Mert persze, hogy nem előre való egy ilyen lightos kis talicska, ez nem kérdés. Én sem oda szánnám.
De szvsz egy Toyotánál több, viszont Typhoon-VDV, és társainál, de még egy Boxernél pedig bőven kevesebb olcsóbb, és pláne könnyebb kell.
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 251
96 389
113
Off-road járműveket és drónokat fejleszt közösen a BME és a HM

Erről szóló együttműködési megállapodást írt alá az intézmény és a Honvédelmi Minisztérium.

„A Műegyetem polgárai mindig törekedtek arra, hogy a legkorszerűbb ismeretekkel bővítsék tudásukat, amely a tisztán elméleti területektől egészen a termékek gyártásáig tart. Mindez feljogosít minket arra is, hogy a nemzet hadseregének mérnöktudományi háttérintézményeként tevékenykedjünk mind a kutatásfejlesztés, mind az oktatás területén” – hívta fel a figyelmet az ünnepélyes aláírási ceremónián tartott köszöntőjében Józsa János rektor, aki emlékeztetett: a BME-m már évtizedekkel ezelőtt volt hadmérnökképzés, és az intézmény oktatási profilja azóta csak bővült. Az akadémikus megosztotta, hosszú évek szórványos összefogása és több hónap előkészítő munkájának eredménye a két fél közötti kapcsolat megerősítése. Úgy fogalmazott: „mi mérnökök általában az ismert és az ismeretlen világ határán dolgozunk. Munkánk kereteit a béke és a békét fenntartani akaró célok jelölik ki”. Hozzátette, a most aláírt dokumentum kölcsönös előnyökkel jár: a honvédség a Műegyetemen végzett hallgatók számára vonzó tiszti, főtiszti pályát nyújthat, ugyanakkor a BME a gyakorlati képzéseihez a szó szimbolikus és tapasztalati értelmében is „terepet kap”.
(...)
A 2020. október 7-én aláírt együttműködési megállapodás célja, hogy keretet biztosítson a BME és a Honvédelmi Minisztérium közös kutatás-fejlesztési projektjeinek. A Műegyetem, mint Magyarország vezető műszaki felsőoktatási intézménye kutatásaival és szakértelmével haditechnikai fejlesztésekbe tud bekapcsolódni; a közös munka eredményeként hazánk olyan, innovációval támogatott védelmi technológia birtokába jut, amely biztosítja az ország védelmi képességének növelését.
A kezdeményezés intézményesíti azt a gyakorlatot, amelyet más, fejlett védelmi technológiával rendelkező országok már évtizedek óta folytatnak: az egyetemi tudásbázis és a honvédelem közösen dolgozik az országok védelmi rendszereinek fejlesztésén.
„A Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program során a magyar felsőoktatás minden intézményével kerestük a kapcsolatot: nyilvánvaló volt felkeresni a mérnökképzés zászlóshajóját, a Műegyetemet is” – jelentette ki Szabó István honvédelmi államtitkár, majd rámutatott: a munka egyik kulcseleme, hogy bár a honvédség a honvédelem gyakorlati feladatainak megvalósítója, de ez végső soron össztársadalmi feladat, tehát szövetségesekre van szükség. Hozzátette, a BME nyújtotta lehetőségek és a hallgatók egyaránt fontosak számukra: bár nem lehet céljuk, hogy mindenki katona legyen, de számtalan hallgatóval kötöttek tanulmányi szerződést a hosszabb távú együttműködés reményében. Nyomatékosította, az említett projekt olyan technológiai ugrás a honvédelemben, amely feltétlenül igényli a modern fegyverzetek működtetéséhez szükséges szaktudást. „Elengedhetetlen a kutatás-fejlesztési, innovációs bázis, mivel az egyik sarkalatos feladat a magyar hadiipar újjáélesztése: ebben a Műegyetemre is fontos feladatok hárulnak.”
(...)
A kutatás-fejlesztési projektekben a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kara, valamint a Villamosmérnöki és Informatikai Kara (VIK) dolgoznak együtt. A Műegyetem munkatársai évtizedek óta kutatják a közúti önvezető járművek irányítási rendszereit, azonban a hadiipar számára elsősorban az off-road járművek autonóm irányításának fejlesztése jelenthet előnyt a különböző védelmi feladatok ellátása során, ezért a jelenlegi tudományos vizsgálatok eredményeit felhasználva új, off-road irányítási rendszerek kutatásával és fejlesztésével bővítheti projektjeit az egyetem.
A drónok felderítő-, és a légi hadviselésben betöltött szerepe egyre jelentősebb, azonban az autonóm irányítási rendszerekkel rendelkező drónok fejlesztése és innovációja a jövő kihívása. A BME mérnökei a HM szakembereivel elsősorban az autonóm közúti járművek és az autonóm drónok irányításában rejlő szinergiák kihasználására, a földi járművek és drónok együttműködésére, illetve a drón-rajok összehangolásának kérdésére összpontosítanak kutatásaik során.
A jövő háborúit már nem a harctéren, hanem a virtuális térben vívhatják. Ezért a kiberbiztonság kérdése a honvédelem szempontjából kulcsfontosságú. Ezért a kiberbiztonság témájában végzett kutatások és fejlesztések központi szerepet töltenek be a Műegyetem szakembereinek munkájában.
Ezek a felső és középfokú célzottan nem katonai, de a hadsereghez kapcsolódó szakokkal, oktatási intézményekkel kötött együttműködési megállapodások nagyon tetszenek. Vki lát a pályán és tanult a multiktól.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 952
129 327
113
Nem azt mondtam, hogy nem veszünk, igaz azt sem, hogy veszünk, csak azt, hogy nincs. :) Pedig kellene.. Abban voltam szkeptikus, hogy belátható időn belül, amiket felsoroltam és nagyon kellenének, azok bele férnek-e a keretbe.
Jelenleg van még metisz M meg konkursz. Mindegyik a használható kategória a térségben.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 251
96 389
113
A honvédség jövője Szolnokon már elkezdődött
A HELIKOPTERES BÁZIS EGY ÉV ALATT TÖBBET FEJLŐDÖTT, MINT A KORÁBBI HARMINCBAN
https://magyarnemzet.hu/belfold/a-honvedseg-jovoje-szolnokon-mar-elkezdodott-8774832/

Ez a 3 lesz a kövi bejelentésa légierőnél. :rolleyes:

A légvédelmi rakétarendszer, a radarok és a szállító-repülőgépek beszerzése kapcsán még nincsenek szerződések, de nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy az elmúlt évek tárgyalásai a közeljövőben eredményre vezessenek – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Kilián Nándor vezérőrnagy a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis sajtónapján a Zrínyi 2026 honvédelmi és haderőfejlesztési program kapcsán.

H145M
Nincs semmiféle akadálya a szállításoknak sem a gyár részéről, sem a mi részünkről a pilóták, illetve a műszakiak kiképzését tekintve, sem pedig a járványhelyzet kapcsán, ami a program terv szerinti megvalósítását zavarná.

A logisztikai ellátás színvonalát jelzi, hogy az orosz típusoknál tapasztalt akár több hónapos várakozással szemben, akár néhány órán belül megkapják a szükséges alkatrészt a gépek üzemeltetéséhez.

a húsz gépből tíz darab általános szállító célú, öt darab felfegyverzett tűztámogató, másik öt pedig kutató-mentő feladatkörű lesz, de bármelyik átszerelhető lesz az említett feladatokra.

mindössze annyi az eltérés, hogy az öt kutató-mentő változat alján máshol van a felségjel felfestve, illetve rendelkeznek egy beépített rádió-iránymérővel, amely a vészjeladó jeleit keresi és méri be.

H225M
tavaly októberben kezdték meg az első példány gyártását a franciaországi üzemben, a törzs sárkányszerkezetének a vázát már bemutatták a magyar delegációnak.
(ezért szerepelt már előlegfizetési tétel a ktg. vetési rublikában)

Pilotaképzés
újabb cseh, Zlin alapkiképzőgépek érkeznek Szolnokra, amivel párhuzamosan világszínvonalú harcászati szimulátorok is üzembe állnak. A JTAC, a harctéri irányító képzés kapcsán azt is megjegyezte, Közép-Európában csak náluk van ehhez szimulátor, a környező NATO-tagállamok is itt képzik katonáikat
 

jogalappal

Well-Known Member
2016. február 28.
93
478
53
A honvédség jövője Szolnokon már elkezdődött
A HELIKOPTERES BÁZIS EGY ÉV ALATT TÖBBET FEJLŐDÖTT, MINT A KORÁBBI HARMINCBAN
https://magyarnemzet.hu/belfold/a-honvedseg-jovoje-szolnokon-mar-elkezdodott-8774832/

Ez a 3 lesz a kövi bejelentésa légierőnél. :rolleyes:

A légvédelmi rakétarendszer, a radarok és a szállító-repülőgépek beszerzése kapcsán még nincsenek szerződések, de nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy az elmúlt évek tárgyalásai a közeljövőben eredményre vezessenek – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Kilián Nándor vezérőrnagy a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis sajtónapján a Zrínyi 2026 honvédelmi és haderőfejlesztési program kapcsán.

H145M
Nincs semmiféle akadálya a szállításoknak sem a gyár részéről, sem a mi részünkről a pilóták, illetve a műszakiak kiképzését tekintve, sem pedig a járványhelyzet kapcsán, ami a program terv szerinti megvalósítását zavarná.

A logisztikai ellátás színvonalát jelzi, hogy az orosz típusoknál tapasztalt akár több hónapos várakozással szemben, akár néhány órán belül megkapják a szükséges alkatrészt a gépek üzemeltetéséhez.

a húsz gépből tíz darab általános szállító célú, öt darab felfegyverzett tűztámogató, másik öt pedig kutató-mentő feladatkörű lesz, de bármelyik átszerelhető lesz az említett feladatokra.

mindössze annyi az eltérés, hogy az öt kutató-mentő változat alján máshol van a felségjel felfestve, illetve rendelkeznek egy beépített rádió-iránymérővel, amely a vészjeladó jeleit keresi és méri be.

H225M
tavaly októberben kezdték meg az első példány gyártását a franciaországi üzemben, a törzs sárkányszerkezetének a vázát már bemutatták a magyar delegációnak.
(ezért szerepelt már előlegfizetési tétel a ktg. vetési rublikában)

Pilotaképzés
újabb cseh, Zlin alapkiképzőgépek érkeznek Szolnokra, amivel párhuzamosan világszínvonalú harcászati szimulátorok is üzembe állnak. A JTAC, a harctéri irányító képzés kapcsán azt is megjegyezte, Közép-Európában csak náluk van ehhez szimulátor, a környező NATO-tagállamok is itt képzik katonáikat

A mai, szolnoki sajtónapról én is írtam egy rövid beszámolót:
https://jogalappal.hu/fejlesztesek-a-legieroben/

Nekem úgy tűnt, hogy az MP feladatok inkább a H225M-hez lesznek köthetők.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 157
24 074
113
H225M
tavaly októberben kezdték meg az első példány gyártását a franciaországi üzemben, a törzs sárkányszerkezetének a vázát már bemutatták a magyar delegációnak.
(ezért szerepelt már előlegfizetési tétel a ktg. vetési rublikában)
Tavaly október? Milyen hónap van most?!... Mennyi lehet egy példány gyártási ideje?...vagy előre elkészül 10+ sárkány, majd egyszerre haladnak...?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and borisz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 251
96 389
113
Tavaly október? Milyen hónap van most?!... Mennyi lehet egy példány gyártási ideje?...vagy előre elkészül 10+ sárkány, majd egyszerre haladnak...?
Mivel egy része a franciáknál készül, én értem miért tart ilyen sokáig. o_O
De amúgy jó a kérdés. Én reménykedek benne, hogy a Covid következtében visszaesett megrendelések miatt hamarabb elkészül. De ez színtiszta spekuláció.
 

jogalappal

Well-Known Member
2016. február 28.
93
478
53
Spike-ról nem volt szó?
Nem voltam ott, amikor a többség a dandártábornok vagy a vezérőrnagy urakat "faggatta".

Ahol jelen voltam, ott nem került szóba, nemhogy a Spike, hanem úgy általában a helik "biztosra vehető" fegyverzete sem (HForce stb.).

A heliken max. a reflektorok+ csörlő voltak láthatók, persze, hozzáértőbb szemek biztos találhattak még érdekességeket.
 

vantsy

Active Member
2014. június 16.
292
231
43
Ugye jól tudom, hogy 2023-ra felajánlottunk egy közepes dandárt? Ezt, hogy fogjuk kiadni?
Mert, ha Debrecen adná Btr 80a-val akkor is kellene neki tűzérség mégha D20 is lesz az. Nem tudom mennyi idő egy új tüzérosztályt felállitani, de ha ez a scenario lenne, már akkor is el kellett volna kezdeni.
Vagy a másik a valószínűbb Tatát fejlesztik es 2023-ra eléri egy közepes dandár szintjét utána majd csak átnevezik nehézre ha bejött a technika. Akkor mi lesz Debrecennel?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 952
129 327
113
Ugye jól tudom, hogy 2023-ra felajánlottunk egy közepes dandárt? Ezt, hogy fogjuk kiadni?
Mert, ha Debrecen adná Btr 80a-val akkor is kellene neki tűzérség mégha D20 is lesz az. Nem tudom mennyi idő egy új tüzérosztályt felállitani, de ha ez a scenario lenne, már akkor is el kellett volna kezdeni.
Vagy a másik a valószínűbb Tatát fejlesztik es 2023-ra eléri egy közepes dandár szintjét utána majd csak átnevezik nehézre ha bejött a technika. Akkor mi lesz Debrecennel?
Össze kukázzák a két dandárból a hozzávalókat és a creval gyakorlatokon együtt fognak végrehajtani.
 

vantsy

Active Member
2014. június 16.
292
231
43
Akkor végül is ebből a szempontból nem változik semmi. Lesz egy feltöltött dandár a másik lesz a "töltelék" a lyukak kitöltésére? A jövőben sem látod esélyét, hogy mind a kettő rendesen fel lesz szerelve?
 

vantsy

Active Member
2014. június 16.
292
231
43
Bár azért csak beleférne, hogy legalább 12 db D20-at kapjon Debrecen amig nincs pénz újra. Annyit csak össze lehet legozni.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 717
11 570
113
Off-road járműveket és drónokat fejleszt közösen a BME és a HM

Erről szóló együttműködési megállapodást írt alá az intézmény és a Honvédelmi Minisztérium.

„A Műegyetem polgárai mindig törekedtek arra, hogy a legkorszerűbb ismeretekkel bővítsék tudásukat, amely a tisztán elméleti területektől egészen a termékek gyártásáig tart. Mindez feljogosít minket arra is, hogy a nemzet hadseregének mérnöktudományi háttérintézményeként tevékenykedjünk mind a kutatásfejlesztés, mind az oktatás területén” – hívta fel a figyelmet az ünnepélyes aláírási ceremónián tartott köszöntőjében Józsa János rektor, aki emlékeztetett: a BME-m már évtizedekkel ezelőtt volt hadmérnökképzés, és az intézmény oktatási profilja azóta csak bővült. Az akadémikus megosztotta, hosszú évek szórványos összefogása és több hónap előkészítő munkájának eredménye a két fél közötti kapcsolat megerősítése. Úgy fogalmazott: „mi mérnökök általában az ismert és az ismeretlen világ határán dolgozunk. Munkánk kereteit a béke és a békét fenntartani akaró célok jelölik ki”. Hozzátette, a most aláírt dokumentum kölcsönös előnyökkel jár: a honvédség a Műegyetemen végzett hallgatók számára vonzó tiszti, főtiszti pályát nyújthat, ugyanakkor a BME a gyakorlati képzéseihez a szó szimbolikus és tapasztalati értelmében is „terepet kap”.
(...)
A 2020. október 7-én aláírt együttműködési megállapodás célja, hogy keretet biztosítson a BME és a Honvédelmi Minisztérium közös kutatás-fejlesztési projektjeinek. A Műegyetem, mint Magyarország vezető műszaki felsőoktatási intézménye kutatásaival és szakértelmével haditechnikai fejlesztésekbe tud bekapcsolódni; a közös munka eredményeként hazánk olyan, innovációval támogatott védelmi technológia birtokába jut, amely biztosítja az ország védelmi képességének növelését.
A kezdeményezés intézményesíti azt a gyakorlatot, amelyet más, fejlett védelmi technológiával rendelkező országok már évtizedek óta folytatnak: az egyetemi tudásbázis és a honvédelem közösen dolgozik az országok védelmi rendszereinek fejlesztésén.
„A Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program során a magyar felsőoktatás minden intézményével kerestük a kapcsolatot: nyilvánvaló volt felkeresni a mérnökképzés zászlóshajóját, a Műegyetemet is” – jelentette ki Szabó István honvédelmi államtitkár, majd rámutatott: a munka egyik kulcseleme, hogy bár a honvédség a honvédelem gyakorlati feladatainak megvalósítója, de ez végső soron össztársadalmi feladat, tehát szövetségesekre van szükség. Hozzátette, a BME nyújtotta lehetőségek és a hallgatók egyaránt fontosak számukra: bár nem lehet céljuk, hogy mindenki katona legyen, de számtalan hallgatóval kötöttek tanulmányi szerződést a hosszabb távú együttműködés reményében. Nyomatékosította, az említett projekt olyan technológiai ugrás a honvédelemben, amely feltétlenül igényli a modern fegyverzetek működtetéséhez szükséges szaktudást. „Elengedhetetlen a kutatás-fejlesztési, innovációs bázis, mivel az egyik sarkalatos feladat a magyar hadiipar újjáélesztése: ebben a Műegyetemre is fontos feladatok hárulnak.”
(...)
A kutatás-fejlesztési projektekben a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kara, valamint a Villamosmérnöki és Informatikai Kara (VIK) dolgoznak együtt. A Műegyetem munkatársai évtizedek óta kutatják a közúti önvezető járművek irányítási rendszereit, azonban a hadiipar számára elsősorban az off-road járművek autonóm irányításának fejlesztése jelenthet előnyt a különböző védelmi feladatok ellátása során, ezért a jelenlegi tudományos vizsgálatok eredményeit felhasználva új, off-road irányítási rendszerek kutatásával és fejlesztésével bővítheti projektjeit az egyetem.
A drónok felderítő-, és a légi hadviselésben betöltött szerepe egyre jelentősebb, azonban az autonóm irányítási rendszerekkel rendelkező drónok fejlesztése és innovációja a jövő kihívása. A BME mérnökei a HM szakembereivel elsősorban az autonóm közúti járművek és az autonóm drónok irányításában rejlő szinergiák kihasználására, a földi járművek és drónok együttműködésére, illetve a drón-rajok összehangolásának kérdésére összpontosítanak kutatásaik során.
A jövő háborúit már nem a harctéren, hanem a virtuális térben vívhatják. Ezért a kiberbiztonság kérdése a honvédelem szempontjából kulcsfontosságú. Ezért a kiberbiztonság témájában végzett kutatások és fejlesztések központi szerepet töltenek be a Műegyetem szakembereinek munkájában.

Az off-road alatt vajon a Hiúzra gondoltak ?


Ezek a felső és középfokú célzottan nem katonai, de a hadsereghez kapcsolódó szakokkal, oktatási intézményekkel kötött együttműködési megállapodások nagyon tetszenek. Vki lát a pályán és tanult a multiktól.


Ugyanez a honvedelem.hu tálalásában videóval.
https://honvedelem.hu/hirek/egyuttm...-muszaki-es-gazdasagtudomanyi-egyetemmel.html
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Rendben.
Kösz.

Onnan indult, hogy pár napja elakadtunk egy Toyotával a Zemplénben a szőlő felett, és az jutott eszembe, hogy ide se egy Typhoon-VDV, se Yörük, Ejder Yelcin se semmi ami nehéz nem hoz fel egy rajt, hogy kirakjon egy földfelszíni radart, vagy 1-2 drónt, vagy bármi könnyebb cuccot, vagy lehozzon egy sérültet.
Egyébként nem akartam Oroszt, csak maga az a koncepció, hogy 6-7000 kg és legalább 7,62-ig védjen, meg elmenjen a sárban, homokban, meg ússzon, meg úgy összességében ne legyen egy nagy darab valami, ne legyen nagy célpont, pláne ne tízensoktonna, mert az egyszerűen nem megy el a felázott erdei úton, pláne nem megy át pl a Sajón, vagy csak egy sáros árkon.
Mert persze, hogy nem előre való egy ilyen lightos kis talicska, ez nem kérdés. Én sem oda szánnám.
De szvsz egy Toyotánál több, viszont Typhoon-VDV, és társainál, de még egy Boxernél pedig bőven kevesebb olcsóbb, és pláne könnyebb kell.

Typhoon-VDV
CPmv3kquos1pgsb3TqZQ0otJtxVmZFnqz-5gtIImM6r2_Q3HHCpslwd9UDYQQ7QyJvLoHutUmK2OtiYG21c3nkiv5N-8eKEU8iS2my791C81-cf1xFCPiHDE3eFTd6yRTBx4d6c9mcIxFbPf


Ma ekkora egy modern elvek szerint épített és páncélozott terepjáró legyen az JLTV, Hawkei, AMPV és sanszosan az NMS is ebbe a 10 tonna körüli mezőnybe fog beleférni.
 
  • Tetszik
Reactions: OhioNurse