A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Raktarbazisra szerintem rengetegre van szukseg. Szerintem nem baj ha nincs mimdegyik mellett komoly repter. Kaposvar pl kozuti szallitasu. Ahogy a krd nagyja is. Igazabol nagymemmyisegu arut orszagon belluli szallitasra a kozuti szallitas az alkalmas.

Repter persze nem art ha van. Mikor van ra szukseg? Pl helikopteres szallitasnal. /szallitohelijeink lesznek szep szammal./ belfoldon meg alkalmazhato gyors. Helikopterek fogadasara alkalmas reper meg kaposvar !ellett is van.

Merevszarnyas legiszallitas. Orszagon belluli szuksegessege? Kerdojeles szamomra. Mi az amit szallitani kell es koziton tul lassu es a heliknek tul nehez.

Mondjuk kontenert - tudod, amiben altalaban utaznak a cuccok - pont semmi nem tud vinni.

Egyelore egy szal szallitogep sincs, helikopterek meg kvazi mar nincsenek, a Hindeket leszamitva. Az ujak kozul a Caracalra lehet 4t korul kivulrol fuggeszteni, de azt mondjuk pont soha nem fogjak cross-country szallitgatasra alkalmazni, az inkabb arra van, amikor tenyleg kell (pl felvinni egy D20-at egy hegycsucsra, ilyesmi.)

De ahova szallitani kell ott van repter ahol kirakod majd teherautora rakodva folytatja utjat? nemtudom de szerintem az ilyen hadianyag 1000-2000 m2 es raktarba el kell hogy ferjen / ez akarmelyik mar uzemben levo repteren vagy annak kozelebe elhelyezheto.
tehat a merevszarnyas szallitas elsosorban kulfodre kell. Oda meg nem gond ha nincs repter kozvetlen a raktarbazis mellett par km kozutiszallitas idobe bele kell hogy ferjen /hisz jo elorre tervezheto egy ilyen ut./

Konkretan pont a logisztikai bazisrol szallitasz utanpotlast is kulfoldre, de meg belfoldre is.
Amugy Papanal meg picit kozelebb van ez a repter, mondjuk 30km vs 675 meter, konkretan egeszen a leszallocsik vegeig:

image.png
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
Mondjuk kontenert - tudod, amiben altalaban utaznak a cuccok - pont semmi nem tud vinni.

Egyelore egy szal szallitogep sincs, helikopterek meg kvazi mar nincsenek, a Hindeket leszamitva. Az ujak kozul a Caracalra lehet 4t korul kivulrol fuggeszteni, de azt mondjuk pont soha nem fogjak cross-country szallitgatasra alkalmazni, az inkabb arra van, amikor tenyleg kell (pl felvinni egy D20-at egy hegycsucsra, ilyesmi.)



Konkretan pont a logisztikai bazisrol szallitasz utanpotlast is kulfoldre, de meg belfoldre is.
Amugy Papanal meg picit kozelebb van ez a repter, mondjuk 30km vs 675 meter, konkretan egeszen a leszallocsik vegeig:

image.png
Komtenert miert akarsz legiszallitani? Ez hulyeseg a kontener kozuti vasuti vagy vizi.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
Persze hogy raktarbazisrol megy a hadianyag es egyeb anyag kulfoldre belfoldre /honnan mashonnan is jonne?/
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
A gripennek konténeberben közlekednek az alkatrészei, meg a katonai cuccok nagyobb része is abban, levegőben, ami nem palettázható (nem minden palettázható)
Amik a ha mimdenigaz kecskemeten kell hogy landoljanak. Ha szukseges pikk pakk marad kecskemeten. Ha meg raktarozni kell mert nem kell azonnal hasznalni a kozti szallitora valo atpakolas es elszallitas nem ido
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
Ja, Maliba. Logikus.
Maliba nem kell kontenerbe rakni semmit eleg a raklap de ha megis kontenerbe akarod mi az amit nem er ra par orat fel. Napot mig odaszallitjak a raktarbazisrol? /semmi nincs ami azt tenne szuuksegesse hogy a raktarbazisrol kozvetlenul kozuti szallitas nelkul repulore kelljen rakni./ ami olyan surgos lenne annak a helyszinen kell hogy legyen raktaron. /marmint pl maliba./
 
K

kamm

Guest
Amik a ha mimdenigaz kecskemeten kell hogy landoljanak. Ha szukseges pikk pakk marad kecskemeten. Ha meg raktarozni kell mert nem kell azonnal hasznalni a kozti szallitora valo atpakolas es elszallitas nem ido

Persze, tartsunk fenn meg ott is egy masik logisztikai kozpontot, logikus. :rolleyes:

Maliba nem kell kontenerbe rakni semmit eleg a raklap de ha megis kontenerbe akarod mi az amit nem er ra par orat fel. Napot mig odaszallitjak a raktarbazisrol?

Ahogyan @krisss mar ramutatott, alapvetoen MINDEN, ami nem raklapozhato, az kontenerben utazik. Nem a raeres szamit, hanem alapvetoen okorseg 30 kmrol furikazni es penzpazarlas, raadasul bonyolitja a logisztikat.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
Ahogyan @krisss mar ramutatott, alapvetoen MINDEN, ami nem raklapozhato, az kontenerben utazik. Nem a raeres szamit, hanem alapvetoen okorseg 30 kmrol furikazni es penzpazarlas, raadasul bonyolitja a logisztikat.
Az penzpazarlas /hany ilyen fuvar van egy evbe egy fuvarnak mi a koltsege?/ mennyi egy teljes repterfelujitas? /mi a penzpazarlas?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
30 km es kozuti szallitas egy bejaratott utvonalon megis milyen logisztikai bonyolitas? Olyan aru eseten aminek kiszallitasanak megtervezesere hetek allnak rendelkezesre legrosszabb esetben is napok?/nemtudom logisztika itt valami atomfizikahoz hasonlo dolog mikozben civilben a kkv tol a multiig mindenhol megtalalhato./ egy repulogepre valo kontener elszallitasa 30 km re egy logisztikusnak sokminden de nem kihivas./hatorszagba
 
K

kamm

Guest
Az penzpazarlas /hany ilyen fuvar van egy evbe egy fuvarnak mi a koltsege?/ mennyi egy teljes repterfelujitas? /mi a penzpazarlas?

Hat ezt eleg egyszeru megmondani mar most, hogy ha rakoltenek mondjuk 10-50 milliardot (csak mondtam egy osszeget), akkor az vidaman visszajon a kovetkezo 30 ev alatt, ha nem kell Paparol bumlizni mindent oda-vissza 30 evig (nemcsak a szallitasi es idoktg, de plusz az extra logisztikai ktg rajta stb.)
 
K

kamm

Guest
30 km es kozuti szallitas egy bejaratott utvonalon megis milyen logisztikai bonyolitas? Olyan aru eseten aminek kiszallitasanak megtervezesere hetek allnak rendelkezesre legrosszabb esetben is napok?/nemtudom logisztika itt valami atomfizikahoz hasonlo dolog mikozben civilben a kkv tol a multiig mindenhol megtalalhato./

Baszki, te erted egyaltalan mit jelent a szo "logisztika"...?
Nem ugy tunik.

Ez nem az oregapad/oregapaink fuvarosvallalkozasa a baratjaval, ahol "okosban" megoldanak majd dolgokat, meg smsben elintezik egymas kozott, ki hova megy..
Kapasbol akkor egy kulon szallitoszazad kellene erre dedikalva, torzsszakasszal, truckokkal, ahhoz muszakiakkal, soforokkel, kontrollerekkel, schedulerrel, miegymassal.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
Hat ezt eleg egyszeru megmondani mar most, hogy ha rakoltenek mondjuk 10-50 milliardot (csak mondtam egy osszeget), akkor az vidaman visszajon a kovetkezo 30 ev alatt, ha nem kell Paparol bumlizni mindent oda-vissza 30 evig (nemcsak a szallitasi es idoktg, de plusz az extra logisztikai ktg rajta stb.)
Ja mert a repter 30 evig 0 ft fentartassal ketyeg?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 548
113
Alapvetően szerintem nincs szükség a reptérre egyelőre Szentkirályszabadján, a légi szállítások nagyja is konténeres mert az a szabvány és egyből fel lehet tenni kocsira pont akkor szokták palettázni ha a célállomás maga a reptér. Ezért volt kitétel, hogy a rámpás szállító tudja szállítani a gripenek szabvány karbantartó konténereit is.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 252
113
Szamolj /0 ft os repterre 15 milliardbol hany 30 km es oda vissza jon ki? /ja hogy 10 szallitogep elettartama.../
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Hogyne, pápán is ezért a strabag csinálja az utat... A reptéri beton meg ennél egy lehelletnyivel bonyibb főleg ha azt szeretnéd hogy nagyobb szállító üzemeljen róla.
Én a bontásról beszéltem. Tudtommal ilyen jellegű melókat jelenleg is csinálnak a szentesiek. Szóval itt itt nem fog számítani, ha esetleg bontani kell. Az biztos, hogy az ottani reptér nem prioritás per pillanat.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 548
113
Én a bontásról beszéltem. Tudtommal ilyen jellegű melókat jelenleg is csinálnak a szentesiek. Szóval itt itt nem fog számítani, ha esetleg bontani kell. Az biztos, hogy az ottani reptér nem prioritás per pillanat.
Hát a Pápai reptéren is volt meglepődés, mert anno a németek betonozták le az utakat a háború alatt és arra lett ráhúzva később az aszfalt, amikor most csinálták az utakat egypár gépet megevett mire rájöttek, hogy miért is áll még mindig az Autobahn 1 :D