Az nem volna baj!A meghiúsulni látszó Bell romániai gyártása jön ide! Szerintem lesz Viperünk!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az nem volna baj!A meghiúsulni látszó Bell romániai gyártása jön ide! Szerintem lesz Viperünk!
Miért zárná ki ? Nem biztos, hogy 1 cég lehet, hogy 2 1-1 gyárral.
A H145M-eket is megnézték, az első képeket közre is adták a gyártósorról. A H225M-ekkel sem lesz ez másképp...tudják ők is, hogy mi szeretjük az ilyet , hiszen olvasnak minket.
Úgy tűnik kezd mindenkinek elszaladni a szekér a fantáziálással.
De mit vehetnénk/gyárthatnánk tőlük?Airbus uzem mar epul Gyulan, az eleve kiesik, mint uj.
En amerikai vagy olaszra tippelek, bar a lengyeleknel kabe mindenki gyart mar, Leonardo-AW, LM-Sikorski stb, de azert az kelloen messze van, tolunk inkabb del fele lehete ellatni, plusz alkatreszt is gyarthatnak a lengyel osszeszerelo uzemeknek.
A cseheknel egy helyi ceget (Aviation akarmi) megvett a Textron-Bell jo regen, ott van karbantartas meg felujitokozpont, az is kiesik.
A Boeingnek a nemeteknel van legkozelebb kozpontja, de mondjuk fogalmam sincs, mit vehetnenk toluk (Apachet semmikeppen sem, max parat az uj Chinookbol?)
En amerikaira tippelek, a NASAMS kapcsan is - a Raytheonnak resze a Collins Aerospace (formerly Rockwell-Collins ill United Technologies), azok csillio dolgot tudnanak itt gyartani es tudomasom szerint nekik nincs europai gyaruk...?
Miért szaladna el???Azért mert a Patriot-jainkat majd a Galaxynkjaikkal fogjuk szállítani??Úgy tűnik kezd mindenkinek elszaladni a szekér a fantáziálással.
Raadasul ignoraljak az egesz kontextust:
"Itt említeném meg: két újabb nagyon komoly légiipari beruházás jelentkezett be, egyikükkel reményeink szerint már jövő év elejére eljutunk a konkrét megállapodásig. Egy kifejezetten komplex helikopteripari beruházásról, fejlesztésről beszélünk. Emellett tárgyalások folynak a dróniparágban is egy rendkívül komoly beruházásról, amellyel reményeink szerint bekerülhetünk majd a valódi drónfejlesztő országok közé."
Azaz egy helikoperekhez gyartani es fejleszteni valamit plusz a drongyartas es fejlesztes.
Mivel nem dedikált magyar iskola lesz, így nem lehet megúszni az angol nyelvtanulást.És egy másik nagy pozitív hozadéka az NFTC-nek az angol nyelvtudás..azt nem tanulod meg magyar anyanyelvű tanártól az NKE-n..
A certifikáció kérdése....De, van. A svéd 500 óra jet időt követelt meg hogy Gripenre ülhessen a cseh. A magyar NFTC-t végzettet átvesz úgy ahogy érkezik (kb 160 óra jet idő, 3xx total).
Miért szaladna el??Azért mert jövőhéten 10 katonai műholdat lövünk fel??Az a 10 Galaxy meg kell is ahhoz a 10 Patritot üteg szállításához már ne is haragudj!Úgy tűnik kezd mindenkinek elszaladni a szekér a fantáziálással.
" Milyen új honvédelmi-hadiipari beszerzésekre, beruházásokra számíthatunk a következő időszakban?
Teljes körű modernizáció folyik a haditechnikai eszközök tekintetében. A szakmai közvélemény pontosan tudja, hogy mely fegyvernemek maradtak ki eddig a szórásból – mindenkit szeretnék biztosítani, hogy majdnem mindenre sor kerül majd. A Magyar Honvédség által összerakott modernizációs program teljes körű, az összes elemre kiterjed. Éppen ezért kár is előre minősíteni, hiszen néhány évvel ezelőtt rendszeresen hallottuk: nem tudjuk, mit kell venni, és azt sem, hogy mit vásárolunk. Mindenki megnyugodhat: a Magyar Honvédség van olyan felkészült, hogy pontosan tudja, mit kell venni. Ez a közösség komoly szellemi erőforrásokkal rendelkezik, tehát tisztában vannak vele, milyen fejlesztésekre van szükség az adott területeken. Ismétlem: mindenre sor fog kerülni. Még idén bejelentünk több további fejlesztést."
TÉTEKET KÉREK!
Az en tippeim:
- kebabos-gyartas
- kerekes IFV 8x8
- tuzerseg ill MLRS
- radarok
- Bronco-Hirtenberger?
- LN-39NG (jo, ez tuti)
Mk3-as átépítés, nekünk diszkontáron, mert a kenguruknak almás az Airbus.Egyébként a használt ausztrál Airbus Tigert fellehetne javítani egy erősebb motorral és egy kis páncéllal. Nem rossz az...
Egy kifejezetten komplex helikopteripari beruházásról, fejlesztésről beszélünk. Emellett tárgyalások folynak a dróniparágban is egy rendkívül komoly beruházásról, amellyel reményeink szerint bekerülhetünk majd a valódi drónfejlesztő országok közé."
Azaz egy helikoperekhez gyartani es fejleszteni valamit plusz a drongyartas es fejlesztes.
Több, de 2 igazán jelentős izraeli dróngyártó van. Az Elbit ment mordorba, mi behívhatnánk az IAI-t (Heron, Harpy stb.).mivel mordori szomszédunk gyárt már Izraeli drónokat ezért gondolom eléggé egyértelműen leszűkülnek az opciók. Viszont helikopteripari beruházás jelenthet a DnD-hez hasonló beruházást mely főképpen a kedvező gazdasági feltételek miatt települ ide s nem elsősorban mh rendelés miatt ? (egyesek által emlegetett AR/attack heli koncepció nyugdíjazása)
Ha már Izrael, esetleg kéne 2000+ Spike is a Rafaeltől.Több, de 2 igazán jelentős izraeli dróngyártó van. Az Elbit ment mordorba, mi behívhatnánk az IAI-t (Heron, Harpy stb.).
Támogatom, NLOS is!Ha már Izrael, esetleg kéne 2000+ Spike is a Rafaeltől.
Azt lehet tudni hogy melyik ország, mihez csatlakozott?Az Európai Unió Külügyek Tanácsa védelmi miniszteri ülése
Brüsszel, 2020. november 20.
AZ EURÓPAI VÉDELMI ÜGYNÖKSÉG SAJTÓKÖZLEMÉNYE
A KÖZÖS KATONAI KÉPESSÉGEK VONATKOZÁSÁBAN ÚJ LEHETŐSÉGEK TÁRULTAK FEL A MINISZTEREK ELŐTT A SZÉTTAGOLT EURÓPAI VÉDELMI HELYZET MEGSZÜNTETÉSÉRE
Az európai védelmi helyzet legelső áttekintése, a koordinált éves védelmi szemle (CARD) keretében készült jelentés az európai védelmi együttműködés fontos irányvonalait határozza meg azzal, hogy 55 új lehetőséget kínál az országok védelmi képességeinek együttes fejlesztésére. Azt javasolja, hogy a közös európai fejlesztési törekvések kiemelt területeit hat új generációs, nagy hatású képesség alkossa. A szemle azt is megállapítja, hogy az európai védelmi helyzetet nagymértékű széttagoltság és kevés együttműködési célú befektetés jellemzi.Az Európai Védelmi Ügynökség (EDA) a mai napon ismertette a védelmi miniszterekkel az első CARD-jelentést, amelyet az Európai Külügyi Szolgálattal (EKSZ) és az Európai Unió Katonai Törzsével (EUKT) szoros együttműködésben dolgozott ki az elmúlt 12 hónap során.Josep Borrell, az Ügynökség vezetője, főképviselő/alelnök a következőket mondta: „Ez az első alkalom, hogy egyedi áttekintéssel rendelkezünk mind a 26EDA-tagállam nemzeti védelmi tervezési és képességfejlesztési erőfeszítéseiről. Mindez a nemzeti védelmi tervezési szakemberekkel uniós szinten folytatott elmélyült párbeszéd eredménye. Olyan területeket jelöl ki a tagállamok számára, amelyeken hatalmas lehetőségek nyílnak az európai védelmi együttműködésre, biztosítva ezáltal a tagállamok fegyveres erőinek korszerű felszerelésekkel való ellátását és interoperabilitásának javítását, többek között a KBVP-missziók és -műveletek során.
”EGYÜTT FORMÁLJUK A JÖVŐT
A jelentés a tagállamok saját tervei és a nemzeti védelmi tervezési szakemberekkel folytatott párbeszéd alapján a multinacionális együttműködés egyértelmű lehetőségeire mutat rá, és az összes katonai területet tekintve 55 lehetőséget azonosít: szárazföld (17); levegő (14); tenger (12); kibertér (3); világűr (4), valamint közös és támogató műveletek (5). A jelentés arra a következtetésre jut, hogy ezek közül több is jelentős hatást gyakorolhat az európai képességek jelenlegi helyzetére, művelet előnyöket biztosíthat és támogathatja az EU stratégiai autonómiáját. Ezenkívültovábbi 56 kapcsolódó, kutatási és technológiai együttműködési lehetőséget javasol. A tagállamok az EDA mai miniszteri irányítóbizottsági ülésén hagyták jóvá a CARD ciklusa során tett ajánlásokat.A jelentés hat új generációs képességet jelöl meg kiemeltterületként, amelyre összpontosítani kell a tagállami erőfeszítéseket, mivel ezek a területek jelentős potenciállal bírnak ahhoz, hogy rövid és középtávon javítsák az EU és a tagállamok műveleti teljesítményét, ugyanakkor az ágazati szaktudásról is gondoskodjanak. Olyan területekről van szó, amelyeken jó esély van az együttműködésre a tagállamok saját szempontjai alapján, és amelyek a nemzetek széles körű részvételét tennék lehetővé rendszer-és alrendszerszinten egyaránt. A hat kiemelt terület a következő:
Általános célú harckocsi (MBT) – a CARD hosszú távon az új generációs általános célú harckocsik közös fejlesztését és beszerzését javasolja (szolgálatba állás a 2030-as évek közepén), rövid távon pedig a meglévő képességek korszerűsítését és felújítását.Ha a tagállamok együttműködnek a felújítás, illetve az új képességek bevezetése során, a 2030-as évek közepére a különböző típusok és változatok tekintetében 30%-os csökkenés érhető el. 11 ország nyilvánította ki érdeklődését a jövőbeni együttműködés iránt.
Európai járőr osztályú vízfelszíni hajó –a CARD az javasolja, hogy a következő évtizedben cseréljék le a part menti és nyílt tengeri járőrhajókat és dolgozzanak ki uniós szintű megközelítést a moduláris tengeri platformok tekintetében. Együttműködési lehetőségek mutatkoznak a késztermékek közös beszerzése, a hasonló hajók közös logisztikája, a jövőbeni közös funkcionális követelmények tekintetében, és 7 tagállam nyilvánította ki érdeklődését az együttműködés iránt.
Katonai rendszerek – a CARD rövid távon a katonai rendszereknek a meglévő rendszerek közös beszerzése révén történő korszerűsítését javasolja, beleértve a követelmények összehangolását, a közös IT-eszközöket felhasználó közös virtuális képzés és hadgyakorlatok felhasználói csoportjának kialakítását. Hosszú távon minden alrendszer tekintetében azt javasolja, hogy a 2020-as évek közepére fejlesszék ki a legkorszerűbb technológiát alkalmazó közös architektúrát. 10 ország nyilvánította ki érdeklődését a jövőbeni együttműködés iránt.
Pilóta nélküli légijármű-rendszer elhárítás / behatolásvédelem/területvédelem –a CARD a pilóta nélküli légijármű-rendszer (UAS) elhárítására irányuló európai képesség kifejlesztését javasolja a haderő-védelem javítása érdekében, valamint a behatolásvédelemre és területvédelemre (A2/AD) vonatkozó európai szabvány létrehozásában való közreműködést. Az A2/AD vonatkozásában a CARD arra a következtetésre jutott, hogy az európai képesség tekintetében alkalmazott megközelítés egyértelműen keresztúthoz érkezett, a képességet vagy együttműködésen alapuló módon fejlesztik ki, vagy nem kerül sor ilyen képesség kifejlesztésére az európai haderők számára.
Űrhadviselés –a CARD azt javasolja, hogy európai megközelítést dolgozzanak ki a világűr védelmére, javítsák a világűrben elérhető szolgáltatásokhoz való hozzáférést és a világűrben levő eszközök védelmét. Mivel egy fejlődő műveleti területről van szó, a kiterjedtebb együttműködés hozzájárul a védelmi minisztériumok nagyobb mértékű bevonásához és ahhoz, hogy felismerjék az európai szinten végrehajtott szélesebb körű űrprogramokkal kapcsolatos katonai követelményeket.
Fokozott katonai mobilitás – a CARD azt javasolja, hogy valamennyi tagállam aktívabban vegyen részt a katonai mobilitási programokban, azaz a légi és vízi szállításban, a logisztikai létesítményekben, javasolja továbbá, hogy a 2020-as évek közepére a kapcsolódó IT-rendszerek és -folyamatok rendelkezzenek nagyobb ellenálló képességgel hibrid háborús körülmények között.
(folyt. köv.)