G
Galthran
Guest
tehát speciális... mi a gond?70%-a autista aki bevonult oda kb...
az azért érdekes lenne épp tőle..holokauszt relativizálás miatt.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
tehát speciális... mi a gond?70%-a autista aki bevonult oda kb...
az azért érdekes lenne épp tőle..holokauszt relativizálás miatt.
Nevezzük visszanyal a fagyinak. Pusztán az egyenlő mércéről beszéltem, ami nekem hiányzik, másoknak láthatóan nem.tehát speciális... mi a gond?
az azért érdekes lenne épp tőle..
Benkő átadaskor nyilatkozta
Vastyúk is talál szeget.Na, most jót mondott?
Bocs. De a támogató az a mankó.A támogató jármű magyar neve: Járóka
Nem rossz a koncepció, pár észrevétel:Jó, hogy megint előjött ez a tartalékos ügy, úgyhogy kicsit tökéletesítettem a korábbi ötletemet. Hosszú lesz, úgyhogy megszívtátok.
A jelenlegi fő probléma a tartalékos rendszerrel, hogy sem mennyiségben sem minőségben nincs elegendő emberanyag a hatékony tartalékos rendszer kiépítésére.
Ennek okai:
A megoldásért még csak a szomszédba se kell menni. Itt van az orrunk előtt. Jelenleg a fiatal hatékonyan kiképezhető társadalom tagjai egyféleképpen motiválható.
- Elkényelmesedett, tunyult társadalom
- Kevés motiváció hat a "célközönségre"
- Nem túl népszerű különben sem ingyen dagonyázni.
Pénzzel. Sok előre, és egyben megkapható PÉNZZEL!
Honnan olyan ismerős ez?
Három gyerekes szülőként nekem nem olyan bonyolult.
Bár én nem vettem igénybe, de a CSOK az amit kombinálni kell egy modern sorozással, a diákhitellel, valamint a hivatásosok minimum további 20-30%-os béremelésével.
Felvázolnám a lényeget:
- Alapvetően az ÖMT keretein belül képzelem el ezt az egészet. Részben az alakulatok - kiképzésre - igénybevételével.
- A rendszer felépítéséhez a hivatásos állomány fizetését meg kell emelni (fentebb említett 25-30%-kal). Ha ez nem történik meg, akkor bérfeszültség lép fel.
Ahogy ezt előre valószínűsítettem, ez szerintem legkésőbb '22-'23-ra megvalósul. (Én mondjuk azt is szemét módon kikötném, hogy aki már egyszer állományban volt, az ne mehessen csak ÖTT-be)
- Legalább olyan intenzív kampányt kell kapnia az ügynek, amekkorát a CSOK kapott.
- Az először jelentkezőknek 18 és 30 év közötti korosztályba kellene esniük.
- Minden jelentkező automatikusan 5 évre aláír a tartalékos rendszerbe. Ezért cserébe azonnal kap a számlájára 5M Forintot. Azonban ha bármikor ki akar szállni a rendszerből, akkor időarányosan vissza kell fizetnie a ki nem töltött időszakra a pénzt.
- Több éves szerződésre is módot kell adni. Minden további év további 1M HUF-ot ér. Az utolsó ilyen formájú szerződés a jelentkező 40 éves koráig lehet érvényben. Afölött is nyitva kell hagyni a tartalékosok száméra a lehetőséget a szolgálatra, csak ott már csak a jelenlegi ÖTT rendszere szerint.
- A jogviszonyt viszont nem csak a jelentkező, de a Honvédség is felbonthatja bármikor, ha barmi fajta alkalmatlansági probléma lépne fel.
- A jogviszony 1 hónapos próbaidővel kezdődik, ami alatt teljesíteni kell mondjuk az US Army fizikai alkalmassági tesztjeit. Ezalatt nem kell bevonulni. Az 1 hónap letelte után megtörténik a bevonulás.
- Az első 6-8 hét egy nagyon intenzív alapkiképzés bentlakással (lövész szakalap), minimális alakival, rengeteg lőkiképzéssel, lövészettel. Utolsó hét harcászati bázison. A végen "3 napos zsák"-kal, felszereléssel 30km-es menetgyakorlat.
A végén értékeléssel. Aki nem nyújt legalább mindenből elfogadhatót, az repül.
- Ezt követően a 2. évben: 1 éven belül teljesítendő a szakképzés, block rendszerben. Évente max. 4 hét, az elméleti tananyagot előre ki kell adni. Az elméleti vizsgákat "bentlakás" nélkül is teljesíteni lehet.
A gyakorlatokon 2 hetes (vagy 10 napos) turnusokban lehet részt venni.
Végén értékelés.
- A 3. évtől a tartalékos katonák block oktatásra, kiképzésre átkerülne az alakulatokhoz, ahol erre a feladatra kiképző alegységeket kell létrehozni. (Ha eddig nem volt.). A 3. évtől a továbbszolgálás (5 éven túl) is természetesen már az alakulatoknál az ÖMT keretein belül
- Minden jelentkezőnek ingyenes a C-s jogsi, amit civilben átalányért szerezhet meg a jogviszony ideje alatt, civil cégeknél. (Ez persze + forrásokat igényel, de eszközparkot nem)
- Jogviszonyra aktív belügyesek is (rendőrök és tűzoltók) is jelentkezhetnek. Ezzel további bevételhez juthatnak, ráadásul egy kis változatosságot is jelenthet.
Helyzet esetén pedig ugye először úgy is a rendőröket fogják elkezdeni berántani.
Miért is lenne jó ez a rendszer?
- Bár azonnali pénzt jelent a jelentkezőnek, mégis számonkérhető kötelezettséggel jár. A jelenlegi rendszer önkéntes , önkényes, és teljesen megbízhatatlan. Semmilyen felelősséggel nem jár. Az általam kitalált rendszerben az alkalmatlanokra, nem akarókra csak annyit kell ebből kifizetni, amennyit teljesítettek időarányosan.
- Viszont aki teljesítette minimum az alapkiképzést, az a normál tartalékos pool-t erősíti. Háború esetén már nem kívánság hangverseny a berántásuk.
- A C-s jogsi elengedhetetlen a mai járműveket látva (bármi ami páncélozva van, az nagyjjából már C), viszont aki megszerzi a jogviszony alatt, az később szintén azonnal berántható, cserében a privát szférát is erősítjük ezekkel a jogosítványokkal.
- Fiatal, alkalmassági teszteken átesett és teljesítmény teszteken kontrollált emberek fogják csak a rendszerből kiszedni a pénzt....
- ....és hogy mennyi pénzt? Számoljunk: Egy alap 5 éves szerződéssel, felszereléssel, kiképzéssel szerintem egy ember kijönne 10-12M Forintból.
Ez 120Mrd forintra jön ki 10.000 főre. De ez tulajdonképpen a teljes költség is egyben. Mindenféle sallang és felesleges kiadás nélkül, olyan emberekre fordítva, akiknek elemi érdeke, hogy végigszolgálja minimum az 5 évet, mert különben fizetnie kell.
- Igen! Az elején lehet hogy sok pénzt kell kicsengetni, de ha menet közben kilépnek, alkalmatlanná válnak a továbbszolgálásra, akkor a források újra felhasználhatóak lesznek. Természetesen ez a megelőlegezett 5M is behajtható a Diákhitel mintájára. Végső soron akár az adóhivatal is behajthatja. A nemfizetés pedig adócsalásnak minősíthető. (csak a megfelelő törvényi háttere kell megteremteni).
- Ráadásul a szerződés alatt már nem kell a tartalékosnak fizetni! A járandóságát tartalmazza az aláírási pénz.
- Maga a kiadási oldal nagyon egyszerűen karbantartható. Mivel a felvétel követelményhez kötött, és nem jelent a jelentkezés automatikusan jogviszonyt, így akár évente megszabható a felvételi kvóta, és ezzel az új szerződésbe belépők száma. Ha elérjük a mindenkori aktuális kívánt számot, akkor csak a kilépők távozók pótlásának megfelelő helyet kell meghirdetni. Innentől meg akár egy felvételi rendszert is létre lehet hozni - már ha lesz akkora túljelentkezés , hogy már csak a legkomolyabb fizikai teljesítményűeket veszik fel.
Ebben az esetben 20.000 tartalékos katona évente pontosan 20Mrd-nyi Forintba kerülne maximum. A felszerelésüknek meg szerintem lazán ki kell bírjon az 5 év elején kapott 3 gyakorló, 1-2 bakancs, 3 napos zsák, plate carrier, +egyéb felszerelések. Az 5 év alatt minden felszerelés a katonánál marad, a fegyvert kivéve. Brenek meg több 5 éves turnust is ki tudnak szolgálni...
Tehát a felszerelést+kiképzést ez a 20Mrd nem tartalmazza.
A miheztartás végett: Ha azt gondoljuk, hogy senki nem hosszabbít a 5 év után, és minden felszerelést (fegyvert is) "leírunk" a szerződés végére, akkor 20.000 tartalékos nagyjából 240Mrd forintra jönne ki 5 évre. Azaz évekre leosztva az 48Mrd forint lenne. Ez elsőre soknak tűnik, de ez a maximum 20.000 fő mellett jött ki nekem. Ráadásul a fegyverek és a felszerelés egy jelentős része nem íródik le...
Számításom szerint jelenleg olyan 4-5Mrd megy el az ÖTT rendszerre, csak a zsold fizetésre - de az lehet, hogy a duplája.
- És, hogy a kieső munkaerő ne csak a munkaadókat sújtsa, a rendes éves szabadságból mondjuk 5 napot (1 munkahét) levonhatnak az ilyen tartalékostól Ugyebár összesen 4 hét lehet az éves bent tartózkodás. Ebből 1 hetet a katonának kellene állnia a szabijából. A többit fizetés nélkülire, de kötelezően ki kell adni.
Esetleg azzal még lehet játszani, hogy a kiképzési napokat lehet ünnepek idejére időzíteni, amivel tovább csökkenthető a munkából kieső idő. A többit fizetés nélkülire, de kötelezően ki kell adni. Természetesen a tartalékos erre az időre nem kap fizetést. Az már az aláírási pénzben benne volt.
- Az aláírási pénz jó opció a kispénzűeknek, akik felsőoktatási tanulmányaik során diákhitelt vettek igényben ennek a tartozásnak az azonnali rendezésére is költhetik (Mondjuk ebben az esetben további 20%-ot ír jóvá az állam a diákhitelből, azaz mondjuk 6M-ót). Onnantól nincsen letiltás a fizetésből. Mindezért 1,5-2 hónapot kell a diploma után bent tölteni (gyakorlatilag a nyári "szünetet"), majd évente 2x2 hetet 5 évig. Slussz.
- És ne felejtsük el, hogy a CSOK sem csak önmagában a fiatalok gyerekvállalási támogatását szolgálja, hanem egy építőipari dotáció is egyben. (A SZÉP kártyát meg a HORECA szegmenst megtolására találták ki)
Itt nem kellene egyik szegmenst sem kiemelni, így az egész gazdaságot tovább lehet tolni, miközben hasznosan töltik fel a tartalékos rendszert is.
Megjegyzés: ezt az előre járó, de csak időarányosan terhelt aláírási pénzt a rendes szerződéses állományra is ki lehetne terjeszteni, cserében az utólag járó 3 évenkénti fegyverpénz leváltásával. Mondjuk évi 3-500.000Ft-os aláírási pénzt (természetesen itt jár közben a rendes zsold év közben), minimum 3 év aláírása esetén. Természetesen az idő előtt kilépők esetén időarányosan vissza kell adni az aláírási pénzt. Ez mondjuk egy elég érdekes része is lehetne az életpálya modellnek.
Persze a tartalékosok egyösszegű aláírási pénzének mértékén lehet vitatkozni, de 3-4 milliónál kevesebb már szerintem nem igazán mozgatná meg az embereket. Az 5M viszont szerintem jelenleg egy olyan pénz, ami egy igen nagy merítést engedne a Honvédségnek, amiből válogathat.
Most meg jól lehet belekötni!
Pont ez a lényeg. Ha egyszer megkapta a lóvét, akkor az már inkább neki teher, hogy be is kell fejezni a kiképzést. Ha kiszáll, úgy is visszakapja a Honvédség a pénzt. Ezért kell a fizikai alkalmassági után (azelőtt tényleg nincs értelme, mert senki nem tudja meghágni az DNS-sét) kiutalni a pénzt, mert onnantól már ösztönzően hat a dolog.Az 5 millát csak azután utalnám, hogy végimentek a kiképzésen, addig valamennyi százalékát csak. Pl 3-500 000 Ft.
Ezért számoltam személyenként 12M forinttal. 5M az aláírási pénz. A felszerelés olyan 3-4, a többi meg a kiképzés (3-4).A költségvetésbe azért még a kiképzés költségét is bele kell venni (meg nyilván még sok mindet) - persze a teljes kidolgozás még hátra van
Valamit valamiért. Csak 5M ütné a markát a jelentkezőnek. Igazság szerint egy normális állapotban lévő 25 alatti személy 1 hónap felkészüléssel bármelyik hadsereg alap szintjére fel tud szerintem készülni. DE ez az ajánlat, azért nem zsákba macska. Aki akar már előtte is jóval fel tud készülni a dologra.Az hogy mindenki a US Armynak megfelelő szinten legyen, ez szerintem hiú ábránd, amúgy is minden ország maga kellene megállapítsa mi az a szint amit azért még tudnak teljesíteni az emberkék, különben mindenki csak néz, hogy itt a sok pénz, miért nincs senki.
Sajnálnád tőle?Áruljátok már el,hogy milyen alapon kap egy tartalékos 5milliót?
Hogyan kárpótolod a munkavállót, hogy a munkása évente szabadságán kívül x időt nem tölt benn a tartalékos képzés miatt a munkahelyen? Fizeti az állam? vagy az éves szabadságából járjon szakképzésre, vagy a képzés járja körbe az országot?Jó, hogy megint előjött ez a tartalékos ügy, úgyhogy kicsit tökéletesítettem a korábbi ötletemet. Hosszú lesz, úgyhogy megszívtátok.
A jelenlegi fő probléma a tartalékos rendszerrel, hogy sem mennyiségben sem minőségben nincs elegendő emberanyag a hatékony tartalékos rendszer kiépítésére.
Ennek okai:
A megoldásért még csak a szomszédba se kell menni. Itt van az orrunk előtt. Jelenleg a fiatal hatékonyan kiképezhető társadalom tagjai egyféleképpen motiválható.
- Elkényelmesedett, tunyult társadalom
- Kevés motiváció hat a "célközönségre"
- Nem túl népszerű különben sem ingyen dagonyázni.
Pénzzel. Sok előre, és egyben megkapható PÉNZZEL!
Honnan olyan ismerős ez?
Három gyerekes szülőként nekem nem olyan bonyolult.
Bár én nem vettem igénybe, de a CSOK az amit kombinálni kell egy modern sorozással, a diákhitellel, valamint a hivatásosok minimum további 20-30%-os béremelésével.
Felvázolnám a lényeget:
- Alapvetően az ÖMT keretein belül képzelem el ezt az egészet. Részben az alakulatok - kiképzésre - igénybevételével.
- A rendszer felépítéséhez a hivatásos állomány fizetését meg kell emelni (fentebb említett 25-30%-kal). Ha ez nem történik meg, akkor bérfeszültség lép fel.
Ahogy ezt előre valószínűsítettem, ez szerintem legkésőbb '22-'23-ra megvalósul. (Én mondjuk azt is szemét módon kikötném, hogy aki már egyszer állományban volt, az ne mehessen csak ÖTT-be)
- Legalább olyan intenzív kampányt kell kapnia az ügynek, amekkorát a CSOK kapott.
- Az először jelentkezőknek 18 és 30 év közötti korosztályba kellene esniük.
- Minden jelentkező automatikusan 5 évre aláír a tartalékos rendszerbe. Ezért cserébe azonnal kap a számlájára 5M Forintot. Azonban ha bármikor ki akar szállni a rendszerből, akkor időarányosan vissza kell fizetnie a ki nem töltött időszakra a pénzt.
- Több éves szerződésre is módot kell adni. Minden további év további 1M HUF-ot ér. Az utolsó ilyen formájú szerződés a jelentkező 40 éves koráig lehet érvényben. Afölött is nyitva kell hagyni a tartalékosok száméra a lehetőséget a szolgálatra, csak ott már csak a jelenlegi ÖTT rendszere szerint.
- A jogviszonyt viszont nem csak a jelentkező, de a Honvédség is felbonthatja bármikor, ha barmi fajta alkalmatlansági probléma lépne fel.
- A jogviszony 1 hónapos próbaidővel kezdődik, ami alatt teljesíteni kell mondjuk az US Army fizikai alkalmassági tesztjeit. Ezalatt nem kell bevonulni. Az 1 hónap letelte után megtörténik a bevonulás.
- Az első 6-8 hét egy nagyon intenzív alapkiképzés bentlakással (lövész szakalap), minimális alakival, rengeteg lőkiképzéssel, lövészettel. Utolsó hét harcászati bázison. A végen "3 napos zsák"-kal, felszereléssel 30km-es menetgyakorlat.
A végén értékeléssel. Aki nem nyújt legalább mindenből elfogadhatót, az repül.
- Ezt követően a 2. évben: 1 éven belül teljesítendő a szakképzés, block rendszerben. Évente max. 4 hét, az elméleti tananyagot előre ki kell adni. Az elméleti vizsgákat "bentlakás" nélkül is teljesíteni lehet.
A gyakorlatokon 2 hetes (vagy 10 napos) turnusokban lehet részt venni.
Végén értékelés.
- A 3. évtől a tartalékos katonák block oktatásra, kiképzésre átkerülne az alakulatokhoz, ahol erre a feladatra kiképző alegységeket kell létrehozni. (Ha eddig nem volt.). A 3. évtől a továbbszolgálás (5 éven túl) is természetesen már az alakulatoknál az ÖMT keretein belül
- Minden jelentkezőnek ingyenes a C-s jogsi, amit civilben átalányért szerezhet meg a jogviszony ideje alatt, civil cégeknél. (Ez persze + forrásokat igényel, de eszközparkot nem)
- Jogviszonyra aktív belügyesek is (rendőrök és tűzoltók) is jelentkezhetnek. Ezzel további bevételhez juthatnak, ráadásul egy kis változatosságot is jelenthet.
Helyzet esetén pedig ugye először úgy is a rendőröket fogják elkezdeni berántani.
Miért is lenne jó ez a rendszer?
- Bár azonnali pénzt jelent a jelentkezőnek, mégis számonkérhető kötelezettséggel jár. A jelenlegi rendszer önkéntes , önkényes, és teljesen megbízhatatlan. Semmilyen felelősséggel nem jár. Az általam kitalált rendszerben az alkalmatlanokra, nem akarókra csak annyit kell ebből kifizetni, amennyit teljesítettek időarányosan.
- Viszont aki teljesítette minimum az alapkiképzést, az a normál tartalékos pool-t erősíti. Háború esetén már nem kívánság hangverseny a berántásuk.
- A C-s jogsi elengedhetetlen a mai járműveket látva (bármi ami páncélozva van, az nagyjjából már C), viszont aki megszerzi a jogviszony alatt, az később szintén azonnal berántható, cserében a privát szférát is erősítjük ezekkel a jogosítványokkal.
- Fiatal, alkalmassági teszteken átesett és teljesítmény teszteken kontrollált emberek fogják csak a rendszerből kiszedni a pénzt....
- ....és hogy mennyi pénzt? Számoljunk: Egy alap 5 éves szerződéssel, felszereléssel, kiképzéssel szerintem egy ember kijönne 10-12M Forintból.
Ez 120Mrd forintra jön ki 10.000 főre. De ez tulajdonképpen a teljes költség is egyben. Mindenféle sallang és felesleges kiadás nélkül, olyan emberekre fordítva, akiknek elemi érdeke, hogy végigszolgálja minimum az 5 évet, mert különben fizetnie kell.
- Igen! Az elején lehet hogy sok pénzt kell kicsengetni, de ha menet közben kilépnek, alkalmatlanná válnak a továbbszolgálásra, akkor a források újra felhasználhatóak lesznek. Természetesen ez a megelőlegezett 5M is behajtható a Diákhitel mintájára. Végső soron akár az adóhivatal is behajthatja. A nemfizetés pedig adócsalásnak minősíthető. (csak a megfelelő törvényi háttere kell megteremteni).
- Ráadásul a szerződés alatt már nem kell a tartalékosnak fizetni! A járandóságát tartalmazza az aláírási pénz.
- Maga a kiadási oldal nagyon egyszerűen karbantartható. Mivel a felvétel követelményhez kötött, és nem jelent a jelentkezés automatikusan jogviszonyt, így akár évente megszabható a felvételi kvóta, és ezzel az új szerződésbe belépők száma. Ha elérjük a mindenkori aktuális kívánt számot, akkor csak a kilépők távozók pótlásának megfelelő helyet kell meghirdetni. Innentől meg akár egy felvételi rendszert is létre lehet hozni - már ha lesz akkora túljelentkezés , hogy már csak a legkomolyabb fizikai teljesítményűeket veszik fel.
Ebben az esetben 20.000 tartalékos katona évente pontosan 20Mrd-nyi Forintba kerülne maximum. A felszerelésüknek meg szerintem lazán ki kell bírjon az 5 év elején kapott 3 gyakorló, 1-2 bakancs, 3 napos zsák, plate carrier, +egyéb felszerelések. Az 5 év alatt minden felszerelés a katonánál marad, a fegyvert kivéve. Brenek meg több 5 éves turnust is ki tudnak szolgálni...
Tehát a felszerelést+kiképzést ez a 20Mrd nem tartalmazza.
A miheztartás végett: Ha azt gondoljuk, hogy senki nem hosszabbít a 5 év után, és minden felszerelést (fegyvert is) "leírunk" a szerződés végére, akkor 20.000 tartalékos nagyjából 240Mrd forintra jönne ki 5 évre. Azaz évekre leosztva az 48Mrd forint lenne. Ez elsőre soknak tűnik, de ez a maximum 20.000 fő mellett jött ki nekem. Ráadásul a fegyverek és a felszerelés egy jelentős része nem íródik le...
Számításom szerint jelenleg olyan 4-5Mrd megy el az ÖTT rendszerre, csak a zsold fizetésre - de az lehet, hogy a duplája.
- És, hogy a kieső munkaerő ne csak a munkaadókat sújtsa, a rendes éves szabadságból mondjuk 5 napot (1 munkahét) levonhatnak az ilyen tartalékostól Ugyebár összesen 4 hét lehet az éves bent tartózkodás. Ebből 1 hetet a katonának kellene állnia a szabijából. A többit fizetés nélkülire, de kötelezően ki kell adni.
Esetleg azzal még lehet játszani, hogy a kiképzési napokat lehet ünnepek idejére időzíteni, amivel tovább csökkenthető a munkából kieső idő. A többit fizetés nélkülire, de kötelezően ki kell adni. Természetesen a tartalékos erre az időre nem kap fizetést. Az már az aláírási pénzben benne volt.
- Az aláírási pénz jó opció a kispénzűeknek, akik felsőoktatási tanulmányaik során diákhitelt vettek igényben ennek a tartozásnak az azonnali rendezésére is költhetik (Mondjuk ebben az esetben további 20%-ot ír jóvá az állam a diákhitelből, azaz mondjuk 6M-ót). Onnantól nincsen letiltás a fizetésből. Mindezért 1,5-2 hónapot kell a diploma után bent tölteni (gyakorlatilag a nyári "szünetet"), majd évente 2x2 hetet 5 évig. Slussz.
- És ne felejtsük el, hogy a CSOK sem csak önmagában a fiatalok gyerekvállalási támogatását szolgálja, hanem egy építőipari dotáció is egyben. (A SZÉP kártyát meg a HORECA szegmenst megtolására találták ki)
Itt nem kellene egyik szegmenst sem kiemelni, így az egész gazdaságot tovább lehet tolni, miközben hasznosan töltik fel a tartalékos rendszert is.
Megjegyzés: ezt az előre járó, de csak időarányosan terhelt aláírási pénzt a rendes szerződéses állományra is ki lehetne terjeszteni, cserében az utólag járó 3 évenkénti fegyverpénz leváltásával. Mondjuk évi 3-500.000Ft-os aláírási pénzt (természetesen itt jár közben a rendes zsold év közben), minimum 3 év aláírása esetén. Természetesen az idő előtt kilépők esetén időarányosan vissza kell adni az aláírási pénzt. Ez mondjuk egy elég érdekes része is lehetne az életpálya modellnek.
Persze a tartalékosok egyösszegű aláírási pénzének mértékén lehet vitatkozni, de 3-4 milliónál kevesebb már szerintem nem igazán mozgatná meg az embereket. Az 5M viszont szerintem jelenleg egy olyan pénz, ami egy igen nagy merítést engedne a Honvédségnek, amiből válogathat.
Most meg jól lehet belekötni!
Nincs létjogosultsága 5 milliót fietni valakinek egy aláírásért.Sajnálnád tőle?
Csak mert a jelenlegi ÖTT-sek minimum 722.333Ft-ot kapnak 5 évre, ha bejárnak bohóckodni.
Ezek szerint nem olvastad el.Hogyan kárpótolod a munkavállót, hogy a munkása évente szabadságán kívül x időt nem tölt benn a tartalékos képzés miatt a munkahelyen? Fizeti az állam? vagy az éves szabadságából járjon szakképzésre, vagy a képzés járja körbe az országot?
Fizetés nélküli sazbadságot, OKÉ. és miből fizeti a számlákat?Ezek szerint nem olvastad el.
Részben a munkavállaló szabadságának kárára mondjuk 1 hét erejéig (5 munkanap), másrészt arra az időre természetesen fizetés nélküli szabadságot vesz ki, ami ezen az 5 napon túl van. Az évi 4 hét az tulajdonképpen 20 munkanap kiesést jelent. Ebből 5 nap csökkenti a munkás szabadság keretét.
Jelenleg sincsenek teljesen kompenzálva a munkaadók.
???Nincs létjogosultsága 5 milliót fietni valakinek egy aláírásért.
Én hitelt adnék, amit az eltelt évekkel is lehetne csökkenteni, illetve tandíjkedvezményt, mentességet. Gyakorlatilag, ahogy a nők tudnak gyermekkel törleszteni, hasonló modellt dolgoznék ki a férfiaknak is, katonai szolgálathoz társítva. Persze ezek a keretek nyitva lennének a hivatásos állománynak is.Áruljátok már el,hogy milyen alapon kap egy tartalékos 5milliót?
Látom nem érted a dolgot.A munkáltatót akkor is kár éri ha fizetetlen szabadságon van a munkavállalója.Nagyon egyszerű a helyzet:amíg a munkás nem dolgozik addig az bevételkiesés akkor is ha nem kell erre az időre semmit fizetni utána.A bevételkiesést ugyanis nem a munkavállaló utáni járulékok meg minden fizetése okozza hanem az,hogy amíg nem dolgozik addig nem termel.Ezek szerint nem olvastad el.
Részben a munkavállaló szabadságának kárára mondjuk 1 hét erejéig (5 munkanap), másrészt arra az időre természetesen fizetés nélküli szabadságot vesz ki, ami ezen az 5 napon túl van. Az évi 4 hét az tulajdonképpen 20 munkanap kiesést jelent. Ebből 5 nap csökkenti a munkás szabadság keretét.
Jelenleg sincsenek teljesen kompenzálva a munkaadók.
Abból az 5M forintból, amit a legeléjén megkap. Az évi 1M Forint. És ez évi 4 heti kötelezettség.Fizetés nélküli sazbadságot, OKÉ. és miből fizeti a számlákat?
Ennek mi értelme?Hogy szeded vissza tőle a 3 milliót ha 2 év után elmegy????
Azt írtam, hogy az aláírási pénzen túl egy kanyit nem kap 5 évig. Viszont ha otthagyja a bulit 2 év után, akkor bukja az összeg részarányos részét.
EZ a jelenlegi rendszerben is így van!Látom nem érted a dolgot.A munkáltatót akkor is kár éri ha fizetetlen szabadságon van a munkavállalója.Nagyon egyszerű a helyzet:amíg a munkás nem dolgozik addig az bevételkiesés akkor is ha nem kell erre az időre semmit fizetni utána.A bevételkiesést ugyanis nem a munkavállaló utáni járulékok meg minden fizetése okozza hanem az,hogy amíg nem dolgozik addig nem termel.