És ezen te sem változtatnál,tehát ugyan úgy megmaradna az alapprobléma...EZ a jelenlegi rendszerben is így van!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
És ezen te sem változtatnál,tehát ugyan úgy megmaradna az alapprobléma...EZ a jelenlegi rendszerben is így van!
Miért, a diákhitelt hogy szedik vissza? Letiltják a fizetéséből.Ennek mi értelme?Hogy szeded vissza tőle a 3 milliót ha 2 év után elmegy?
Az alapprobléma az, hogy nincs épkézláb jelentkező.És ezen te sem változtatnál,tehát ugyan úgy megmaradna az alapprobléma...
Na így nem fogja senki vállalni.5 év hosszú idő,senki nem látja előre,hogy milyen élethelyzetben lesz az elkövetkezendő 5 évben.Ki az a marha aki ennek fényében bevállal ennyi adósságot?Miért, a diákhitelt hogy szedik vissza? Letiltják a fizetéséből.
Ezért írtam, hogyha az adóhivatal kezébe adod a beszedést, és évekig nem tudják levonni tőle, akkor leüli. Hidd el, nem nagyon akarná ezt senki!
Igen mert nem engedik el őket a cégek,mert az épkézláb ember nagyobb kincs mint valaha.Az alapprobléma az, hogy nincs épkézláb jelentkező.
Jó, hogy megint előjött ez a tartalékos ügy, úgyhogy kicsit tökéletesítettem a korábbi ötletemet. Hosszú lesz, úgyhogy megszívtátok.
A jelenlegi fő probléma a tartalékos rendszerrel, hogy sem mennyiségben sem minőségben nincs elegendő emberanyag a hatékony tartalékos rendszer kiépítésére.
Ennek okai:
A megoldásért még csak a szomszédba se kell menni. Itt van az orrunk előtt. Jelenleg a fiatal hatékonyan kiképezhető társadalom tagjai egyféleképpen motiválható.
- Elkényelmesedett, tunyult társadalom
- Kevés motiváció hat a "célközönségre"
- Nem túl népszerű különben sem ingyen dagonyázni.
Pénzzel. Sok előre, és egyben megkapható PÉNZZEL!
Honnan olyan ismerős ez?
Három gyerekes szülőként nekem nem olyan bonyolult.
Bár én nem vettem igénybe, de a CSOK az amit kombinálni kell egy modern sorozással, a diákhitellel, valamint a hivatásosok minimum további 20-30%-os béremelésével.
Felvázolnám a lényeget:
- Alapvetően az ÖMT keretein belül képzelem el ezt az egészet. Részben az alakulatok - kiképzésre - igénybevételével.
- A rendszer felépítéséhez a hivatásos állomány fizetését meg kell emelni (fentebb említett 25-30%-kal). Ha ez nem történik meg, akkor bérfeszültség lép fel.
Ahogy ezt előre valószínűsítettem, ez szerintem legkésőbb '22-'23-ra megvalósul. (Én mondjuk azt is szemét módon kikötném, hogy aki már egyszer állományban volt, az ne mehessen csak ÖTT-be)
- Legalább olyan intenzív kampányt kell kapnia az ügynek, amekkorát a CSOK kapott.
- Az először jelentkezőknek 18 és 30 év közötti korosztályba kellene esniük.
- Minden jelentkező automatikusan 5 évre aláír a tartalékos rendszerbe. Ezért cserébe azonnal kap a számlájára 5M Forintot. Azonban ha bármikor ki akar szállni a rendszerből, akkor időarányosan vissza kell fizetnie a ki nem töltött időszakra a pénzt.
- Több éves szerződésre is módot kell adni. Minden további év további 1M HUF-ot ér. Az utolsó ilyen formájú szerződés a jelentkező 40 éves koráig lehet érvényben. Afölött is nyitva kell hagyni a tartalékosok száméra a lehetőséget a szolgálatra, csak ott már csak a jelenlegi ÖTT rendszere szerint.
- A jogviszonyt viszont nem csak a jelentkező, de a Honvédség is felbonthatja bármikor, ha barmi fajta alkalmatlansági probléma lépne fel.
- A jogviszony 1 hónapos próbaidővel kezdődik, ami alatt teljesíteni kell mondjuk az US Army fizikai alkalmassági tesztjeit. Ezalatt nem kell bevonulni. Az 1 hónap letelte után megtörténik a bevonulás.
- Az első 6-8 hét egy nagyon intenzív alapkiképzés bentlakással (lövész szakalap), minimális alakival, rengeteg lőkiképzéssel, lövészettel. Utolsó hét harcászati bázison. A végen "3 napos zsák"-kal, felszereléssel 30km-es menetgyakorlat.
A végén értékeléssel. Aki nem nyújt legalább mindenből elfogadhatót, az repül.
- Ezt követően a 2. évben: 1 éven belül teljesítendő a szakképzés, block rendszerben. Évente max. 4 hét, az elméleti tananyagot előre ki kell adni. Az elméleti vizsgákat "bentlakás" nélkül is teljesíteni lehet.
A gyakorlatokon 2 hetes (vagy 10 napos) turnusokban lehet részt venni.
Végén értékelés.
- A 3. évtől a tartalékos katonák block oktatásra, kiképzésre átkerülne az alakulatokhoz, ahol erre a feladatra kiképző alegységeket kell létrehozni. (Ha eddig nem volt.). A 3. évtől a továbbszolgálás (5 éven túl) is természetesen már az alakulatoknál az ÖMT keretein belül
- Minden jelentkezőnek ingyenes a C-s jogsi, amit civilben átalányért szerezhet meg a jogviszony ideje alatt, civil cégeknél. (Ez persze + forrásokat igényel, de eszközparkot nem)
- Jogviszonyra aktív belügyesek is (rendőrök és tűzoltók) is jelentkezhetnek. Ezzel további bevételhez juthatnak, ráadásul egy kis változatosságot is jelenthet.
Helyzet esetén pedig ugye először úgy is a rendőröket fogják elkezdeni berántani.
Miért is lenne jó ez a rendszer?
- Bár azonnali pénzt jelent a jelentkezőnek, mégis számonkérhető kötelezettséggel jár. A jelenlegi rendszer önkéntes , önkényes, és teljesen megbízhatatlan. Semmilyen felelősséggel nem jár. Az általam kitalált rendszerben az alkalmatlanokra, nem akarókra csak annyit kell ebből kifizetni, amennyit teljesítettek időarányosan.
- Viszont aki teljesítette minimum az alapkiképzést, az a normál tartalékos pool-t erősíti. Háború esetén már nem kívánság hangverseny a berántásuk.
- A C-s jogsi elengedhetetlen a mai járműveket látva (bármi ami páncélozva van, az nagyjjából már C), viszont aki megszerzi a jogviszony alatt, az később szintén azonnal berántható, cserében a privát szférát is erősítjük ezekkel a jogosítványokkal.
- Fiatal, alkalmassági teszteken átesett és teljesítmény teszteken kontrollált emberek fogják csak a rendszerből kiszedni a pénzt....
- ....és hogy mennyi pénzt? Számoljunk: Egy alap 5 éves szerződéssel, felszereléssel, kiképzéssel szerintem egy ember kijönne 10-12M Forintból.
Ez 120Mrd forintra jön ki 10.000 főre. De ez tulajdonképpen a teljes költség is egyben. Mindenféle sallang és felesleges kiadás nélkül, olyan emberekre fordítva, akiknek elemi érdeke, hogy végigszolgálja minimum az 5 évet, mert különben fizetnie kell.
- Igen! Az elején lehet hogy sok pénzt kell kicsengetni, de ha menet közben kilépnek, alkalmatlanná válnak a továbbszolgálásra, akkor a források újra felhasználhatóak lesznek. Természetesen ez a megelőlegezett 5M is behajtható a Diákhitel mintájára. Végső soron akár az adóhivatal is behajthatja. A nemfizetés pedig adócsalásnak minősíthető. (csak a megfelelő törvényi háttere kell megteremteni).
- Ráadásul a szerződés alatt már nem kell a tartalékosnak fizetni! A járandóságát tartalmazza az aláírási pénz.
- Maga a kiadási oldal nagyon egyszerűen karbantartható. Mivel a felvétel követelményhez kötött, és nem jelent a jelentkezés automatikusan jogviszonyt, így akár évente megszabható a felvételi kvóta, és ezzel az új szerződésbe belépők száma. Ha elérjük a mindenkori aktuális kívánt számot, akkor csak a kilépők távozók pótlásának megfelelő helyet kell meghirdetni. Innentől meg akár egy felvételi rendszert is létre lehet hozni - már ha lesz akkora túljelentkezés , hogy már csak a legkomolyabb fizikai teljesítményűeket veszik fel.
Ebben az esetben 20.000 tartalékos katona évente pontosan 20Mrd-nyi Forintba kerülne maximum. A felszerelésüknek meg szerintem lazán ki kell bírjon az 5 év elején kapott 3 gyakorló, 1-2 bakancs, 3 napos zsák, plate carrier, +egyéb felszerelések. Az 5 év alatt minden felszerelés a katonánál marad, a fegyvert kivéve. Brenek meg több 5 éves turnust is ki tudnak szolgálni...
Tehát a felszerelést+kiképzést ez a 20Mrd nem tartalmazza.
A miheztartás végett: Ha azt gondoljuk, hogy senki nem hosszabbít a 5 év után, és minden felszerelést (fegyvert is) "leírunk" a szerződés végére, akkor 20.000 tartalékos nagyjából 240Mrd forintra jönne ki 5 évre. Azaz évekre leosztva az 48Mrd forint lenne. Ez elsőre soknak tűnik, de ez a maximum 20.000 fő mellett jött ki nekem. Ráadásul a fegyverek és a felszerelés egy jelentős része nem íródik le...
Számításom szerint jelenleg olyan 4-5Mrd megy el az ÖTT rendszerre, csak a zsold fizetésre - de az lehet, hogy a duplája.
- És, hogy a kieső munkaerő ne csak a munkaadókat sújtsa, a rendes éves szabadságból mondjuk 5 napot (1 munkahét) levonhatnak az ilyen tartalékostól Ugyebár összesen 4 hét lehet az éves bent tartózkodás. Ebből 1 hetet a katonának kellene állnia a szabijából. A többit fizetés nélkülire, de kötelezően ki kell adni.
Esetleg azzal még lehet játszani, hogy a kiképzési napokat lehet ünnepek idejére időzíteni, amivel tovább csökkenthető a munkából kieső idő. A többit fizetés nélkülire, de kötelezően ki kell adni. Természetesen a tartalékos erre az időre nem kap fizetést. Az már az aláírási pénzben benne volt.
- Az aláírási pénz jó opció a kispénzűeknek, akik felsőoktatási tanulmányaik során diákhitelt vettek igényben ennek a tartozásnak az azonnali rendezésére is költhetik (Mondjuk ebben az esetben további 20%-ot ír jóvá az állam a diákhitelből, azaz mondjuk 6M-ót). Onnantól nincsen letiltás a fizetésből. Mindezért 1,5-2 hónapot kell a diploma után bent tölteni (gyakorlatilag a nyári "szünetet"), majd évente 2x2 hetet 5 évig. Slussz.
Most meg jól lehet belekötni!
Tudod hány ember vállalt 3 gyerekes megelőlegező kölcsönt? Diákhitel tartozást?Na így nem fogja senki vállalni.5 év hosszú idő,senki nem látja előre,hogy milyen élethelyzetben lesz az elkövetkezendő 5 évben.Ki az a marha aki ennek fényében bevállal ennyi adósságot?
A diákhitel más,ott diplomád lett és ha nem a mekibe mentél sültkrumplit árulni akkor visszafizetted gond nélkül.A 3 gyerekes dolog meg megint más mert ott kapsz még egy halom kedvezményt az államtól,hogy mást ne említsek adómentességet.Te meg mit adnál?5 millát meg óriási hendikepet,mert sehová fel nem veszik , nem kell senkinek olyan munkaerő aki kompenzálatlanul oda van a rendes szabadságán felül még 15-20 napot egy olyan országban ahol kritikus munkaerőhiány van.Tudod hány ember vállalt 3 gyerekes megelőlegező kölcsönt? Diákhitel tartozást?
Pont ezért fogják elengedni! Ugyanis az épkézláb ember a vírus után is kelendő lesz. Ha az egyik munkahely nem vállalja az évi +15 nap fizetés nélküli szabit, max. elmegy a másik céghez. Vagy neadjisten bent marad a seregben szerződésesnek.Igen mert nem engedik el őket a cégek,mert az épkézláb ember nagyobb kincs mint valaha.
Semelyik munkáltató nem fogja ezt vállalni értsd már meg.A munkáltató nem sajátmaga ellensége.Pont ezért fogják elengedni! Ugyanis az épkézláb ember a vírus után is kelendő lesz. Ha az egyik munkahely nem vállalja az évi +15 nap fizetés nélküli szabit, max. elmegy a másik céghez. Vagy neadjisten bent marad a seregben szerződésesnek.
Hidd el nekem ha jól megfizetik, akkor szívesen el fog menni a jelentkező. A cégeknek meg el kell tűrni a dolgot.
Ha belegondolsz, akkor egy átlagos munkavállaló ennél többet hiányzik betegség miatt, amire meg neki fizetni kell a járulékokat. Ráadásul a betegség nem tervezhető. Ez meg akár több hónapra is előre.
A lakáslízing szerintem is egy jó konstrukció. Mondjuk x évig bérled, aztán egyszercsak tulaj leszel. Jobb helyeken így segít az állam a lakhatáson.Én hitelt adnék, amit az eltelt évekkel is lehetne csökkenteni, illetve tandíjkedvezményt, mentességet. Gyakorlatilag, ahogy a nők tudnak gyermekkel törleszteni, hasonló modellt dolgoznék ki a férfiaknak is, katonai szolgálathoz társítva. Persze ezek a keretek nyitva lennének a hivatásos állománynak is.
Még egy dolog, ami picit mindig le van szólva, de lakhatáshoz támogatás... Gépkocsi támogatás, egy jó konstrukcióval, stb.
Pl van olyan kereskedelmi multi, aki BMW-ket ad a középvezetőinek, amiket évente nagyjából úgy cserélnek, hogy szinte a kedvezményes áron ki tudnak belőle szállni.... Képzeld el ezt pl évi 10-15000 kocsival, valami vállalható kategóriában! Pl: Suzuki, esetleg vmi VW csoportos. Szívesen mondanám a hazai németeket is, de azok azért másik liga. Bár tudja fene. Lakásokat egyértelműen a Jegybankkal vetetném befektetési céllal saját beruházásban, amiket kedvezően biztosíthatna az állam. Katonáknak, rendőröknek igény és szükséglet függvényében akár ingyen. Ráadásul a mai technológiákkal szinte ingyen rezsis megoldások is lehetnének. A tarcsisok más eset, de a dotált megoldást simán megadnám.
Megjegyzem, így a külföldi "kalandozást" is talán lehetne kicsit csökkenteni, ha az életminőség is számít. Azért egy "új kocsi", szép lakás kombó elég sokat tudna dobni egy normális gondolkodású fiatal motivációján.
ki fogja elvégezni a munkáját amíg távol van?A diákhitel más,ott diplomád lett és ha nem a mekibe mentél sültkrumplit árulni akkor visszafizetted gond nélkül.A 3 gyerekes dolog meg megint más mert ott kapsz még egy halom kedvezményt az államtól,hogy mást ne említsek adómentességet.Te meg mit adnál?5 millát meg óriási hendikepet,mert sehová fel nem veszik , nem kell senkinek olyan munkaerő aki kompenzálatlanul oda van a rendes szabadságán felül még 15-20 napot egy olyan országban ahol kritikus munkaerőhiány van.
Ezt biztosan tőlem kérdezed?ki fogja elvégezni a munkáját amíg távol van?
Igen mert nem engedik el őket a cégek,mert az épkézláb ember nagyobb kincs mint valaha.
El kell hogy keserítselek! Nem kapsz adómentességet 3 gyerek után. Viszont 1-1 hétvégi bevásárlás alkalmával 50.000 alatt nem jössz ki!A diákhitel más,ott diplomád lett és ha nem a mekibe mentél sültkrumplit árulni akkor visszafizetted gond nélkül.A 3 gyerekes dolog meg megint más mert ott kapsz még egy halom kedvezményt az államtól,hogy mást ne említsek adómentességet.Te meg mit adnál?5 millát meg óriási hendikepet,mert sehová fel nem veszik , nem kell senkinek olyan munkaerő aki kompenzálatlanul oda van a rendes szabadságán felül még 15-20 napot egy olyan országban ahol kritikus munkaerőhiány van.
Bizonyos szerepkörökben kiválthatja (pl. Eü).Inkább BTR-t IS fog váltani mert szinte most mindenre azt használják.
Miért amikor beteg, akkor ki végzi el a munkáját? És az alatt a cégnek ugyan úgy kell a járulékokat fizetni.ki fogja elvégezni a munkáját amíg távol van?
A kiképzésben nem lehet 1-1 napig tartani a képzést ott még az 1 hét is gyakran kevés. Alapkiképzés, harcászkodás esetén a minimum az 4-7 nap.Szerintem nem rossz, amit felvázoltál, illik a mostani támogatási rendszerekbe.
Mondjuk nekem nünükém, hogy az aktív állományban lévőknek - mondjuk 2 év szolgálat és egy pszichológiai alkalmassági után - kiosztanám a karabélyt megőrzésre (a svájci miliciák mintájára), természetesen tulajdonjog nélkül.
Ha már így felvezetted a tartalékos agyviharzást, akkor én is bedobnék egyet: a tartalékos meg a hivatásos közé én beraknék egy ilyen félhivatásos kategóriát is.
Ezt hagynám nyitva közalkalmazottaknak, köztisztviselőknek, állami vállalatok alkalmazottainak (és a programban részt venni kívánó magánvállalatok munkavállalóinak is természetesen). A dolog lényege az lenne, hogy hetente egy napot a laktanyában tölt az illető, négy nap dolgozik - kiképzést (és a felvételit) követően -, a fizetésének a 20%-át állná a HM tehát (egy meghatározott plafonnal). Az általad vázolt anyagi ösztönzés mellett bónusz szabadság is járna, vagy egyéb, az előmenetelt segítő könnyítésekkel, nyugdíjbónusszal, etc lehetne szofisztikálni a rendszert.
A rendőröket pl ilyenbe terelném inkább, de az erre alkamas és hajlandó tanárok, orvosok, ápolók, hivatali ügyintézők, stb számára is vonzó lehet.
Vagy nem? Jöhetnek a kövek.
Nálunk aki 3 gyerekes az adómentes...El kell hogy keserítselek! Nem kapsz adómentességet 3 gyerek után. Viszont 1-1 hétvégi bevásárlás alkalmával 50.000 alatt nem jössz ki!
Mikor fizettél te utoljára 50.000Ft-ot élelmiszer boltban. Jelzem nincs sem dohánytermék, sem alkohol a lakásban? Mert én minden hétvégén!
Tényleg nem veszik fel?
Az építőiparban manapság az is elég, ha felismered a vödröt! (természetesen minden sarkítottam, úgyhogy minden jóravaló burkolótól, szobafestőtől, asztalostól, kőművestől elnézést kérek)
Ennél a módszernél pont az a lényeg, hogy ha az elején megkapod a pénzt, akkor utána csak végig kell csinálnod. A Diákhitelnél meg először végig kell csinálnod, és a végén semmi pénzt nem kapsz, hanem csak fizetsz.
Azon elgondolkodtál, hogyha felveszel egy diákhitelt, és 4 év tanulás után meggondolod magad, akkor mi lesz? Attól azt a 4 évnyi diákhitelt még vissza kell fizetned fullba. Ebben a tartalékos rendszerben a letöltött időért járó pénzt nem kellene visszafizetni. Ergó ha tele a tököd az egésszel, és havi 800.000-ért elmész inkább burkolni helyette, akkor lazán kinyogod a fennmaradó évek tartozását. De azt is választhatod, hogy végigcsinálod, és a végére "tiszta" vagy...