1. Bár
@papi f@szán összedobott egy képes magyarázatot, csak nem igazán fűzött hozzá magyarázatot.
A lényeg: Mindkét jármű hasonló, többfeladatú támogató jármű. Ugyanakkor a Wiesent egy picit több, mint a Büffel.
Mindkét jármű rendelkezik tolólappal, csörlővel és daruval amivel el tudnak végezni vontatási, onfield javítási munkákat (a Leo2 motort kiemeli), valamint alapvető földmunkát (a tolólappal rögtönzött fedezéket építhetnek).
A Wiesel annyival több, hogy a daru adaptert rövid idő alatt ki lehet cserélni egy markolóra és ezzel már komolyabb műszaki feladatokat is el tud végezni a fronton is akár. Hja meg van hozzá egy akna elműködtető, akadályelhárító adapter, amit a tolólap helyére lehet feltenni. (Ezt persze akár a Büffel és a sima Leo2 is megkaphatja)
A Büffelre inkább elsősorban ARV-ként hívatkoznak (Armoured Recovery Vehicle, azaz páncélozott műszaki mentő), mivel a klasszikus műszaki feladatokra csak korlátozottan alkalmas. A Wiesent viszont egy rohadt "svájcibicska".
Természetesen a Wiesent drágább is, emiatt nem lesz minden support jármű Wiesent itthon. De a BW sem vesz mindenhova Wiesent-et. ARV-ből alapvetően jóval többre van szükség, mint földmunka/műszaki járműből.
A Büffel az Rheinmetall termék a Wiesent-et pedig az FFG készíti. Különben a Rheinmetalnak is van műszaki járműve - a KODIAK -, de amíg a RM 2 külön járműben (Büffel, KODIAK) képzeli el ezen funkciókat, addig a Wiesent egyben tud mindent.
2. A megrendelt 218db Lynx-ből 176db Lance 2 tonyos lesz. Ez véletlenül derült ki ausztrál forrásból. Mivel németeknél gyártás alatt lévő első batchünk tornyait az ausztrál MILVEHCOE fogja legyártani. Ők gyártják a saját Boxer CRV Lance 1-es tornyait is.