folyt.köv.
A Z 2026 felénél járunk. Én arról írok, ami megvalósult és azt nagyon keveslem. Ha extrapolálom az eddigi teljesítményt, nyilvánvaló, hogy 2026-ban szinte még semmi nem lesz. Ezzel szinkronban vagyok Benkő és Korom urakkal, akik 2020-ban is már 2026 helyett 2030-ról beszéltek, beismerve a...
forum.index.hu
Ismétlés a tudás anyja és a világ jótevője. Ezerszer leírtam, a 2017-2018-ban el nem költött pénz 2019-ben elveszett! 2017, beindul a Z2026, dől a lé, konkrét tervek hiányában képtelenek elkölteni: Egy kis kivonatolás a lényegről:2017, 2018, 2019 Tervezett kiadási főösszeg: 365, 427...
forum.index.hu
Nem hiszem, hogy a laktanyánkban ideiglenesen állomásozó f.z. buta tiszthelyettesének (Rambo) véleményét mérvadónak kellene tekintenem.
forum.index.hu
Már ezt is írtam, valami bukta van a finanszírozásban, hiszen a tervezett büdzsé (2020 616Mrd, 2021 778Mrd, 2022 1003Mrd) nem indokolja azt, hogy a légvédelmi rendszert 130 milliárd kölcsönből vegyük meg.
forum.index.hu
+
Amit ide leírtál, azzal az a gond, hogy ennek a listának a 80%-a a jövőben fog talán megvalósulni. Nagyobb rész csak tervezet, vagy szándéknyilatkozat formájában létezik. Sosem biztos, hogy lesz rá anyagi fedezet, vagy a jövőben végig viteli akarat. Még nyakig vagyunk egy járványban, nem tudható...
forum.index.hu
Sztem ez részben hitvita vs. tények. Amiket felsoroltál nem szándéknyilatkozat, hanem vétel, de nem másnapra van itt, hanem a kommunikált szállítási határidőkre. Nincs ok feltételezni, hogy nem ér be, hisz eddig is minden Leopard, Yalcin, H145M, CG, Zlin határidőre teljesült. Ahogy a hadiipar is gyártja, osztja le a kézifegyvereket.
De itt hosszú távú beszerzés van, amit évekkel előre v. utólag (Gripen) a gyártás és a szerződés függvényében fizetünk.
Norvég hitel.
Az állam a költsegvetését hitelből finanszírozza, a bevételek nem időarányosak a kiadással es magasabbak is. Kell folyamatos piaci hitel kben az állam néha fizetésképtelen lenne. Ha a piacról nem kapunk, akkor jött mindig az IMF és gazdasagpolitikai irányításért cserében adott. Ez minden országra igaz, nemcsak ránk.
Tehát folyamatosan hitel szükséges az állam zavartalan működéséhez, ez ránk fokozottan érvényes 60-80%-os államadósság mellett, és a költségvetés is mindig deficites. (Akkir jó hosszú távon egy gazdaságpolitika, ha költségvetési hiány kisebb mint a gazdasági növekedés, igy a GDP arányos államadósság csökken. Az emelkedő hitel finanszirozása a gyorsabban emelkedő bevételek mellett kisebb tehetr. Ezt az alapszabályt, a válságok felülírják.)
Amit ezzel akartam mondani, ha normál HM büdzséből menne a NASAMS vétel, amögött is hitel van, csak állami költségvetésnek hívják, nem látod pacekban, igy meg kiveri a szemed, hogy NASAMS meg norvég hitelre.
A részleteket nem ismerve csak az indoklást. Azért így finanszírozták a beszerzést, mert a norvég állami hitel hosszabb futamidejű és kedvezőbb kamatozású, mint egy piaci hitel. Ez valószínűleg igy van, már csak a norvég állam vs. magyar állam piaci hitelfelvételi lehetőségei miatt is. Mi ebben jó a norvegoknak? A Kongsberg norvég állami cég, közvetlen érdekük a megrendelés, igy a finanszírozás ügyében is alkuképesek voltunk 130 milliárdos tételnél.