G
Galthran
Guest
menjünk inkább mi ketten együtt,egy zászló alattDe végul úgy is a lengyelek fognak Madagaskaron partra szálni és kituzik a féhér-piros lobogót.
mit szólsz?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
menjünk inkább mi ketten együtt,egy zászló alattDe végul úgy is a lengyelek fognak Madagaskaron partra szálni és kituzik a féhér-piros lobogót.
Nem, én Csukcsföld anexióját vettem célba. Egy nap majd arra ébred a kormányzója, hogy a székhején kituzot zászlóra rá van varva egy címer. Anadir lesz ugyanis nemsokára az észak Szingapurja!menjünk inkább mi ketten együtt,egy zászló alatt
mit szólsz?
.1 Gomb= 10 Bitcoin
Ez helyből marhaság. A bennfentesed nem eléggé bennfentes. Szóba sem került T-72 még pletyka szintjén sem. Haderő korszerűsítés van, nem pedig szargányolás. Elnézést, ha durva voltam.meg kérdeztem benfentes haverom honvédségnél hogy mi a szitu
Tényleg az van hogy Maróth és Korom összeveszett
Maróth 300 t-72-es akart venni majd felújítani
Korom inkább lynx alapon akart 140 mm-es lövegeket
Nem tudtak megegyezni , csak egy maradhatott
Megint nem érzékeled a szarkazmust.Ez helyből marhaság. A bennfentesed nem eléggé bennfentes. Szóba sem került T-72 még pletyka szintjén sem. Haderő korszerűsítés van, nem pedig szargányolás. Elnézést, ha durva voltam.
Nyiss egy szarkazmus topikot, vagy tedd át a humor topikba, azt majd érzékelem.Megint nem érzékeled a szarkazmust.
ez nem is szarkazmus , inkább csak parodiája a forúmnakMegint nem érzékeled a szarkazmust.
Jaaaj,dehogy is.A rábás sztorit szerintem lassan el lehet engedni. A Rheinmetall-lal való megállapodások gyakorlatilag lefedték az ST teljes portfólióját (kivéve a Broncót, de nem arról tárgyaltak, lol), nincs értelme államilag támogatni két egymással konkuráló terméket a nemzetközi piacon, rendszeresítésre pedig a redundancia és az átjárhatóság hiánya miatt tuti nem kerül sor. Szijjártó csak villantani akart azzal, hogy belekóstol a hadiipari sztoriba, de van egy nála nagyobb játékos a pályán, aki sorra gurítja be a csilliárdos bizniszeket. Nem véletlen, hogy Orbán elkezdett most ezzel a hadiipari témával házalni a nemzetközi piacon.
Amúgy is, sokkal egyszerűbb egy új céget, új üzemet csinálni az ilyen dolgoknak, mint megpróbálni szingapúri harcjárművek gyártásával megmenteni egy évtizedek óta haldokló vállalatot. Nagyon meglepődnék, ha ebből a rábás történetből bármi lenne a közeljövőben.
A Rábás történet elengedésén szerintem ő azt értette, hogy a Rába nem fog járművet gyártani. Vagyis a H család el lett engedve, nem lesz helyette MAN gyártás, sem pedig Bronco vagy más.Jaaaj,dehogy is.
A rábában nagy átalakítások vannak,struktúrális és technológiai szinten is.
A problémák nem abból adódtak hogy nem tudnak teherautót gyártani,hanem abból,hogy a Rába egy koncepció szerint tudatosan elindult egy úton,ami sikeres,és egyre jobban be érik az üzleti számítás. Nevezetesen hogy regionális multivá váljon a futómű üzletágban,Kf-területen és gyártásban is. Az országúti teherautó piac kiszolgálására,másrészt a mezőgazdasági szegmensre építenek. Jelenleg már az eu-ban 30% körüli a piaci részesedésük. Nekik nem illeszkedik a távlati céljaikba a gépjárműgyártás. Bevételük 90%-a exportból származik,és nagyobb részt nem a keleti oldalról! De ez nem jelenti azt,hogy ne fejlesszen és gyártson futóművet és hajtásláncot egy hazai projekthez.
Szép csendben az elmúlt hetekben Pintér István is elköszönt.
Teljesen nyereséges. Meglehet nézni a EBITDA adatait is,vagy a zárási számokat.
Tavaly helyezték üzembe a vadi új világszínvonalú új Schuler kovács sort is. 4 év alatt közel 10 Milliárdot költöttek technológiai fejlesztésekre.
A legnagyobb vevője a Scani,Volvó,John Deer,Claas,Marmon-Herrington,Dana,Isuzu,Meritor,az Orosz föderációról még nem is beszéltem. A régióban semmilyen vetélytársa nincs. De még az EU-ban sem nagyon! Pl-ul minden harmadik Scania már Rába futóművel épül,ezt nem sokan tudják...
Az idei évük pedig brutálisan indul ami a rendelés állományt illeti.
A Katonai vonalról pedig annyit,hogy az RM-nek idén is meg az elmúlt években is stabil rendelés állománya volt ott,bizonyos komponensek vonalán.
Az átszervezés nem véletlenül történt meg,a Rába Jármű Kft kizárólag deklaráltan csak KATONAI tevékenységet végez 2021-től.
Amit ezzel a kis összefoglalóval vázolni akartam az az,hogy a jövőbeni 8x8 asunk és még a lynx fémszerkezeteit is,a futóművet,alvázat,és hajtáslánc bizonyos elemeit is a Rába gyárthatja le a jövőben,mert minden adottsága meg van ehhez,egy ilyen gyártókapacitást nem fog nélkülözni a Z 2026-program. És nem is tud kiépíteni... Az a jövőbeni harcjárműgyár,ami épülni fog,az csak SZEREL,nem fog gyártani semmi főegységet. Ezt kell megérteni.
Lehet jól kapargatod. De a Rába is kerülhet az RM Hungary alá.A Rábás történet elengedésén szerintem ő azt értette, hogy a Rába nem fog járművet gyártani. Vagyis a H család el lett engedve, nem lesz helyette MAN gyártás, sem pedig Bronco vagy más.
Ez nem mond ellent annak amit te mondasz igazándiból.
Azért vegyük figyelembe, hogy a Rába Jármű kizárólag katonai tevékenysége jelenleg a szervíz. Magyarán javítás és tartalék alkatrész szállítás.
Ettől még nem lett elengedve a cég, csupán realizálva lett a tény hogy a vállalat egy sikeres alkatrész beszállító, jelentős piaci részesedéssel a futóművek piacán, de nem sikeres jármű gyártó. A feladat az hogy legyen még legalább 2-3 olyan termék melyben legalább ennyire sikeres lehet a vállalat, és akkor lehet belőle egy lokális multi. Én akvizíciókat várok. Remélhetőleg sikerül a jelentős ingatlan vagyon mihamarabb értékesíteni és a bejövő pénzt jól befektetni. Ettől még szállíthat be a zalai vagy kaposvári gyárba futómű vagy egyébb alkatrészeket, és remélhetőleg be tud kapcsolódni a kutatás fejlesztésbe. De én önálló jármű gyártást nem látok. Az már a RM Hungary feladata.
3.rész
A Lynxnél és egyéb itthon tervezett eszközöknél feltétel, hogy a jármű autonóm módon is tudjon működni. A kormányzás és a hajtáslánc-iranyitas elektronikus, nincs mechanikus kapcsolat. Bevetésekkor egy autonóm irányítású Lynx hatalmas előny. Olyan járművet küldünk műveleti területre amely képes magától eljutni bármilyen harcterületre és ott autonóm módon kezelni a fegyverzetét.
Ezt a fejlesztést segíti a ZalaZone. A városrész tesztelés adott, épül most hozzá off road pálya is.
Információ hasznosítása
Mind a járművek, mind a digitális katonák gyűjtenek adatokat. Ezt mesterséges intelligenciával feldolgozzák és ez generál egy új kimenetet, hogyan alakulnak az események.
Szenzor klaszter
Radarrendszerek készülnek. Először összeszerelés lesz, a kutatás beindítása később történik.
Oktatás
Bizonyos szakokon lesz katonai specializáció. Gépész, villamos, vegyészmérnök, mechatronika szakokon. Mérnöki képzettség katonai műszaki ismeretekkel. Mesterképzés, doktori iskola is ráépíthető.
Budapesti Műszaki Egyetem, Óbudai Egyetem, Debreceni Egyetem.
Klasztereken belüli szinergia
A cégek irányítása egy klaszteren belül egységes lesz az optimális együttműködés és az azonos tudás és beszállítói bázis használata miatt. Pl. járműipari klaszter. Zala, Kapos, Győr ( helló Rába!! )
@Green Leader a kedvemért ne engedd el a Rábás sztorit.
Szal a Rába is csatlakozik az RM Hungaryhez??? Izgi ha így lesz...
Folyt kövi 3
Akármi is megtörténhetLehet jól kapargatod. De a Rába is kerülhet az RM Hungary alá.
Ennen szerintem azért van itt a helye, mert nem csak a H145M-eket érintő fontos infó van benne, és Zord gyakorlatilag belsősnek számit.
A cikk jó, érdemes az egészet elolvasni!A HForce-koncepciónak megfelelően a fejlesztésben Németországban sincs megállás. November végén Donauwörthben először fotózták le szpotterek a cég tesztelésre használt egyik gépét, a D–HMBE lajstromút Rafael Spike ER II-es nagy hatótávolságú irányított páncéltörő rakéták konténereivel. A repüléskövető oldalak tanúsága szerint néhány nap múlva ugyanez a példány északra repült s Cellébe települt, ahol aztán a környékbeli gyakorló- és lőterek (Bergen) felett hajtott végre repüléseket, ami akár összefüggésben állhat a fegyverintegrációs tesztkampánnyal. Ennek pedig köze lehet a Bundeswehr mintegy 60 darabos, HForce-szal felszerelt H145M-re vonatkozó követelményéhez, melyre a jelek szerint megrendelés még nem született, de az előkészületei már zajlanak. A honvédség számára ez is fontos fejlemény, hiszen a Spike rakétacsalád jövőbeli hazai rendszeresítése igencsak valószínű. Míg a H145M-ekre a már említett 8–10 kilométer hatótávolságú ER II-es változat mehetne, a Lynx gyalogsági harcjárművek a 4–5,5 kilométeres LR II-es változat indítóival fognak rendelkezni.
A cikk az áprilisi Aeromagazinban jelent meg. Az újság megjelenésekor már téma volt itt a fórumon Spike ER2/LR2-re vonatkozó rész, hogy minden külföldi típusismertetőben ez szerepelt eddig is.A cikk jó, érdemes az egészet elolvasni!
Akkor az itt már jól sejtett Spike leosztás fog összejönni.
Jaaaj,dehogy is.
A rábában nagy átalakítások vannak,struktúrális és technológiai szinten is.
A problémák nem abból adódtak hogy nem tudnak teherautót gyártani,hanem abból,hogy a Rába egy koncepció szerint tudatosan elindult egy úton,ami sikeres,és egyre jobban be érik az üzleti számítás. Nevezetesen hogy regionális multivá váljon a futómű üzletágban,Kf-területen és gyártásban is. Az országúti teherautó piac kiszolgálására,másrészt a mezőgazdasági szegmensre építenek. Jelenleg már az eu-ban 30% körüli a piaci részesedésük. Nekik nem illeszkedik a távlati céljaikba a gépjárműgyártás. Bevételük 90%-a exportból származik,és nagyobb részt nem a keleti oldalról! De ez nem jelenti azt,hogy ne fejlesszen és gyártson futóművet és hajtásláncot egy hazai projekthez.
Szép csendben az elmúlt hetekben Pintér István is elköszönt.
Teljesen nyereséges. Meglehet nézni a EBITDA adatait is,vagy a zárási számokat.
Tavaly helyezték üzembe a vadi új világszínvonalú új Schuler kovács sort is. 4 év alatt közel 10 Milliárdot költöttek technológiai fejlesztésekre.
A legnagyobb vevője a Scani,Volvó,John Deer,Claas,Marmon-Herrington,Dana,Isuzu,Meritor,az Orosz föderációról még nem is beszéltem. A régióban semmilyen vetélytársa nincs. De még az EU-ban sem nagyon! Pl-ul minden harmadik Scania már Rába futóművel épül,ezt nem sokan tudják...
Az idei évük pedig brutálisan indul ami a rendelés állományt illeti.
A Katonai vonalról pedig annyit,hogy az RM-nek idén is meg az elmúlt években is stabil rendelés állománya volt ott,bizonyos komponensek vonalán.
Az átszervezés nem véletlenül történt meg,a Rába Jármű Kft kizárólag deklaráltan csak KATONAI tevékenységet végez 2021-től.
Amit ezzel a kis összefoglalóval vázolni akartam az az,hogy a jövőbeni 8x8 asunk és még a lynx fémszerkezeteit is,a futóművet,alvázat,és hajtáslánc bizonyos elemeit is a Rába gyárthatja le a jövőben,mert minden adottsága meg van ehhez,egy ilyen gyártókapacitást nem fog nélkülözni a Z 2026-program. És nem is tud kiépíteni... Az a jövőbeni harcjárműgyár,ami épülni fog,az csak SZEREL,nem fog gyártani semmi főegységet. Ezt kell megérteni
nagyobb a valószínűsége egy önálló Rába vonalnak. Azt nem zárnám ki hogy az alapítvány után a RM is kap 10 % ot CSM a piacon összeszedhetett 5 % körülit. A 8x8 témában ki, mi jöhet szóba ?Akármi is megtörténhet
Én azért fenntartásokkal kezelem ezeket a cikkeket, ismervén a hazai újságírás színvonalát, valamint Palkovics is esett már költői túlzásokba. Szóval ki tudja mit akart ő valójában mondani, vagy egyáltalán hogyan sikerült közvetíteni a mondanivalóját.
Azért magamban azt gondolom hogy a Rába RM Hungaryba való integrálás lenne a cél nem a Csaba Metál vette volna át a vezetést, hanem jött volna eg új vezér Németországból. Nem fejteném itt ki bővebben de szerintem nagyon jó lehetőségek vannak a Rábában. Valami hasonló utat gondolok mint a Masterplast akvizíció:
Németországi akvizícióval szintet lép a Masterplast - Masterplast
(Sajtóközlemény - 2020.03.12.) - A technológia egészségügyi membránok gyártására is alkalmas.www.masterplast.hu
A saját alapanyag ellátás mellett gyakorlatilag egy új üzletágat épít fel a cég
A HM facebookjáról haditechnikai színezőket lehet letölteni Gyermeknap alkalmából