A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
ezzel csökken a szállítandó anyag kapacitás logisztikailag hasznos. hisz adott táj anyagából a talaj és terepadottságokat kihasználva támpontok alakíthatók ki.(a viszonyokhoz képest különböző biztonsági szintűeket) a logisztika tud más hasznosat szállítani az építő erődítő anyag részben helyett. (pont az elején amikor tuti a legmacerásabb)

Nem mellesleg a magyar ember szeret épitkezni meg tákombákolni :D brigád méretű simán elvéezhetőek. és van elég szakmunkás is (Leesz)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
oszt lehet belőlle legózni űrhajót :D ami persze vicc de attól még hasznos... (és ez akár egy készlet része is lehetne önálló alkalmazás mellett) pl kap a készlet némi Hesco bástyát (gabiont ,drótkockát... stb) hullámlemezt faanyagot... vagy konténert konténereket... igazából kiserődítéstől a nagyig szükséges lehet.

Körülbelül idáig talán értettem. A Hescot el tudom képzelni. Ezért gyorsan leírom a többiből mi jött át vagy mi ment nálam félre. És visszatérünk erre.

Szóval BTR olyan szempontból jönne bele a képletbe, hogy páncélozott vontató? És a méhészettel meg igazából azt szeretnéd kihozni, hogy pöre kocsira szerelhető konténer? (A futóműhöz gyártott szabvány konténer, amit lecsavarozol és rögzítve van a rakomány. Kicsavarozol és egyben könnyen leemelhető a cucc.)

A bástya szerintem 3-as pont alapján könnyen megoldható lenne. Nem igazán értem, hogy miért kell újra kovácsolni és hőkezelni. Egy nagyobb teljesítményű kovácsgép (szerintem bármelyik műhelyben ami van, az már "elég nagy teljesítményű", nem hiszem, hogy a sisakok ellenállnak tonnás nyomásnak is) szóval hidegen kilapítod, kapsz egy körülbelül ugyan olyan méretű lemezből sokat. Egyszerűen mérnökileg két dolgot kellene tisztázni és megoldani.

1, Tudjuk-e elkülönülve rögzíteni a szövetszerű anyaghoz? Itt nem akarok nagyon okoskodni, a fő szempontom, hogy a homok ne szóródjon ki és a rögzítés technológiája hosszú távon ne nyírja el gyors ütemben az alapanyagot. Ezek neccesnek tűnnek, ügye nem akarjuk, hogy 2 óra múlva kicsorogjon a töltelék föld és az sem piacképes, ha plusz védelmet kínálsz, de harmad annyi élettartamot. Ráadásul legalább drágábban. Mivel két idegen anyag találkozik, nagyon eltérő jellemzőkkel, ez azért előfordulhat.
Viszont a fő előnye az lenne, hogy a második esethez képest nagyobb rugalmasságot kap, nem az illesztésnek kell hajolnia, hanem a lemezek között az alapanyagnak.

2, Összeillesztheted a lamellás páncél elvén is. Mondjuk a Hesco felső peremén körbe futtatsz egy erős drótot vagy csuklós vas keretet raksz a nyakába. A "homokzsák" ugyan úgy betölti a szerepét. És lóg elöl a vas páncél a kis lapocskákból. Itt a tervezési kihívás, hogy az egész szerkezet ne veszítse el a rugalmas szét- és összehajtogathatóságát; megtervezni nem csak elméletben a kapcsolatot, de kellő gyártási ismerettel is kell rendelkezni, hogy mi tudnának olcsón, gyorsan legyártani. (Nem lenne szerintem nagy kunszt valami olyanra megcsinálni, hogy lyukat fúrni és S-kapoccsal egybe fűzni. Csak ügyelni kéne, hogy esztétikailag jól nézzen ki! Ne döntse be szögbe a homokfalhoz képest. Meg ilyenek.)

Valami ilyesmire gondoltál? Szabadalmaztatnánk egy új homokzsákot kifejezetten katonai célra, amit itthon gyártanánk, nem külföldről szereznénk be. Impozáns megjelenés, ahogy fém megerősítés van a zsák egyik oldalán (ez megy majd kívülre). Kérdéses, hogy mennyivel nyújtana több védelmet annál, mintha csak fél méterrel vastagabbra tervezed a homok -vagy helyben talált bármilyen föld- anyagot magában a "zsákban". És pakolni azt is piszok gyors, cserébe könnyebb szállítani és gyártani.
De nem csak jól nézne ki. Lényegében ha beválik, valakinek megtetszik, akkor még exportra is vihetnénk. És a sisakról könnyű áttérni a rendes gyártásra is, ha elfogy, hiszen csak egy műszakilag lerajzolt fém lemez. Táblalemezt bármikor vágok ilyen méretre és dolgozok meg ugyan így.
 

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
644
2 848
93
nem kell semmit sem kilőnünk. közepes kommcégek is rendelkeznek müholdakkal vagy különböző terképészettel foglalkozó cégek. meg kell rendelni egy a piacon elérhető kom müholdat ami bővíthető egyéb tudományos vagy üzleti eszközökkel. kell venni a piacrol kamerarendszet meg a helymeghatározáshoz szükséges atomórát. nnyitott forráskódút majd beküldeni pár diákot szakembert a céghez hogy segítsenek az integrációba (tanuljanak).
katonai célok mellett szolgálhat civil piacot is müholdas tv szolgáltatás (mindig tv) esetleg üzleti célú védett komunikációt bizonyos magyar cégeknek (otp mol) és már egyből van mogötte némi bevétel. ami igy nem külföldre megy. ft ba fizethető. és még esa pprogramnak is eladható támogatassal
A lengyelek az Airbus-sal egyeztek meg.

 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
A btr a d20 vontatására is alkalmas egyébként. eggyes lövés vagy rövid sorozat esetén a tarackot hátrahagyva (nem lopja el senki) a kezelőszemélyzet a btr be repeszektöl védett helyen tartozkodhat... (negvann annak is az ideje ameddig az ellenség reagál ha reagál)
 
H

Hummen23

Guest
A btr a d20 vontatására is alkalmas egyébként. eggyes lövés vagy rövid sorozat esetén a tarackot hátrahagyva (nem lopja el senki) a kezelőszemélyzet a btr be repeszektöl védett helyen tartozkodhat... (negvann annak is az ideje ameddig az ellenség reagál ha reagál)
Minden rosszindulat nélkül írom, hogy felesleges gondolkodni a btr-en. Már csak a kohóba fognak menni, de addig is változatlanok maradnak.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Minden rosszindulat nélkül írom, hogy felesleges gondolkodni a btr-en. Már csak a kohóba fognak menni, de addig is változatlanok maradnak.

Én úgy értelmeztem Szittya felvetését, hogy jelenleg van egy csomó BTR, ami simán mozog. Ezek folyamatosan lesznek kivonva a forgalomból, amint megjönnek az új kerekesek. Logikus érv átadni őket a tüzérségnek és

1, vontató teherautót spórolni vele
2, a kezelők repesz védelme megoldott.

Én nagyon remélem, hogy utána sem kohó, hanem valamelyik NATO misszióban a helyi erők felfegyverzésére fognak menni. Még mindig érdemes gazdálkodni az erőforrásokkal, amíg nincs fél milliárd dollár bevételünk export eladásokból és nem jövünk zavarba, hogy mire költsük a pénzt...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 055
18 762
113

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 170
113
A btr a d20 vontatására is alkalmas egyébként. eggyes lövés vagy rövid sorozat esetén a tarackot hátrahagyva (nem lopja el senki) a kezelőszemélyzet a btr be repeszektöl védett helyen tartozkodhat... (negvann annak is az ideje ameddig az ellenség reagál ha reagál)
Csak addig,mig nem kerül szembe modern felszereltségű tüzérséggel.Mert el ugyan nem lopják-csak szétlövik,BTRestül
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
a btr nek van egy hatalmas kiaknázatlan előnye. a modern elv szerint épült harcjárművekkel szemben.
mégpedig hogy utánfutó vontatására képes.

tehát a képesség megvan rá.
síkplatós duplatengelyes terpfutóra van szükség... vagy kisebbméretú uaz ufo is átalakítható.
nagy esetében bilenthető plató.
A "modern" gépek rámpáján ezért van ajtó. Lövészrajt szállító jármű meg nem húz pótkocsit, mert nem lehet vele manőverezni.
1000w_q95-18-min.jpg


A btr a d20 vontatására is alkalmas egyébként. eggyes lövés vagy rövid sorozat esetén a tarackot hátrahagyva (nem lopja el senki) a kezelőszemélyzet a btr be repeszektöl védett helyen tartozkodhat... (negvann annak is az ideje ameddig az ellenség reagál ha reagál)
Az ellátós srácok meg futnak a malaccal a btr urán. Erre tökéletesen megfelel egy dupla fülkés teherautó, ott van mögötte a plató. Ha nagyon akarunk páncélt, az sem egy nagy dolog, nem véletlen mondogattam már itt is, hogy a 3 tengelyes Gidrán nagyon sok feladatra jó lenne.
qAlCxhcZjIwba1QbhjINx-T9-rY4bdfL2F8GQgZzyepxpYxhfFvcui20MrXw3kESWnfXzYOxwTObphAgO-6azuk7yIDJwAYuyZ-IdEPYzPiJqlrCpDWiCng
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113
2021. február 25.

Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás
Repülőtéri üzemanyag feltöltő rendszerek karbantartása 2021-2022
Keretösszeg: 60 millió HUF/év (ÁFA nélkül)
Összesen: 120 millió HUF (ÁFA nélkül)
Teljesítés helye: Kecskemét, Szolnok

Közbeszerzési értesítőből...

Tájékoztatás eljárás eredményéről

Beérkezett ajánlatok száma: 1

Nyertes gazdasági szereplő neve: GIA Hungária Kereskedelmi és Szerelő kft.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Az ellátós srácok meg futnak a malaccal a btr urán. Erre tökéletesen megfelel egy dupla fülkés teherautó, ott van mögötte a plató. Ha nagyon akarunk páncélt, az sem egy nagy dolog, nem véletlen mondogattam már itt is, hogy a 3 tengelyes Gidrán nagyon sok feladatra jó lenne.

Nem hiszem, hogy Szittya új gépek beszerzésére gondolt. Sőt!
Ő most nagyon szélsőségesen azon agyal, hogyan lehetne a lomot újra hasznosítani. Engem személy szerint jobban érdekel, hogy hány acélbili ára mostanában Maliban egy közepes méretű bánya. És hány BTR... Ha már segíteni akarunk a szerencsétleneken, akkor nem páncélozott budiajtóval fogjuk a legkönnyebben ezt megoldani.
Egyszer mondjuk ki, és többet ne beszéljünk róla, hogy válságövezetekben leértékelődik az, hogy egy gépben hány kilométer van még. Nem új gyártás árában, de félárasan ha beszámítjuk segítségnek, akkor az a kiküldött katonák mellett tárgyalási alap. Jóval kevesebb munkaórával nagyobb értéken újra hasznosítjuk.

Ő szeretne valami kézzel fogható eredményt. Konkrét beszerzések árát lecsökkenteni. Ez sem egy rossz megközelítés.
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 203
5 144
113
A "modern" gépek rámpáján ezért van ajtó. Lövészrajt szállító jármű meg nem húz pótkocsit, mert nem lehet vele manőverezni.
1000w_q95-18-min.jpg



Az ellátós srácok meg futnak a malaccal a btr urán. Erre tökéletesen megfelel egy dupla fülkés teherautó, ott van mögötte a plató. Ha nagyon akarunk páncélt, az sem egy nagy dolog, nem véletlen mondogattam már itt is, hogy a 3 tengelyes Gidrán nagyon sok feladatra jó lenne.
qAlCxhcZjIwba1QbhjINx-T9-rY4bdfL2F8GQgZzyepxpYxhfFvcui20MrXw3kESWnfXzYOxwTObphAgO-6azuk7yIDJwAYuyZ-IdEPYzPiJqlrCpDWiCng
De ezen a képen a komondor van. Az meg reméljük nem lesz rendszerbe
 
  • Vicces
Reactions: kamm

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 203
5 144
113
Amugy miert nem szerettek a katonak?


Nem tudok róla hogy csapatpróbara került volna.

Én egyet láttam, hogy elakadt Erdőkertesen ahol a 4x4 WV Transporter elment.

Arról sem tudok hogy valaha tesztelték volna a robbanàs àllosàgat vagy lőttek volna rà.

Amúgy a gyártó cég műszereit ismerem. Hát fogalmazzunk úgy hogy nem öregbítik a magyar ipar jó hírnevét.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: kamm and Ocses

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 203
5 144
113
Amugy miert nem szerettek a katonak?


Hát ez érdekes olvasmány. A traktor fontos...

Meg az ajtó.

Meg a motor ..

 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 657
19 013
113
Nem hiszem, hogy Szittya új gépek beszerzésére gondolt. Sőt!
Ő most nagyon szélsőségesen azon agyal, hogyan lehetne a lomot újra hasznosítani. Engem személy szerint jobban érdekel, hogy hány acélbili ára mostanában Maliban egy közepes méretű bánya. És hány BTR... Ha már segíteni akarunk a szerencsétleneken, akkor nem páncélozott budiajtóval fogjuk a legkönnyebben ezt megoldani.
Egyszer mondjuk ki, és többet ne beszéljünk róla, hogy válságövezetekben leértékelődik az, hogy egy gépben hány kilométer van még. Nem új gyártás árában, de félárasan ha beszámítjuk segítségnek, akkor az a kiküldött katonák mellett tárgyalási alap. Jóval kevesebb munkaórával nagyobb értéken újra hasznosítjuk.

Ő szeretne valami kézzel fogható eredményt. Konkrét beszerzések árát lecsökkenteni. Ez sem egy rossz megközelítés.
Olvasszuk be az összes acélbilit és öntsünk belőle Törpapa szobrokat!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
A "modern" gépek rámpáján ezért van ajtó. Lövészrajt szállító jármű meg nem húz pótkocsit, mert nem lehet vele manőverezni.
1000w_q95-18-min.jpg



Az ellátós srácok meg futnak a malaccal a btr urán. Erre tökéletesen megfelel egy dupla fülkés teherautó, ott van mögötte a plató. Ha nagyon akarunk páncélt, az sem egy nagy dolog, nem véletlen mondogattam már itt is, hogy a 3 tengelyes Gidrán nagyon sok feladatra jó lenne.
qAlCxhcZjIwba1QbhjINx-T9-rY4bdfL2F8GQgZzyepxpYxhfFvcui20MrXw3kESWnfXzYOxwTObphAgO-6azuk7yIDJwAYuyZ-IdEPYzPiJqlrCpDWiCng
nem is lövészrajként kell sz ilyen alegyységekre tekinteni.
BTR t eddigiIFV/APC szerepkörböl egy önvédelemre képes páncélozott vontatóvá vinném le.

jólehetne megfelelő konténerekkel a komondor 6x6 is erre a célr. de a btr ek most vannak (és azok illetve egyéb könnyebb járművek utánfutóit szintén huzhatná) de ez nem most van. rendszeresítés gyártás üzembehejezés stb... 4.-5év... de mire lekerülne szükséges 100-150 db igény még jópár év. és máris elrepült egy csomó idő mire valós képesség állna fel... btr el ezt az időt át lehet lépni. 8-10 év+ a gépek 1/3 ának de időarányosan csökken az igénybevett gépek száma hisz jönne az új technika... (amiket ez idő alatt lehet fejlesztgetni) a ött ömt nek nek utánfutóval zászlóaljanként 3-4 db ezredenkénti választhatási lehetőség szerint. +néhány aktív állomány kis müszaki állományának (akár dd kötelékbe) X db +suli müszakiak....