A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
De ebben az esetben ez egy igen nagy szervezői kézséget igényelne és sok kockázatot rejtene magába hisz több tízezer kishaszongépjárműről lenne szó.
Nem ezt hívják úgy, hogy flottakezelő?

Nem látom, hogy ez a közeljövőben, az általad felskiccelt formában meg tudna valósulni. Meg nem tudom, hogy ez a versenyszabályokkal nem menne e szembe?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 200
113
a kiinduló tézisem 2-300 középkategóriás kishazongépjárműről szólt a tartalékos állomány részére. (én az ivecot néztem ki ) mint olyant aki a számunkra összes szükséges járművet letudná szállítani nagyfokú azonosság mellett. Másodsorban ellentételezés gyanánt ha magyar terméket vásárólnának. mert ez kb olyan szint hogy hogy párszáz 120 as aknavető eladást az olaszoknak megzsírozzon (ami a hirtenberg 60 as rendszeresítése miatt nem esélytelen.) vagy pl Pro Patria termékek ellentételezéseként.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 200
113
Nem ezt hívják úgy, hogy flottakezelő?

Nem látom, hogy ez a közeljövőben, az általad felskiccelt formában meg tudna valósulni. Meg nem tudom, hogy ez a versenyszabályokkal nem menne e szembe?
ezt írom én is hogy nem lenne egyszerű a megvalósítása.
azért írtam mert eggyesek szerint honvédségi járműbeszerzéssel rálehetne venni a mergát a gyárbővítésre. (ami önmagába igen csak kevés lenne ehhez erre próbáltam ráreflektálni.) mert ahhoz egy országos szintű beszerzés kellene több tízezer db ba aminek a levezénylése (többek között az általam sorolt buktatók miatt nem lenne egyszerű. nem lenne lehetetlen még hasznos is lehetne de egy ilyen kaliberű kirakat beszerzés levezénylésére kevesen lennének alkalmasak és egy hibázás esetén az aktuális kormáánynak akkora pofon lenne mint siker esetén haszon) ezért nem vállalta még be senki 30 év alatt.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Jó, hát azt hiszed, hogy el is olvasom, amire reagálok? Olyan sokat írsz mostanában. :) :p
A merci nem azért fog fejleszeni, mert veszünk pár száz vasat. Max szervízhálózatban segít. De nem olyan nagy tétel -szerintem. Én bíztam benne, a gyárlátogatás után meg még inkább, hogy kiszervezik az Unimog, vagy a G osztály gyártás (legalább egy jelentős részét) Magyarországra. De eddig nem látom, hogy ez megtörténne.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 200
113
Jó, hát azt hiszed, hogy el is olvasom, amire reagálok? Olyan sokat írsz mostanában. :) :p
A merci nem azért fog fejleszeni, mert veszünk pár száz vasat. Max szervízhálózatban segít. De nem olyan nagy tétel -szerintem. Én bíztam benne, a gyárlátogatás után meg még inkább, hogy kiszervezik az Unimog, vagy a G osztály gyártás (legalább egy jelentős részét) Magyarországra. De eddig nem látom, hogy ez megtörténne.
egyébként ezért is szoktam tördelni (meg úgy könnyeben reagálok.) mert amúgy sokat szoktam írni csak több kommentbe. (így ömlesztve a felét nem olvassa el a többség pláne hogy előrre hátra nyúlók a gondolatokba (és nincs időm rendes utalásokat írni és kedvem sem hogy további X karaktert bepötyögjek evvel is növelve a sorok számát. nehezen is követhető.) ami ugye félreértésekhez vezethet.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 509
31 934
113
Igen, ez ki lett elvileg tesztelve, aztán maradtak a réginél....Mármint nekem ez az infóm.
Közbeszerzési értesítőből...

Tájékoztató az eljárás eredményéről

1. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 3
A nyertes ajánlattevő neve: Felni Gépipari és Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 8 399 000.00 HUF


2. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 3
A nyertes ajánlattevő neve: Felni Gépipari és Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 17 110 500.00 HUF


3. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 7 379 610.00 HUF


4. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 15 771 184.00 HUF


5. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 4
A nyertes ajánlattevő neve: Future Consulting Services Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A szerződés/rész végleges összértéke: 16 335 000.00 HUF


6. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 6 336 135.00 HUF
A Felni Gépipari és Kereskedelmi KFT.?
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0
W

Wilson

Guest
ezért írtam azt a sok sort. hogy ezt meg kellene teremteni flottaegységesítést akkora tétlekhez (ez természetesen a szervízhátteret is igényelne külön.)
nem feltétlen kellene minden járműnek a több tízezerből 4x4 esnek lennie egy ilyen rendelés esetén (4x4 es verzió egy extra az alapmodellben.) oktatási intézményeknek sima sprinter kisbusz mint ahogy eddig is sima 2 kerékmeghajtású kisbuszok áltak rendelkezésre.
mint írtam ehhez egy közös kalap kellene központi beszerzéssel majd a bezerzést lebonyolító miniszterséghez benyujtandó pályázat útján lehetne hozzáférhetővé tenni (szécényi programhoz hasonlóan.) De ebben az esetben ez egy igen nagy szervezői kézséget igényelne és sok kockázatot rejtene magába hisz több tízezer kishaszongépjárműről lenne szó.
amiért írtam azt a sok sort az nem más mint amit az elején is említettem mégpedig hogy valaki 2-300 kishaszongépjárművel akarta vólna rábeszélni a mercedest egy új gyártócsarnok megnyitására. (ami egy vicc mennyiség lenne ha fel lenne hozva a mergának.) sőt egyenesen az RM et is houta valaki hogy majd ez a bagatel tétel miatt portfóliót vesz fel (kifejlesztgyárt ect.)
Ehhez csak akarat kellene semmi más...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113
A Felni Gépipari és Kereskedelmi KFT.?
A Felni Kft. az 1. és 2. pontokban nyerte meg a tendert. (Kraz, Ural és DAC gumi köpeny, belső, és védőszalag. )
A BTR gumi a 6.-ban volt.
6. rész: BTR-80 páncélozott szállító harcjárműre gumiabroncs
  • TJ/365/80-R20 MPT-81 152K TL gumiabroncs 45 db
Viszont ez azért érdekes, mert a BTR elvileg R18-as gumikon fut.
Valaki üzletet lát egy teszt BTR modernizációban?
Mondjuk a Currus a modern dolgok megérkezése után eléggé szarban lesz.
Itt a lengyel BRDM gumik tesztje.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 684
5 504
113
A Felni Kft. az 1. és 2. pontokban nyerte meg a tendert. (Kraz, Ural és DAC gumi köpeny, belső, és védőszalag. )
A BTR gumi a 6.-ban volt.

Viszont ez azért érdekes, mert a BTR elvileg R18-as gumikon fut.
Valaki üzletet lát egy teszt BTR modernizációban?
Mondjuk a Currus a modern dolgok megérkezése után eléggé szarban lesz.
Itt a lengyel BRDM gumik tesztje.

2016/17ben már letesztelte a Currus a 20-as Conti gumit, 4 év kellett, hogy meg is rendeljék

https://www.google.com/url?sa=t&sou...Vaw3fL5JwY_c8PqiTGFuJ_VfE&cshid=1631734964169
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113
A Future Consulting Services Kereskedelmi és Szolgáltató Kft-t fejtsétek meg, hogy az mi lehet...
Müszi!
Ne keress ezekben semmilyen összefüggést, jelentéstartalmat.
Lehet, hogy már vagy a 3. tevékenységi kör váltáson van túl. Különben meg lehet, hogy egy sima külker cég, ami korábban banánt hozott be Grönlandról.
Vegyük csak a Wáberer-t. Az is szállítmányozásnak indult, most meg már biztosítással is foglalkoznak, meg asszem van már magánegészségügyi részlegük is.
Vagy pl. a Reálszisztéma. Eredetileg táska, meg manager kiegészítőkkel, reklámtárgyakkal foglalkoztak. Most meg emellett az egyik legnagyobb Toyota márkakereskedés.