Unimogon kivűl mindent felejts el,mi Mercédes.Iveco Terrian (kisiveco katonai leszármazottja) nagyságrenddel jobb,mint a Sprinter.ez az Iveco nem bejövős senikinek.
Akkor legyen a sprinter.
3500kg össztömegűből 4X4 es hajtásba végülis lenne zárt dobozos és platós kivitel is. a maximális tehelhetőség viszont fele lenne az iveconak és a terpjáróképesség is gyengébb. B kategóriás jogosítvánnyal kb 1t teherig vezethető. ez végülis nem lenne olyan rossz.
alapár 12 millió környéke inkább felette a szóbajöhető variánsoknak. mire ebből használható jármű lessz az még 6 hogy terepbe is lehessen kapcsolni 4x4 et felezőt... és akkor itt elvállik a dolog kiviteltől függően. zárt dobozos áruszállító zárt dobozos személyszállító és platós verziókra azt lehet mondani hogy átlagosan 20 millióra jönne ki db ja 1-1-1 arányba. ez kb 300 járművet eredményezne a gyártói flottakedvezménnyel nem érdemes számolni azt további felszerelésbővítésre kellene fordítani verziótól függöen.
(az arányok némi nemű eltolásával vagy minden 4,-5. jármű 2 kerékmeghajtású változatának választásával (ami nem tudom mennyire lenne jó ötlet.) 30-40 db kisdobozos haszongépjármű kihozható lenne.
erre én azt mondanám hogy ez végülis elégséges mennyiség lenne a középtávon a tartalékos állománynak. terepjáró tehergépkocsikkal kiegészítve.(amik már többnyire rendelkezésre is állnak.)
ezzel a jármüflotta mennyiséggel már a logisztikába is méllyebben belehetne vonni a tartalékos alegységeket és bizonyos szintig önellátóak tudnának lenni anyagszállítás szempontjából. mivel B kategóriás jogosítvánnyal 1t körülbellüli teherig képesek árumozgatásra legálisan a sofőrök sem jelentenének problémátt. (Ez a legnagyobb előnye a másik a tartalékos helyörségek elhelyezkedése és a kisebb méretű szállitókapacitás igény teher tekintetében.)
Ez drágább lenne mint az Iveco féle vonal de mercédesz .minőség de a vele járó magasabb szervízköltség is...
Az aktív állománynak sem ártana a fenti verzíokból további ellátás a meglévő különböző márkák helyett ott is lehetne törekedni egységesítésre. (természetesen a már meglévő jó állapotúak megtartása melett.)
mivel a tartalékos állomány is rendelkezik már hasonló kategoriás járművekkel kis mennyiségben azok megtartása is javvalott. cseréjük nem szükséges. viszont ameddig gazdaságosan üzemeltethetőek a fenti megrendelt mennyiségből tartalék állomány képezhető (hisz balesetek nem kívánt nagymértékű meghibásodások bármikor előfordulhatnak így ideiglenes vagy tartós esetleg végleges pótlásról a rendszer képes lenne gondoskodni ugyan úgy ahogy megnövekedett feladatellátás soráni nagyobb járműigény kipufferolására is alkalmasak lehetnek a tartalékba helyezett járművek.)
bár gyengébb terepjáró képességet kapnánk az állomány egésszét nézve mivel könnyű logisztikai járművek akkora hátrányt nem szenvedne az alkalmazhatóságuk hisz elsődleges feladatuk a jó és normál minőségű utakon történne. rossz úton élettartamuk kisebb hányadát üzemelnék.) (ezért nem is lenne szükséges egy egy alegység összes járművének összkerék terephajtásúnak lennie az így megspórólt összegen kissebb kapacitású járművek szerezhetőek be amik olcsón üzemeltethetőek kisebb terhek vagy személyek mozgatására alkalmasak gazdaságos módon esetleg speciális változatok alakíthatóak ki ezekből (vagy a fenntebb szóbanforgó járműpark egy részének 2 kerék meghajtása esetén a megsporolandó összegből.) a kisebb kategórás járművek melett a nagyobb kategóriás járművek egy része speciális ideiglenes vagy állandó felépítménnyt kaphatnának pl mint üzemanyagtöltő mobil állomás vagy hiradós jármű esetleg speciális megfigyelő vagy értékelő mobil központ...) néhány jármű vonohoroggal történő ellátása javallott UFO beszerzésével vontatott rakományként a b kategoriával vezethető jármű össztömege ellenére is alkalmassá vállna nagyobb terhek mozgatására B kategoriás jogosítvánnyal rendelkező személyek esetében is. ezáltal tovább bővülnének az alegységek szállítmányozó képességei.
a költségek nagyjából 6-7 milliárd ft. hoszabb gyártói garancia vagy szervízhálozat igénybevétele esetén kiegészítőkkel (mind hagyomásnyos és speciális utánfutók több évszakos abroncsok és egyéb felszerelés és kiegészítők extrák igénybevételével a jármúpark egy részére bizonyos szolgáltatások az egésszére oktatással a felkészítők felkészítésével.) a végösszeg nagyjából 10 milliárd ft.
ami elég jelentős összeg ha hozzá vesszük az infrastruktürális fejlesztéseket. de az infrastrukturális fejlesztések Ha különböző szervek hajladóak objektumokat átengedni a honvédség használatára minden megye minden járásába (kivételt képez ezalol budapest.) 3-5 milliárd ft (átengedett oblyektumoktól függően.) különböző méretű és súlypontosított feladatú alegységek jöhetnek létre amik objektum fejlesztése a járműpark jelentős részének védett elhelyezését biztosítja. (ez a rész hoszú ezért most nem gépelem be de elég mélyen belemélyedtem a dologba.)
itt hagyom csak hoyg mutassam nem csak tagolva vagyok képes írni