Gondolom most újra vissza kellene menni az elejére a szervezeti elem, technika, igény, időtényező szintjéig de nem fogok. Egyszerűen csak, ha akkora mozgásterünk marad, akkor miért ne férne bele ez(is)?
Van 212 M84 nekik, mindet modernizálni akarják, van egy század használatban levő T-72M1 nekik, meg 31 lezsírozva, meg van 31 T-72B1MS amit most kaptak. Aligha hiszem, hogy most a koszovói feszkó közepette leépítenek.
Látom magadra ismertél, amikor LMzek legendás lelkesedését szatirikus formában idézem. De nektek nem tűnik fel, hogy gombokért megkapnánk a svéde... ja már beolvasztották. De ingyen ideadnák a finnek, de minimum gombokért a saját hetvenketteseiket. A lengyelek is ingyen megtámogatnának a kivont darabokkal, csak vigyük! Értem, hogy nálad hitéleti vita, de mégis elég fix tényként lett leírva, hogy a szerbek is a jövőben 200 hk aktív szolgálattal számolnak.
Nem furcsa, hogy mindenki a szembejövő sávban közlekedik? (LMzeknek legalább van rá egy saját válasza. Korrupció, csak a gonosz politikusok.) És neked mi a válaszod rá, hogy e mellé 2030-tól megkaphatjuk gombokért a csehek szovjet tankjait az alapján, hogy milyen lelkesedéssel nézegették a katonák a kiállításon a Leopárd2-t. A tótok is már egyszer kivonták a forgalomból őket és utána csak annyi időre állították vissza, amíg a váltó típus meg nem oldódik.
Óriási lehetőségeink lesznek az elkövetkezendő 15 évben felvásárolni akár több, mint fél ezer olcsó hk-t. Nem furcsa?
Szerintem úgy, ahogy a románok elcseszték a Piranha projektet, szintúgy mi is képesek lennénk rá...
De minimum megakad a gyümölcsöző együttműdödés lendülete a németekkel.
Egyrészt. De ügye ha ők hűségesen másolni kezdik a román elvtársakat, akkor az Agilis példája is elrettentő, illetve mi is létrehozhatunk egy szerviz bázist amerikai helikopterek beszerzéséért, ahogy ők elsorvasztják a saját AirBus gyárukat.
Néha nem tudom, hogy amikor néhány fórumtárs nagy lelkesen mondja, hogy ezt a haderőfejlesztést nem lehet leállítani, csak legfeljebb lelassul, akkor miben reménykednek. Nem akarok tippeket adni, de nem hiszem, hogy szükségük van rá. A régió országaiban ezernyi példa van arra, hogy egy éles irányváltással hogyan lehet bedönteni már meglévő szerződéseket, megbaszni hosszú távon a fenntartási költséget párhuzamos több típus üzemeltetésével. Nem tudom, hogy abban reménykednek-e, hogy nem csinálnak majd a mostani ellenzékiek semmit, csupán leviszik 1%-ra a kiadást, ahogy Berlin leendő kormánypártjai szorgalmazzák vagy Washington lesz a fő tanácsadójuk és párhuzamos típusok üzemeltetésével szimplán csak megnövelik a fenntartási költségeket.
Igazad van abban, hogy ez bagázs már bizonyított, képesek szétszarni a hadseregünket.