A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 418
2 767
113
A napi.hu írja, hogy az 5 heli nagyjavítás mellett egy an 26 os nagyjavítására is írtunk ki közbeszerzést...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 286
68 342
113
A Nesztin-osztályú hajóink harci hatótávja (combat range) nagyjából 850 kilométer a szükséges tartalékokkal együtt (teljes hatótáv 1500tmf):

jGg.jpg

jGj.jpg

Ez a térkép tutira nem jó, egyrészt ezek csak partközelben viszonylag gyenge hullámzásnál tudnak tengeren maradni. Másrészt valahonnét Réni - Izmail térségéből kéne a maradék km-et kimérni, ami mínusz kb 450km. A Duna -Rajna-Majna útvonalon az Északi tenger pedig kb 1100km.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 286
68 342
113
<blockquote rel="blogen">
jG0.jpg

Nem elég csak ráb@szni egy csónakot! A személyzetet hova helyezed? A hajót a saját kiszolgálóihoz méretezték, tartósan nem alkalmas több fő befogadására. A tengeri bevetéseknél egy ilyen méretű és jellegű hajó ritkán merészkedik a partól messzebb pár tíz km-nél, ez igaz erre az osztályra is.
Inkább alakítsuk légvédelmi platformmá, mivel az ország vízrajza elég sajátságos, kiemelt lenne egy konfliktus esetén a hidak védelme.

</blockquote>
Szerintem is a légvédelmi platform a helyes megoldás a Nestinekre. Amúgy is védeni kell a hidakat, és BP-t, Paksot, Győrt legalább egy háborús helyzet esetén.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 899
56 760
113
Célhajónak épp jók ezek.
Ezzel a merüléssel és hajóformàval èn nem szeretnék a tengerre ( de talàn még a Balatonra sem) menni. Ezek a hajók folyami alkalmazàsra valók, ahol nincs említésreméltó hullàmzàs. De próbàljuk ki... :))
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 056
18 765
113
<i>"A frissen alapkiképzetteket sok esetben egyből viszik a határra. Az illetmény emelés óta folyamatosan teltházas alapkiképzés van Szentendrén + 2 teljes alapkiképzetteket század Tatán. (az más kérdés hogy ezeknek a katonáknsk 90%-a nem marad a rendszerben 2 évnél tovább)"</i>

Jelentheti ez azt, hogy érződik kis létszámemelkedés a szerződéses legénységet illetően, a béremelések kapcsán ?
Illetve nem tudom mi a jobb megoldás, de lehet nem Szentendrén kellene képezni az összes szerződésest, ( néha van kivétel ) inkább minden ezred szint feletti alakulat, maga képezné egy kiképző században a saját katonáit, saját bázisán.
No ezt inkább véleményezzék ,akik ma a rendszerben vannak, hogy szerintük mi a jobb.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Ez a térkép tutira nem jó, egyrészt ezek csak partközelben viszonylag gyenge hullámzásnál tudnak tengeren maradni. Másrészt valahonnét Réni - Izmail térségéből kéne a maradék km-et kimérni, ami mínusz kb 450km. A Duna -Rajna-Majna útvonalon az Északi tenger pedig kb 1100km.

Ez a térkép tutira jó, mert a Nesztin-osztály egy tengeri aknakutató hajóosztály, ami kialakításában nem különbözik bármelyik földközi-tengeri járőrhajótól. Semmilyen tengerállósági problémája nincs, nem lehet. Ez a térkép pedig, ha elolvasod alább, akkor a görögországi kikötőkből számolt hatótávot mutatja, mert arról volt szó feljebb, hogy a görög panaszokat meghallgatva, miszerint egy "takarót se küldtünk", küldjük le őket oda csónakos zozót vontatni vissza törökbe!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
<blockquote rel="antigonosz">Ez a térkép tutira nem jó, egyrészt ezek csak partközelben viszonylag gyenge hullámzásnál tudnak tengeren maradni. Másrészt valahonnét Réni - Izmail térségéből kéne a maradék km-et kimérni, ami mínusz kb 450km. A Duna -Rajna-Majna útvonalon az Északi tenger pedig kb 1100km.

Ez a térkép tutira jó, mert a Nesztin-osztály egy tengeri aknakutató hajóosztály, ami kialakításában nem különbözik bármelyik földközi-tengeri járőrhajótól. Semmilyen tengerállósági problémája nincs, nem lehet.
</blockquote>

Nyugodtan keresgélj a neten, amíg szerb-horvát nyelvű oldalon megtalálod a Nesztín-t. Hogy egyszerű legyen, ők azt írják : "Recni minolovci klase MS-25 Nestín" - hogy még könnyebb legyen (ha túl nehéz a nyelv), a "recní" azt jelenti, hogy folyami. És ők csak tudják, ők gyártották a mieinket is, a Brodotechnika Beograd, és ők is csak folyókon használják, meg az irakiak is. Ha a tengeren is használható lenne, akkor ők is gyártották/használták volna ott is, volt hozzá tengerpartjuk épp elég. Tengerre meg menjenek vele az önkéntesek.... lehet jelentkezni hozzájuk.....
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 286
68 342
113
Nem akarok hülyeséget mondani de rémlik mintha használták volna a Yugo időkben az Adrián. Gondolom a dalmát szigetek közt őrhajóként vagy ilyesmi. Biztos nem volt soha tengeren a típus?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Nyugodtan keresgélj a neten, amíg szerb-horvát nyelvű oldalon megtalálod a Nesztín-t. Hogy egyszerű legyen, ők azt írják : "Recni minolovci klase MS-25 Nestín" - hogy még könnyebb legyen (ha túl nehéz a nyelv), a "recní" azt jelenti, hogy folyami. És ők csak tudják, ők gyártották a mieinket is, a Brodotechnika Beograd, és ők is csak folyókon használják, meg az irakiak is. Ha a tengeren is használható lenne, akkor ők is gyártották/használták volna ott is, volt hozzá tengerpartjuk épp elég. Tengerre meg menjenek vele az önkéntesek.... lehet jelentkezni hozzájuk.....

Az irakiak speciel tengeren használták a torkolat mentén. De a lényeg az, hogy a hajók tökéletesen tengerállóak, egy tengeri aknamentesítő osztály (olasz zsákmány volt) utódai voltak. Nem tudom miért maradtak csak a Dunán, de különösebb jelentősége nincs is, hiszen mérete és kialakítása révén tökéletesen alkalmas a mediterrán vizeken manőverezésre.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Emel: Köszönöm :)))
Blogen jelentkezik, hogy àtvèszel egy Sirokkót az Adriàn ezen a hajón....

Speciel a sirokkó idején a hasonló méretű járőrhajók is a kikötőkben maradnak. Mert nem elvárás egy ilyen méretű hajótól, hogy a téli viharokban is helytálljon (amúgy elsüllyedéstől nem tartanák, de hányós túra lenne).
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 953
123 558
113
<i>"A frissen alapkiképzetteket sok esetben egyből viszik a határra. Az illetmény emelés óta folyamatosan teltházas alapkiképzés van Szentendrén + 2 teljes alapkiképzetteket század Tatán. (az más kérdés hogy ezeknek a katonáknsk 90%-a nem marad a rendszerben 2 évnél tovább)"</i>

Jelentheti ez azt, hogy érződik kis létszámemelkedés a szerződéses legénységet illetően, a béremelések kapcsán ?
Illetve nem tudom mi a jobb megoldás, de lehet nem Szentendrén kellene képezni az összes szerződésest, ( néha van kivétel ) inkább minden ezred szint feletti alakulat, maga képezné egy kiképző században a saját katonáit, saját bázisán.
No ezt inkább véleményezzék ,akik ma a rendszerben vannak, hogy szerintük mi a jobb.

Érződne, de a kiáramlás mértéke még mindig nagyobb. Mert amint meglátják az állapotokat lépnek is lefele...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Így se jó az a térkép mert csak a partvonal lehetne piros.

Azért látszik, hogy a magyarnak fogalma sincs a hajózásról, hogy ez teljesen idegen tőlünk. Az <i>inshore</i> fogalma azt jelenti a Földközi tengeren, hogy rossz időben partmentén, jó időben bárhol. Egyébként ez a helyzet a mérsékelt égövök között az óceánokon is. Egy tíz méteres vitorlás hajó a hurrikán/tájfun szezonokat leszámítva tökéletesen alkalmas arra, hogy a negyvenesek között arra cirkálj vele, amerre akarsz a nyílt óceánon. Ugyanezen paraméterek között a Nesztin-osztály bevethetőségének is csak az üzemanyaga szab határt.

Nincs tengerállósági probléma.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 899
56 760
113
Jaj!! A vitorlàsnak kílje szokott lenni :))
Ez legjobb esetben egy " szépidős vizijàrmű" márcsak a csekély merülése és a hajótest kialakitàsa miatt. Arra, hogy a magyarnak fogalma sincs a hajózàsról, kérem ne magadról következtess.
Végeredményben tök mindegy. Tólem mehet a tengerre vele, aki megúnta az életét. Màsfél méteres hullàmoknàl ez a jàrgàny vezethetetlen, nincs lateràlis felülete a testnek, a felépitménynek meg túl nagy. De tévedhetek...