A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 132
113
Így van Wolfram, pont a közelmúlt, és jelen konfliktusai megmutatták azt, hogy a NEM létező tanknál még 2016 ban is többet ér egy T-34/85 is. A T-72 van vagy nincs, az nem kérdés, hogy melyik jobb a honvédelmünk szempontjából. HA itt állna sok száz darab Leo 2, vagy M1, magyar ékkel, azt mondom, AKKOR, és csak akkor lenne ideje ezen gondolkozni, hogy megéri e állagmegőrzésért fizetni a T-72 flottáért.

Szegény ember vízzel (T-72-vel) főz, ez van...



Azt nem írta krisss, hogy abból mennyi működőképes. :)

Valóban nem. :) De feltételezhetően ezek nem roncstelepen oszladozó példányok, hanem elvileg bevethetőek, ha már ő is számításba vette a létüket (persze ez puszta feltételezés részemről, bár talán nem teljesen megalapozatlan).
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
Az volt nagy baromság, mikor elkezdték ész nélkül eladogatni, más meg felújított állapotban Afrikába(?) adta tovább. Kérdem én, hogy a megvásárlás, felújítás, szállítás és a haszonkulcs költségeivel miért érte meg egy afrikai(?) országnak jobban, mint a Magyar Államnak felújítani, fejleszteni?

Egyébként az a véleményem, hogy nekünk a T-72 és kategória társai teljesen megfelelőek lennének. Ennek legyen meg inkább a lehető legjobb támogatása, utánpótlása és képzett üzemeltetője, szinten tartása esetleg fejlesztése, mint, hogy egy nyugati csodával, kevés darabszámmal és kevés ráfordítással vergődjünk.
(Ukrajnában jól látható, hogy ugyan azon technika mennyivel többet ér egy jól képzett személyzettel és támogató háttérrel.)

Amúgy meg beláthatón időn belül annyival úgy sem fog nőni a honvédség költségvetése, hogy komoly fejtörést okozzon a minőség, vagy mennyiség kérdése -főleg nem a harckocsik terén.
 

jogalappal

Well-Known Member
2016. február 28.
94
486
53
Ha már haderőreform, akkor egy érdekesség: a Nemzetőrség koncepció tovább él.

http://gyomberbela.blog.hu/2016/02/28/miniszteri_biztost_kapott_a_nemzetorseg_projekt
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 829
113
Minek a Nemzetőrség, ha a Honvédséget sem képesek normálisan működtetni?

+1

Először azt illene rendbe tenni, ami van.
Amikor rendben, akkor lehet gondolkodni a tartalék kialakításának módján és lehetőségein.
 

telak

Member
2013. június 26.
365
5
18
Érdemes lenne a meglévők mellé inkább venni még 30-40 db-ot. Egységesen felújítani és modernizálni, majd fokozatosan, ahogy a felújítás folyik feltölteni egy dandárt. 2-3 hk zlj, és ugyan ennyi lövész alapnak, már erős gerinc lenne, még 72-essel is. Sajnos nem lenne visszhang nélkül, hogy bagóért elattuk, most meg veszünk, de aki hülye így jár. És még így is töredéknyibe kerülne, mint 30-50 Leo vagy M1.
 

subsonic

Well-Known Member
2016. január 13.
536
1 066
93
Furdalt a kíváncsiság,hogy jelenleg,hogy áll a hivatalosan lejelentett "nehéz" katonai eszközök listája és a helyzet rosszabb,mint siralmas! :( 2014-es adat 2015 még nincs feltöltve MILITARY HOLDINGS-RA hívnám fel a figyelmet.....

http://www.un-register.org/ReportingStatus/mRegisterDetail.aspx?Register_Id=4424&YearDate=2014
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 061
113
<blockquote rel="zsolti">Így van Wolfram, pont a közelmúlt, és jelen konfliktusai megmutatták azt, hogy a NEM létező tanknál még 2016 ban is többet ér egy T-34/85 is. A T-72 van vagy nincs, az nem kérdés, hogy melyik jobb a honvédelmünk szempontjából. HA itt állna sok száz darab Leo 2, vagy M1, magyar ékkel, azt mondom, AKKOR, és csak akkor lenne ideje ezen gondolkozni, hogy megéri e állagmegőrzésért fizetni a T-72 flottáért.

Szegény ember vízzel (T-72-vel) főz, ez van...



Azt nem írta krisss, hogy abból mennyi működőképes. :)

Valóban nem. :) De feltételezhetően ezek nem roncstelepen oszladozó példányok, hanem elvileg bevethetőek, ha már ő is számításba vette a létüket (persze ez puszta feltételezés részemről, bár talán nem teljesen megalapozatlan).
</blockquote>

A64-ben nagy valószínűleg a Nyírtelekre átvitt gépek is benne vannak, na azok közel se tipp topp, hamar bevethető gépek
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 061
113
Állítólag a 3 "új" Minyóba egy civil szerveződés vett gps cuccot, valamint nvg nélkül repülnek éjszaka a határon, holott volt ilyen képességünk, de ki is lehetne építeni újra, nem tízmilliárdos tétel... Ennyit a szándékról, nem nagyon lesz itt semmi, Griffen és a Kmz-n kívül
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Állítólag a 3 "új" Minyóba egy civil szerveződés vett gps cuccot, valamint nvg nélkül repülnek éjszaka a határon, holott volt ilyen képességünk, de ki is lehetne építeni újra, nem tízmilliárdos tétel... Ennyit a szándékról, nem nagyon lesz itt semmi, Griffen és a Kmz-n kívül

Az "NVG-képességünket" mindössze két gép jelentette, a "703" és a "705" gépek, ezeket viszont a modernizáláskor nem nagyjavíttatták az okosok, így elég gyorsan ki is fogyott belőlük a javításközi engedélyezett üzemidő (szerintem ezért is írtak ki a gépekre nagyjavítási felhívást, de ez csak az egyik dolog, utána a személyzeteknek is újra kiképzés és vizsgázás kell az éjszakai szemüveges repülésből/hez). A meglévő NVG/infra-szemüvegeket így csak a tehertérben lévő utasok/megfigyelők tudják hasznosítani, a földi mozgásokat figyelhetik vele. A pilóták csak akkor használhatnák, ha az üzemképes gépeken a kabinban lévő műszerek és jelzőlámpák technikailag illesztve lennének az NVG-szemüveghez, enélkül az infra-szemüvegen keresztül nézve vakítanak, ami nagyon messze esik a biztonságos repüléstől!!
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 061
113
<blockquote rel="ms07">Állítólag a 3 "új" Minyóba egy civil szerveződés vett gps cuccot, valamint nvg nélkül repülnek éjszaka a határon, holott volt ilyen képességünk, de ki is lehetne építeni újra, nem tízmilliárdos tétel... Ennyit a szándékról, nem nagyon lesz itt semmi, Griffen és a Kmz-n kívül

Az "NVG-képességünket" mindössze két gép jelentette, a "703" és a "705" gépek, ezeket viszont a modernizáláskor nem nagyjavíttatták az okosok, így elég gyorsan ki is fogyott belőlük a javításközi engedélyezett üzemidő (szerintem ezért is írtak ki a gépekre nagyjavítási felhívást, de ez csak az egyik dolog, utána a személyzeteknek is újra kiképzés és vizsgázás kell az éjszakai szemüveges repülésből/hez). A meglévő NVG/infra-szemüvegeket így csak a tehertérben lévő utasok/megfigyelők tudják hasznosítani, a földi mozgásokat figyelhetik vele. A pilóták csak akkor használhatnák, ha az üzemképes gépeken a kabinban lévő műszerek és jelzőlámpák technikailag illesztve lennének az NVG-szemüveghez, enélkül az infra-szemüvegen keresztül nézve vakítanak, ami nagyon messze esik a biztonságos repüléstől!!</blockquote>

Ezeket eddig is tudtam, de köszi :) Szerinted a két N is benne lesz az ötös csomagban? Az ilyen egyedi átépítést is nagyjavíthatja bármelyik cég?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="ms07">Állítólag a 3 "új" Minyóba egy civil szerveződés vett gps cuccot, valamint nvg nélkül repülnek éjszaka a határon, holott volt ilyen képességünk, de ki is lehetne építeni újra, nem tízmilliárdos tétel... Ennyit a szándékról, nem nagyon lesz itt semmi, Griffen és a Kmz-n kívül

Az "NVG-képességünket" mindössze két gép jelentette, a "703" és a "705" gépek, ezeket viszont a modernizáláskor nem nagyjavíttatták az okosok, így elég gyorsan ki is fogyott belőlük a javításközi engedélyezett üzemidő (szerintem ezért is írtak ki a gépekre nagyjavítási felhívást, de ez csak az egyik dolog, utána a személyzeteknek is újra kiképzés és vizsgázás kell az éjszakai szemüveges repülésből/hez). A meglévő NVG/infra-szemüvegeket így csak a tehertérben lévő utasok/megfigyelők tudják hasznosítani, a földi mozgásokat figyelhetik vele. A pilóták csak akkor használhatnák, ha az üzemképes gépeken a kabinban lévő műszerek és jelzőlámpák technikailag illesztve lennének az NVG-szemüveghez, enélkül az infra-szemüvegen keresztül nézve vakítanak, ami nagyon messze esik a biztonságos repüléstől!!</blockquote>

Ezeket eddig is tudtam, de köszi :) Szerinted a két N is benne lesz az ötös csomagban? Az ilyen egyedi átépítést is nagyjavíthatja bármelyik cég?

</blockquote>

Hát, nagyon elkeserednék, ha a két N kimaradna a nagyjavításból, hiszen összesen ez a két gépünk van, ami igazán használható éjszaka is akár határellenőrzésre, akár éjszakai kutató-mentő akcióra is. A nagyjavítás viszont alapvetően jóval nagyobb, átfogóbb munka, mint a csak kabinterületre korlátozódó N-re történő feljavítás, úgyhogy amelyik cég a nagyjavításra képes, abba belefér a kabin-munka is, akár az eddig kimaradt gépek (egy részének) feljavítása N-re - már ha megrendeli (és kifizeti) a HM.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
Furdalt a kíváncsiság,hogy jelenleg,hogy áll a hivatalosan lejelentett "nehéz" katonai eszközök listája és a helyzet rosszabb,mint siralmas! :( 2014-es adat 2015 még nincs feltöltve MILITARY HOLDINGS-RA hívnám fel a figyelmet.....

http://www.un-register.org/ReportingStatus/mRegisterDetail.aspx?Register_Id=4424&YearDate=2014

Hát ez nagyon érdekes, itt nincs beírva a Gvozdika sem exportra, sem készletre.
De jópofán valamelyik Gepárdot beírták submachine gun-nak :D

De kivittünk Szlovákiába 1414 AK-63D-t, Ausztriába 253 AMD-t,
a cseheknek 44 KPVT-t, ellenben katonai célra nem nagyon hoztunk be semmit.
Szerintem már alig van fegyver az országban, és ez akár a kézifegyverekre is igaz lehet.

Azt tudtátok, hogy ezen oldal szerint 2011-ben hoztunk be 8 db. Mi-14-et tűzoltási feladatkörben?

Nézem vissza a további adattáblákat is, nem kell kávé.
 

subsonic

Well-Known Member
2016. január 13.
536
1 066
93
A Gvozdikak már régen ki vannak pucolva Ukrajna Csehország(Excalibur) vitte el. Nekem ami meglepő közel 30.000 AKM-et vittünk az USA-ba a listából hiányoznak a Metiszek abból 500 db-ot vettünk talán 92-ben.A BRDM-2 is hiányzik (Konkursz),de valóban "nehéz" fegyverzet ,alig van D-20-as 30 db ez egy vicc a közel az összeset az Excalibur vette meg.Ukrajnába is toltunk fegyvereket szép számmal. Még listán van 8db SU-22 csodálkozom,hogy még nem vágták szét őket....
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
A Gvozdikak már régen ki vannak pucolva Ukrajna Csehország(Excalibur) vitte el. Nekem ami meglepő közel 30.000 AKM-et vittünk az USA-ba a listából hiányoznak a Metiszek abból 500 db-ot vettünk talán 92-ben.A BRDM-2 is hiányzik (Konkursz),de valóban "nehéz" fegyverzet ,alig van D-20-as 30 db ez egy vicc a közel az összeset az Excalibur vette meg.Ukrajnába is toltunk fegyvereket szép számmal. Még listán van 8db SU-22 csodálkozom,hogy még nem vágták szét őket....

Igen, azok valszeg Pápán vannak, állnak a fűben.
Nézd csak meg google térképen ezt a koordinátát:
46°54'38.7"N 19°44'55.4"E

A Gvozdikákat 2014-ben látták legutoljára, akkor Románia felé tartottak, a határon lettek lefényképezve. Az infóim is erre vezetnek, Bulgária irányába.
 

subsonic

Well-Known Member
2016. január 13.
536
1 066
93
Mig-ekről tudtam őket láttam messziről amikor bejáráson voltunk Pápán a SU-at nem láttam,ezért lepődtem meg.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
<blockquote rel="ms07"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="ms07">Állítólag a 3 "új" Minyóba egy civil szerveződés vett gps cuccot, valamint nvg nélkül repülnek éjszaka a határon, holott volt ilyen képességünk, de ki is lehetne építeni újra, nem tízmilliárdos tétel... Ennyit a szándékról, nem nagyon lesz itt semmi, Griffen és a Kmz-n kívül

Az "NVG-képességünket" mindössze két gép jelentette, a "703" és a "705" gépek, ezeket viszont a modernizáláskor nem nagyjavíttatták az okosok, így elég gyorsan ki is fogyott belőlük a javításközi engedélyezett üzemidő (szerintem ezért is írtak ki a gépekre nagyjavítási felhívást, de ez csak az egyik dolog, utána a személyzeteknek is újra kiképzés és vizsgázás kell az éjszakai szemüveges repülésből/hez). A meglévő NVG/infra-szemüvegeket így csak a tehertérben lévő utasok/megfigyelők tudják hasznosítani, a földi mozgásokat figyelhetik vele. A pilóták csak akkor használhatnák, ha az üzemképes gépeken a kabinban lévő műszerek és jelzőlámpák technikailag illesztve lennének az NVG-szemüveghez, enélkül az infra-szemüvegen keresztül nézve vakítanak, ami nagyon messze esik a biztonságos repüléstől!!</blockquote>

Ezeket eddig is tudtam, de köszi :) Szerinted a két N is benne lesz az ötös csomagban? Az ilyen egyedi átépítést is nagyjavíthatja bármelyik cég?

</blockquote>

Hát, nagyon elkeserednék, ha a két N kimaradna a nagyjavításból, hiszen összesen ez a két gépünk van, ami igazán használható éjszaka is akár határellenőrzésre, akár éjszakai kutató-mentő akcióra is. A nagyjavítás viszont alapvetően jóval nagyobb, átfogóbb munka, mint a csak kabinterületre korlátozódó N-re történő feljavítás, úgyhogy amelyik cég a nagyjavításra képes, abba belefér a kabin-munka is, akár az eddig kimaradt gépek (egy részének) feljavítása N-re - már ha megrendeli (és kifizeti) a HM.</blockquote>

A próféta beszéljen belőled, de asszem itt is írta valaki, hogy már vagy 3-4 éve áll a 703, 705 duó. Én Szolnokon láttam repülni az egyiket 2012. augusztus 20-án.
Nagy kár volna ezt a verziót is kukázni, amikor éjszakai repülésre éppen ezek alkalmasak.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 494
3 006
113
Furdalt a kíváncsiság,hogy jelenleg,hogy áll a hivatalosan lejelentett "nehéz" katonai eszközök listája és a helyzet rosszabb,mint siralmas! :( 2014-es adat 2015 még nincs feltöltve MILITARY HOLDINGS-RA hívnám fel a figyelmet.....

http://www.un-register.org/ReportingStatus/mRegisterDetail.aspx?Register_Id=4424&YearDate=2014
Szomorú..