Megválaszolták helyettem.
Amúgy csak egy kérdésem van, mi a rátóti lófaszt akartok ti állandóan reptetni, hogy légibálna méretű szállítógépet akartok hozzá és főleg hova a búbánatosba ?
Én már leálltam! Egy kurv@ szavam nincsen a KC-k óta.
Kiegészítve a C-17-es 60 órájával, meg az MNAU-ban nekünk járó gépidővel, és a A330F-fel azt gondolom, hogy max. egy harmadik KC-nak lenne értelme, de az is csak a mission readyness miatt.
Engem inkább az érdekel, hogy a jelenlegi személyszállító gépek - mert szerintem nem véletlenül emlegették őket a pénzcsinálós nyilatkozat alkalmával - milyen gépekre lesznek cserélve.
Így a partvonalról az lenne logikus, ha a Wizz tipusaira (A320neo, A321neo, A321XLR) cserélnénk az A319-eseket. Majd a pilótáknak engedélyeznék a "másodállást", oly módon, hogy a Honvédség, mint egy pilóta "kölcsönző", jutányosan biztosít pilótákat a Wizz-nek. Cserében viszont a befolyó összegből, és a saját keretéből közösen fog tudni olyan versenyképes fizetést adni a pilótáknak, hogy eszébe sem jut a nekik átülni más civil gépre.
Ezzel a húzással mindenki nyerne. Úgy akár jóval több Airbus pilótája lehetne a Honvédségnek, miközben nem kellene a Honvédségi gépeket túráztatni felesleges repült óra elégetésével, a kiképző repülések kapcsán.
Akár 10-15 is állományba kerülhetne, miközben folyamatosan repülnének.
Gondolom Váradit sokáig nem kellene győzködni...
Az A330-as hasznosítása már egy jó példa lehet.