A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 384
113
Na mert az is egy igazi kipróbált elterjedt cucc.
Nem,és próba nélkül SEMMIT,még zsidó cuccokat sem rendszeresitenék.
Azonkivűl szerintem nekünk nem az Eitan,hanem a Patria XP lenne a jobb kerekes GYHJ.
De azért a zsidók általába elég jó cuccokat csinálnak,és messze nem csak elektronikai téren.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 357
113
Neked mániád, hogy vegyünk csak olyan zsidó ötleteket, amit saját maguk sem állítanak rendszerbe? Vagy... ha épp rendszerbe állítanak, mint a Kfirt, villám gyorsan visszanyomják a "jó lesz még valamire" kategóriába és vesznek normális F-16-ot helyette és tesznek bele sajátot, amit csak tudnak.
Ha nem tudsz valamit, miért ítélkezel? A Kfir cseretípusa a Lavi volt, de amerikai nyomásra végül F-16-ost vettek. Azzal az apró különbséggel használják őket, hogy nem amerikai, hanem a Lavihoz fejlesztett izraeli rendszereket szereltek bele. (Mint az F-15I-be is.) Amelyek egy részét eladták a kínaiaknak, úgy tudom....
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
45 tonna.PzH meg 55 tonna......
Nincs annyi páncél rajta,mint a hk-n.És más is csinált hk alvázra önjáró löveget,francik,oroszok példul.
Nincs rajta annyi páncél?
Mi van leszedve, hol vékonyabb?

Akkor az számomra nem ugyanaz.

A problèmám pont az , hogy feleslegesen túlpáncèlozottnak gondoltam. De akkor az nem így van.

A merkava sokkal èsszerübb mint az orosz elgondolások, az alapjármű elrendezése miatt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 384
113
A rakétáikat említettem - harckocsik, lövegek, APC-k, stb. vannak közelebbi európai (elsősorban német) forrásból, ipari együttműködéssel.
Mi szempontunkból ezek nem igazán érdekesek illetve nem is esélyesek.
Ez a közelebbi forrás különben egy nagy marhaság.Hiába van közelebb,ha adott esetben a német nem szállit hozzá alkatrészt.....
Azonkivűl ami jó a németeknek/zsidóknak/akárkinek,az nem feltétlen jó nekünk.
Zsidók pl egész mostanáig nem gyártottak gyalogsági harcjárműveket.(prototipusokat csináltak,de nem kerültek sorozatgyártásra-felderitő/rajtaütő járművet,meg páncélozott rendfentartó járműveket viszont igen).Namer volt az első.Addig az occsó használtpiaci,meg ingyen segélyként kapot amcsi járgányokat használták,meg elavult hk-kat épitettek át.Most az M113 állományuk leamortizálódása miatt fejlesztették ki az Eitant.(de rengeteget korszerűsitettek eddig a 113okon-és érdekes,hogy az eddig kifejezetten láncos IDF kerekes PSZHra vált....)
Szerintem (vagyis egy fotelteoretikus hozzáférhető adatok alapján való megitélése szerint) az Eitan jobb lehet,mint a Boxer-de nekünk a Patria XP lenne a megfelelő KGYHJ.Mert a mi körülményeinkhez szerintem az passzol a legjobban.
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 384
113
Nincs rajta annyi páncél?
Mi van leszedve, hol vékonyabb?

Akkor az számomra nem ugyanaz.

A problèmám pont az , hogy feleslegesen túlpáncèlozottnak gondoltam. De akkor az nem így van.

A merkava sokkal èsszerübb mint az orosz elgondolások, az alapjármű elrendezése miatt.
Valahol már irtam,szerintem a Merkava nem a világ legjobb hk-ja,De szerintem nekünk,nem kis részben a harcjármű családnak megfelelő kialakitása miatt,jobban megfelelt volna,mint a Leo 2.És még olcsóbb is.
De szerintem a lengyeleknek meg jobb az általuk ki is választott K2PL,mint lenne nekik a Merkava.Egyszerűen mert mások a körülményeik.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 138
130 346
113
Valahol már irtam,szerintem a Merkava nem a világ legjobb hk-ja,De szerintem nekünk,nem kis részben a harcjármű családnak megfelelő kialakitása miatt,jobban megfelelt volna,mint a Leo 2.És még olcsóbb is.
De szerintem a lengyeleknek meg jobb az általuk ki is választott K2PL,mint lenne nekik a Merkava.Egyszerűen mert mások a körülményeik.
Én egyébként komálom a koreai cuccokat, nagyon jó a nemzetközi megítélésük és főleg az ár/érték arányuk
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 384
113
Én egyébként komálom a koreai cuccokat, nagyon jó a nemzetközi megítélésük és főleg az ár/érték arányuk
Szinpatikusak-de még nincs velük harci tapasztalat.Én biztosan meghivtam volna őket egy kiválasztási tenderre.(pl koreaiaknak van ARH+IR kettős vezérlésű légvédelmi rakétájuk,K9 állitólag jobb,mint a PzH,K21 szerintem némi ráfejlesztéssel megfelelne nekünk IFVnek-mert még úszóképes is :cool: ,stb).Ha még a Kárpátokban lenne a határ,az eredeti K2 felé vakaróznák.Hegyvidéki viszonyok között sanda gyanum szerint,kenterbe verheti mind a Leot,mind a Merkavát-csak mert direkt olyan körülmények közé tervezték.
Szerintem nincs olyan,hogy "A" világ legjobb hk/IFV/APC/akármi.Kinek,milyen körülmények közé a legjobb?Ami az egyiknek ide jó,az a másiknak oda meg nem jó.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Ha nem tudsz valamit, miért ítélkezel? A Kfir cseretípusa a Lavi volt, de amerikai nyomásra végül F-16-ost vettek. Azzal az apró különbséggel használják őket, hogy nem amerikai, hanem a Lavihoz fejlesztett izraeli rendszereket szereltek bele. (Mint az F-15I-be is.) Amelyek egy részét eladták a kínaiaknak, úgy tudom....

A Lavi nem volt a Kfir váltótípusa. A váltás azt jelenti, hogy valamit leváltasz a másikra. Mondjuk a Honvédségnél a T-72-t leváltja a Leo2. Negannál legalább tudom, hogy elhiszi a sok hülyeséget arról, hogy minden korrupció, csak a zsidó csinálja becsületesen, meg hogy olcsó, mert zsidó. Nálad Masztiff ezt nehéz eldönteni, hogy tetteted vagy komolyan gondolod.
Izrael a vadászgépek gyártásában sosem lett sikeres. Ezt nem magyarázni kell, hanem túl kell lendülni rajta és elfogadni. Kfir előtt franciáktól külföldről vettek. Párizs bemondta az unalmast és ellopták, kifejlesztették a Kfirt, ami nem lett egy nagy export siker, de cserébe odahaza ők is egy évtized sem telt el, már elkezdték vásárolni F-15-öt meg az F-16-ot külföldről, és ezen a ponton túl kell lépni azon, hogy biztos jobb, mert izraeli gyártmány.
Pont tanulni kéne tőlük. Tök jól jártak azzal, hogy beszálltak az amerikai gépek fejlesztésébe, kompenzálják valamennyire az árukat azzal, hogy nem kell az utolsó csavarig legyártaniuk mindent, nem kell mindent nekik kitalálni, de amit el tudnak adni az amerikai gyártón keresztül a világpiacnak, azt el tudják adni. (Például a sisak célzók nem egy túlterített piac, de ők időben beszálltak a buliba és nem kellett egy F-35 program pénzmennyiséget betenni a K+F-be, hogy legyen lopakodó gépük és még exportálni is tudnak sisakokat is például.)

Nagyon szórakoztató, mikor kardoskodnak itt a fórumon néhányan olyanok mellett, hogy csak nálunk legyen valami rendszerben mikroszkopikus mennyiségben, mert a saját hadserege nem kért a gyártó cuccából, de az olcsó és hight-tech lesz nekünk. Negan ilyen agymenései teljesen feleslegesek.

Még egyszer mondom. A Lavi nem volt a Kfir váltó típusa. A Lavi egy büdös nagy semmi volt. Ahogy a Kfir is megmaradt egy átmeneti szükség megoldásnak. És már régen nincs hadrendben Izraelben sem, csak pár darab harmadik világbeli országban minimális darabszámban, ahol használt gépeket vettek meg raktárból.
Kár volt bele böfögnöd egy olyan témába, ahol semmi fogalmad nincs semmiről, és még linkelsz is valamit, ami leírja, hogy egy nem megvalósult ötletelés, csak nem tudod értelmezni a saját forrásodat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 384
113
A Lavi nem volt a Kfir váltótípusa. A váltás azt jelenti, hogy valamit leváltasz a másikra. Mondjuk a Honvédségnél a T-72-t leváltja a Leo2. Negannál legalább tudom, hogy elhiszi a sok hülyeséget arról, hogy minden korrupció, csak a zsidó csinálja becsületesen, meg hogy olcsó, mert zsidó. Nálad Masztiff ezt nehéz eldönteni, hogy tetteted vagy komolyan gondolod.
Izrael a vadászgépek gyártásában sosem lett sikeres. Ezt nem magyarázni kell, hanem túl kell lendülni rajta és elfogadni. Kfir előtt franciáktól külföldről vettek. Párizs bemondta az unalmast és ellopták, kifejlesztették a Kfirt, ami nem lett egy nagy export siker, de cserébe odahaza ők is egy évtized sem telt el, már elkezdték vásárolni F-15-öt meg az F-16-ot külföldről, és ezen a ponton túl kell lépni azon, hogy biztos jobb, mert izraeli gyártmány.
Pont tanulni kéne tőlük. Tök jól jártak azzal, hogy beszálltak az amerikai gépek fejlesztésébe, kompenzálják valamennyire az árukat azzal, hogy nem kell az utolsó csavarig legyártaniuk mindent, nem kell mindent nekik kitalálni, de amit el tudnak adni az amerikai gyártón keresztül a világpiacnak, azt el tudják adni. (Például a sisak célzók nem egy túlterített piac, de ők időben beszálltak a buliba és nem kellett egy F-35 program pénzmennyiséget betenni a K+F-be, hogy legyen lopakodó gépük és még exportálni is tudnak sisakokat is például.)

Nagyon szórakoztató, mikor kardoskodnak itt a fórumon néhányan olyanok mellett, hogy csak nálunk legyen valami rendszerben mikroszkopikus mennyiségben, mert a saját hadserege nem kért a gyártó cuccából, de az olcsó és hight-tech lesz nekünk. Negan ilyen agymenései teljesen feleslegesek.

Még egyszer mondom. A Lavi nem volt a Kfir váltó típusa. A Lavi egy büdös nagy semmi volt. Ahogy a Kfir is megmaradt egy átmeneti szükség megoldásnak. És már régen nincs hadrendben Izraelben sem, csak pár darab harmadik világbeli országban minimális darabszámban, ahol használt gépeket vettek meg raktárból.
Kár volt bele böfögnöd egy olyan témába, ahol semmi fogalmad nincs semmiről, és még linkelsz is valamit, ami leírja, hogy egy nem megvalósult ötletelés, csak nem tudod értelmezni a saját forrásodat.
Gyermekem,megint lófaxt nem tudsz,csak beszélsz össze vissza.
De,a Lavi a Kfir váltótipusának lett szánva.
Francik 68ban hoztak egy fegyverembargót Izraellel szemben.Amit aztán meg is kerültek.....A Nesher az Izraelben ÖSSZESZERELT,de nem gyártott Mirage V (ennek különben volt előzménye,60as években Fouga-Magister oktatógépeket is helyi összeszereléssel vették meg).A Kfir eredetileg egy J79 hajtóműves Nesher.IAI-Rockwell-Dassault közös fejlesztés......A svájci lopás egy fedősztori(Mirage V teljes gyártási tervdokumentációja 2,kettő,vasuti vagonnyi papir volt abban az időben-persze,észrevétlenül mind ellopták...).
Lavi különben akkoriban egy nagyon modern gép volt-és persze drága(mihez képest,F16nál olcsóbb lett volna,de kisebb teljesitményű is).Az amcsi kormányzat anyagi támogatása nélkül nem tudták gyártani-és a Kongresszus meg megvonta a program anyagi támogatását......
Gripen meg semmivel nem elterjedtebb gép a Kfirnél......(Gripen 6 ország,Kfir,szintén 6 ország....)
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Gyermekem,megint lófaxt nem tudsz,csak beszélsz össze vissza.
De,a Lavi a Kfir váltótipusának lett szánva.
Francik 68ban hoztak egy fegyverembargót Izraellel szemben.Amit aztán meg is kerültek.....A Nesher az Izraelben ÖSSZESZERELT,de nem gyártott Mirage V (ennek különben volt előzménye,60as években Fouga-Magister oktatógépeket is helyi összeszereléssel vették meg).A Kfir eredetileg egy J79 hajtóműves Nesher.IAI-Rockwell-Dassault közös fejlesztés......A svájci lopás egy fedősztori(Mirage V teljes gyártási tervdokumentációja 2,kettő,vasuti vagonnyi papir volt abban az időben-persze,észrevétlenül mind ellopták...).
Lavi különben akkoriban egy nagyon modern gép volt-és persze drága(mihez képest,F16nál olcsóbb lett volna,de kisebb teljesitményű is).Az amcsi kormányzat anyagi támogatása nélkül nem tudták gyártani-és a Kongresszus meg megvonta a program anyagi támogatását......
Gripen meg semmivel nem elterjedtebb gép a Kfirnél......(Gripen 6 ország,Kfir,szintén 6 ország....)

A Gripent piaci alapon, friss gyártásban vette meg több ország. Nehéz összehasonlítani egy olyan másik géppel, amit csak a saját országa számára gyártatottak és egy évtizeden belül kivonva az első vonalból, majd élettartalmának felénél raktárba letéve, néhány ország használtan megvette. Miközben a gyártó ország már nem használta.

Akár hogyan akarod nézni, ebből se azt nem tudod kihozni, hogy nem az F-15/16 páros váltotta volna egy évtizeden belül a Kfirt, hanem a soha be nem fejezett Lavi, sem azt nem tudod kihozni, hogy az izraeli őshonos típusok hight tech és még olcsók is lennének, csak épp soha senki nem adott rá pénzt, hogy ezt te gyártsad és én majd megveszem.

Ha összehasonlítod az amerikai vadászgép gyártással... na ott akadt pár futó bolond, aki pénzt adott, hogy legyártsanak nekik repülő vasakat. A franciáknál és az oroszoknál is akadt. A svédek nem egy nagy gyártók, de ott is akadt pár betévedt csodabogár, aki ilyet kért tőlük. Elmondod ezerszer, hogy a gyakorlatokon meg a kiképzésen még az USA-ban is az F-35 a legjobb, a második legjobb a Kfir, és utána jönnek az F-15 és F-16-osok (így fej-fej mellett szerinted egy elfogó és egy többcélú gép), azokat is leiskolázza. Csak valahogy sehol nem olvasod, hogy a tenderen az F-35-össel a Kfir maradt kettesben a döntőben, valahogy az a gép sosincs megemlítve esélyes befutóként.

Rólad tudom, hogy hiszel benne. Hinned kell benne, hogy minden ami zsidó, az jó és olcsó. Minden más korrupció és bántják az izraeli gyártmányokat, elnyomják őket. Oké!

Ettől még hülyeség, amikor ragaszkodol hozzá, hogy Kfir váltó típusa a Lavi. A Lavi egy semmi. Egy ötletelés. 1981-ben Izrael végre hajtotta az F-16-osaival az Opera Hadműveletet az iraki épülő atomerőművek ellen. Lavi első repülése 1986. Miről beszélünk? Mire a Lavi megszületett, már az F-16 le is váltotta a Kfirt és harmadik vonal volt az F-15 és az F-16 mellett.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: endre and Negan

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 380
113
A Gripent piaci alapon, friss gyártásban vette meg több ország. Nehéz összehasonlítani egy olyan másik géppel, amit csak a saját országa számára gyártatottak és egy évtizeden belül kivonva az első vonalból, majd élettartalmának felénél raktárba letéve, néhány ország használtan megvette. Miközben a gyártó ország már nem használta.

Akár hogyan akarod nézni, ebből se azt nem tudod kihozni, hogy nem az F-15/16 páros váltotta volna egy évtizeden belül a Kfirt, hanem a soha be nem fejezett Lavi, sem azt nem tudod kihozni, hogy az izraeli őshonos típusok hight tech és még olcsók is lennének, csak épp soha senki nem adott rá pénzt, hogy ezt te gyártsad és én majd megveszem.

Ha összehasonlítod az amerikai vadászgép gyártással... na ott akadt pár futó bolond, aki pénzt adott, hogy legyártsanak nekik repülő vasakat. A franciáknál és az oroszoknál is akadt. A svédek nem egy nagy gyártók, de ott is akadt pár betévedt csodabogár, aki ilyet kért tőlük. Elmondod ezerszer, hogy a gyakorlatokon meg a kiképzésen még az USA-ban is az F-35 a legjobb, a második legjobb a Kfir, és utána jönnek az F-15 és F-16-osok (így fej-fej mellett szerinted egy elfogó és egy többcélú gép), azokat is leiskolázza. Csak valahogy sehol nem olvasod, hogy a tenderen az F-35-össel a Kfir maradt kettesben a döntőben, valahogy az a gép sosincs megemlítve esélyes befutóként.

Rólad tudom, hogy hiszel benne. Hinned kell benne, hogy minden ami zsidó, az jó és olcsó. Minden más korrupció és bántják az izraeli gyártmányokat, elnyomják őket. Oké!

Ettől még hülyeség, amikor ragaszkodol hozzá, hogy Kfir váltó típusa a Lavi. A Lavi egy semmi. Egy ötletelés. 1981-ben Izrael végre hajtotta az F-16-osaival az Opera Hadműveletet az iraki épülő atomerőművek ellen. Lavi első repülése 1986. Miről beszélünk? Mire a Lavi megszületett, már az F-16 le is váltotta a Kfirt és harmadik vonal volt az F-15 és az F-16 mellett.
Az izraeli cuccok világszínvonalúak , ebben Negan-nak igaza van.Teljesen mindegy hogy akár a tervezőasztalról viszik kipróbálni és igen nagyon jó lenne onnan mást is beszerezni mint pl.: a radarok , stb...!Konkrétan a Dávid Parittyája és a Puls pl.! De a mostani helyzetben ezeket teljesen el lehet felejteni vagy valaminek a hátrányára tesszük meg!Konrétan priorítási sorrend lép fel.Plussz az ukrajnai tapasztalatok hatásait is összegzik , például tervezett harckocsi mennyiség megduplázódik ezek hatására.Halhattuk , újratervezés van!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
K

kamm

Guest
Jézusom.
Az izraeli cuccok világszínvonalúak , ebben Negan-nak igaza van.
Nincs igaza, mert o total gyerekesen minden szarrol ezt allitja. Fejezzuk mar be ezeket a lozungokat.
Van, ami az, peldaul a raketavedelmuk mar valoban vilagszinvonalu, de mondjuk pont a Negan altal sztarolt cuccok nagy resze vagy egy hekkelt szar, vagy sosem lett kesz, vagy erosen kozepes cucc.
A Kefir+Lavibol az elso egy hekkelt idegen gep, aminek megfeleloen soha semmire nem vitte, az utobbi meg sosem lett befejezve, nemhogy termek lett volna valaha is belole.

Teljesen mindegy hogy akár a tervezőasztalról viszik kipróbálni és igen nagyon jó lenne onnan mást is beszerezni mint pl.: a radarok , stb...!

Err, mar vettunk radarokat. Raadasul pont toluk.

Konkrétan a Dávid Parittyája és a Puls pl.! De a mostani helyzetben ezeket teljesen el lehet felejteni vagy valaminek a hátrányára tesszük meg!Konrétan priorítási sorrend lép fel.Plussz az ukrajnai tapasztalatok hatásait is összegzik , például tervezett harckocsi mennyiség megduplázódik ezek hatására.Halhattuk , újratervezés van!

A hk az en otletelesem, mert logikus, de ettol meg ketlem, hogy a MH tervezoi pont ugyanazt gondolnak. :)
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 380
113
Jézusom.

Nincs igaza, mert o total gyerekesen minden szarrol ezt allitja. Fejezzuk mar be ezeket a lozungokat.
Van, ami az, peldaul a raketavedelmuk mar valoban vilagszinvonalu, de mondjuk pont a Negan altal sztarolt cuccok nagy resze vagy egy hekkelt szar, vagy sosem lett kesz, vagy erosen kozepes cucc.
A Kefir+Lavibol az elso egy hekkelt idegen gep, aminek megfeleloen soha semmire nem vitte, az utobbi meg sosem lett befejezve, nemhogy termek lett volna valaha is belole.



Err, mar vettunk radarokat. Raadasul pont toluk.



A hk az en otletelesem, mert logikus, de ettol meg ketlem, hogy a MH tervezoi pont ugyanazt gondolnak. :)
A radaral kapcsolatban , tudom hogy vettünk tőlük , azt írtam jó lenne pl.: mást is beszerezni mint a radarok!!!!!A dupla harckocsimennyíséghez , visszapörgetve az oldalakat , igen te írtad előbb!Elismerem!
 
K

kamm

Guest
A radaral kapcsolatban , tudom hogy vettünk tőlük , azt írtam jó lenne pl.: mást is beszerezni mint a radarok!!!!!A dupla harckocsimennyíséghez , visszapörgetve az oldalakat , igen te írtad előbb!Elismerem!
Nincs mit elismerni, csak arra celoztam, hogy nem hivatalos mondat, csak otleteles. :)
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
A radaral kapcsolatban , tudom hogy vettünk tőlük , azt írtam jó lenne pl.: mást is beszerezni mint a radarok!!!!!A dupla harckocsimennyíséghez , visszapörgetve az oldalakat , igen te írtad előbb!Elismerem!

Kammm tökéletesen leírta ezúttal, hogy mit gondolok én is.

Jöhet azzal bárki, hogy a zsidó jó cuccok, mert van például múltjuk lérakban. Hozzá teszem, a drónok terén is világ vezető márkák között vannak. Ettől még mindenre ráütni a tökéletes bélyeget és olyat állítani, hogy még tervasztalról is megérné venni tőlük butaság.

Kfir- Nem vált be, ezt a zsidók is belátták. Kár rugózni rajta, hogy de nekünk és pont csak a mi helyzetünkben pont ez lenne a legjobb. Mire? Mire hármat számolok vagy ez másik vicc? Használt gépet vettek a most üzemeltetők és odahaza régen elmeszelték a típust. Ha mi kérünk most egy friss gyártmányt, a többi másodkéz üzemeltető meg épp kivonja az üzemből, akkor 2030 után egyedül mi fizetünk mindenért. Csak 1 század a Gripenek mellé, hogy legyen és mind a kettőre külön gyártónak fizetni az upgrade megvásárlását. És csak azért plusz költséget fizetni, hogy Izraelben fél tucat szaki még nézegesse néha, hogy ezt a szart hogy is kéne karban tartani, mert ő sem tudja, pár évente pár darab fordulna meg belőlük a javító hangárban.

Végig lehetne zongorázni mindent, hogy miért faszság világban pár darabos dolgokat rálőcsölni a Honvédségre.
De a vonal mindig ugyan az lesz. Ugyan úgy faszság lenne azt gondolni, hogy egy Lynx fillérekért van nekünk, mert a németnek annyi rutinja van már a páncélokban, hogy ő ingyen is meg tudja oldani a K+F-et és hogy ez nekünk akkor is jó lenne, ha csak mi lennénk végül az egyetlen üzemeltetők. (Mert Negan a nyünyükéivel kb ezt fűzi fel csak zsidóra. Miközben pont a jó cuccokat valahogy mindig ki szokta hagyni, mert az nem tűnik túl egyedi és zseniális ötletnek, hogy vegyünk egy komplett UAV ökoszisztémát vagy vegyük meg tőlük a Vaskupola néhány olyan elemét, amit más is megvesz, mert világelső és azt más népek világelső termékeivel házasítsuk össze. Ezek a dolgok nem hangzanak olyan nagy ötletnek.)

A másik lehetőség, hogy megkapjuk a hazai gyártás jogát, mert a zsidó annyira együttműködő olyan cuccok gyártásában, ami még neki sem kell. Ezzel megfognánk a magunk szerencséjét. Felépítünk egy gyárat arra, hogy mondjuk német láncosok mellett izraeli gumikerekeseket egy másik telephelyen csináljunk, elkészülünk a munkával 5 év alatt és kártyázhatnak a melósok 35 évig, amíg le nem jár a cuccok élettartalma. Néha napján a mi cuccaink kerülnének be oda karbantartásra. Ez lényegében a román modell lenne, ahol nem termelő gyárak munkásait és cégigazgatóit azért fizetjük a katonai kiadásokból, hogy ne csináljanak semmit. (És ott Mordorban is zsidó fejlesztéseket is tartalmaz ugyan úgy a német és szovjet tech transzfer mellett, vagyis totál pontosan leírjátok néha, hogy miért lenne jó nekünk a román hadipari modell.)

Egy fegyver kifejlesztésének megtérüléséhez tömegre, darabszámra van szükség. És ezen nincs mit okoskodni, hogy de ez német cucc vagy a zsidók olyan okosak... A Lynx akkor lesz megtérülő befektetés, ha eléri az 1000 darabot és nem mi egyedüli rendszeresítőként fizetjük a teljes fejlesztési költségét. És egy másik nehezítő feladat számunkra, akikhez nem feltétlenül fog befutni az összes bevétel, mert nem mi csináltuk, hogy a gyárat, amit építettünk, abba valaki biztosítsa a folyamatos termelést. Hogy 40 éven keresztül csak Lynxeket fog gyártani, vagy gumikerekes önjáró lövegeket és APC-ket, az kevésbé lényeges kérdés. (És ez már ki is zárta, hogy veszünk több száz egyébként jó minőségű finn APC-t, mert nekünk épp megtetszett vagy épp elmeszelünk egy német K+F-et, hogy Merkava alapon vegyünk meg egyéb hülyeséget. Ez ott dőlt el, ahol a Zrínyi elindult egy irányba és nekünk elkezdett érdekünk lenni, hogy hasonló alkatrészbázison és ugyan abból a gyárból vásároljunk minél többet. A hitbéli érzelmeket meg meg kell hagyni az erkölcsi és morális kérdésekre. Az, hogy megéri-e egy román tankgyárat felépíteni és évente a hadsereg pénzéből fizetni, hogy 5 évig dolgozzon, utána meg csak vasazzon meg semmit ne csináljon, az nem vallási vagy rajongói kérdés.)

Nagyon szépen megkérnék mindenkit, hogy felejtse el ezeket a hülyeségeket!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and kamm

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 947
113
Ajánlati/részvételi felhívás

Az ajánlatkérő által a szerződéshez rendelt elnevezés:

Hódmezővásárhely, honvéd középiskola és kollégium kivitelezési feladatok

Teljes mennyiség:
14 220 m2 épület kivitelezési munkái a BI/408-19/2022 nyt. számú Részvételi Dokumentáció foglalt 1. számú mellékletének a Műszaki követelménye alapján.

A szerződés típusa és a teljesítés helye
Építési beruházás
Kivitelezés
A teljesítés helye: 6800 Hódmezővásárhely, Ady Endre út 41. és 43.

Építési beruházás - 560945-2022 - TED Tenders Electronic Daily
 
K

kamm

Guest
Ha mar prioritas: a legegetobb szerintem a hk ill IFVk hianya, ezek elso sorozata uton van, de azok max mutatoba lesznek eleg, masra nem. Rendeltek meg hkt? Ha nem, miert nem? Nem lehetne valamifele kapacitas-bovitesbe belekerulni? Ha nem, akkor a KF51 nem johetne szoba, akar ugy is, hogy nem varnak a BW baromi lassan mozgo burokraciajanak a dontesere (viszont szinte biztosan kapnak vele gyartast)...?
Masodik a tuzerseg es a legvedelem - mi tortent a HX3 SPHkkal vegul...? A Skyrangereket vegul megrendeltek, attol ment fel a Lynx-rendeles cirka egymilliard euroval? Netan a sokat pedzegetett MLRS szinten "csoben van", csak a penzre varnak...? Ha igen, melyik lesz? Keszulnek az aknavetos Gidranok ill mikorra erkeznek?
Ami a NASAMSot illeti, az vilagos, hogy onmagaban nem lesz eleg, viszont arra valoban jo lesz, hogy a meglevo vicckategoriaju semmi helyett legalabb alapszinten elriasszon egy legierot egy nyilt aggressziotol, ezert a tovabbi legvedelmet hatrebb sorolnam.
Harmadik a legiero, mert az tenyleg operett meretu - tovabbi 2-3 szazadbol legalabb az elsot megrendelik, mondjuk meg iden? Szorit az ido, kedves @Nem Dr Maróth Gáspár tudjuk mindketten...
Ahogyan az ukran cirkuszt meg tavalyelott is 2026 kore vartak a MH elemzoi, de 2022 lett belole, ugy a nyugat-balkani feszultsegek is hirtelen felgyorsultak az elmult egy evben, siman lehet belole robbanas 1-2 even belul is, lasd az eleve ertelmetlen koszovoi meg (eszak-) macedon felosztasokat ill nemzetisegi aranyokat... raadasul az ukran haboru azt is teljesen egyertelmuve tette, hogy semmi sincs orokre, semmi nem tart orokke (meg Kozep-Europaban sem, nemhogy a Balkanon); ha esetleg felrobban a regio, akkor mar az sem biztos, hogy a NATO kepben lesz, no meg sok koszonet nincs a nyugati terkeprajzolgatasban, ezt mar tudjuk.
De ha megis kompetens marad, akkor is pont az lenne a magyar erdek, hogy a Balkanon a magyar NATO erok vezeto szerepben legyenek, igy beleszolhatnak a kovetkezo 50-100 evre megrajzolt 'balkani' hatarokba is (es most bele sem megyek, hogy ha a romanok egy cirkusz soran Moldovara tartananak igenyt, akkor a magyarok meg Erdelyre meg Karpataljara stb kapnanak kvazi felhatalmazast.)
Egy biztos, gyorsan bevetheto kulonlegesek melle muszaj a mobilizalhato pancelos es tuzersegi eroket a legifedezettel egyutt is odatenni, maskulonben a fentiekben mindenhol csak tetlenul neznek, mit dontenek megint a fejuk felett, nyugati erdekek menten, raadasul ugy, hogy az EUban ill Nyugaton szemmel lathatoan keptelenek mit kezdeni a nacionalizmussal, felreneznek, ha kisebbsegi jogokrol van szo az altaluk 100 eve szetszabdalt teruleteken (helyette inkabb drag queeneken meg transzveceken aggodnak, csak hogy befogjak a nemet kamuzoldek es hasonlo aggressziv, szelsosegesen elmeroggyant politikai kisebbsegek szajat.)