Nah, akkor az én fejemben összeállt egy konteo.
Nem paki tank, nem orosz-amcsi heli csere.
L-39NG-t adunk el.
Legalábbis ez ugrott be ezt a hírt elolvasva.
V minulých dnech se po dvou letech generálních oprav vydaly z Aera Vodochody do Nigérie tři stroje L-39ZA Albatros. Letěly „po vlastní ose“.
www.fintag.cz
Tehát a nigériai légierőnek felújítottunk (AV), 3 db
L-39ZA Albatrost.
De miért is???
A nigériai repülőgépek új EFIS rendszerrel rendelkeznek, amely digitálisan jeleníti meg a repülési információkat a pilótafülkében. Head-up kijelzőt kínál. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a pilóták egy teljesen digitális pilótafülkében gyakorolhatnak, mielőtt még a JF-17 Thunder vadászrepülőgépek pilótafülkéjébe ülnének.
Oké, mi is ez a vadászgép??
Egy negyedik generációs, egy hajtóműves, könnyű többcélú vadászrepülőgép, melyet a 2000-es évekre fejlesztettek ki Kínában és
Pakisztán. Gyártása kínai-pakisztáni kooperációban történik, A pakisztáni "JF-17" megjelölés a "Joint Fighter-17" rövidítése, a "-17" pedig azt jelzi, hogy a PAF elképzelése szerint ez az F-16 utódja . A JF-17 a PAF gerince és igáslova, amely kiegészíti a Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon -t hozzávetőlegesen a költségek felével, [4] a blokk II-es változata pedig 25 millió dollárba kerül. A JF-17-es repülőgépváz 58 százalékát, beleértve az első törzset, szárnyakat és függőleges stabilizátort, Pakisztánban gyártják, míg 42 százalékát Kínában gyártják, a végső összeszerelés és a sorozatgyártás Pakisztánban történik.
Pakisztán 7 JF-17 Thunder vadászgépszázadot üzemeltet.
Rajta kívül Myanmar.
2021 óta Nigéria, akik L-39-esekkel szeretnék képezni a JF-17-es pilótákat. Egyébként részben helyi összeszereléssel akarnak25-40 gépet beszerezni.
Érdekes hogy tavaly Irak is rendelt, aki szintén AV ügyfél, ugye L-159-et üzemeltet és érdeklődőtt már, sőt meg is nézték az L-39NG-t.
Jár a csoki???