Szemből oldalról kevlárral vagy valami könnyű páncélzattal fel kellene azért páncélozni 7,62x39-es ellen legalább, de inkább 762x54 ellen. Nem tudom ettől mennyivel lenne nehezebb, de jelenlegi formájában ez a Caracal még az eső ellen sem véd.
Bobót pár napja megutaztatták ezzel cuccal: Papperger, a
fegyvernepperek Münchhausen bárója biztos ez is ránk akarja sózni.
Gondolom itt a légiszállíthatóság a lényeg ebben a járgányban. Jelenleg
4900 kg ez a jármű - helikopteres szállítása tehát nálunk már kizárt: külső függesztéssel tud 225-ösünk 4750 kg-ot - papíron legalábbis. Lehet hogy ezt is csak egy etióp pilotával és milliliterre kiszámolt üzemanyaggal a félbelsőt kiszerelve...
Marad a KC-390-es mint lehetőség, amivel már nehezebb mozgatni: leszálló pálya kell vagy föld közeli kidobás, ami necces műfaj, mert nem mindig éli túl a kidobott felszerelés.
kb. 4 méter hosszú ez a Caracal (pontos infó nincs, de G-merci kb ennyi) vagyis elvileg 3 Caracal biztos befér a tehertérbe katonákkal együtt, de talán 4 is ha rámpára is pakolnak. (A tehertér hosszúsága 18,54 m, hátsó rámpa nélkül 12,68 m, szélessége 3,45 m, magassága pedig 3,2 m. Max. hasznos teher 23-26 tonna)
Ezzel szemben az erősen védett (level 2) és több ember (9 főt) szállítani képes
NMS-ből viszint garantáltan befér kettő a KC-390-esbe, de még Gidránból is befér egy akár. Szóval összességében nem ériné meg nekünk ez a Caracal: nem lenne "légi mobilabb" mint a NMS és gyengébb a védelme is. Ennél még egy picit átalakított civil Pick-up is jobb ár-érték arányú megoldás.
Remélem nem sózta rá Pappi Bobóra ezt a cuccot!