"Házi szakértőnk" szerint azért nem hagyják a spéci verziókat a legvégére. Sőt, indokolt mindegyikből a lehető leghamarabb előállni egy-két csapatpróbázható prototípussal.
2025-ben kapunk egy Skyrangert csapatpróbázni, akkor 2026-ben talán már gyártható lesz. Addigra az IFV verziók több mint fele el kell, hogy készüljön...
Mindenképp szükség lenne egy olcsóbb kerekes platformra: török vagy finn 6x6-os illetve teherautó alapon is lenne szerintem értelme. Akár konténerre rakva is, ami fel vehet meg letehet 8x8-as RM-MAN teherautó: működik az autóról vagy a földről egyaránt. A konténert elég Level 2-3-re felpánéclozni akár csak a teherautó kabint
Ez lenne az igazán olcsó, platform független megoldás a front mögötti területek VSHORAD légvédelmére.
Pláne ha tényleg saját gyártásban gazdaságosan tudjuk előállítani, akkor érdemes mindenhol ezt alkalmazni. 80-100 darabra biztos lenne igény, kb. ennek fele ahol indokolt lehet a lánctalpas alváz. (Becsélsem szerint: 5 lánctalpas technikával felszerelt zászlóalj ill. osztály lesz: 3 Lynx, 1 Leopard-2, 1 PzH, 8 járműves légvédelmi üteggel számolva az 40 láncos Skyranger-30. Aztán persze lehet, hogy máshogy lesz szervezve, de ennyi szerintem minimum kellene Skyrangerből)
Minden zászlóalj szintű alakulatnak kellene saját légvédelemi üteg. Legalább osszanak ki néhány
MANPADS-ot - kár hogy ez Böröndi nem említette a beszerzési tervek között.
Arra én is kíváncsi leszek, hogy a lézer is megvesszük-e rá. Elvileg ehhez nem kell külön áttervezni tornyot: RM mutatott áttervezett elektrooptikát lézerrel együtt.
Rakétaintegrációval együtt fog érkezni, nem hiszem hogy azt utólag akarják rávarrni.
Egyszerűen inkább 2025-26 körülre (vagy utána) van beütemezve a Skyranger vásárlás, ezért mondták az MBDA-nak, hogy "nem sürgős". MH helyében én sem rendelném meg, amíg nem mutattak egy
sikeres éles tesztet egy tucatnyi drónból álló raj ellen...