- A légierős rész még stimmelhet is. De szerintem a Globaleye-ra nem lesz pénzünk. Inkább kisebb testvére jöhet szóba. A fegyverzeti, felderítő felszerelés beszerzése elkerülhetetlen.
- felderítő és radar vonalon szerintem maradunk saját és az izraeli vonalon. Pusztán az integrálási könnyebbség miatt. Amijük a svédeknek van, azt Izraelből is be tudjuk szerezni. Vagy itthon a Pro Patria-tól.
- szárazföldre felesleges lőszer bonyolítás lenne bármi a már leszerződötteken túl.
A RM teljes termékskálával rendelkezik 40mm-es vonalon. Várpalotára pillanatok alatt honosítható lenne.
- a Mjölnernek nincs értelme, hiszen a Gidrán is már RM aknavető álvánnyal és Hirtenberger csővel volt demózva.
Ez a konstrukció másodpercek alatt beszerelhető lenne bármilyen járművünkbe. Ha automata kellene, akkor meg ott a NEMO, amivel eredetileg is hírdette a RM a Lynxet. Gondolom arra a tervek már készen is vannak.
- az Archer nekem is marhaságnak tűnik a drágasága miatt. De ott nem a HX3 löveg az alternatíva, hanem a Nora valamelyik verziója, az EVA vagy az Atmos.
- a Saabtól a kicsit lenézett NLAW mindenképpen hasznos lenne, valamint a Barracuda álcázókba való beszállás. Ipari együttműködést mindkét esetben el tudnék képzelni.
Akár bérgyártásban is.
Most, hogy a DND-t átjelezték Kaposvárra, így azt mondanám, hogy kézenfekvő lenne egy ottani üzemben megszervezni a DND-nek és a SAAB-nak a bérmunkát.
Ahogy
@krisss jelezte, a SAABnak nagyon bejött az ukrán reklám, és el vannak árasztva megrendelésekkel. Ha hazai megrendeléssel beszállnánk mi is, akkor itt is lenne értelme gyártani.
- ami még érdekes lehet, a szabványos konténerbe szerelt GLSDB. Ez egy sima MLRS megoldástól függetlenül beszerezhető lenne. A taktikai előnyeit meg felesleges ecsetelni.
Ami még valószínű, hogy Kecskemétre ha már bejelentették az Aeroplex MRO telephelyet, akkor oda érkezhet a plusz Gripenekkel egy komolyabb MRO képesség velük.