Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Na gyárekek!? Ha a mindenkori gondolataim és vízióim közt kotorásztok kicsit, akkor mit gondoltok, úgy van-é és ebből kifolyólag úgy lesz-é?
Az jó, mer azt akkor be tudja mérni az ellen oszt telibe tudja durrantani valami bazi nagy rekettyével vagy bombával.Volt egyszer egy olyan mondás, hogy az egész MH-na egyetlen egy nagy tűzközpontja lesz (lehet hogy dandáronként értették?): ide fut be minden felderítési adat (drónoktól, repülőktől, műholdaktól, földi felderítőktől) és innen osztják ki, hogy ki mire lőjjőn a PZH-n át a majdani sorozatvetőkig, stb.
Ha ez működne az jó lenne, de k. nehéz lehet minden felderítő eszköz információját összefésülni egy központba...
Amúgy hatótáv alapján a Skylark is elegendő kellene legyen a tüzérség számára - legalábbis hatótáv alapján.
Hogy kibaszott nagy szarban van az ország.Mit akarsz pontosan mondani ?
Igazából mikor nem volt ?Hogy kibaszott nagy szarban van az ország.
Ez papíron jól hangzik csak nem így működik. Ez a központ lehet a veszprémi sziklában 20 méterrel a felszín alatt, a budai Várhegyben vagy akár a budapesti metróalagút egy eldugott zugában. A mai infokomm rendszerek mellet a frontól több száz kilométerre is lehet.Az jó, mer azt akkor be tudja mérni az ellen oszt telibe tudja durrantani valami bazi nagy rekettyével vagy bombával.
Ahányszor nem szarták le.Igazából mikor nem volt ?
Van de nem organikus hanem a felderítő ezred drónosait rendelik alá.Röhej,hogy a tuzerosztalynak noncs felderítő -tuzvezeto dronja.50 km-re megis mivel akarják megoldani a celfelderitest es,celkijelolest és tuzhelyesbitest? Oké,ellenuteg feladatnal a 2084 bevetése adja a celkoordinatakat.De egyebb feladatoknal?Csak a mélységi megfigyelők ledznek az egyetlen lehetoseg?
Aha.Ez kulonben elvileg nem hulyeseg- csak gyakorlatilag az.Volt egyszer egy olyan mondás, hogy az egész MH-na egyetlen egy nagy tűzközpontja lesz (lehet hogy dandáronként értették?): ide fut be minden felderítési adat (drónoktól, repülőktől, műholdaktól, földi felderítőktől) és innen osztják ki, hogy ki mire lőjjőn a PZH-n át a majdani sorozatvetőkig, stb.
Ha ez működne az jó lenne, de k. nehéz lehet minden felderítő eszköz információját összefésülni egy központba...
Amúgy hatótáv alapján a Skylark is elegendő kellene legyen a tüzérség számára - legalábbis hatótáv alapján.
Szerintem sajat dronokkal is tendelkezniuk kene a tuzereknek.Oke,hogy BMS,meg halozatos rendszerek,de a kozvetlen kapcsolat akkor is kozvetlen kapcsolat.Van de nem organikus hanem a felderítő ezred drónosait rendelik alá.
Hülye elgondolás szerintem.
Huvelybe dugott kard.Stratégiai nyugalom, stratégiai nyugalom.
Penge nélküli csilivili markolat.Huvelybe dugott kard.
Egyszer írd már össze azokat a beszerzèseket amire azt írod "az nem olyan sok/ez simán belefèrne" stb.Öt ilyen rendszer 100 millió EUR vagyis 40 mrd forint lenne - szerintem ez nem olyan sok.
Dehogy.A Pázmány Péter Katolikus Egyetem korábbi piliscsabai Makovecz-kampusza lassan már 4 éve áll üresen. Messze nem tökéletes megoldás a laktanyahiányra a borzalmas kinézetű, nehezen fenntartható épületekkel teli kampusz, de átépítéssel a hivatásos vagy akár a tartalékos állomány számára laktanyaként funkcionálhatna. Előnye, hogy 2021 óta állami tulajdon, így ingyen megkaphatná a sereg, az épületek már megvannak, nem kellene éveket várni a felépítésre, a kormány talán még örülne is neki, hogy végre valami funkciót találnak az üres épületeknek és ami katonai szempontból érdekes lehet, hogy saját vasútállomása van a kampusznak.
Köszönöm kérdésed!Egyszer írd már össze azokat a beszerzèseket amire azt írod "az nem olyan sok/ez simán belefèrne" stb.
Eskü nem kötekedès.
De ezt kb havonta olvasom tőled.
Bocs de en ugy tudtam eredetileg is mar szovjet laktanya volt. Azutan jott az egyetem otlet...Dehogy.
Nem igazi kampusz az, nem épült bele kollégium. Ráadásul amennyiből azt felújítod annyiból tudsz csinálni egy újat, ami nem rothad szét mint ez a szar. Laktanyát akarsz, építs lakatanyát. Nem kellene túlbonyolítani, a lakóépület lehet egyen-épület is, szinte elég lenne az alapozásokat tervezni.
OFF
Az hogy legyen egy új egyetem Pest közelében, nem volt rossz ötlet, nekem volt csajom aki ott tanult, és ő imádta, mert sokat olvasott a vonaton. Amíg a vonat járt. Az egész koncepciónak az a zseniális felújítás vetett véget, egy pár tíz kilométeres vasút felújítása évekig tartott. De amúgy is, ma már értékelem ha nem városban vagyok, de 20 évesen?! Nem papnevelde volt ez, hanem btk, érted, romkocsma, de legalább több kocsma. A faszba gondolták, hogy a diák hol fog melózni az iskola mellett? (és igen, ez is megér egy misét, hogy nyilván könnyebb úgy tanulni, többet lehet elvárni a diáktól ha nem kell mellette dolgoznia)
A másik meg hát Makovecz, biztos egy lánglelkű zseni volt, de sikerült olyat tervezni és építeni ami 20 év alatt teljes felújítást igényel, rothad és beázik. Szerintem randa is. Valahogy amihez nyúlt, az ilyen lett.
Azért írtam kampuszt, mert így hívják, de tőlem hívhatjuk nemkampusznak is. Egy laktanya méretű komplexum beruházás (telekvásárlás, közbeszerzés a tervezésre, tervezés és építési engedélyek beszerzése, közbeszerzés kivitelezésre, építés) idő és költségigénye a nulláról kezdve, ahogy te javaslod több tíz vagy inkább százmilliárd és talán az évtized végére elkészül. Ezzel szemben ez a nemkampusz itt van üresen, már holnap is lehetne használni ingyen. Az épületek valóban messze vannak az ideálistól, de az átépítésük alatt is lehetne már használni az objektumot. A "zöldmezős" laktanyához képest fillérekért.Dehogy.
Nem igazi kampusz az, nem épült bele kollégium. Ráadásul amennyiből azt felújítod annyiból tudsz csinálni egy újat, ami nem rothad szét mint ez a szar. Laktanyát akarsz, építs lakatanyát. Nem kellene túlbonyolítani, a lakóépület lehet egyen-épület is, szinte elég lenne az alapozásokat tervezni.
Az Ikarus terepjáró nem holmi rosszul sikerült vicc. Története 1986-ig nyúlik vissza, akkor mutatta be a francia Auverland cég az A3 típust, melyet elsősorban a hadsereg számára fejlesztettek, de civilek is megvehették. Amikor 1999-ben a menekülés útját kereste az Ikarus, ennek a terepjárónak a licenszét vásárolták meg, hogy hazai gyártással, Ikarus A3-ként honvédségi beszerzésen induljanak vele. Sosem tudjuk meg, mi lett volna, ha sikerül a terv, mert az Ikarus még azelőtt csődbe ment, hogy a Honvédség terepjárót választott volna magának az Uazok helyére. Összesen öt kaszni készült Mátyásföldön, ebből hármat szereltek készre, prototípusnak, és mind a három rendszámot is kapott. Ez itt az utolsó, melyben ott az eredetileg bele szánt francia dízelmotor és váltó, olasz terepváltó és angolszász merev hidak. És ez így egyben bizony a valódi, magyar gyártású Ikarus terepjáró. Egy darabka történelem, melyről Juhos Sándor mesél nekünk.
Erről nem is tudtam