A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ezek a gépek nem az An-26-osok váltótípusai lesznek, azokat nem váltják ki teljesen, ezért az An-26-osoknak repülni kell, amíg rendes katonai szállítógépeket be nem szereznek. Így az An-26-osra kell a pilóta. Utána pedig célszerűbb a légcsavaros személyzetet új légcsavaros gépre átképezni.

A Malév B737-es korszakában is úgy volt, hogy a légitársaság legtapasztaltabb pilótái vitték a kormányfőt ahová kellett, a légitársaság egyik gépével.

Ezt most melyik magyar kötődésű légitársaság tudná megtenni? Wizzairnek mindene megvan, ami kell, ha A320-as gépet vesznek.

És már Airbus A320-ban is van/lesz ilyen:

http://www.airbus.com/presscentre/p...h-a320a321p2f-freighter-conversion-programme/
Ez az "Ancsáknak repülni kell" nem működik parancsszóra, ha lejár a javításközi üzemidő akkor a gép hivatalosan repülésképtelen. Én úgy számolom, hogy nagyon rövid távon belül csak egyetlen Ancsa marad repülőképes (az időszakos karbantartás alatt ugye még az se fog repülni!), hacsak nem küldik a "rokkantakat" nagyjavításra, de akkor is ki kell várni amíg az/ok hazajönnek. A Wizz pedig nagyjából most tarthat ott, hogy TALÁN már van állandóan készenlétben lévő tartalék gépe ha egyik járatgép valamiért lerobban és nem repülhet, de én még most se vagyok biztos ebben. Fapadoséknál olyan 50-70 gépes flottáig nem nagyon szokás tartalék gépet tartani, így történik az hogyha egy gépük lerobban, akkor az utasok fél-egy napot várhatnak míg a javítás után gépre ülhetnek (ezért is cseréli a Wizz az X évnél öregebb lízing-gépeit újabbakra, hogy ez minél ritkábban fordulhasson elő).
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
Jó, hogy előkerült a pilótakérdés. Ha nem közelíti a pilóták és szerelők fizetése a magánszektorét, akkor nem lesz személyzetük ezekhez a gépekhez, mert fél-egy év gyakorlat szerzése után lelépnek a jól fizető magánszektorba, ha pedig csak ezeken a gépeken közelíti, akkor a többiek fognak fellázadni!
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov and emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
"Idén az egyik legnagyobb repülőtéri beruházásunk a Wizz Air számára épülő új hangár, a teljes bekerülési költség majdnem 1 milliárd forint. A Wizz Air a Budapest Airport legnagyobb forgalmat adó légitársasági partnere, az új hangár pedig újabb lépés a légitársaság jelenlétének további erősítése felé és a javító-karbantartó kapacitások növelésében – jelentette ki René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette: – A repülőterünkön működik a forgalmi részlegük, a személyzetek központja (a Crew Center), a szimulátoruk és az oktatási központjuk is. A mostani beruházás annak a jele, hogy elkötelezettek vagyunk a további növekedés, a további munkahelyteremtés iránt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az új hangár lehetővé teszi, hogy a Wizz Air működése még olajozottabb legyen, képessé téve a légitársaságot arra, hogy magas színvonalú repülőgép-karbantartási tevékenységet is végezhessen Budapesten."

http://iho.hu/hir/ferihegyi-valtozasok-uj-hangar-nyolcgepes-molo-150421

http://mno.hu/gazdasag/uj-hangar-ferihegyen-mar-be-is-koltozott-a-wizz-air-1302402
Ne keverjük a forgalmi üzemeltetést a javító/karbantartó tevékenységgel, mert messze nem azonos nagyságrendű műszaki munkáról van szó. A "Wizz új hangárjába" (ami úgy az övé hogy csak bérli) a karbantartó személyzetet a Lufthansa Technik biztosítja. Ez a felállás annyiban előnyösebb az eddigihez képest, hogy a LHT-hangárhoz képest (ahova a Wizz gépei csak előre bejelentett/betervezett időben kerülhetnek be) ebben a WizzAir gépeinek elsőbbsége van.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci
T

Törölt tag 1586

Guest
Azért a teherszállító A-320 már egészen más vonal. Ez egy sokkal komolyabb átalakítás, nem csak annyi mint átszékezni a gépet businessről turistára...
Az első ajtó helyére egy bazi nagy teherajtót raknak, kiszedik a mosdókat, a padlót megerősítik és végig fixen sineket építenek, az ablakok helyére vakablakokat tesznek, stb...
Vannak vegyes cargo / utas gépek is de az általad linkelt A-320F nem ilyen lesz...
 
T

torsen

Guest
Azért a teherszállító A-320 már egészen más vonal. Ez egy sokkal komolyabb átalakítás, nem csak annyi mint átszékezni a gépet businessről turistára...
Az első ajtó helyére egy bazi nagy teherajtót raknak, kiszedik a mosdókat, a padlót megerősítik és végig fixen sineket építenek, az ablakok helyére vakablakokat tesznek, stb...
Vannak vegyes cargo / utas gépek is de az általad linkelt A-320F nem ilyen lesz...

És ebből csak vadonat új van/lesz...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
És ebből csak vadonat új van/lesz...
Ami azt jelenti, hogy be lehet állni a megrendelők sorába ... persze a sor végére - és az első gépet majd 2018-ban fogják leszállítani a megrendelőnek (vagyis ki tudja mikor lenne ebből magyar felségjellel repülő példány?!). Szóval attól tartok, ez egyenlőre nem nekünk van kitalálva....
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
Azért a teherszállító A-320 már egészen más vonal. Ez egy sokkal komolyabb átalakítás, nem csak annyi mint átszékezni a gépet businessről turistára...
Az első ajtó helyére egy bazi nagy teherajtót raknak, kiszedik a mosdókat, a padlót megerősítik és végig fixen sineket építenek, az ablakok helyére vakablakokat tesznek, stb...
Vannak vegyes cargo / utas gépek is de az általad linkelt A-320F nem ilyen lesz...

A szükség esetén részben vagy egészben tehertérré alakítható utastér nélkül nem igazán van értelme megvásárolni őket. Természetesen az eredeti ablakokat meg kell hagyni.
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Volt egy a 737f ,c-40 ről az aeromagazinban egy cikk pár éve, és ott azt vetették fel hogy a rakodása hatalmas odafigyelést igényel ugyanis a hajtómű és a rakodóajtó síkja közt kicsi a hely, és mivel az elterjedt teleszkopos rakodóknak baloldalt van a fülkéjük ezért nem látnak rá!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
Volt egy a 737f ,c-40 ről az aeromagazinban egy cikk pár éve, és ott azt vetették fel hogy a rakodása hatalmas odafigyelést igényel ugyanis a hajtómű és a rakodóajtó síkja közt kicsi a hely, és mivel az elterjedt teleszkopos rakodóknak baloldalt van a fülkéjük ezért nem látnak rá!

Jobb oldalra kell tenni a teherajtót, ha képzetlen személyzettel akarunk rakodni!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Jobb oldalra kell tenni a teherajtót, ha képzetlen személyzettel akarunk rakodni!
Nem lehet jobb oldalra tenni, mert ott eleve van két nagyméretű kiváltás a törzsön, az alsó tehertér ajtói a szárny előtt és mögött. Ennél több ajtót nem lehet azonos oldalra tenni, mert túlságosan elgyengítené a sok kiváltás a törzs szerkezetét.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Tudom hogy nem ez a cél. De az ilyen üzleti jetekre szerezhető elektronikai felderito illetve zavaró kontenereknek mennyi értelme van? Vagom hogy sporolos megoldás de mégis mennyivel kevesebb vagy korlatozottabbak a képességek.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Hogy mennyire érdekli az embereket a honvédelem, azt egész jól jelzi a műsor nézettsége.:(