A C-295-be kb. 4 tonna üza. (7650 liter) fér.
Tisztelettel, de valamelyik számmal baj lesz. A keró sűrűsége 0,79-0,8 g/cm^3
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A C-295-be kb. 4 tonna üza. (7650 liter) fér.
Jogos...Tisztelettel, de valamelyik számmal baj lesz. A keró sűrűsége 0,79-0,8 g/cm^3
A WizzAir nem veszi tulajdonba a lejárt futamidejű gépeket, hanem az X év után visszaadja azokat a lízing-cégnek, és lízingel egy újabb gyártású példányt helyette.
Mire gondolsz, milyen témában kellene/lehetne szóba jönni?Akkor lehet hogy nem így lesz.
Szerinted melyik magyar kötődésű légitársaság jöhet szóba és hogyan?
Akkor lehet hogy nem így lesz.
Szerinted melyik magyar kötődésű légitársaság jöhet szóba és hogyan?
Az elég satnya,1 grippent 1x feltölteni,annyiért van értelme?
Miért kellene légitársaság? csak szervizelésről volt szó nem? (le vagyok maradva) Aeroplex?
Akivel közösen lessz a kifutó. Nem véletlen települ
"Budapesten is bázissal rendelkező, magyar kötődésű légitársasággal, civil karbantartó céggel közös konstrukciót alakíthatnak ki." ez ha jól értem inkább vagy-vagy, nem airline+cég
"Budapesten is bázissal rendelkező, magyar kötődésű légitársasággal, civil karbantartó céggel közös konstrukciót alakíthatnak ki." ez ha jól értem inkább vagy-vagy, nem airline+cég
Szerintem a személyzet a legkisebb probléma.Személyzetet honnan szereznek? Ha csak ezen a 3 gépen repülnek, akkor hogy lesz megfelelő jártasságuk pl. a miniszterelnök szállításához?
De honnan lesz elég B737-es pilóta? Ex-Maléves pilótáknak többsége már idős és lejárt minden papírjuk. Nulláról kiképezni újakat több hónap.
Bluebird Cargo?Azon gondolkozom, hogy melyik cégtől béreltek korábban afganisztáni szállításokat. Kék színű 737-esre emlékszem, de a légitársaság neve már nem ugrik be.
Akár Airbus akár Boeing lesz, akkor a műszaki karbantartás adott Ferihegyen, választható is a két cég közül. Személyzeteket mindenképpen képezni kell, de néhány volt Malévost esetleg be lehet csábítani a fiatalabbak közül, nyilván gyorsabb lenne nekik újra a szakszót megszerezni mint az Ancsa-legénységnek (ha esetleg időben súgtak nekik, akkor már lehet az is, hogy megvan néhány pilótának). Egy jó megegyezéssel esetleg repülhetnek a személyzetek a Wizz-nél is, hogy legyen állandó gyakorlatuk, de ahhoz csak az Airbus passzol (a Wizz-nek csak Airbus-ból áll a flottája), a Farnair ugyan Boeing-al repül, de szerintem ahhoz túl kicsi a flottája hogy külső pilótákat is alkalmazhatnának. Évek óta van némi összedolgozás az állam és a Wizz között (lásd most a balkáni járatok indítását állami segédlettel), úgyhogy én inkább Airbus-ra tippelek. Ha Kecsón olyan pálya/terminál épül amit használhat a polgári forgalom is, az hosszú távon szerintem nemigen lehet céghez kötött az állami versenysemlegesség miatt, ha egyet beengednek, akkor be kell engedni mást is.Ha veszel egy utasszállító gépet, akkor az üzemeltetéshez kell személyzet, földi kiszolgálás, karbantartás.
Szerintem Ferihegy lesz a bázisa a gépeknek, mert ott ehhez jelenleg minden adott és a szállítások többsége is innen indul majd vagy ide érkezik.
Földi kiszolgálás szerintem MGH, mert nemzetbiztonsági szempontból nehéz lenne eladni pl a törököket vagy a skótokat.
Üzemeltetés-karbantartás lehet bárki, akinek Ferihegyen van javító hangára.
Személyzetet honnan szereznek? Ha csak ezen a 3 gépen repülnek, akkor hogy lesz megfelelő jártasságuk pl. a miniszterelnök szállításához?
A Farnair jöhetne még szóba, talán az ő profiljukba illene bele a legjobban a 3 többfeladatú tehergép. Ha tehergép lesz. Teher B737-esből több van, olyat könnyebb beszerezni és a Farnair-nek ilyen gépei vannak. De honnan lesz elég B737-es pilóta? Ex-Maléves pilótáknak többsége már idős és lejárt minden papírjuk. Nulláról kiképezni újakat több hónap.
Állítólag már minden el van döntve, ki vannak választva a gépek, aláírva a szerződések, csak várják a megfelelő pillanatot a bejelentésre. Jelenleg a közvélemény puhítása zajlik.
Azon gondolkozom, hogy melyik cégtől béreltek korábban afganisztáni szállításokat. Kék színű 737-esre emlékszem, de a légitársaság neve már nem ugrik be.
Mondjuk a kapitányokból kezdetben lehet hogy szűkében lesznek. Még az öreg Ancsa pilótákból is csak évek alatt lehet Airbus vagy Boeing kapitányt képezni......Személyzeteket mindenképpen képezni kell, de néhány volt Malévost esetleg be lehet csábítani a fiatalabbak közül, nyilván gyorsabb lenne nekik újra a szakszót megszerezni mint az Ancsa-legénységnek (ha esetleg időben súgtak nekik, akkor már lehet az is, hogy megvan néhány pilótának)...
Szerintem a személyzet a legkisebb probléma.
A mostani An-26 pilótákat hónapok alatt minden további nélkül átképezhetik Airbusra vagy Boingre.
Utánpótlásnak teli van az ország fiatal CPL szakszós srácokkal akik bármit megadnának azèrt hogy repülhessenek.
Inkább a megfelelő repült óraszám biztosítása a kérdés és szerintem itt lehet szerepe a Wizznek.
Régen amikor még Tu-134-es kormántgépek voltak a pilcsiket a MALÉV-nél gyakoroltatták.
Egy hasonló megoldás most is logikus lenne.
Egy légitársaság nem tud üzemeltetni, azok is kiadják a különböző cégeknek ugye. Ha a wizzair-rel lesz valami, akkor amikor épp nem repülnek honvédségi feladatot, akkor tesznek 1-2 járatot a wizznek, szerintem.