A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 260
113
Az a kérdés hogy mennyit költünk most a légi utántöltés gyakorlására és mennyibe kerül egy ilyen rendszer?

Illetve hogy ha C-295 tankerrel gyakorlunk, az kiváltja-e a svéd/amerikai/francia/német/olasz tankerekkel a gyakorlást. Mind más típus, más tanker gép mögötti jellemzőkkel.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 260
113
A WizzAir nem veszi tulajdonba a lejárt futamidejű gépeket, hanem az X év után visszaadja azokat a lízing-cégnek, és lízingel egy újabb gyártású példányt helyette.

Akkor lehet hogy nem így lesz.

Szerinted melyik magyar kötődésű légitársaság jöhet szóba és hogyan?
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 061
113
Az elég satnya,1 grippent 1x feltölteni,annyiért van értelme?

Semmi értelme, főleg úgy, hogy elsősorban helik utántöltésére fejlesztik: "Now, Airbus wants to outfit the stout C295 with a centreline, cabin-mounted hose-and-drogue rig for in-flight refuelling of combat helicopters."
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 061
113
Egy légitársaság nem tud üzemeltetni, azok is kiadják a különböző cégeknek ugye. Ha a wizzair-rel lesz valami, akkor amikor épp nem repülnek honvédségi feladatot, akkor tesznek 1-2 járatot a wizznek, szerintem.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 260
113
"Budapesten is bázissal rendelkező, magyar kötődésű légitársasággal, civil karbantartó céggel közös konstrukciót alakíthatnak ki." ez ha jól értem inkább vagy-vagy, nem airline+cég

Ha veszel egy utasszállító gépet, akkor az üzemeltetéshez kell személyzet, földi kiszolgálás, karbantartás.
Szerintem Ferihegy lesz a bázisa a gépeknek, mert ott ehhez jelenleg minden adott és a szállítások többsége is innen indul majd vagy ide érkezik.


Földi kiszolgálás szerintem MGH, mert nemzetbiztonsági szempontból nehéz lenne eladni pl a törököket vagy a skótokat.

Üzemeltetés-karbantartás lehet bárki, akinek Ferihegyen van javító hangára.

Személyzetet honnan szereznek? Ha csak ezen a 3 gépen repülnek, akkor hogy lesz megfelelő jártasságuk pl. a miniszterelnök szállításához?

A Farnair jöhetne még szóba, talán az ő profiljukba illene bele a legjobban a 3 többfeladatú tehergép. Ha tehergép lesz. Teher B737-esből több van, olyat könnyebb beszerezni és a Farnair-nek ilyen gépei vannak. De honnan lesz elég B737-es pilóta? Ex-Maléves pilótáknak többsége már idős és lejárt minden papírjuk. Nulláról kiképezni újakat több hónap.

Állítólag már minden el van döntve, ki vannak választva a gépek, aláírva a szerződések, csak várják a megfelelő pillanatot a bejelentésre. Jelenleg a közvélemény puhítása zajlik.




Azon gondolkozom, hogy melyik cégtől béreltek korábban afganisztáni szállításokat. Kék színű 737-esre emlékszem, de a légitársaság neve már nem ugrik be.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Személyzetet honnan szereznek? Ha csak ezen a 3 gépen repülnek, akkor hogy lesz megfelelő jártasságuk pl. a miniszterelnök szállításához?

De honnan lesz elég B737-es pilóta? Ex-Maléves pilótáknak többsége már idős és lejárt minden papírjuk. Nulláról kiképezni újakat több hónap.
Szerintem a személyzet a legkisebb probléma.
A mostani An-26 pilótákat hónapok alatt minden további nélkül átképezhetik Airbusra vagy Boingre.
Utánpótlásnak teli van az ország fiatal CPL szakszós srácokkal akik bármit megadnának azèrt hogy repülhessenek.
Inkább a megfelelő repült óraszám biztosítása a kérdés és szerintem itt lehet szerepe a Wizznek.
Régen amikor még Tu-134-es kormántgépek voltak a pilcsiket a MALÉV-nél gyakoroltatták.
Egy hasonló megoldás most is logikus lenne.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
Azon gondolkozom, hogy melyik cégtől béreltek korábban afganisztáni szállításokat. Kék színű 737-esre emlékszem, de a légitársaság neve már nem ugrik be.
Bluebird Cargo?

Ahogy rudi is írja, a személyzet kérdés nem akkora sztori. Van jó pár aktív magar pilóta akit könyű átképezni akár 26osról akár civil vonalról.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha veszel egy utasszállító gépet, akkor az üzemeltetéshez kell személyzet, földi kiszolgálás, karbantartás.
Szerintem Ferihegy lesz a bázisa a gépeknek, mert ott ehhez jelenleg minden adott és a szállítások többsége is innen indul majd vagy ide érkezik.


Földi kiszolgálás szerintem MGH, mert nemzetbiztonsági szempontból nehéz lenne eladni pl a törököket vagy a skótokat.

Üzemeltetés-karbantartás lehet bárki, akinek Ferihegyen van javító hangára.

Személyzetet honnan szereznek? Ha csak ezen a 3 gépen repülnek, akkor hogy lesz megfelelő jártasságuk pl. a miniszterelnök szállításához?

A Farnair jöhetne még szóba, talán az ő profiljukba illene bele a legjobban a 3 többfeladatú tehergép. Ha tehergép lesz. Teher B737-esből több van, olyat könnyebb beszerezni és a Farnair-nek ilyen gépei vannak. De honnan lesz elég B737-es pilóta? Ex-Maléves pilótáknak többsége már idős és lejárt minden papírjuk. Nulláról kiképezni újakat több hónap.

Állítólag már minden el van döntve, ki vannak választva a gépek, aláírva a szerződések, csak várják a megfelelő pillanatot a bejelentésre. Jelenleg a közvélemény puhítása zajlik.




Azon gondolkozom, hogy melyik cégtől béreltek korábban afganisztáni szállításokat. Kék színű 737-esre emlékszem, de a légitársaság neve már nem ugrik be.
Akár Airbus akár Boeing lesz, akkor a műszaki karbantartás adott Ferihegyen, választható is a két cég közül. Személyzeteket mindenképpen képezni kell, de néhány volt Malévost esetleg be lehet csábítani a fiatalabbak közül, nyilván gyorsabb lenne nekik újra a szakszót megszerezni mint az Ancsa-legénységnek (ha esetleg időben súgtak nekik, akkor már lehet az is, hogy megvan néhány pilótának). Egy jó megegyezéssel esetleg repülhetnek a személyzetek a Wizz-nél is, hogy legyen állandó gyakorlatuk, de ahhoz csak az Airbus passzol (a Wizz-nek csak Airbus-ból áll a flottája), a Farnair ugyan Boeing-al repül, de szerintem ahhoz túl kicsi a flottája hogy külső pilótákat is alkalmazhatnának. Évek óta van némi összedolgozás az állam és a Wizz között (lásd most a balkáni járatok indítását állami segédlettel), úgyhogy én inkább Airbus-ra tippelek. Ha Kecsón olyan pálya/terminál épül amit használhat a polgári forgalom is, az hosszú távon szerintem nemigen lehet céghez kötött az állami versenysemlegesség miatt, ha egyet beengednek, akkor be kell engedni mást is.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
...Személyzeteket mindenképpen képezni kell, de néhány volt Malévost esetleg be lehet csábítani a fiatalabbak közül, nyilván gyorsabb lenne nekik újra a szakszót megszerezni mint az Ancsa-legénységnek (ha esetleg időben súgtak nekik, akkor már lehet az is, hogy megvan néhány pilótának)...
Mondjuk a kapitányokból kezdetben lehet hogy szűkében lesznek. Még az öreg Ancsa pilótákból is csak évek alatt lehet Airbus vagy Boeing kapitányt képezni...
Jó eséllyel kénytelenek lesznek valami marha jó szersződéssel visszacsábítani 5-6 volt MALÉV-es kapitányt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 260
113
Szerintem a személyzet a legkisebb probléma.
A mostani An-26 pilótákat hónapok alatt minden további nélkül átképezhetik Airbusra vagy Boingre.
Utánpótlásnak teli van az ország fiatal CPL szakszós srácokkal akik bármit megadnának azèrt hogy repülhessenek.
Inkább a megfelelő repült óraszám biztosítása a kérdés és szerintem itt lehet szerepe a Wizznek.
Régen amikor még Tu-134-es kormántgépek voltak a pilcsiket a MALÉV-nél gyakoroltatták.
Egy hasonló megoldás most is logikus lenne.


Ezek a gépek nem az An-26-osok váltótípusai lesznek, azokat nem váltják ki teljesen, ezért az An-26-osoknak repülni kell, amíg rendes katonai szállítógépeket be nem szereznek. Így az An-26-osra kell a pilóta. Utána pedig célszerűbb a légcsavaros személyzetet új légcsavaros gépre átképezni.

A Malév B737-es korszakában is úgy volt, hogy a légitársaság legtapasztaltabb pilótái vitték a kormányfőt ahová kellett, a légitársaság egyik gépével.

Ezt most melyik magyar kötődésű légitársaság tudná megtenni? Wizzairnek mindene megvan, ami kell, ha A320-as gépet vesznek.

És már Airbus A320-ban is van/lesz ilyen:

http://www.airbus.com/presscentre/p...h-a320a321p2f-freighter-conversion-programme/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 260
113
Egy légitársaság nem tud üzemeltetni, azok is kiadják a különböző cégeknek ugye. Ha a wizzair-rel lesz valami, akkor amikor épp nem repülnek honvédségi feladatot, akkor tesznek 1-2 járatot a wizznek, szerintem.

"Idén az egyik legnagyobb repülőtéri beruházásunk a Wizz Air számára épülő új hangár, a teljes bekerülési költség majdnem 1 milliárd forint. A Wizz Air a Budapest Airport legnagyobb forgalmat adó légitársasági partnere, az új hangár pedig újabb lépés a légitársaság jelenlétének további erősítése felé és a javító-karbantartó kapacitások növelésében – jelentette ki René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette: – A repülőterünkön működik a forgalmi részlegük, a személyzetek központja (a Crew Center), a szimulátoruk és az oktatási központjuk is. A mostani beruházás annak a jele, hogy elkötelezettek vagyunk a további növekedés, a további munkahelyteremtés iránt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az új hangár lehetővé teszi, hogy a Wizz Air működése még olajozottabb legyen, képessé téve a légitársaságot arra, hogy magas színvonalú repülőgép-karbantartási tevékenységet is végezhessen Budapesten."

http://iho.hu/hir/ferihegyi-valtozasok-uj-hangar-nyolcgepes-molo-150421

http://mno.hu/gazdasag/uj-hangar-ferihegyen-mar-be-is-koltozott-a-wizz-air-1302402