A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

2015 decemberi hír volt hogy 230 mHUF-ert megvette egy Sectum Air Services Kft. nevű cég. Valami ex. államtitkár bulija...
Én korábban láttam közelről azt a gépet...:confused:
Szerintem kész csoda lenne ha sikerülne újra repképessé tenni.
Darabonként alkatrésznek eladva lehet hogy visszajönne a vételár.
Köszi.
 
Egy KD-10 tankert ne nevezzünk már civil gépnek, mégha abból is lett átalakítva. Egy MRTT-t se.
Akkor abból a adódik a félreértés, hogy mást nevezünk civil gépnek.

Itt most arról van szó, hogy a kormány venni akar három civil gépet és hogy ebben milyen lehetőségek vannak. Az MRTT, MMTT a lehetőségek maximuma.
 
Itt most arról van szó, hogy a kormány venni akar három civil gépet és hogy ebben milyen lehetőségek vannak. Az MRTT, MMTT a lehetőségek maximuma.
A témát elindító és a HM-nyilatkozatra épülő cikk szerint meg a szükségletek maximuma a B737/A-320 kategória, tehát ennél nagyobb méretben nem nagyon érdemes gondolkozni. A Combi változatok ráadásul használhatók vegyes konfigurációban is, kb. 70 utasülés+teherszállítás szabvány raklapokon egyszerre lehetséges velük.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Láttam már. Ott sem 2 km felett lőttek emlékeim szerint és voltak mellélövések totál ideális körülmények között...
Még mindig repeszgránátról besleírtamha 10 méterrel(ami több mint egy harckocsinyi táv)mellé megy még bőven megfelelő!
De ezt egyszer már leírtam.
 
A témát elindító és a HM-nyilatkozatra épülő cikk szerint meg a szükségletek maximuma a B737/A-320 kategória, tehát ennél nagyobb méretben nem nagyon érdemes gondolkozni. A Combi változatok ráadásul használhatók vegyes konfigurációban is, kb. 70 utasülés+teherszállítás szabvány raklapokon egyszerre lehetséges velük.

A légi utántöltési képességet szerintem is CASA C-295 bázisán kellene megoldani annak néhány mozdulattal ki és beszerelhető légi utántöltő szettjével:
getasset.aspx


De a cikkben említett gépeknek ettől függetlenül cargo változatoknak kellene lenniük, hogy az utasfedélzetet is lehessen utánpótlás szállítására/mobilkórházként használni a direkt e célra módosított, villámzáras módszerrel ki és beszerelhető üléssorok helyén!
 
Értsem ezt úgy hogy 2024-ig csak légierő fejlesztés lesz , az is minimális szinten. A T-72 leváltása és a többi szfi eszköz beszerzése csak 2024 után remélhető??? Mennyi szfi eszközt lehetne beszerezni a drága légierős holmikra áldozott pénzből? Olimpiával a mai változó ,labilis helyzetekben nem lehet megoldani a haza védelmét. Nem beszélve arról hogy 2024 körül a Mistralok és a Gripenek már 20-30 évesek lesznek és az olimpia után el lehet kezdeni a lecserélésüket. Így sose lesz tüzérség, sose lesz páncéltörő képesség,stb.
 
Értsem ezt úgy hogy 2024-ig csak légierő fejlesztés lesz , az is minimális szinten. A T-72 leváltása és a többi szfi eszköz beszerzése csak 2024 után remélhető??? Mennyi szfi eszközt lehetne beszerezni a drága légierős holmikra áldozott pénzből? Olimpiával a mai változó ,labilis helyzetekben nem lehet megoldani a haza védelmét. Nem beszélve arról hogy 2024 körül a Mistralok és a Gripenek már 20-30 évesek lesznek és az olimpia után el lehet kezdeni a lecserélésüket. Így sose lesz tüzérség, sose lesz páncéltörő képesség,stb.

Ja, majd beszereznek targoncákat, buszokat meg max műszaki harckocsikat.
 
A Wizzair lízingeli a gépeit, tőlük nem lehet venni.

Jó meglátás. Vásárlási és visszlízing megállapodást kötött a régi gépeire. A visszlízing zárt végű pénzügyi lízing, ez alapján a futamidő lejártakor a lízingelt eszköz a lízingbe vevő tulajdonába kerül.
 
Jó meglátás. Vásárlási és visszlízing megállapodást kötött a régi gépeire. A visszlízing zárt végű pénzügyi lízing, ez alapján a futamidő lejártakor a lízingelt eszköz a lízingbe vevő tulajdonába kerül.
Nem hiszem hogy a tulajdonukba kerülne (lehet hogy tévedek), a régi gépeket folyamatosan szórják ki, az új üzemeltetőnél pedig fel van tüntetve hogy pl. Lsd From Aercap. Lehet hogy opció lenne a megtartásra de nem ez a modelljük.
 
A légi utántöltési képességet szerintem is CASA C-295 bázisán kellene megoldani annak néhány mozdulattal ki és beszerelhető légi utántöltő szettjével:
getasset.aspx


De a cikkben említett gépeknek ettől függetlenül cargo változatoknak kellene lenniük, hogy az utasfedélzetet is lehessen utánpótlás szállítására/mobilkórházként használni a direkt e célra módosított, villámzáras módszerrel ki és beszerelhető üléssorok helyén!
Mennyi a maxiális töltési kapacitása annak a rendszernek?
 
Jó meglátás. Vásárlási és visszlízing megállapodást kötött a régi gépeire. A visszlízing zárt végű pénzügyi lízing, ez alapján a futamidő lejártakor a lízingelt eszköz a lízingbe vevő tulajdonába kerül.
A WizzAir nem veszi tulajdonba a lejárt futamidejű gépeket, hanem az X év után visszaadja azokat a lízing-cégnek, és lízingel egy újabb gyártású példányt helyette.
 
Mennyi a maxiális töltési kapacitása annak a rendszernek?
A C-295-be kb. 4 tonna üza. (7650 liter) fér.
Mivel arról nem tudok hogy az utántöltő készlethez tartozna extra üza. tartály is ezért feltételezem a tanker változat is ezzel a mennyiséggel gazdálkodhat.
A C-295 max. üza. mennyiséggel 260 ktas gazdaságos sebességgel üresen cca. 10 órát tölthet a levegőben.
Ha mondjuk 50%-át adja át a saját készletének akkor az nem több mint egz Gripen belsõ tartályainak az utántöltésére elég. Ha Gripenen póttartály is van akkor azt már nem tudja teletölteni.