A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Én elégedett lennék, ha vennénk 6-8 darab KAI FA-50-t, vagy Airland Scorpion-t.
Ja, a kezem bilibe ért.
Hányszor kell még elmagyarázni, hogy ennek semmi értleme..?

A hozzánk képes kőgazdag Hollandia, Norvégia és Belgium nem engedheti meg magának a két típusos légierőt a fő gépeket nézve csak az F-16 --> F-35 átmenet idején lesz. Akkor mi hogyan és miből...?

Amíg a Gripen képessége nem éri el a maximum táját és azt nem tartjuk fennt, addig totálisan felesleges új típus rendszeresítésén gonodlkozni. Miért? Azért, mer nem kapsz több képességet, mert a másiktól vonná el. Azt is csak akkor, ha a szárazföldi erők nem 40+ éves szar technikával tudnak kiállítani valóban legalább 1 dandárnyi erőt, aminek a közepes hatótávolságú légvédelme éveken belül kipusztul és szándékot sem látni, hogy ez ellen tenni akarnának...

legújabb gépekről álmodnak itt egyesek meg arról a Scorpionról, amit még senki nem rendszeresített..? Mióta kell a ML-nek úttőrönek lennie? Ezt talán hagyjuk meg másnak, akiknek telik rá... A MH olyan szinten le vagy gatyásodva, hogy azok a TOW2 rakéták, amiket szétszórtak a Közel-keleten a meglevő ATGM-ekhez képest űrtechnikának minősülnek ki túlzással, ahogy a teljesen csupasz török 30 éves Leo2A4 is. Önjáró tüzérség nincs. Tüzérségi radar nincs. Közepes hatótávolságú SAM lassan már nem lesz, harci heli már nincs - dedikált nem is kell, nem telik rá, éjszakai képesség nélkül meg hagyjuk már... - de egyesek új repülőgép típusról álmondank olyan mennyiségben, ami egyszerűen röhejes.

Könyörgöm gondolkozzunk már legalább egy kicsit reálisan... A Gripen FAQ-ban is ott van, hogy a "vegynük ezt és vegyünk azt" mentalitás borzalmasan szar.
 
Az


Egyáltalán nem az. Éppenhogy a világ majd minden légiereje nagyjából 1:2-höz arányban tart rendszerben civil eredetű utas/teherszállítókat és katonai szállítógépeket. Már feltéve, hogy a gazdaságosság szempont volt. Ami viszont fontos, hogy ezek a gépek megfelelően át legyenek alakítva:
Kérném felsorolni ezeket a nagy légierőket a rendszeresített típusok darabszámával...
 
Kérném felsorolni ezeket a nagy légierőket a rendszeresített típusok darabszámával...

Például Hollandia: 3:4-hez a katonai és civil alapú gépek aránya. Vagy Belgium esetében 8:10-bez. Portugália esetében 3:11-hez, míg Csehország esetében pont fordított: 8:4-hez (4:4-hez, ha nem számítjuk a L410-et!). A hasonló méretű országok nagyjából ilyen arányban tartanak rendszerben katonai vs civil eredetű gépeket.
 
legújabb gépekről álmodnak itt egyesek meg arról a Scorpionról, amit még senki nem rendszeresített..? Mióta kell a ML-nek úttőrönek lennie? Ezt talán hagyjuk meg másnak, akiknek telik rá... A MH olyan szinten le vagy gatyásodva, hogy azok a TOW2 rakéták, amiket szétszórtak a Közel-keleten a meglevő ATGM-ekhez képest űrtechnikának minősülnek ki túlzással, ahogy a teljesen csupasz török 30 éves Leo2A4 is. Önjáró tüzérség nincs. Tüzérségi radar nincs. Közepes hatótávolságú SAM lassan már nem lesz, harci heli már nincs - dedikált nem is kell, nem telik rá, éjszakai képesség nélkül meg hagyjuk már... - de egyesek új repülőgép típusról álmondank olyan mennyiségben, ami egyszerűen röhejes.

A METISZ-ek semmivel nem rosszabbak a TOW-nál,de ezt leszámítva kétségtelenül igazad van.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Azért kellene menni ide-oda.
Afganisztán,
Koszovó,
Bosznia,
Irak,
Kongó,
Szomália,
Grúzia,
Mali,
Ciprus,
Libanon,
Nyugat Szahara,
Egyiptom,
Tádzsikisztán,
Albánia,
Aztán ott vannak a külföldi gyakorlatok is. Ne adja Isten, ha külföldön katasztrófa van, akkor is jól jöhet segíteni.
A háromból egyben biztos mindig könyékig lesznek a szervizesek.


1. semmi bajom ezzel a beszerzéssel, kell ilyen gép is.
2.:
Kongó,
Szomália,
Grúzia,
Mali,
Ciprus,
Libanon,
Nyugat Szahara,
Egyiptom,
Tádzsikisztán,
Albánia,
ezeken a helyeken mikor kell 200 főt mozgatni?

Amúgy teljesen felesleges itt beleélni magatokat a Cargo változatba, egy tök sima Classic gép lesz, haveri cégen keresztül. Lásd szlovákia. Annyi a különbség, hogy ők felvállalták, hogy kormánygép lesz az A319
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Hányszor kell még elmagyarázni, hogy ennek semmi értleme..?

A hozzánk képes kőgazdag Hollandia, Norvégia és Belgium nem engedheti meg magának a két típusos légierőt a fő gépeket nézve csak az F-16 --> F-35 átmenet idején lesz. Akkor mi hogyan és miből...?

Amíg a Gripen képessége nem éri el a maximum táját és azt nem tartjuk fennt, addig totálisan felesleges új típus rendszeresítésén gonodlkozni. Miért? Azért, mer nem kapsz több képességet, mert a másiktól vonná el. Azt is csak akkor, ha a szárazföldi erők nem 40+ éves szar technikával tudnak kiállítani valóban legalább 1 dandárnyi erőt, aminek a közepes hatótávolságú légvédelme éveken belül kipusztul és szándékot sem látni, hogy ez ellen tenni akarnának...

legújabb gépekről álmodnak itt egyesek meg arról a Scorpionról, amit még senki nem rendszeresített..? Mióta kell a ML-nek úttőrönek lennie? Ezt talán hagyjuk meg másnak, akiknek telik rá... A MH olyan szinten le vagy gatyásodva, hogy azok a TOW2 rakéták, amiket szétszórtak a Közel-keleten a meglevő ATGM-ekhez képest űrtechnikának minősülnek ki túlzással, ahogy a teljesen csupasz török 30 éves Leo2A4 is. Önjáró tüzérség nincs. Tüzérségi radar nincs. Közepes hatótávolságú SAM lassan már nem lesz, harci heli már nincs - dedikált nem is kell, nem telik rá, éjszakai képesség nélkül meg hagyjuk már... - de egyesek új repülőgép típusról álmondank olyan mennyiségben, ami egyszerűen röhejes.

Könyörgöm gondolkozzunk már legalább egy kicsit reálisan... A Gripen FAQ-ban is ott van, hogy a "vegynük ezt és vegyünk azt" mentalitás borzalmasan szar.

Felesleges kiakadnod mindenkire, egyrészt még azt se tudjuk, hogy turboprob vagy jet gépben gondolkodnak, így a tippelgetéseknek sincs értelme. Másrészt, pöröghetsz itt akármennyit, úgy is az lesz, amit a HM-ben eldöntöttek :D
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Például Hollandia: 3:4-hez a katonai és civil alapú gépek aránya. Vagy Belgium esetében 8:10-bez. Portugália esetében 3:11-hez, míg Csehország esetében pont fordított: 8:4-hez (4:4-hez, ha nem számítjuk a L410-et!). A hasonló méretű országok nagyjából ilyen arányban tartanak rendszerben katonai vs civil eredetű gépeket.

Ezeket a számokat hol láttad? Nekem egyik sem jön ki.
 
Például Hollandia: 3:4-hez a katonai és civil alapú gépek aránya. Vagy Belgium esetében 8:10-bez. Portugália esetében 3:11-hez, míg Csehország esetében pont fordított: 8:4-hez (4:4-hez, ha nem számítjuk a L410-et!). A hasonló méretű országok nagyjából ilyen arányban tartanak rendszerben katonai vs civil eredetű gépeket.
Én azt látom Hollandiában, hogy 1 db VIP transport és minden más katonai szállítógép vagy multifunkciós tanker... Civil gépnek nyomát sem látom. Mondtam, ezért kértem, hogy sorold fel a konkrét típust és mennyisége, ne a levegőbe beszélj...
 
Én azt látom Hollandiában, hogy 1 db VIP transport és minden más katonai szállítógép vagy multifunkciós tanker... Civil gépnek nyomát sem látom. Mondtam, ezért kértem, hogy sorold fel a konkrét típust és mennyisége, ne a levegőbe beszélj...

Holland civil utasszállító (különféle átépítettségi fokon): 2db KDC-10 és 1db Gulfstream IV.
Holland katonai: 4db C-130H
 
Nekem.ez a topik csak amolyan 3 kívánság topik,a hmben még közelítőleg sem merik kimondani a valóságot,a hummer is páncélosnak számít,van8db 40éves tankunk,ne vicceljünk már,a légierőnk bérelve van,ha jönnek a románok,ideszólnak a svédek,hogy hozzátok vissza a gépeket,miekőtt összekarcoljátok,azt nézhetünk mint béka a lóhúgyba,a szervezett lopás megy,nem haderôteform. Fater 67-ben volt sorkatona,addig lövették őket amíg mind nem lőtt normálisan,nekem 91 körül kellett volna bevonulnom,akkor 1.5 év alatt 3x lövészet volt, 3 egyes lövés,meg 6 lőszer sorozat lövésre/lövészet. Az öcsém 10 évvel később lőszer nélküli frgyverrel állt őrt a robbantási gyakorlaton a robbanóanyag mellett....
A fejtől büdi a hal,a laktanyától 20km-re gond kivinni a bakákat kerítés építőket nézni,itt olvastam.
Ez olyan mint nehézgépkezelő a gucci boltban,az is kék,meg ez is kék,na gyere babám,vegyünk 20 deka parizelt a tesóba...
 
Ez a második típus a légierő mániája (tudom nincs légierő csak légvédelem), ők azzal érvelnek hogy kell egy hangsebesség feletti többfeladatú harcigép, de mivel ez k.... a drága kell mellé egy olcsóbb szubszónikus típus ami kiképző és könnyű csapásmérő, és sokkal olcsóbb üzemeltetni mint a szuperszónikus gépeket, az arány 1:2 lenne ( a '90-es évek közepén még a 36 szuperszónikus és a 72 könnyű csapásmérő /kiképző gépről álmodoztak,persze akkor még messze más volt a környező országok légiereje).
 
Holland civil utasszállító (különféle átépítettségi fokon): 2db KDC-10 és 1db Gulfstream IV.
Holland katonai: 4db C-130H
Airbus MRTT hol van a listában?
Hát a C-17, ami közön NATO flottában van? Mert azt is haszálhatják. A Gulfstream meg VIP szállító, egyetlen rohadt konténer sem fél bele.Szóval elnézést, de ez igen rossz példa volt...
 
Airbus MRTT hol van a listában?
Hát a C-17, ami közön NATO flottában van? Mert azt is haszálhatják. A Gulfstream meg VIP szállító, egyetlen rohadt konténer sem fél bele.Szóval elnézést, de ez igen rossz példa volt...

Megrendelés alatt. Szállítottak már le MRTT-t? Azonkívül kezdettől fogva a civil utasszállítók és modifikációk per katonai teherszállítók arányról volt szó. Éppen azért írtam, hogy nem mellékesen, mintegy kormánygépként vannak ezek jelen a hasonló méretű légierőkben, hanem eléggé jelentős számban a hagyományos katonai teherszállítók mellett.
 
nk bérelve van,ha jönnek a románok,ideszólnak a svédek,hogy hozz

",ideszólnak a svédek,hogy hozzátok vissza a gépeket,miekőtt összekarcoljátok"

Ugye ezt senki sem hiszi el...

Letelt a program eredeti 10 éve, már fizettünk annyi pénzt hogy a gépek értéke ki lett fizetve. (Nem kerültek magyar tulajdonba, mert ilyen a szerződés.) Most már "csak" az üzembentartást/hadrafoghatóságot fizetjük. Ha lelövik a gépeket, így jártunk, a "fenntartás" költségét attól még fizetnünk kell tovább a svédeknek. Persze jó pénzért adnak a svédek egy másik gépet helyette, ahogy a kétüléses esetében is történt. És szállítanak alkatrészt is, ha nem ütközik a mi háborúnk az ők elveikkel, érdekeikkel. Azt meg senki sem gondolhatja komolyan, hogy egy katonai bázisról elvisznek gépeket, ha bázis fegyveres katonái ezt nem akarják.