A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Mondujuk Pilatus vagy Embraer típusú gépek jöhetnének vagy hat legalább! Annál komolyabbra nincs szükségünk, Zlin-ek viszont jöhetnének még honvédelmi repülőklubbokba, vagy méginkább Magnus Fusion 212 ultrakönnyű kisgépek!
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Szerintem a legjobb megoldás pár alig használt dél afrikai pc-7 mk2-es! Mondanám azt hogy szarért-hugyért hozzájuk lehetne jutni de úgyis bejönne a sémának megfelelő közbetítői cég! Vagy a horvátokkal üzletelni pc-9-et lehetséges "új" szállítògép repóráért mert ők azt kivonták! Akár, próba szerencse
 
  • Tetszik
Reactions: blogen
http://mno.hu/kulfold/utasszallitok-a-honvedsegnek-1378808
"Első lépcsőben utasszállító gépeket vesznek a honvédségnek az expedíciós missziók személyi váltásának kiszolgálására, és a Malév megszűnése óta szünetelő nemzeti légi evakuációs képesség helyreállítására, a Boeing 737 vagy az Airbus 320 kategóriájába tartozó típust..."


Én már ennek is örülök. - még akkor is, ha ez így elsőre egy kicsit nevetséges is.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Az
http://mno.hu/kulfold/utasszallitok-a-honvedsegnek-1378808
"Első lépcsőben utasszállító gépeket vesznek a honvédségnek az expedíciós missziók személyi váltásának kiszolgálására, és a Malév megszűnése óta szünetelő nemzeti légi evakuációs képesség helyreállítására, a Boeing 737 vagy az Airbus 320 kategóriájába tartozó típust..."

Én már ennek is örülök. - még akkor is, ha ez így elsőre egy kicsit nevetséges is.

Egyáltalán nem az. Éppenhogy a világ majd minden légiereje nagyjából 1:2-höz arányban tart rendszerben civil eredetű utas/teherszállítókat és katonai szállítógépeket. Már feltéve, hogy a gazdaságosság szempont volt. Ami viszont fontos, hogy ezek a gépek megfelelően át legyenek alakítva:

- nagyméretű teherajtók az alsó csomagtérbe és a felső utastérbe is!
- kiszerelhető üléssorok, hogy teljes hosszábban alkalmas legyen utánpótlás szállítására is mindkét szinten a géphez standardizált konténerekben
- ugyanez mobil kórház kialakítására is alkalmassá teszi a gép szállítófedélzetét krízishelyzet esetére

008.jpg

a330200Fcutaway.jpg

csm_A330-200F-Freighter-deck-back_8a0a561408.jpg

ORBIS-Flying-Eye-Hospital.jpg


Hihetetlenül jól használható egy átépített civil utasszállító katonai célokra!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Luthero
Én elégedett lennék, ha vennénk 6-8 darab KAI FA-50-t, vagy Airland Scorpion-t.
Ja, a kezem bilibe ért.

Én most kivételesen annak, ha folytatnák a hagyományokat és sem ebből, sem az utasszállítókból nem lenne semmi. Fegyvereket kellene venni és nem a Honvédség civil szolgáltató vállalattá történő alakításán munkálkodni.
Lesz utasrepültetés is?
 
Én most kivételesen annak, ha folytatnák a hagyományokat és sem ebből, sem az utasszállítókból nem lenne semmi. Fegyvereket kellene venni és nem a Honvédség civil szolgáltató vállalattá történő alakításán munkálkodni.
Lesz utasrepültetés is?
Nem tudjuk mennyi ideig repulhetnek meg az ancsak. Azt sem tudjuk, hogy az ukranok kepesek-e a felujitasukra vagy csak rontananak a helyzeten. Ha - legrosszabb eseten - foldre kell parancsolni a gepeket ,akkor ez a kepesseg is lenullazodhat es lelepnek a szakemberek. Akkor meg kezdhetnenk megint a nullarol.
Az utasrepultetes is hoz valamennyi penzt es munkat ad. Jobb mintha a foldon allnanak.
 
Az


Egyáltalán nem az. Éppenhogy a világ majd minden légiereje nagyjából 1:2-höz arányban tart rendszerben civil eredetű utas/teherszállítókat és katonai szállítógépeket. Már feltéve, hogy a gazdaságosság szempont volt. Ami viszont fontos, hogy ezek a gépek megfelelően át legyenek alakítva:

- nagyméretű teherajtók az alsó csomagtérbe és a felső utastérbe is!
- kiszerelhető üléssorok, hogy teljes hosszábban alkalmas legyen utánpótlás szállítására is mindkét szinten a géphez standardizált konténerekben
- ugyanez mobil kórház kialakítására is alkalmassá teszi a gép szállítófedélzetét krízishelyzet esetére

008.jpg

a330200Fcutaway.jpg

csm_A330-200F-Freighter-deck-back_8a0a561408.jpg

ORBIS-Flying-Eye-Hospital.jpg


Hihetetlenül jól használható egy átépített civil utasszállító katonai célokra!
Az általad felsorolt dolgok azok nemigen igényelnek semmiféle átalakítást, ugyanis ezeknek a gépeknek léteznek eleve teherszállításra épült változataik is. Az alsó tehertér ajtajai minden utasszállító-változaton is ott vannak az ábrán látható kivitelben. Az üléssorok szintén kiszerelhetőek a normál utasszállítókból igény szerint. Ha a felső fedélzetre is akarunk teher-raklapokat pakolni, akkor cargo-változatot kell venni, mert azon szintén alapból ott van baloldalt a teher-ajtó. Ami a gépen kívül extrának számít: meg kell venni a spec rakodógépeket a felső-ajtós teher-rakodáshoz, meg az esetleges kórház/műtő/egészségügyi felszerelést. Viszont az új gépekhez teljesen át kell képezni a személyzeteket, ezt a pénzt és időt is be kell kalkulálni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz
Az általad felsorolt dolgok azok nemigen igényelnek semmiféle átalakítást, ugyanis ezeknek a gépeknek léteznek eleve teherszállításra épült változataik is. Az alsó tehertér ajtajai minden utasszállító-változaton is ott vannak az ábrán látható kivitelben. Az üléssorok szintén kiszerelhetőek a normál utasszállítókból igény szerint. Ha a felső fedélzetre is akarunk teher-raklapokat pakolni, akkor cargo-változatot kell venni, mert azon szintén alapból ott van baloldalt a teher-ajtó. Ami a gépen kívül extrának számít: meg kell venni a spec rakodógépeket a felső-ajtós teher-rakodáshoz, meg az esetleges kórház/műtő/egészségügyi felszerelést. Viszont az új gépekhez teljesen át kell képezni a személyzeteket, ezt a pénzt és időt is be kell kalkulálni.

Felső tehertért is írtam, hogy teljesen ki lehessen használni a teherszállítási kapacitásukat. Azt nem tudom, hogy az üléssorok a normál utasszállítókból valamilyen gyorszáras módon szerelhetőek ki, vagy komolyabb beavatkozással, de az utóbbira tippelnék. Szal igen, eleve valamilyen cargo verziót kell venni. Nincs értelme nem maximálisan kihasználni a lehetőségeket, amit nyújthatnak.

És akkor még nem is említettem, hogy egyfajta Airbus MRTT vagy valamilyen annak megfelelő Boeingre optimalizált átalakítással (IAI MMTT például) hajlékonycsöves légiutántöltésre is alkalmassá tehetőek!
 
Vajon mennyit fognak repülni? mert hetente azért nem kell menni Afgánba, Irakba, ráadásul 3 géppel
Azért kellene menni ide-oda.
Afganisztán,
Koszovó,
Bosznia,
Irak,
Kongó,
Szomália,
Grúzia,
Mali,
Ciprus,
Libanon,
Nyugat Szahara,
Egyiptom,
Tádzsikisztán,
Albánia,
Aztán ott vannak a külföldi gyakorlatok is. Ne adja Isten, ha külföldön katasztrófa van, akkor is jól jöhet segíteni.
A háromból egyben biztos mindig könyékig lesznek a szervizesek.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Ha nem gondolnák valami rosszra, akkor azt hinném, hogy ez egy ésszerű beszerzés. Persze nem lesz az. Nem lesz maximálisan kihasznált cargo képesség, nem lesz beszerelhető kórházi alkalmazásra lehetőség, nem lesz megfelelő kiszolgáló infrastruktúra beszerezve ilyesmihez, stb.
 
Ha nem gondolnák valami rosszra, akkor azt hinném, hogy ez egy ésszerű beszerzés. Persze nem lesz az. Nem lesz maximálisan kihasznált cargo képesség, nem lesz beszerelhető kórházi alkalmazásra lehetőség, nem lesz megfelelő kiszolgáló infrastruktúra beszerezve ilyesmihez, stb.
Te kis realista :)
 
Ha nem gondolnák valami rosszra, akkor azt hinném, hogy ez egy ésszerű beszerzés. Persze nem lesz az. Nem lesz maximálisan kihasznált cargo képesség, nem lesz beszerelhető kórházi alkalmazásra lehetőség, nem lesz megfelelő kiszolgáló infrastruktúra beszerezve ilyesmihez, stb.
Írták is, hogy külsőssel lesz szervizelve.
Biztonsági szempontból kérdéses...