A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Mondujuk Pilatus vagy Embraer típusú gépek jöhetnének vagy hat legalább! Annál komolyabbra nincs szükségünk, Zlin-ek viszont jöhetnének még honvédelmi repülőklubbokba, vagy méginkább Magnus Fusion 212 ultrakönnyű kisgépek!
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Szerintem a legjobb megoldás pár alig használt dél afrikai pc-7 mk2-es! Mondanám azt hogy szarért-hugyért hozzájuk lehetne jutni de úgyis bejönne a sémának megfelelő közbetítői cég! Vagy a horvátokkal üzletelni pc-9-et lehetséges "új" szállítògép repóráért mert ők azt kivonták! Akár, próba szerencse
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
http://mno.hu/kulfold/utasszallitok-a-honvedsegnek-1378808
"Első lépcsőben utasszállító gépeket vesznek a honvédségnek az expedíciós missziók személyi váltásának kiszolgálására, és a Malév megszűnése óta szünetelő nemzeti légi evakuációs képesség helyreállítására, a Boeing 737 vagy az Airbus 320 kategóriájába tartozó típust..."


Én már ennek is örülök. - még akkor is, ha ez így elsőre egy kicsit nevetséges is.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Az
http://mno.hu/kulfold/utasszallitok-a-honvedsegnek-1378808
"Első lépcsőben utasszállító gépeket vesznek a honvédségnek az expedíciós missziók személyi váltásának kiszolgálására, és a Malév megszűnése óta szünetelő nemzeti légi evakuációs képesség helyreállítására, a Boeing 737 vagy az Airbus 320 kategóriájába tartozó típust..."

Én már ennek is örülök. - még akkor is, ha ez így elsőre egy kicsit nevetséges is.

Egyáltalán nem az. Éppenhogy a világ majd minden légiereje nagyjából 1:2-höz arányban tart rendszerben civil eredetű utas/teherszállítókat és katonai szállítógépeket. Már feltéve, hogy a gazdaságosság szempont volt. Ami viszont fontos, hogy ezek a gépek megfelelően át legyenek alakítva:

- nagyméretű teherajtók az alsó csomagtérbe és a felső utastérbe is!
- kiszerelhető üléssorok, hogy teljes hosszábban alkalmas legyen utánpótlás szállítására is mindkét szinten a géphez standardizált konténerekben
- ugyanez mobil kórház kialakítására is alkalmassá teszi a gép szállítófedélzetét krízishelyzet esetére

008.jpg

a330200Fcutaway.jpg

csm_A330-200F-Freighter-deck-back_8a0a561408.jpg

ORBIS-Flying-Eye-Hospital.jpg


Hihetetlenül jól használható egy átépített civil utasszállító katonai célokra!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Luthero

ijasz

Well-Known Member
2013. január 23.
1 921
4 671
113
Én elégedett lennék, ha vennénk 6-8 darab KAI FA-50-t, vagy Airland Scorpion-t.
Ja, a kezem bilibe ért.

Én most kivételesen annak, ha folytatnák a hagyományokat és sem ebből, sem az utasszállítókból nem lenne semmi. Fegyvereket kellene venni és nem a Honvédség civil szolgáltató vállalattá történő alakításán munkálkodni.
Lesz utasrepültetés is?
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Én most kivételesen annak, ha folytatnák a hagyományokat és sem ebből, sem az utasszállítókból nem lenne semmi. Fegyvereket kellene venni és nem a Honvédség civil szolgáltató vállalattá történő alakításán munkálkodni.
Lesz utasrepültetés is?
Nem tudjuk mennyi ideig repulhetnek meg az ancsak. Azt sem tudjuk, hogy az ukranok kepesek-e a felujitasukra vagy csak rontananak a helyzeten. Ha - legrosszabb eseten - foldre kell parancsolni a gepeket ,akkor ez a kepesseg is lenullazodhat es lelepnek a szakemberek. Akkor meg kezdhetnenk megint a nullarol.
Az utasrepultetes is hoz valamennyi penzt es munkat ad. Jobb mintha a foldon allnanak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Az


Egyáltalán nem az. Éppenhogy a világ majd minden légiereje nagyjából 1:2-höz arányban tart rendszerben civil eredetű utas/teherszállítókat és katonai szállítógépeket. Már feltéve, hogy a gazdaságosság szempont volt. Ami viszont fontos, hogy ezek a gépek megfelelően át legyenek alakítva:

- nagyméretű teherajtók az alsó csomagtérbe és a felső utastérbe is!
- kiszerelhető üléssorok, hogy teljes hosszábban alkalmas legyen utánpótlás szállítására is mindkét szinten a géphez standardizált konténerekben
- ugyanez mobil kórház kialakítására is alkalmassá teszi a gép szállítófedélzetét krízishelyzet esetére

008.jpg

a330200Fcutaway.jpg

csm_A330-200F-Freighter-deck-back_8a0a561408.jpg

ORBIS-Flying-Eye-Hospital.jpg


Hihetetlenül jól használható egy átépített civil utasszállító katonai célokra!
Az általad felsorolt dolgok azok nemigen igényelnek semmiféle átalakítást, ugyanis ezeknek a gépeknek léteznek eleve teherszállításra épült változataik is. Az alsó tehertér ajtajai minden utasszállító-változaton is ott vannak az ábrán látható kivitelben. Az üléssorok szintén kiszerelhetőek a normál utasszállítókból igény szerint. Ha a felső fedélzetre is akarunk teher-raklapokat pakolni, akkor cargo-változatot kell venni, mert azon szintén alapból ott van baloldalt a teher-ajtó. Ami a gépen kívül extrának számít: meg kell venni a spec rakodógépeket a felső-ajtós teher-rakodáshoz, meg az esetleges kórház/műtő/egészségügyi felszerelést. Viszont az új gépekhez teljesen át kell képezni a személyzeteket, ezt a pénzt és időt is be kell kalkulálni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 418
2 767
113

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Az általad felsorolt dolgok azok nemigen igényelnek semmiféle átalakítást, ugyanis ezeknek a gépeknek léteznek eleve teherszállításra épült változataik is. Az alsó tehertér ajtajai minden utasszállító-változaton is ott vannak az ábrán látható kivitelben. Az üléssorok szintén kiszerelhetőek a normál utasszállítókból igény szerint. Ha a felső fedélzetre is akarunk teher-raklapokat pakolni, akkor cargo-változatot kell venni, mert azon szintén alapból ott van baloldalt a teher-ajtó. Ami a gépen kívül extrának számít: meg kell venni a spec rakodógépeket a felső-ajtós teher-rakodáshoz, meg az esetleges kórház/műtő/egészségügyi felszerelést. Viszont az új gépekhez teljesen át kell képezni a személyzeteket, ezt a pénzt és időt is be kell kalkulálni.

Felső tehertért is írtam, hogy teljesen ki lehessen használni a teherszállítási kapacitásukat. Azt nem tudom, hogy az üléssorok a normál utasszállítókból valamilyen gyorszáras módon szerelhetőek ki, vagy komolyabb beavatkozással, de az utóbbira tippelnék. Szal igen, eleve valamilyen cargo verziót kell venni. Nincs értelme nem maximálisan kihasználni a lehetőségeket, amit nyújthatnak.

És akkor még nem is említettem, hogy egyfajta Airbus MRTT vagy valamilyen annak megfelelő Boeingre optimalizált átalakítással (IAI MMTT például) hajlékonycsöves légiutántöltésre is alkalmassá tehetőek!
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 418
2 767
113
Vajon mennyit fognak repülni? mert hetente azért nem kell menni Afgánba, Irakba, ráadásul 3 géppel
Azért kellene menni ide-oda.
Afganisztán,
Koszovó,
Bosznia,
Irak,
Kongó,
Szomália,
Grúzia,
Mali,
Ciprus,
Libanon,
Nyugat Szahara,
Egyiptom,
Tádzsikisztán,
Albánia,
Aztán ott vannak a külföldi gyakorlatok is. Ne adja Isten, ha külföldön katasztrófa van, akkor is jól jöhet segíteni.
A háromból egyben biztos mindig könyékig lesznek a szervizesek.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Ha nem gondolnák valami rosszra, akkor azt hinném, hogy ez egy ésszerű beszerzés. Persze nem lesz az. Nem lesz maximálisan kihasznált cargo képesség, nem lesz beszerelhető kórházi alkalmazásra lehetőség, nem lesz megfelelő kiszolgáló infrastruktúra beszerezve ilyesmihez, stb.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 801
8 471
113
Ha nem gondolnák valami rosszra, akkor azt hinném, hogy ez egy ésszerű beszerzés. Persze nem lesz az. Nem lesz maximálisan kihasznált cargo képesség, nem lesz beszerelhető kórházi alkalmazásra lehetőség, nem lesz megfelelő kiszolgáló infrastruktúra beszerezve ilyesmihez, stb.
Te kis realista :)
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 418
2 767
113
Ha nem gondolnák valami rosszra, akkor azt hinném, hogy ez egy ésszerű beszerzés. Persze nem lesz az. Nem lesz maximálisan kihasznált cargo képesség, nem lesz beszerelhető kórházi alkalmazásra lehetőség, nem lesz megfelelő kiszolgáló infrastruktúra beszerezve ilyesmihez, stb.
Írták is, hogy külsőssel lesz szervizelve.
Biztonsági szempontból kérdéses...