Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezek aztán mernek nagyot álmodni...
Hacsak nem repülős érdeklődésű, akkor nem önálló alkotás. Lehet, hogy megkérdezett a témában tájékozottakat."A Magyar Idők számba vette a lehetséges típusokat."
Akkor már csak az a kérdés hogy ezek a cikkíró víziói vagy mondta neki valaki hogy ezt kell írni.
Vajon mennyit fognak repülni? mert hetente azért nem kell menni Afgánba, Irakba, ráadásul 3 géppel
Én elégedett lennék, ha vennénk 6-8 darab KAI FA-50-t, vagy Airland Scorpion-t.Ezek aztán mernek nagyot álmodni...
http://mno.hu/kulfold/utasszallitok-a-honvedsegnek-1378808
"Első lépcsőben utasszállító gépeket vesznek a honvédségnek az expedíciós missziók személyi váltásának kiszolgálására, és a Malév megszűnése óta szünetelő nemzeti légi evakuációs képesség helyreállítására, a Boeing 737 vagy az Airbus 320 kategóriájába tartozó típust..."
Én már ennek is örülök. - még akkor is, ha ez így elsőre egy kicsit nevetséges is.
Én elégedett lennék, ha vennénk 6-8 darab KAI FA-50-t, vagy Airland Scorpion-t.
Ja, a kezem bilibe ért.
Nem tudjuk mennyi ideig repulhetnek meg az ancsak. Azt sem tudjuk, hogy az ukranok kepesek-e a felujitasukra vagy csak rontananak a helyzeten. Ha - legrosszabb eseten - foldre kell parancsolni a gepeket ,akkor ez a kepesseg is lenullazodhat es lelepnek a szakemberek. Akkor meg kezdhetnenk megint a nullarol.Én most kivételesen annak, ha folytatnák a hagyományokat és sem ebből, sem az utasszállítókból nem lenne semmi. Fegyvereket kellene venni és nem a Honvédség civil szolgáltató vállalattá történő alakításán munkálkodni.
Lesz utasrepültetés is?
Az általad felsorolt dolgok azok nemigen igényelnek semmiféle átalakítást, ugyanis ezeknek a gépeknek léteznek eleve teherszállításra épült változataik is. Az alsó tehertér ajtajai minden utasszállító-változaton is ott vannak az ábrán látható kivitelben. Az üléssorok szintén kiszerelhetőek a normál utasszállítókból igény szerint. Ha a felső fedélzetre is akarunk teher-raklapokat pakolni, akkor cargo-változatot kell venni, mert azon szintén alapból ott van baloldalt a teher-ajtó. Ami a gépen kívül extrának számít: meg kell venni a spec rakodógépeket a felső-ajtós teher-rakodáshoz, meg az esetleges kórház/műtő/egészségügyi felszerelést. Viszont az új gépekhez teljesen át kell képezni a személyzeteket, ezt a pénzt és időt is be kell kalkulálni.Az
Egyáltalán nem az. Éppenhogy a világ majd minden légiereje nagyjából 1:2-höz arányban tart rendszerben civil eredetű utas/teherszállítókat és katonai szállítógépeket. Már feltéve, hogy a gazdaságosság szempont volt. Ami viszont fontos, hogy ezek a gépek megfelelően át legyenek alakítva:
- nagyméretű teherajtók az alsó csomagtérbe és a felső utastérbe is!
- kiszerelhető üléssorok, hogy teljes hosszábban alkalmas legyen utánpótlás szállítására is mindkét szinten a géphez standardizált konténerekben
- ugyanez mobil kórház kialakítására is alkalmassá teszi a gép szállítófedélzetét krízishelyzet esetére
Hihetetlenül jól használható egy átépített civil utasszállító katonai célokra!
Ilyenek nem lennének rosszak:
Az általad felsorolt dolgok azok nemigen igényelnek semmiféle átalakítást, ugyanis ezeknek a gépeknek léteznek eleve teherszállításra épült változataik is. Az alsó tehertér ajtajai minden utasszállító-változaton is ott vannak az ábrán látható kivitelben. Az üléssorok szintén kiszerelhetőek a normál utasszállítókból igény szerint. Ha a felső fedélzetre is akarunk teher-raklapokat pakolni, akkor cargo-változatot kell venni, mert azon szintén alapból ott van baloldalt a teher-ajtó. Ami a gépen kívül extrának számít: meg kell venni a spec rakodógépeket a felső-ajtós teher-rakodáshoz, meg az esetleges kórház/műtő/egészségügyi felszerelést. Viszont az új gépekhez teljesen át kell képezni a személyzeteket, ezt a pénzt és időt is be kell kalkulálni.
Azért kellene menni ide-oda.Vajon mennyit fognak repülni? mert hetente azért nem kell menni Afgánba, Irakba, ráadásul 3 géppel
Te kis realistaHa nem gondolnák valami rosszra, akkor azt hinném, hogy ez egy ésszerű beszerzés. Persze nem lesz az. Nem lesz maximálisan kihasznált cargo képesség, nem lesz beszerelhető kórházi alkalmazásra lehetőség, nem lesz megfelelő kiszolgáló infrastruktúra beszerezve ilyesmihez, stb.
Írták is, hogy külsőssel lesz szervizelve.Ha nem gondolnák valami rosszra, akkor azt hinném, hogy ez egy ésszerű beszerzés. Persze nem lesz az. Nem lesz maximálisan kihasznált cargo képesség, nem lesz beszerelhető kórházi alkalmazásra lehetőség, nem lesz megfelelő kiszolgáló infrastruktúra beszerezve ilyesmihez, stb.