A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

torsen

Guest
2015 decemberi hír volt hogy 230 mHUF-ert megvette egy Sectum Air Services Kft. nevű cég. Valami ex. államtitkár bulija...
Én korábban láttam közelről azt a gépet...:confused:
Szerintem kész csoda lenne ha sikerülne újra repképessé tenni.
Darabonként alkatrésznek eladva lehet hogy visszajönne a vételár.
Köszi.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Egy KD-10 tankert ne nevezzünk már civil gépnek, mégha abból is lett átalakítva. Egy MRTT-t se.
Akkor abból a adódik a félreértés, hogy mást nevezünk civil gépnek.

Itt most arról van szó, hogy a kormány venni akar három civil gépet és hogy ebben milyen lehetőségek vannak. Az MRTT, MMTT a lehetőségek maximuma.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Itt most arról van szó, hogy a kormány venni akar három civil gépet és hogy ebben milyen lehetőségek vannak. Az MRTT, MMTT a lehetőségek maximuma.
A témát elindító és a HM-nyilatkozatra épülő cikk szerint meg a szükségletek maximuma a B737/A-320 kategória, tehát ennél nagyobb méretben nem nagyon érdemes gondolkozni. A Combi változatok ráadásul használhatók vegyes konfigurációban is, kb. 70 utasülés+teherszállítás szabvány raklapokon egyszerre lehetséges velük.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 614
79 823
113
Láttam már. Ott sem 2 km felett lőttek emlékeim szerint és voltak mellélövések totál ideális körülmények között...
Még mindig repeszgránátról besleírtamha 10 méterrel(ami több mint egy harckocsinyi táv)mellé megy még bőven megfelelő!
De ezt egyszer már leírtam.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
A témát elindító és a HM-nyilatkozatra épülő cikk szerint meg a szükségletek maximuma a B737/A-320 kategória, tehát ennél nagyobb méretben nem nagyon érdemes gondolkozni. A Combi változatok ráadásul használhatók vegyes konfigurációban is, kb. 70 utasülés+teherszállítás szabvány raklapokon egyszerre lehetséges velük.

A légi utántöltési képességet szerintem is CASA C-295 bázisán kellene megoldani annak néhány mozdulattal ki és beszerelhető légi utántöltő szettjével:
getasset.aspx


De a cikkben említett gépeknek ettől függetlenül cargo változatoknak kellene lenniük, hogy az utasfedélzetet is lehessen utánpótlás szállítására/mobilkórházként használni a direkt e célra módosított, villámzáras módszerrel ki és beszerelhető üléssorok helyén!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 287
68 352
113
Értsem ezt úgy hogy 2024-ig csak légierő fejlesztés lesz , az is minimális szinten. A T-72 leváltása és a többi szfi eszköz beszerzése csak 2024 után remélhető??? Mennyi szfi eszközt lehetne beszerezni a drága légierős holmikra áldozott pénzből? Olimpiával a mai változó ,labilis helyzetekben nem lehet megoldani a haza védelmét. Nem beszélve arról hogy 2024 körül a Mistralok és a Gripenek már 20-30 évesek lesznek és az olimpia után el lehet kezdeni a lecserélésüket. Így sose lesz tüzérség, sose lesz páncéltörő képesség,stb.
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Értsem ezt úgy hogy 2024-ig csak légierő fejlesztés lesz , az is minimális szinten. A T-72 leváltása és a többi szfi eszköz beszerzése csak 2024 után remélhető??? Mennyi szfi eszközt lehetne beszerezni a drága légierős holmikra áldozott pénzből? Olimpiával a mai változó ,labilis helyzetekben nem lehet megoldani a haza védelmét. Nem beszélve arról hogy 2024 körül a Mistralok és a Gripenek már 20-30 évesek lesznek és az olimpia után el lehet kezdeni a lecserélésüket. Így sose lesz tüzérség, sose lesz páncéltörő képesség,stb.

Ja, majd beszereznek targoncákat, buszokat meg max műszaki harckocsikat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 715
76 746
113
A Wizzair lízingeli a gépeit, tőlük nem lehet venni.

Jó meglátás. Vásárlási és visszlízing megállapodást kötött a régi gépeire. A visszlízing zárt végű pénzügyi lízing, ez alapján a futamidő lejártakor a lízingelt eszköz a lízingbe vevő tulajdonába kerül.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
785
2 008
93
Jó meglátás. Vásárlási és visszlízing megállapodást kötött a régi gépeire. A visszlízing zárt végű pénzügyi lízing, ez alapján a futamidő lejártakor a lízingelt eszköz a lízingbe vevő tulajdonába kerül.
Nem hiszem hogy a tulajdonukba kerülne (lehet hogy tévedek), a régi gépeket folyamatosan szórják ki, az új üzemeltetőnél pedig fel van tüntetve hogy pl. Lsd From Aercap. Lehet hogy opció lenne a megtartásra de nem ez a modelljük.
 
M

molnibalage

Guest
A légi utántöltési képességet szerintem is CASA C-295 bázisán kellene megoldani annak néhány mozdulattal ki és beszerelhető légi utántöltő szettjével:
getasset.aspx


De a cikkben említett gépeknek ettől függetlenül cargo változatoknak kellene lenniük, hogy az utasfedélzetet is lehessen utánpótlás szállítására/mobilkórházként használni a direkt e célra módosított, villámzáras módszerrel ki és beszerelhető üléssorok helyén!
Mennyi a maxiális töltési kapacitása annak a rendszernek?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Jó meglátás. Vásárlási és visszlízing megállapodást kötött a régi gépeire. A visszlízing zárt végű pénzügyi lízing, ez alapján a futamidő lejártakor a lízingelt eszköz a lízingbe vevő tulajdonába kerül.
A WizzAir nem veszi tulajdonba a lejárt futamidejű gépeket, hanem az X év után visszaadja azokat a lízing-cégnek, és lízingel egy újabb gyártású példányt helyette.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Mennyi a maxiális töltési kapacitása annak a rendszernek?
A C-295-be kb. 4 tonna üza. (7650 liter) fér.
Mivel arról nem tudok hogy az utántöltő készlethez tartozna extra üza. tartály is ezért feltételezem a tanker változat is ezzel a mennyiséggel gazdálkodhat.
A C-295 max. üza. mennyiséggel 260 ktas gazdaságos sebességgel üresen cca. 10 órát tölthet a levegőben.
Ha mondjuk 50%-át adja át a saját készletének akkor az nem több mint egz Gripen belsõ tartályainak az utántöltésére elég. Ha Gripenen póttartály is van akkor azt már nem tudja teletölteni.