A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Megrendelés alatt. Szállítottak már le MRTT-t? Azonkívül kezdettől fogva a civil utasszállítók és modifikációk per katonai teherszállítók arányról volt szó. Éppen azért írtam, hogy nem mellékesen, mintegy kormánygépként vannak ezek jelen a hasonló méretű légierőkben, hanem eléggé jelentős számban a hagyományos katonai teherszállítók mellett.

Egy KD-10 tankert ne nevezzünk már civil gépnek, mégha abból is lett átalakítva. Egy MRTT-t se.

Akkor abból a adódik a félreértés, hogy mást nevezünk civil gépnek.
1. semmi bajom ezzel a beszerzéssel, kell ilyen gép is.
2.:
Kongó,
Szomália,
Grúzia,
Mali,
Ciprus,
Libanon,
Nyugat Szahara,
Egyiptom,
Tádzsikisztán,
Albánia,
ezeken a helyeken mikor kell 200 főt mozgatni?

Amúgy teljesen felesleges itt beleélni magatokat a Cargo változatba, egy tök sima Classic gép lesz, haveri cégen keresztül. Lásd szlovákia. Annyi a különbség, hogy ők felvállalták, hogy kormánygép lesz az A319

Egyetértek.

Ne legyenek illúzióitok. A Wizzair 3 legidősebb gépét megveszi az állam, átfesti és kész. Debrecenben indít a Wizz pilótaképzést az A320 típusára, így lesz pilóta is. Ferihegyen van Wizz karbantartó hangár. A Wizzair folyamatosan cseréli le a régi gépeit A321-re és lassan jönnek a A320neo-k is, örül hogy valakinek eladhatja a régi gépeit. Az állam meg meg fogja venni, mert valaki valakivel nagy haver.
 
Megrendelés alatt. Szállítottak már le MRTT-t? Azonkívül kezdettől fogva a civil utasszállítók és modifikációk per katonai teherszállítók arányról volt szó. Éppen azért írtam, hogy nem mellékesen, mintegy kormánygépként vannak ezek jelen a hasonló méretű légierőkben, hanem eléggé jelentős számban a hagyományos katonai teherszállítók mellett.

Akkor abból a adódik a félreértés, hogy mást nevezünk civil gépnek.

Egy KD-10 tankert ne nevezzünk már civil gépnek, mégha abból is lett átalakítva. Egy MRTT-t se.
 
Egy KD-10 tankert ne nevezzünk már civil gépnek, mégha abból is lett átalakítva. Egy MRTT-t se.

Akkor abból a adódik a félreértés, hogy mást nevezünk civil gépnek.


Egyetértek.

Ne legyenek illúzióitok. A Wizzair 3 legidősebb gépét megveszi az állam, átfesti és kész. Debrecenben indít a Wizz pilótaképzést az A320 típusára, így lesz pilóta is. Ferihegyen van Wizz karbantartó hangár. A Wizzair folyamatosan cseréli le a régi gépeit A321-re és lassan jönnek a A320neo-k is, örül hogy valakinek eladhatja a régi gépeit. Az állam meg meg fogja venni, mert valaki valakivel nagy haver.

Persze javíthatja a gépeket az ACE vagy a Lufthansa is, de ha már lehetőség van a Wizz-t pénzelni.
 
Azért kellene menni ide-oda.
Afganisztán,
Koszovó,
Bosznia,
Irak,
Kongó,
Szomália,
Grúzia,
Mali,
Ciprus,
Libanon,
Nyugat Szahara,
Egyiptom,
Tádzsikisztán,
Albánia,
Aztán ott vannak a külföldi gyakorlatok is. Ne adja Isten, ha külföldön katasztrófa van, akkor is jól jöhet segíteni.
A háromból egyben biztos mindig könyékig lesznek a szervizesek.
Ezek 80%-a max 20 fős kontingens. Nekem kicsit soknak tűnik a 3 gép, főleg hogy tehert és személyt C-130-al is lehet szállítani, bár az feltörné a politikusok és pizsamások hátsóját. Egy világ túloldalán bajba jutott magyar csoport hazaszállítása kb 5 évente 1x ha van,akkor is általában turisták akiket otthagyott a becsődölt utazási iroda. A repülő kórház meg még inkább kihasználatlan variáció lenne. A az ilyen olyan átalakított korábbi orvosi változatú gépeink is kihasználatlanok voltak ,élesben 1x sem kellettek. Ilyen nagy gép szerintem felesleges 3 példányban, diplomáciai utazásokra se jár állandóan 80-100 fő. Két 50-60 személyes és egy kisebb 20-30 fős elég lenne. Boszniáig meg főleg felesleges repülni mikor csilli villi x 100 milliós buszok vannak az MH-nál. Spanyolba meg görögbe lejárnak busszal a turisták. Nagyzási hóbort az egész. Ha esetleg bérelhetővé tennék őket és mondjuk Tunéziába repülnének turistákkal akkor azt mondom jó, ok a 3 gép, így némi hasznot is termelnének és lenne értelme egy nemzeti légi szállító képességnek.
 
Ezek 80%-a max 20 fős kontingens. Nekem kicsit soknak tűnik a 3 gép, főleg hogy tehert és személyt C-130-al is lehet szállítani, bár az feltörné a politikusok és pizsamások hátsóját. Egy világ túloldalán bajba jutott magyar csoport hazaszállítása kb 5 évente 1x ha van,akkor is általában turisták akiket otthagyott a becsődölt utazási iroda. A repülő kórház meg még inkább kihasználatlan variáció lenne. A az ilyen olyan átalakított korábbi orvosi változatú gépeink is kihasználatlanok voltak ,élesben 1x sem kellettek. Ilyen nagy gép szerintem felesleges 3 példányban, diplomáciai utazásokra se jár állandóan 80-100 fő. Két 50-60 személyes és egy kisebb 20-30 fős elég lenne. Boszniáig meg főleg felesleges repülni mikor csilli villi x 100 milliós buszok vannak az MH-nál. Spanyolba meg görögbe lejárnak busszal a turisták. Nagyzási hóbort az egész. Ha esetleg bérelhetővé tennék őket és mondjuk Tunéziába repülnének turistákkal akkor azt mondom jó, ok a 3 gép, így némi hasznot is termelnének és lenne értelme egy nemzeti légi szállító képességnek.

És most számold össze hány magyar dolgozik Brüsszelben az EU hivatalokban. Nekik a családjukat, szeretőjüket stb. is szállítani kell. Persze ők sem töltenek meg mindig egy utasszállító gépet, de a gazdaságos üzemeltetés itt nem cél.
 
Nézzél már rá az indítási távolságra... Bőven a korszerűbb, de még a 40+ éves hk-k hatásos lőtávolságán belül kell vele dolzoni...
Tekintve,hogy a Metiszt légi szállítású csapatoknak találták ki így nem a hatótáv hanem a mobilitás volt a fontosabb szempont.Egy indító rakétával 20kg egy ember el tudka vinni a hátán de 2 fős a kezelőszemélyzet(a kezeleshez elég egy fő de kell egy pk is aki ha már ott van akkor pobt el tud vinni pár rakétát) így már 3 rakétát tudnak magukkal vinni.Arról nem is beszélve,hogy a 4-5km is beleesik a modern harckocsik lőtávjába simán így a TOW-al sem vagy biztonságban.
 
A csehek azok bérszállítást is válalnak az airbusokkal! Amúgy meg én is sokallom a három gépet esetleg ha valami c-40/es konfigba jönne le! De európán belül sokmire felesleges ugyanis jól kiépített a közút hálózat! Pár nyerges kamion beszerzése sztem nem volna hülyeség azt mind belföldön mint európában lehetne sokkal gazdaságosabban használni sokkal nagyobb és univerzálisabb teherrel!
Magamban bíztam egy kicsit hogy netán valami herky beszerzés lesz de mostmár biztos nem! (Bár eddig se sok esély volt rá!)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Tekintve,hogy a Metiszt légi szállítású csapatoknak találták ki így nem a hatótáv hanem a mobilitás volt a fontosabb szempont.Egy indító rakétával 20kg egy ember el tudka vinni a hátán de 2 fős a kezelőszemélyzet(a kezeleshez elég egy fő de kell egy pk is aki ha már ott van akkor pobt el tud vinni pár rakétát) így már 3 rakétát tudnak magukkal vinni.Arról nem is beszélve,hogy a 4-5km is beleesik a modern harckocsik lőtávjába simán így a TOW-al sem vagy biztonságban.
Ne keverjük már azt, hogy meddig repül egy gránát azzal, hogy a célzott lövés meddig effektív, értsd kellően pontos... 4-5 km a meskében találnak el kis méretű célokat a legkorszerűbb harckocsik is. Mázlival és akkora, ha állnak és magasabban vannak. Ember 5 km az majdnem már horizont alatti cél...
 
Ötlet. 2015-ben még árulta az állam az ex Malévos CRJ200ER-t (2002-ben gyártott és keveset repült). Az utolsó ár már valahol 400000 Dollár körül volt, ha jól emlékszem. Ez még pénzbe se kerülne, jobb zsebből, bal zsebbe menne a pénz (jó, tudom, közbe kell iktatni egy közvetítő céget is,így valós költség is lesz!) Hatótáv 2-3000km, száll. személyek 50 fő, illetve 6 t. Kiindulásként...Amúgy megvan még a gép?
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Ne keverjük már azt, hogy meddig repül egy gránát azzal, hogy a célzott lövés meddig effektív, értsd kellően pontos... 4-5 km a meskében találnak el kis méretű célokat a legkorszerűbb harckocsik is. Mázlival és akkora, ha állnak és magasabban vannak. Ember 5 km az majdnem már horizont alatti cél...
Nem keverem!Challangerel 4km ről lőttek ki harckocsit azaz ekkora távolságon simán tud a modern harckocsik tűzvezető rendszere pintos lenni...Ezen kívül repesszel lőnének szóval ha 10 méterrel mellé megy is még bőven jó.A repülési távolsága ezeknek a gránátoknak 10km körül van nem 4-5km körül.
 
Ráadásul ha jól emlékszem Challanger 1 volt még 91-ben azóta meg már eltelt 25 év.
 
Nem keverem!Challangerel 4km ről lőttek ki harckocsit azaz ekkora távolságon simán tud a modern harckocsik tűzvezető rendszere pintos lenni...Ezen kívül repesszel lőnének szóval ha 10 méterrel mellé megy is még bőven jó.A repülési távolsága ezeknek a gránátoknak 10km körül van nem 4-5km körül.
Az valahol vicces, hogy egy esetből extrapolálsz a végtelenbe...
 
Az a vicces,hogy mennyire nem vagy képben ezzel a dologgal.Te tényleg azt hiszed,hogy egy 120-as harckocsiágyú megtámogatva egy komplett ballisztikai számítógéppel és meteorológiai állomással nem lő el célzottan 4000 méterre???
De, célzottan. Viszont ki fog 3-4 km-re felderíteni egy TOW-os egységet? Ja, hogy kb. szinte sehogy. Hát a lövedék szórása...? Stb. Ja, és álló hk. tud ilyet csinálni. Mozgó hk álló célra is 2 km felett elég bizonytalanul lő, mozgó vs mozgó meg 2 km felett kb. sehogy.

Az első Metisz indítás után már szanaszéjjel lő a hk. 3 km feletti TOW indításnál szó nincs erről.

Mondom, te egyetlen sikeres 4 km-es találatóbl HK méretű cél ellen azt a következtetést vonod le, hogy akkor mindenki ilyen pontossággal fog lőni mindig. Óriási hiba.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Mind ezt úgy,hogy egy 12,7-es romboló puskának 1500 méter tengerszinten(nem Afganisztánban légritka környezetben)a célzott lőtávja.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A mai stabilizátorokkal mind1,hogy áll vagy mozog a harckocsi.A felderítést nem kell nekem megoldani ott vannak rá az aktív védelmi rendszer érzékelői.
 
A mai stabilizátorokkal mind1,hogy áll vagy mozog a harckocsi.A felderítést nem kell nekem megoldani ott vannak rá az aktív védelmi rendszer érzékelői.
Te teljesen el vagy tévedve. Nézd már meg a görök hk tender hunter kill teszt eredményeit. És ott 1300 méter távolságban tüzeltek...
 
Nyilván a lövészet érdekes nekünk van amikor menetbő kell lőni 1500 méterre és még a T-72B3 is megoldja pedig azt nem lehet modernnek nevezni(egy orosz ezredes szerint kb eléri a 91-es nyugati színvonalat).
 
Ötlet. 2015-ben még árulta az állam az ex Malévos CRJ200ER-t (2002-ben gyártott és keveset repült). Az utolsó ár már valahol 400000 Dollár körül volt, ha jól emlékszem...Amúgy megvan még a gép?
2015 decemberi hír volt hogy 230 mHUF-ert megvette egy Sectum Air Services Kft. nevű cég. Valami ex. államtitkár bulija...
Én korábban láttam közelről azt a gépet...:confused:
Szerintem kész csoda lenne ha sikerülne újra repképessé tenni.
Darabonként alkatrésznek eladva lehet hogy visszajönne a vételár.