Miért nem mennek Kelet-Magyarországra?Ott van annyi munkaerő amennyi eltartana 6 AUDI-t meg 4 Mercit és jutna még a buszmutyinak is egy halom.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Miért nem mennek Kelet-Magyarországra?Ott van annyi munkaerő amennyi eltartana 6 AUDI-t meg 4 Mercit és jutna még a buszmutyinak is egy halom.
Szakképzett/fegyelmezett/megbízható munkaerő kell, nem létszám. Biztos hogy az is szempont volt egyébként amit itt páran mondanak, hogy fix érdekeltségre volt szabva a project.Miért nem mennek Kelet-Magyarországra?Ott van annyi munkaerő amennyi eltartana 6 AUDI-t meg 4 Mercit és jutna még a buszmutyinak is egy halom.
Jó dolog a gazdaságfejlesztés, és örülök is neki, ha minél több dolgot tudunk itthon gyártani. De a buszoknak, vitorláshajóknak, emlékműveknek, egészségügyi felszereléseknek, és a rendezvényszervező, hímző, stb. képességnek mi köze a HADERŐ-höz? Értem én, hogy fontos dolog a hazafiasság, de ha egyszer éles helyzet lesz, normális ember akkor sem megy fejjel a falnak. És igen, most csak migránskérdés van, de egyik napról a másikra mi is érintettek lehetünk, akár terrorcselekmény kapcsán, akár máshogy. És a vezetőink nem fognak akkor ódzkodni attól, hogy a gyengén felszerelt katonáinkat bevessék akárhol, akárki ellen. És akkor itt kitérhetünk az összeesküvés-elméletekre is. Ha a nyugat már most nem akarna nekünk eladni fegyvereket, vagy csak korlátozással, akkor mi lenne éles helyzetben. A fegyverek használatának elsajátítása nem egyik napról a másikra megy. Szóval szerintem "ne akkor akarjunk venni tűzoltóautót, amikor már ég a ház"! A magyar ipart be lehetne vonni, a tényleges haderőfejlesztésbe is. Akár a Rába is platformja lehetne sok mindennek, amivel lőni is lehet (sorozatvető, löveg, stb.) Ilyenekről miért nem hallani nálunk, csak a szomszédokban? Miért csak a parasztvakítás megy?Na amit most ezért kapni fogok...
Nem szeretnék az ördög ügyvédje lenni, csak próbálok értelmet találni a döntésben...úgyhogy légyszi ne essetek nekem.
Szerintem mivel tankot és harcjárművet ill. repülőt főleg szállító repülőt nem tudunk gyártani ezért ezzel támogatják a honvédséget és a magyar ipart. Így legalább a pénz egy része itthon marad. Mondjuk ha már szárazföldi katonai transzfer erősítése mellett döntöttek akkor úgy lenne korrekt, hogy katonai teherautókat is rendeltek volna ebből a pénzből, hogy pl. a Rábát is támogassák. Esetleg a MÁV vagy a Stadler (20% magyar részesedés) is kapott volna megrendelést új pőre kocsik vagy egyéb katonai célú műszaki és szállító kapacitás növelésére esetleg a határ menti, árvízveszélyes területek vágány hálózat fejlesztésére. Csak mondtam valamit...
"A miniszter ismertette, 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Az elöregedett buszok helyett újakra van szükség, hogy például a határvédelem vagy a balkáni missziók során a személyszállítás megoldható legyen – tette hozzá."
Teljesen logikus a légi szállító kapacitás is ugyan ilyen sőt sokkal rosszabb helyzetben van. Ráadásul ugyan erre a feladatkörre is felhasználható. Azonban ahhoz külföldről kellene technikát venni és a fenntartási is többe kerülne valószínűleg mint a szárazföldié.
Úgy néz ki a jelenlegi kormány számára nem opció és nem prioritás a külföldi hadi célú vásárlás amíg az valamilyen módon házon belül kiváltható és nem kényszerít rá minket pl. a NATO. A jelenlegi "buszvásárlási" döntéstől függetlenül ez még megtörténhet.
Be kell látni, hogy jelenleg csak és kizárólag a migráns kérdés, a kötelező missziós szerepvállalás és NATO hadgyakorlatok esetleg a katasztrófavédelmi szerep kapcsán fontos katonai eszközállomány fejlesztésére kíván költeni...minden más szükséges képesség felmerülése esetén sajnálatos módon úgy gondolják rendelkezésre állnak a szövetséges NATO csapatok. Mivel a jelenlegi külpolitikai szinten szövetséges/baráti vagy semleges országok vesznek körbe és az Orosz határ is messze van. Nem érzik fontosnak ennél komolyabb haditechnika fenntartását.
Szakképzett/fegyelmezett/megbízható munkaerő kell, nem létszám. Biztos hogy az is szempont volt egyébként amit itt mondanak, hogy fix érdekeltségre volt szabva a project.
Jó dolog a gazdaságfejlesztés, és örülök is neki, ha minél több dolgot tudunk itthon gyártani. De a buszoknak, vitorláshajóknak, emlékműveknek, egészségügyi felszereléseknek, és a rendezvényszervező, hímző, stb. képességnek mi köze a HADERŐ-höz? Értem én, hogy fontos dolog a hazafiasság, de ha egyszer éles helyzet lesz, normális ember akkor sem megy fejjel a falnak. És igen, most csak migránskérdés van, de egyik napról a másikra mi is érintettek lehetünk, akár terrorcselekmény kapcsán, akár máshogy. És a vezetőink nem fognak akkor ódzkodni attól, hogy a gyengén felszerelt katonáinkat bevessék akárhol, akárki ellen. És akkor itt kitérhetünk az összeesküvés-elméletekre is. Ha a nyugat már most nem akarna nekünk eladni fegyvereket, vagy csak korlátozással, akkor mi lenne éles helyzetben. A fegyverek használatának elsajátítása nem egyik napról a másikra megy. Szóval szerintem "ne akkor akarjunk venni tűzoltóautót, amikor már ég a ház"! A magyar ipart be lehetne vonni, a tényleges haderőfejlesztésbe is. Akár a Rába is platformja lehetne sok mindennek, amivel lőni is lehet (sorozatvető, löveg, stb.) Ilyenekről miért nem hallani nálunk, csak a szomszédokban? Miért csak a parasztvakítás megy?
Teljesen igazad van neked is ez nem haderőfejlesztés. Valószínűleg csúnya anyagi érdekek is megbújnak benne és már elő vannak készítve a Nokiás dobozok. Ez az ország már csak így működik sajnos.De basszus, a buszok gyártása eddig is magyar érdek volt, aztán mégse azt eröltették, hanem a jól tejelő Mercédeszt, mert az mindenféle busz-kvótához kötötte többek közt a kecskeméti beruházást és munkahelyteremtést. Magyar busz meg sehol.
Most meg haderőfejlesztésnek hazudják a nagy magyar buszgyártást? Szaros negyven darabot? Sehogy nem kerek ez így.
Nem kérem, itt nem bújtatott gazdaságfejlesztési projketre van szükség, hanem felvállalt projektekre. Mi a jófenének kell bármit is bújtatni? Miért kell reflexből mindent mutyizni, meg titkosítgatni?
Ne öröljünk annak ami szégyen. A haderőfejlesztés a haderőt fejlessze, a közelekedésfejlesztés meg a közelekedést, magyar termékekkel, magyar hozzáadott értékkel.
Arra legyen gondja a kormánynak, hogy a magyar védelmi képességekre fordítandó adóforintokból milyen valós védelmi képességeket fejlesszenek ki (legalább újra).
Hm, megsúgták az oroszok Orbánnak hogy nincs is itt semmi hidegháború 2, csak egy nagy kamu az egész hogy pörögjön a fegyver biznisz.Értem azt amit írsz, csak szerintem bonyolultabb a helyzet. A Merci idehozott (és friss hír viszonylag, hogy még hoz) rengeteg pénzt, munkahelyet, működő tőkét. Kecskemét és az egész ország sokat köszönhet nekik. Nyilván megkérték az árát, többek közt a saját busz kvótáival. Most meg bár szerény véleményem szerint NEKÜNK nagyon nem érdekünk összerúgni a térségben a port az Oroszokkal, főleg rájuk mutogatva Trump gyakorlatilag végigturnézta Európát hívjátok ahogy akarjátok, VÉDELMI PÉNZT szedve, fenyegetőzve, és követeli hogy emeljük fel a haderőre elköltött pénzmagot. Mivel egy véges összeg áll rendelkezésére egy országnak, pláne egy olyan kicsinek mint mi, adunk is nekik valamit, hisz költünk többet az MH-ra, de mégsem őket tömjük ki, hanem itthon tartjuk a pénz jó részét. Erre azt mondom ügyes...
Az nyilván fáj, hogy nem lesz ettől sem erősebb az MH védelmi képessége, de adott körülmények közt ez egy korrekt válasz szerintem a követelőzésükre.
Ehhez még ők sem kellenek.Hm, megsúgták az oroszok Orbánnak hogy nincs is itt semmi hidegháború 2, csak egy nagy kamu az egész hogy pörögjön a fegyver biznisz.
Ebben nagyjából igazad van. De legalább az alvázat, futóművet, és talán még kisebb dolgokat a Rába gyártja bele, és az összeszerelés is itt folyik. Jobb nincs, köszönhetően az eddig garázdálkodó kormányainknak.Alapvetően egyet értek veled, de a Rábának nincs semmilyen platformja. MAN-nek hívják a katonai technika alapját, a Győrben kiegészített tűzoltóatókat meg (1 az 1-ben) Renaultnak. Ha nem lennék lusta, lemennék a céges tüzoltóságunkhoz, és lefényképeznék neked egy Renault feliratos verdát, ami érdekes módon pontosan úgy néz ki mint a helyi tűzoltóságokon megjelenő "Rába" feliratos verdák. Így meg azért kétséges ez az egész - a Magyar ipart támogatjuk - szlogen.....
Ne felejtsük el a civil szférában a piaci törvények uralkodnak. Azt hogy ki mit vesz legfeljebb csak bizonyos törvényekkel előírásokkal lehet befolyásolni.
Talán a választások előtt pár hónappal nem akarnak ennél komolyabb "hadi fejlesztéseket" mert azt az ellenzék csak hangulatkeltésre használná. Nagy tétekben fogadnék, hogy a jelenlegi kormány külföldi haditechnikát a választásokig szerintem nem fog beszerezni...
Így van. Kis lépésekkel lehet előre menni, valóban elenyésző százalék a magyar dolog benne, de nulláról kellett megalapozni. Szoftveres megoldások is magyar szellemi termékek egyébként, az sem lebecsülendő.Ebben nagyjából igazad van. De legalább az alvázat, futóművet, és talán még kisebb dolgokat a Rába gyártja bele, és az összeszerelés is itt folyik. Jobb nincs, köszönhetően az eddig garázdálkodó kormányainknak.
Gyorsan soroljatok már fel olyan országokat legyetek szívesek, ahol az oktatás - egészségügy - hovédelem/hadi beszerzések körül minden a legnagyobb rendben van! Az ipari szereplők, pénzemberek pedig teljesen függetlenek a politikumtól!Nem veled vitatkozom, vagyis nem az állításodat vitatom, csak ezt a ténymegállapítást már húsz éve látom újra és újra.
"...Itt a választásokig nagy arányú beszerzés már nem lesz..."
Itt két választás között sincs semmi, nemhogy a választások előtt, vagy közvetlen után. Normális országban lennének ciklusokon átívelő programok, mint amilyen a honvédelem, az oktatás vagy az egészségügy. Ezeknél nem kampányszerű rohamprojektekre tapsolnák el a milliárdokat olyan zsebekbe, melyekből vissza is osztódik a lóvé.
Nyilván normális országokban ezekben a kérdésekben teljeskörű konszenzus és...teljeskörű transzparencia is van. Egy parlamenti választásnak semmi köze nem kéne, hogy legyen ahhoz, hogy az elvben teljesen párt és politikia semleges költségvetési szektorokban milyen programok mentén zajlik az élet.
Ez csak olyan országokban van így, mint a mienk is.
Ezért van nálunk probléma az oktatással, egészségüggyel és a honvédelemmel.
Ebben nagyjából igazad van. De legalább az alvázat, futóművet, és talán még kisebb dolgokat a Rába gyártja bele, és az összeszerelés is itt folyik. Jobb nincs, köszönhetően az eddig garázdálkodó kormányainknak.
Azért én szeretnélek felvilágosítani ebben az ügyben.
1/ Ez a Széles Gábor féle buszgyártás, ez itt Fehérváron már tavaly óta "közszájon" van, kollégám is volt ott előzetes meghallgatáson, de nem tudtak konkrét időpontot adni.
2/ Széles Gábor és társai segítségével a volt Ikarusz telephely üres csarnokokból áll, minden ki lett "menekítve" belőle, talán még a festést is ki kell adniuk majd alvállalkozásba, illetve csak alkatrészeket fognak legózni, mert itt gyártani már semmit sem (ez pedig nulla hozzáadott érték, fasza Magyar adóforintból jól megszámítva)
3/ Fehérváron jelen pillanatban a munkanélküliségi ráta 1,5%, igen 1,5%!!! Tehát még páran azok is dolgoznak, akik amúhgy nem szeretnének. Gyakorlatilag felvehető munkaerő NINCS! A cégek egymástól rabolnak embert.... Tehát ha kell ember, akkor megint jó Magyar fasza adóforintból kellően drágán megszámítva lessz az ügy, és még 1x mondom legózni fognak, nulla helyi gyártás mellett. Ez valakinek biztos jó lesz, de az adófizetőknek csak a cehh marad majd megint, a honvédséget meg majd jó drága harci buszokkal "felfegyverezzük"....
Azért én szeretnélek felvilágosítani ebben az ügyben.
1/ Ez a Széles Gábor féle buszgyártás, ez itt Fehérváron már tavaly óta "közszájon" van, kollégám is volt ott előzetes meghallgatáson, de nem tudtak konkrét időpontot adni.
2/ Széles Gábor és társai segítségével a volt Ikarusz telephely üres csarnokokból áll, minden ki lett "menekítve" belőle, talán még a festést is ki kell adniuk majd alvállalkozásba, illetve csak alkatrészeket fognak legózni, mert itt gyártani már semmit sem (ez pedig nulla hozzáadott érték, fasza Magyar adóforintból jól megszámítva)
3/ Fehérváron jelen pillanatban a munkanélküliségi ráta 1,5%, igen 1,5%!!! Tehát még páran azok is dolgoznak, akik amúhgy nem szeretnének. Gyakorlatilag felvehető munkaerő NINCS! A cégek egymástól rabolnak embert.... Tehát ha kell ember, akkor megint jó Magyar fasza adóforintból kellően drágán megszámítva lessz az ügy, és még 1x mondom legózni fognak, nulla helyi gyártás mellett. Ez valakinek biztos jó lesz, de az adófizetőknek csak a cehh marad majd megint, a honvédséget meg majd jó drága harci buszokkal "felfegyverezzük"....
Na amit most ezért kapni fogok...
Nem szeretnék az ördög ügyvédje lenni, csak próbálok értelmet találni a döntésben...úgyhogy légyszi ne essetek nekem.
Szerintem mivel tankot és harcjárművet ill. repülőt főleg szállító repülőt nem tudunk gyártani ezért ezzel támogatják a honvédséget és a magyar ipart. Így legalább a pénz egy része itthon marad. Mondjuk ha már szárazföldi katonai transzfer erősítése mellett döntöttek akkor úgy lenne korrekt, hogy katonai teherautókat is rendeltek volna ebből a pénzből, hogy pl. a Rábát is támogassák. Esetleg a MÁV vagy a Stadler (20% magyar részesedés) is kapott volna megrendelést új pőre kocsik vagy egyéb katonai célú műszaki és szállító kapacitás növelésére esetleg a határ menti, árvízveszélyes területek vágány hálózat fejlesztésére. Csak mondtam valamit...
"A miniszter ismertette, 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Az elöregedett buszok helyett újakra van szükség, hogy például a határvédelem vagy a balkáni missziók során a személyszállítás megoldható legyen – tette hozzá."
Teljesen logikus a légi szállító kapacitás is ugyan ilyen sőt sokkal rosszabb helyzetben van. Ráadásul ugyan erre a feladatkörre is felhasználható. Azonban ahhoz külföldről kellene technikát venni és a fenntartási is többe kerülne valószínűleg mint a szárazföldié.
Úgy néz ki a jelenlegi kormány számára nem opció és nem prioritás a külföldi hadi célú vásárlás amíg az valamilyen módon házon belül kiváltható és nem kényszerít rá minket pl. a NATO. A jelenlegi "buszvásárlási" döntéstől függetlenül ez még megtörténhet.
Be kell látni, hogy jelenleg csak és kizárólag a migráns kérdés, a kötelező missziós szerepvállalás és NATO hadgyakorlatok esetleg a katasztrófavédelmi szerep kapcsán fontos katonai eszközállomány fejlesztésére kíván költeni...minden más szükséges képesség felmerülése esetén sajnálatos módon úgy gondolják rendelkezésre állnak a szövetséges NATO csapatok. Mivel a jelenlegi külpolitikai szinten szövetséges/baráti vagy semleges országok vesznek körbe és az Orosz határ is messze van. Nem érzik fontosnak ennél komolyabb haditechnika fenntartását.
Ez így azért nem teljesen igaz, le van egyszerűsítve és félinformációk is előjönnek itt ott. Az eredeti hírek amelyek megjelentek ár kérdést taglalva, az eredeti Renault/Merci alapon létező tűzoltóautók vs a Renault-Rába tehát a "magyar" megoldást összehasonlítva, ott csúsztattak hogy a külföldiek üres árát hasonlították a "magyar" fecskendő fullos, tehát az összes tűzoltótechnikát tartalmazó árához képest. Ez olyan aránytalanság pont, mint egy csupasz vadászgép sárkány vs a radarral, fegyverzettel ellátott ára közti különbség.Pont a legolcsóbb, legkisebb hozzáadott értékű cuccokat vagyunk képesek beleküldeni a MAN techikába, Ezt így míért? Piaci alapon soha nem vett volna senki sem Rába feliratos MAN-t. A tűzoltó autó tender még szarabbul néz ki. A Renault alapon Magyar a Rába felirat, meg a hátsó híd. Talán 1-2 tüzoltó cucc a puttonyban, de még a speckó és legdrágább tüzoltó cuccok is mind min az átkos nyugatról jönnek. Ráadásul a Rába (Renault) drágább mint ha simán Renault lenne. Mivel a cégem nyugati, ez simán megvette az ólcsóbb és ugyan olyan Renaultot. Persze hogy támogatni kellene a hazai gyártást, de amit ezzel a címszóval most művelnek, arra 2 szó van: mutyi, no és parasztvakítás. Mindekttő sokba van az adófizetőknek, te meg azért keresel kevesebbet mint egy Szlovák vagy egy Cseh melós, mert téged és a munkáltatódat e miatt agyon adóztatják.
Ne felejtsük el a civil szférában a piaci törvények uralkodnak. Azt hogy ki mit vesz legfeljebb csak bizonyos törvényekkel előírásokkal lehet befolyásolni.