A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Miért nem mennek Kelet-Magyarországra?Ott van annyi munkaerő amennyi eltartana 6 AUDI-t meg 4 Mercit és jutna még a buszmutyinak is egy halom.

Hát biza ez a buszfegyverkezés, ez a mi Gáborunkra van írva, neki meg itten vagyon felépítve készen pár üres csarnoka (még az "átkosból" óccsón kiprivatizálva).... Tudod az Alföldön, vagy Miskolc felé, még építkezni is kellene, arra meg se építőmunkás, se Gáborunk. S így viszont maximalizálni lehet a kivehető profitot, gyakorlatilag nulla befektetés mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9 and endre

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 479
113
Miért nem mennek Kelet-Magyarországra?Ott van annyi munkaerő amennyi eltartana 6 AUDI-t meg 4 Mercit és jutna még a buszmutyinak is egy halom.
Szakképzett/fegyelmezett/megbízható munkaerő kell, nem létszám. Biztos hogy az is szempont volt egyébként amit itt páran mondanak, hogy fix érdekeltségre volt szabva a project.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 285
113
Na amit most ezért kapni fogok...
Nem szeretnék az ördög ügyvédje lenni, csak próbálok értelmet találni a döntésben...úgyhogy légyszi ne essetek nekem.
Szerintem mivel tankot és harcjárművet ill. repülőt főleg szállító repülőt nem tudunk gyártani ezért ezzel támogatják a honvédséget és a magyar ipart. Így legalább a pénz egy része itthon marad. Mondjuk ha már szárazföldi katonai transzfer erősítése mellett döntöttek akkor úgy lenne korrekt, hogy katonai teherautókat is rendeltek volna ebből a pénzből, hogy pl. a Rábát is támogassák. Esetleg a MÁV vagy a Stadler (20% magyar részesedés) is kapott volna megrendelést új pőre kocsik vagy egyéb katonai célú műszaki és szállító kapacitás növelésére esetleg a határ menti, árvízveszélyes területek vágány hálózat fejlesztésére. Csak mondtam valamit...
"A miniszter ismertette, 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Az elöregedett buszok helyett újakra van szükség, hogy például a határvédelem vagy a balkáni missziók során a személyszállítás megoldható legyen – tette hozzá."
Teljesen logikus a légi szállító kapacitás is ugyan ilyen sőt sokkal rosszabb helyzetben van. Ráadásul ugyan erre a feladatkörre is felhasználható. Azonban ahhoz külföldről kellene technikát venni és a fenntartási is többe kerülne valószínűleg mint a szárazföldié.
Úgy néz ki a jelenlegi kormány számára nem opció és nem prioritás a külföldi hadi célú vásárlás amíg az valamilyen módon házon belül kiváltható és nem kényszerít rá minket pl. a NATO. A jelenlegi "buszvásárlási" döntéstől függetlenül ez még megtörténhet.
Be kell látni, hogy jelenleg csak és kizárólag a migráns kérdés, a kötelező missziós szerepvállalás és NATO hadgyakorlatok esetleg a katasztrófavédelmi szerep kapcsán fontos katonai eszközállomány fejlesztésére kíván költeni...minden más szükséges képesség felmerülése esetén sajnálatos módon úgy gondolják rendelkezésre állnak a szövetséges NATO csapatok. Mivel a jelenlegi külpolitikai szinten szövetséges/baráti vagy semleges országok vesznek körbe és az Orosz határ is messze van. Nem érzik fontosnak ennél komolyabb haditechnika fenntartását.
Jó dolog a gazdaságfejlesztés, és örülök is neki, ha minél több dolgot tudunk itthon gyártani. De a buszoknak, vitorláshajóknak, emlékműveknek, egészségügyi felszereléseknek, és a rendezvényszervező, hímző, stb. képességnek mi köze a HADERŐ-höz? Értem én, hogy fontos dolog a hazafiasság, de ha egyszer éles helyzet lesz, normális ember akkor sem megy fejjel a falnak. És igen, most csak migránskérdés van, de egyik napról a másikra mi is érintettek lehetünk, akár terrorcselekmény kapcsán, akár máshogy. És a vezetőink nem fognak akkor ódzkodni attól, hogy a gyengén felszerelt katonáinkat bevessék akárhol, akárki ellen. És akkor itt kitérhetünk az összeesküvés-elméletekre is. Ha a nyugat már most nem akarna nekünk eladni fegyvereket, vagy csak korlátozással, akkor mi lenne éles helyzetben. A fegyverek használatának elsajátítása nem egyik napról a másikra megy. Szóval szerintem "ne akkor akarjunk venni tűzoltóautót, amikor már ég a ház"! A magyar ipart be lehetne vonni, a tényleges haderőfejlesztésbe is. Akár a Rába is platformja lehetne sok mindennek, amivel lőni is lehet (sorozatvető, löveg, stb.) Ilyenekről miért nem hallani nálunk, csak a szomszédokban? Miért csak a parasztvakítás megy?
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Szakképzett/fegyelmezett/megbízható munkaerő kell, nem létszám. Biztos hogy az is szempont volt egyébként amit itt mondanak, hogy fix érdekeltségre volt szabva a project.

Csak félig-meddig van igazad. Mint írtam, egy itteni buszgyártás csak legózás lenne, mint ahogy egy Alföld vagy Miskolc környéki is. Ez 80-90%-ban "szimpla" betanitott munka (nem megbántva az alacsonyabb képzettségségű embereket). Olyam máshol is lenne, sőt minél keletebbre vagy, annál könnyebben válogatsz. Magyar alkatrész beszállító háttér buszhoz, alig-alig. Ami volt az Ikaruszhoz, az már vagy 20 éve halott.... Tehát ahogy Dudi is írta, újabb mutyi közeleg. S ha valaki azt írja, hogy ebből több haszon lesz az adófizetőknek, mint amit Gáborunk zsebébe csengetnek majd, az számoljon még 1x. Mivel nincs, vagy minimális a helyben, de akár Magyarországon is a hozzáadott érték, ezért vagy minimális hasznot hoz (teremt új értéket), vagy veszteséges alapértelmezésben, amit majd a Zrínyi 2026 keretében jó alaposan megtámogatnak.....
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9 and endre

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Jó dolog a gazdaságfejlesztés, és örülök is neki, ha minél több dolgot tudunk itthon gyártani. De a buszoknak, vitorláshajóknak, emlékműveknek, egészségügyi felszereléseknek, és a rendezvényszervező, hímző, stb. képességnek mi köze a HADERŐ-höz? Értem én, hogy fontos dolog a hazafiasság, de ha egyszer éles helyzet lesz, normális ember akkor sem megy fejjel a falnak. És igen, most csak migránskérdés van, de egyik napról a másikra mi is érintettek lehetünk, akár terrorcselekmény kapcsán, akár máshogy. És a vezetőink nem fognak akkor ódzkodni attól, hogy a gyengén felszerelt katonáinkat bevessék akárhol, akárki ellen. És akkor itt kitérhetünk az összeesküvés-elméletekre is. Ha a nyugat már most nem akarna nekünk eladni fegyvereket, vagy csak korlátozással, akkor mi lenne éles helyzetben. A fegyverek használatának elsajátítása nem egyik napról a másikra megy. Szóval szerintem "ne akkor akarjunk venni tűzoltóautót, amikor már ég a ház"! A magyar ipart be lehetne vonni, a tényleges haderőfejlesztésbe is. Akár a Rába is platformja lehetne sok mindennek, amivel lőni is lehet (sorozatvető, löveg, stb.) Ilyenekről miért nem hallani nálunk, csak a szomszédokban? Miért csak a parasztvakítás megy?

Alapvetően egyet értek veled, de a Rábának nincs semmilyen platformja. MAN-nek hívják a katonai technika alapját, a Győrben kiegészített tűzoltóatókat meg (1 az 1-ben) Renaultnak. Ha nem lennék lusta, lemennék a céges tüzoltóságunkhoz, és lefényképeznék neked egy Renault feliratos verdát, ami érdekes módon pontosan úgy néz ki mint a helyi tűzoltóságokon megjelenő "Rába" feliratos verdák. Így meg azért kétséges ez az egész - a Magyar ipart támogatjuk - szlogen.....
 
  • Tetszik
Reactions: endre and szpg9

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 119
113
De basszus, a buszok gyártása eddig is magyar érdek volt, aztán mégse azt eröltették, hanem a jól tejelő Mercédeszt, mert az mindenféle busz-kvótához kötötte többek közt a kecskeméti beruházást és munkahelyteremtést. Magyar busz meg sehol.
Most meg haderőfejlesztésnek hazudják a nagy magyar buszgyártást? Szaros negyven darabot? Sehogy nem kerek ez így.

Nem kérem, itt nem bújtatott gazdaságfejlesztési projketre van szükség, hanem felvállalt projektekre. Mi a jófenének kell bármit is bújtatni? Miért kell reflexből mindent mutyizni, meg titkosítgatni?

Ne öröljünk annak ami szégyen. A haderőfejlesztés a haderőt fejlessze, a közelekedésfejlesztés meg a közelekedést, magyar termékekkel, magyar hozzáadott értékkel.
Arra legyen gondja a kormánynak, hogy a magyar védelmi képességekre fordítandó adóforintokból milyen valós védelmi képességeket fejlesszenek ki (legalább újra).
Teljesen igazad van neked is ez nem haderőfejlesztés. Valószínűleg csúnya anyagi érdekek is megbújnak benne és már elő vannak készítve a Nokiás dobozok.;) Ez az ország már csak így működik sajnos.
Az egészben a legnagyobb probléma, hogy nincs olyan tőkeerős magyar cég amelyre lehetne alapozni. Azonban ha most eltekintünk a mutyi résztől és ez a projekt segít erősíteni/megalapozni a magyar busz gyártást. Akkor talán később már lehetnek olyan helyzetben a magyar buszgyártók, hogy legalább a magyar piacon előnyösebb pozícióba kerülnek a külföldiekkel szemben.
Magyarországon szinte nincs hadiipar. Bármilyen hazai cégen keresztül végzett katonai fejlesztés erőltetettnek tűnik...Mégis így tálalták.
Szerintem ők is tisztában vannak vele, hogy sántít a dolog. Talán a választások előtt pár hónappal nem akarnak ennél komolyabb "hadi fejlesztéseket" mert azt az ellenzék csak hangulatkeltésre használná. Nagy tétekben fogadnék, hogy a jelenlegi kormány külföldi haditechnikát a választásokig szerintem nem fog beszerezni...
Egyébként nekem mindegy, hogy hogyan tálalják. Hosszú távon szerintem mindenképp kifizetődik...hazai munkahely teremtés. Csak ne döglesszék be és ne lopják ki belőle a pénzt.
Ne felejtsük el a civil szférában a piaci törvények uralkodnak. Azt hogy ki mit vesz legfeljebb csak bizonyos törvényekkel előírásokkal lehet befolyásolni.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 914
113
Értem azt amit írsz, csak szerintem bonyolultabb a helyzet. A Merci idehozott (és friss hír viszonylag, hogy még hoz) rengeteg pénzt, munkahelyet, működő tőkét. Kecskemét és az egész ország sokat köszönhet nekik. Nyilván megkérték az árát, többek közt a saját busz kvótáival. Most meg bár szerény véleményem szerint NEKÜNK nagyon nem érdekünk összerúgni a térségben a port az Oroszokkal, főleg rájuk mutogatva Trump gyakorlatilag végigturnézta Európát hívjátok ahogy akarjátok, VÉDELMI PÉNZT szedve, fenyegetőzve, és követeli hogy emeljük fel a haderőre elköltött pénzmagot. Mivel egy véges összeg áll rendelkezésére egy országnak, pláne egy olyan kicsinek mint mi, adunk is nekik valamit, hisz költünk többet az MH-ra, de mégsem őket tömjük ki, hanem itthon tartjuk a pénz jó részét. Erre azt mondom ügyes...

Az nyilván fáj, hogy nem lesz ettől sem erősebb az MH védelmi képessége, de adott körülmények közt ez egy korrekt válasz szerintem a követelőzésükre.
Hm, megsúgták az oroszok Orbánnak hogy nincs is itt semmi hidegháború 2, csak egy nagy kamu az egész hogy pörögjön a fegyver biznisz. :)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 479
113
Hm, megsúgták az oroszok Orbánnak hogy nincs is itt semmi hidegháború 2, csak egy nagy kamu az egész hogy pörögjön a fegyver biznisz. :)
Ehhez még ők sem kellenek.

Őszinte leszek: az én véleményem szerint az MH terror fenyegetettség ellen bőven elég jelenleg is, nem is ez a fő feladat, arra ott a TEK. Ha marad a jelenlegi Status Quo, akkor akik minket körbevesznek, szövetségesek.

Ha ez bomlik, akkor meg az fog számítani a térségben, hogy kinek kinél milyen hátszele van, s ki fog tudni hirtelen a zavarosban ügyesebben halászni.

Lehet nekünk bármennyi hozzánk mérten sok hadi tartalékunk, erős honvédségünk, ha hirtelen elkezd pl. Romániában úgy teremni a TOW, mint a sivatagban a Nusrának termett, akkor végünk. Ezzel szemben, vehet annyi F-16 ost Románia, amennyibe belerokkan a gazdaságuk, ha magukra haragítják az Oroszokat, végük van egy délután.

Nem mi fogjuk megváltani ezt a térséget, ahogy több száz évre visszanézve a történelmet, a környező országok és a mi sorsunk is mindig attól függött, hogy épp kivel voltunk szövetségben, ki mikor tudott jó időzítéssel le és belépni szövetségekbe, aztán a legvégén az adott oldal nyerő volt vagy sem.
Ez a realitás.

Most pénzt akar kisajtolni Trump Amerikája mindenkiből, mi meg ahogy lehet próbálunk úgy megfelelni, hogy közben mégis itthon marad a tőke nagy része. Ebben ennyi van szerintem.
 
S

szpg9

Guest
Ne felejtsük el a civil szférában a piaci törvények uralkodnak. Azt hogy ki mit vesz legfeljebb csak bizonyos törvényekkel előírásokkal lehet befolyásolni.[/QUOTE]


Ne haragudj, de szerintem nagyon el vag tévedve, idealizálod a helyzetet. Ne hogy azt higgyétek, hogy mi is jobbak vagyunk az ukránokrál, nálunk a cil gazdasági szereplők jelentős része kő keményen össze van fonódva a jelenlegi politikával. Keményebben, mint valaha. aki nincs benne a körben, az lehet okos és szép, de nem annyira jó, mhogy akarmilyen jelentősebb állami munkában részt vegyen.... Ez azért elgondolkodtató, mert itt csak az valósul meg, horror pénzekért, ami az oligarcháknak és a velük összefonódott politikusoknak jó. Támogatják egymást, de csak egymást és aki az érdekszférájukon kívül van az csak a propaganda lózungokat kapja. A magyar helyi gazdaság az azért gyenge, mert a csókosoktól méregdrágán a silány dolgokat is elfogadják. Így nem lehet kitörni a világpiacra..Ez csak a sajátos belső viszonyok között elfogadható, közben 20-40 éves műszaki szinten történik a nagy beruházások építése. Tisztelet a kivételnek. Én több 5-10 milliárdos állami beruházásra látok rá, higgyétek el, nem légvárakat építe. és nem megalapozatlanul írok. Egyébiránt a buszos téma minden szereplőjét személyesen ismerem. Csak gondolatébresztőül. Gondoljatok arra, ki szervezte a CÖF-öt. Az kit támogatott politikailag. Előbb utóbb jön a hála. Más. Rendszeresen találkozom azzal, hogy a világpiacról (pld. USA, Izrael) megszerezhető műszaki termékek helyett, amelyek tényleg csúcstechnológiát képviselnek, magyar termékeket kell beépíteni az állami beruházásokba, EU pénzek felhasználásakor. Igaz ezek minimum 25 %-kal drágábbak, műszakilag jóvak, modjuk egharmadával szarabbak, de a gyártójuk a politikához közeli vagy éppen politikusi tulajdonosi körrel rendelkezik. Hajrá neked szabad verseny. No ez a kontraszelekció a gátja annak, hogy az ország gazdasága fejlődjön.. Találkoztam olyan helyzettel, amikor rgy magyar termék export képes volt, megvették Szerbiába többek között, de MO-n nem rúgott labdába, mert azoknak, akik az EU-s fejlesztési pénzekről döntöttek, nem volt érdekük. Pedig olcsóbb és jobb volt a támogatott konkurrenseknél. És ez szerinem a hadiiparra is igaz lehet, bár arra tényszerűen nem látok rá...No erre varrjatok gombot...
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 285
113
Alapvetően egyet értek veled, de a Rábának nincs semmilyen platformja. MAN-nek hívják a katonai technika alapját, a Győrben kiegészített tűzoltóatókat meg (1 az 1-ben) Renaultnak. Ha nem lennék lusta, lemennék a céges tüzoltóságunkhoz, és lefényképeznék neked egy Renault feliratos verdát, ami érdekes módon pontosan úgy néz ki mint a helyi tűzoltóságokon megjelenő "Rába" feliratos verdák. Így meg azért kétséges ez az egész - a Magyar ipart támogatjuk - szlogen.....
Ebben nagyjából igazad van. De legalább az alvázat, futóművet, és talán még kisebb dolgokat a Rába gyártja bele, és az összeszerelés is itt folyik. Jobb nincs, köszönhetően az eddig garázdálkodó kormányainknak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 479
113
Ne felejtsük el a civil szférában a piaci törvények uralkodnak. Azt hogy ki mit vesz legfeljebb csak bizonyos törvényekkel előírásokkal lehet befolyásolni.


Ne haragudj, de szerintem nagyon el vag tévedve, idealizálod a helyzetet. Ne hogy azt higgyétek, hogy mi is jobbak vagyunk az ukránokrál, nálunk a cil gazdasági szereplők jelentős része kő keményen össze van fonódva a jelenlegi politikával. Keményebben, mint valaha. aki nincs benne a körben, az lehet okos és szép, de nem annyira jó, mhogy akarmilyen jelentősebb állami munkában részt vegyen.... Ez azért elgondolkodtató, mert itt csak az valósul meg, horror pénzekért, ami az oligarcháknak és a velük összefonódott politikusoknak jó. Támogatják egymást, de csak egymást és aki az érdekszférájukon kívül van az csak a propaganda lózungokat kapja. A magyar helyi gazdaság az azért gyenge, mert a csókosoktól méregdrágán a silány dolgokat is elfogadják. Így nem lehet kitörni a világpiacra..Ez csak a sajátos belső viszonyok között elfogadható, közben 20-40 éves műszaki szinten történik a nagy beruházások építése. Tisztelet a kivételnek. Én több 5-10 milliárdos állami beruházásra látok rá, higgyétek el, nem légvárakat építe. és nem megalapozatlanul írok. Egyébiránt a buszos téma minden szereplőjét személyesen ismerem. Csak gondolatébresztőül. Gondoljatok arra, ki szervezte a CÖF-öt. Az kit támogatott politikailag. Előbb utóbb jön a hála. Más. Rendszeresen találkozom azzal, hogy a világpiacról (pld. USA, Izrael) megszerezhető műszaki termékek helyett, amelyek tényleg csúcstechnológiát képviselnek, magyar termékeket kell beépíteni az állami beruházásokba, EU pénzek felhasználásakor. Igaz ezek minimum 25 %-kal drágábbak, műszakilag jóvak, modjuk egharmadával szarabbak, de a gyártójuk a politikához közeli vagy éppen politikusi tulajdonosi körrel rendelkezik. Hajrá neked szabad verseny. No ez a kontraszelekció a gátja annak, hogy az ország gazdasága fejlődjön.. Találkoztam olyan helyzettel, amikor rgy magyar termék export képes volt, megvették Szerbiába többek között, de MO-n nem rúgott labdába, mert azoknak, akik az EU-s fejlesztési pénzekről döntöttek, nem volt érdekük. Pedig olcsóbb és jobb volt a támogatott konkurrenseknél. És ez szerinem a hadiiparra is igaz lehet, bár arra tényszerűen nem látok rá...No erre varrjatok gombot...[/QUOTE]
Szomorú, de szerintem ez nem Ukrán, vagy Magyar, hanem világszinten létező dolog. Nincs itt új a nap alatt, ha valaki azt állítja hogy a politika és gazdasági szereplők bárhol máshol a világon nincsenek összefonódva, az álomvilágban él. A szabad verseny egy lózung. Nincs, és nem is lesz tökéletes önmagát szabályozó piac.

Ismeretségek, érdekek, haszon, kartellek, lobbisták vannak. Mindenhol.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 754
66 540
113
Talán a választások előtt pár hónappal nem akarnak ennél komolyabb "hadi fejlesztéseket" mert azt az ellenzék csak hangulatkeltésre használná. Nagy tétekben fogadnék, hogy a jelenlegi kormány külföldi haditechnikát a választásokig szerintem nem fog beszerezni...

Nem veled vitatkozom, vagyis nem az állításodat vitatom, csak ezt a ténymegállapítást már húsz éve látom újra és újra.

"...Itt a választásokig nagy arányú beszerzés már nem lesz..."

Itt két választás között sincs semmi, nemhogy a választások előtt, vagy közvetlen után. Normális országban lennének ciklusokon átívelő programok, mint amilyen a honvédelem, az oktatás vagy az egészségügy. Ezeknél nem kampányszerű rohamprojektekre tapsolnák el a milliárdokat olyan zsebekbe, melyekből vissza is osztódik a lóvé.
Nyilván normális országokban ezekben a kérdésekben teljeskörű konszenzus és...teljeskörű transzparencia is van. Egy parlamenti választásnak semmi köze nem kéne, hogy legyen ahhoz, hogy az elvben teljesen párt és politikia semleges költségvetési szektorokban milyen programok mentén zajlik az élet.
Ez csak olyan országokban van így, mint a mienk is.
Ezért van nálunk probléma az oktatással, egészségüggyel és a honvédelemmel.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 479
113
Ebben nagyjából igazad van. De legalább az alvázat, futóművet, és talán még kisebb dolgokat a Rába gyártja bele, és az összeszerelés is itt folyik. Jobb nincs, köszönhetően az eddig garázdálkodó kormányainknak.
Így van. Kis lépésekkel lehet előre menni, valóban elenyésző százalék a magyar dolog benne, de nulláról kellett megalapozni. Szoftveres megoldások is magyar szellemi termékek egyébként, az sem lebecsülendő.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 479
113
Nem veled vitatkozom, vagyis nem az állításodat vitatom, csak ezt a ténymegállapítást már húsz éve látom újra és újra.

"...Itt a választásokig nagy arányú beszerzés már nem lesz..."

Itt két választás között sincs semmi, nemhogy a választások előtt, vagy közvetlen után. Normális országban lennének ciklusokon átívelő programok, mint amilyen a honvédelem, az oktatás vagy az egészségügy. Ezeknél nem kampányszerű rohamprojektekre tapsolnák el a milliárdokat olyan zsebekbe, melyekből vissza is osztódik a lóvé.
Nyilván normális országokban ezekben a kérdésekben teljeskörű konszenzus és...teljeskörű transzparencia is van. Egy parlamenti választásnak semmi köze nem kéne, hogy legyen ahhoz, hogy az elvben teljesen párt és politikia semleges költségvetési szektorokban milyen programok mentén zajlik az élet.
Ez csak olyan országokban van így, mint a mienk is.
Ezért van nálunk probléma az oktatással, egészségüggyel és a honvédelemmel.
Gyorsan soroljatok már fel olyan országokat legyetek szívesek, ahol az oktatás - egészségügy - hovédelem/hadi beszerzések körül minden a legnagyobb rendben van! Az ipari szereplők, pénzemberek pedig teljesen függetlenek a politikumtól!

Köszönöm előre is!
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Ebben nagyjából igazad van. De legalább az alvázat, futóművet, és talán még kisebb dolgokat a Rába gyártja bele, és az összeszerelés is itt folyik. Jobb nincs, köszönhetően az eddig garázdálkodó kormányainknak.

Pont a legolcsóbb, legkisebb hozzáadott értékű cuccokat vagyunk képesek beleküldeni a MAN techikába, Ezt így míért? Piaci alapon soha nem vett volna senki sem Rába feliratos MAN-t. A tűzoltó autó tender még szarabbul néz ki. A Renault alapon Magyar a Rába felirat, meg a hátsó híd. Talán 1-2 tüzoltó cucc a puttonyban, de még a speckó és legdrágább tüzoltó cuccok is mind min az átkos nyugatról jönnek. Ráadásul a Rába (Renault) drágább mint ha simán Renault lenne. Mivel a cégem nyugati, ez simán megvette az ólcsóbb és ugyan olyan Renaultot. Persze hogy támogatni kellene a hazai gyártást, de amit ezzel a címszóval most művelnek, arra 2 szó van: mutyi, no és parasztvakítás. Mindekttő sokba van az adófizetőknek, te meg azért keresel kevesebbet mint egy Szlovák vagy egy Cseh melós, mert téged és a munkáltatódat e miatt agyon adóztatják.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and szpg9

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
869
2 799
93
Azért én szeretnélek felvilágosítani ebben az ügyben.
1/ Ez a Széles Gábor féle buszgyártás, ez itt Fehérváron már tavaly óta "közszájon" van, kollégám is volt ott előzetes meghallgatáson, de nem tudtak konkrét időpontot adni.
2/ Széles Gábor és társai segítségével a volt Ikarusz telephely üres csarnokokból áll, minden ki lett "menekítve" belőle, talán még a festést is ki kell adniuk majd alvállalkozásba, illetve csak alkatrészeket fognak legózni, mert itt gyártani már semmit sem (ez pedig nulla hozzáadott érték, fasza Magyar adóforintból jól megszámítva)
3/ Fehérváron jelen pillanatban a munkanélküliségi ráta 1,5%, igen 1,5%!!! Tehát még páran azok is dolgoznak, akik amúhgy nem szeretnének. Gyakorlatilag felvehető munkaerő NINCS! A cégek egymástól rabolnak embert.... Tehát ha kell ember, akkor megint jó Magyar fasza adóforintból kellően drágán megszámítva lessz az ügy, és még 1x mondom legózni fognak, nulla helyi gyártás mellett. Ez valakinek biztos jó lesz, de az adófizetőknek csak a cehh marad majd megint, a honvédséget meg majd jó drága harci buszokkal "felfegyverezzük"....
Azért én szeretnélek felvilágosítani ebben az ügyben.
1/ Ez a Széles Gábor féle buszgyártás, ez itt Fehérváron már tavaly óta "közszájon" van, kollégám is volt ott előzetes meghallgatáson, de nem tudtak konkrét időpontot adni.
2/ Széles Gábor és társai segítségével a volt Ikarusz telephely üres csarnokokból áll, minden ki lett "menekítve" belőle, talán még a festést is ki kell adniuk majd alvállalkozásba, illetve csak alkatrészeket fognak legózni, mert itt gyártani már semmit sem (ez pedig nulla hozzáadott érték, fasza Magyar adóforintból jól megszámítva)
3/ Fehérváron jelen pillanatban a munkanélküliségi ráta 1,5%, igen 1,5%!!! Tehát még páran azok is dolgoznak, akik amúhgy nem szeretnének. Gyakorlatilag felvehető munkaerő NINCS! A cégek egymástól rabolnak embert.... Tehát ha kell ember, akkor megint jó Magyar fasza adóforintból kellően drágán megszámítva lessz az ügy, és még 1x mondom legózni fognak, nulla helyi gyártás mellett. Ez valakinek biztos jó lesz, de az adófizetőknek csak a cehh marad majd megint, a honvédséget meg majd jó drága harci buszokkal "felfegyverezzük"....


Tudom mi a helyzet,mert fehérvári vagyok.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Na amit most ezért kapni fogok...
Nem szeretnék az ördög ügyvédje lenni, csak próbálok értelmet találni a döntésben...úgyhogy légyszi ne essetek nekem.
Szerintem mivel tankot és harcjárművet ill. repülőt főleg szállító repülőt nem tudunk gyártani ezért ezzel támogatják a honvédséget és a magyar ipart. Így legalább a pénz egy része itthon marad. Mondjuk ha már szárazföldi katonai transzfer erősítése mellett döntöttek akkor úgy lenne korrekt, hogy katonai teherautókat is rendeltek volna ebből a pénzből, hogy pl. a Rábát is támogassák. Esetleg a MÁV vagy a Stadler (20% magyar részesedés) is kapott volna megrendelést új pőre kocsik vagy egyéb katonai célú műszaki és szállító kapacitás növelésére esetleg a határ menti, árvízveszélyes területek vágány hálózat fejlesztésére. Csak mondtam valamit...
"A miniszter ismertette, 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Az elöregedett buszok helyett újakra van szükség, hogy például a határvédelem vagy a balkáni missziók során a személyszállítás megoldható legyen – tette hozzá."
Teljesen logikus a légi szállító kapacitás is ugyan ilyen sőt sokkal rosszabb helyzetben van. Ráadásul ugyan erre a feladatkörre is felhasználható. Azonban ahhoz külföldről kellene technikát venni és a fenntartási is többe kerülne valószínűleg mint a szárazföldié.
Úgy néz ki a jelenlegi kormány számára nem opció és nem prioritás a külföldi hadi célú vásárlás amíg az valamilyen módon házon belül kiváltható és nem kényszerít rá minket pl. a NATO. A jelenlegi "buszvásárlási" döntéstől függetlenül ez még megtörténhet.
Be kell látni, hogy jelenleg csak és kizárólag a migráns kérdés, a kötelező missziós szerepvállalás és NATO hadgyakorlatok esetleg a katasztrófavédelmi szerep kapcsán fontos katonai eszközállomány fejlesztésére kíván költeni...minden más szükséges képesség felmerülése esetén sajnálatos módon úgy gondolják rendelkezésre állnak a szövetséges NATO csapatok. Mivel a jelenlegi külpolitikai szinten szövetséges/baráti vagy semleges országok vesznek körbe és az Orosz határ is messze van. Nem érzik fontosnak ennél komolyabb haditechnika fenntartását.

Én szerintem is igazad van. Ezért csinálják az önkéntes katonaságot is és a lőteres projektet is. Azt házon belül meg tudjuk csinálni, nem megy ki a pénz az országból. Az első Orbán kormány idején a gripeneket is ellentételezéssel vették, hogy visszajöjjön a pénz.
Valamennyire igazat adok nekik ebben. Engem személy szerint felháborít amit pl. a román kormány művel, hogy 12 milliárd dollárt csak úgy hozzávág az USA-hoz. Szerintem azzal, hogy ballisztikus rakétaelhárítókat vettek még jobban gyengítették az országot, hisz feldühítik vele az oroszokat.
Viszont amiért hibás a magyar kormány az az, hogy miért nem fejlesztenek valami igazi katonás dolgokat is? Mindenképp fog kelleni venni, hiába húzzák az időt. Ne mondja senki, hogy nem lehetne 10 év alatt összedobni egy a környéken komolynak számító cuccot. Izrael mekkora hadiipart összehozott 20-30 év alatt, pedig ők először országot kellett építsenek. A Merkava-Namer példájából kiindulva a Rába is építhetne egy alvázat, amiből páncélost, APC-t, önjáró löveget, nehéz vontatót, stb. lehetne építeni.
Ok, persze nem versenyezne egy Leopard 2-vel vagy Pumával, de legalább a miénk, a mi gazdaságunkat erősíti a pénz, bármikor lehet belőle még gyártani, ha esetleg háborúra kerülne sor és akár még export is összejöhet belőle pl. Afrikai országoknak.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 479
113
Pont a legolcsóbb, legkisebb hozzáadott értékű cuccokat vagyunk képesek beleküldeni a MAN techikába, Ezt így míért? Piaci alapon soha nem vett volna senki sem Rába feliratos MAN-t. A tűzoltó autó tender még szarabbul néz ki. A Renault alapon Magyar a Rába felirat, meg a hátsó híd. Talán 1-2 tüzoltó cucc a puttonyban, de még a speckó és legdrágább tüzoltó cuccok is mind min az átkos nyugatról jönnek. Ráadásul a Rába (Renault) drágább mint ha simán Renault lenne. Mivel a cégem nyugati, ez simán megvette az ólcsóbb és ugyan olyan Renaultot. Persze hogy támogatni kellene a hazai gyártást, de amit ezzel a címszóval most művelnek, arra 2 szó van: mutyi, no és parasztvakítás. Mindekttő sokba van az adófizetőknek, te meg azért keresel kevesebbet mint egy Szlovák vagy egy Cseh melós, mert téged és a munkáltatódat e miatt agyon adóztatják.
Ez így azért nem teljesen igaz, le van egyszerűsítve és félinformációk is előjönnek itt ott. Az eredeti hírek amelyek megjelentek ár kérdést taglalva, az eredeti Renault/Merci alapon létező tűzoltóautók vs a Renault-Rába tehát a "magyar" megoldást összehasonlítva, ott csúsztattak hogy a külföldiek üres árát hasonlították a "magyar" fecskendő fullos, tehát az összes tűzoltótechnikát tartalmazó árához képest. Ez olyan aránytalanság pont, mint egy csupasz vadászgép sárkány vs a radarral, fegyverzettel ellátott ára közti különbség.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zeal

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 119
113
Ne felejtsük el a civil szférában a piaci törvények uralkodnak. Azt hogy ki mit vesz legfeljebb csak bizonyos törvényekkel előírásokkal lehet befolyásolni.


Ne haragudj, de szerintem nagyon el vag tévedve, idealizálod a helyzetet. Ne hogy azt higgyétek, hogy mi is jobbak vagyunk az ukránokrál, nálunk a cil gazdasági szereplők jelentős része kő keményen össze van fonódva a jelenlegi politikával. Keményebben, mint valaha. aki nincs benne a körben, az lehet okos és szép, de nem annyira jó, mhogy akarmilyen jelentősebb állami munkában részt vegyen.... Ez azért elgondolkodtató, mert itt csak az valósul meg, horror pénzekért, ami az oligarcháknak és a velük összefonódott politikusoknak jó. Támogatják egymást, de csak egymást és aki az érdekszférájukon kívül van az csak a propaganda lózungokat kapja. A magyar helyi gazdaság az azért gyenge, mert a csókosoktól méregdrágán a silány dolgokat is elfogadják. Így nem lehet kitörni a világpiacra..Ez csak a sajátos belső viszonyok között elfogadható, közben 20-40 éves műszaki szinten történik a nagy beruházások építése. Tisztelet a kivételnek. Én több 5-10 milliárdos állami beruházásra látok rá, higgyétek el, nem légvárakat építe. és nem megalapozatlanul írok. Egyébiránt a buszos téma minden szereplőjét személyesen ismerem. Csak gondolatébresztőül. Gondoljatok arra, ki szervezte a CÖF-öt. Az kit támogatott politikailag. Előbb utóbb jön a hála. Más. Rendszeresen találkozom azzal, hogy a világpiacról (pld. USA, Izrael) megszerezhető műszaki termékek helyett, amelyek tényleg csúcstechnológiát képviselnek, magyar termékeket kell beépíteni az állami beruházásokba, EU pénzek felhasználásakor. Igaz ezek minimum 25 %-kal drágábbak, műszakilag jóvak, modjuk egharmadával szarabbak, de a gyártójuk a politikához közeli vagy éppen politikusi tulajdonosi körrel rendelkezik. Hajrá neked szabad verseny. No ez a kontraszelekció a gátja annak, hogy az ország gazdasága fejlődjön.. Találkoztam olyan helyzettel, amikor rgy magyar termék export képes volt, megvették Szerbiába többek között, de MO-n nem rúgott labdába, mert azoknak, akik az EU-s fejlesztési pénzekről döntöttek, nem volt érdekük. Pedig olcsóbb és jobb volt a támogatott konkurrenseknél. És ez szerinem a hadiiparra is igaz lehet, bár arra tényszerűen nem látok rá...No erre varrjatok gombot...[/QUOTE]

Nem idealizáltam csak próbálok pozitívan hozzáállni és reménykedem. Természetesen tisztában vagyok a magyar gazdasági szereplők és a mindenkori kormányok összefonódásával. Ez a magyar ugar....még ha jó magot is vetnél el benne azt is megfojtanák.
Azonban ez elég sötét jövőt vetít elénk...Ezek szerint ugyanis amilyen állami projektből, beszerzésből nem lehet ellopni semmit az nem is valósulhat meg. Márpedig mint azt már korábban is említettem komoly haditechnikai eszközök gyártását nem tudjuk a magyar ipari termékekkel kiváltani. Azt csak és kizárólag külföldről tudjuk beszerezni. Tehát akkor soha sem fogjuk fejleszteni a technikát mert nem lehet megmutyizni...?! Vagy csak tartanak az olyan nagy politikai botrányoktól mint ami a Grippen beszerzés is követte...
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9