A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
134 busza van a Honvédségnek? o_Oo_Oo_Oo_Oo_Oo_Oo_Oo_Oo_Oo_Oo_O
Vasi Volánnak nincs tán annyi! Faxa magyar busz a Volvó. Tavasszal meg már a szolgálati kerékpárokat is ünnepélyesen adják majd át?
Buszsofőr hadosztály is lesz? Kaller? Több a busz mint az APC tán összesen, löveget meg tankot meg már ne is említsünk, a hagyományőrzőknek is több van.
Ebben a 134-ben gondolom a vw transporterek is benne vannak. Ami nagybuszból normális van, az a 18db EAG-os E95 Express, meg a régi 256-osok. A német segéllyel is hoztak pár betegágy mercedes őskövületet, de az inkább fegyencek hordozására való Francia-Guyana legeldugottabb őserdei öszvércsapásain, vagy még esetleg fel lehetne gyújtani csak úgy passzióból
Meg vannak még a bujtatott Irisbus meg iveco talicskák. Esélyes, hogy a határra se nagyon volt mivel lehordani az embereket.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Évi 40 busz, amivel lőni lehetne abból meg 10 év alatt vesznek ennyit. Vesznek? Kapják ajándékba a US karitásztól. Teherautóból is max ha 10-et vesznek egy évben!
Bexarás, már buszképesség is van. Szerintem nyissanak utazási irodát ha már a repülőknél felhozták a bérbeadást tegnap. Honvédség tours. Mert a balkánról haza kell buszoztatni az állományt mikor váltás van negyed évente? Hát miért nem bérelnek ilyenkor 4-5 buszt? Legyen 1 millió a bérlés díja egy fordulóra, 230 forduló egy busz árán...
Most így eszembe jutott a 2006-os országkerülő túránk, amikor Szexárdon a stratégiai szőlősdombon találkoztunk egy honvédségi busszal. Úgyhogy annyira nem lenne példanélküli.
Vásárhelyi Nyúl ismerősöm mesélte még a pre-migri korszakban, hogy dóci kitelepüléskor az állomány fele buszozgatott a másik meg a platón vacogott.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 017
113
Kiemelés tőlem:

Mondjuk úgy, hogy a főnöke ellenzéki. :)
De a bírálatnak lehetnek pozitív hozadékai is (talán ő is erre számít). Ha már nagyon sokan fogják támadni emiatt, akkor, remélhetőleg a kormány végre foglalkozni fog a honvédelem ügyével is.
A Nemzeti Ügyek Kormánya eddig nem foglalkozott a honvédelemmel!?:eek:
Ne már!:confused:
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Ebben a 134-ben gondolom a vw transporterek is benne vannak. Ami nagybuszból normális van, az a 18db EAG-os E95 Express, meg a régi 256-osok. A német segéllyel is hoztak pár betegágy mercedes őskövületet, de az inkább fegyencek hordozására való Francia-Guyana legeldugottabb őserdei öszvércsapásain, vagy még esetleg fel lehetne gyújtani csak úgy passzióból
Meg vannak még a bujtatott Irisbus meg iveco talicskák. Esélyes, hogy a határra se nagyon volt mivel lehordani az embereket.
Reggelente (szóval nekem hajnalban) nyáron inkább teherautók jöttek eddig szembe Vásárhely-Szeged között. Mondjuk az még mindig hatékonyabb mint amikor a régi 5-ösön jön szembe 7 körüli műszakváltáskor a 12 rendőrségi Skoda Jeti. Tegnap mondjuk találkoztam egy fehér rendőrnivával. Azt se tudtam, hogy olyanunk még van.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
892
2 886
93
Reggelente (szóval nekem hajnalban) nyáron inkább teherautók jöttek eddig szembe Vásárhely-Szeged között. Mondjuk az még mindig hatékonyabb mint amikor a régi 5-ösön jön szembe 7 körüli műszakváltáskor a 12 rendőrségi Skoda Jeti. Tegnap mondjuk találkoztam egy fehér rendőrnivával. Azt se tudtam, hogy olyanunk még van.

rendőr Smart is van :D
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
T

torsen

Guest

Ne örülj korán, már tudható hogy Széles Gábor lesz a beszállító, vagyis előbb tökéletesíti a végtelen energiát adó energiacelláját és azt építi be a buszokba. Így a buszok tankolás nélkül kerülhetik meg a Holdat és jöhetnek vissza, Az oda és visszautat (2x2 sáv plusz leálló) meg a felcsúti székhelyű M&M's (Mészáros és Mészáros) építi meg. Így veszünk rész a NATO űrhadviselésében, mi buszoztatjuk a birodalmi rohamosztagosokat a Holdra vagy akár a Dagoba rendszerbe...:mad::mad::mad::(:(:(:( Sírhatnékom van!
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Remélem úszóképesek,és akkor már bárhová elmehetnek a nyaralókért..Hoppá,rájöttem a nemzeti stratégiánkra!A megvett buszokat majd a Currus által felújított PTSZ-M -ek fogják átvinni a vizi akadályokon! :D:D:D

Egyserűen siralmas amit védelmi fejlesztés helyett művelnek!!!!! S lehet hogy ezt még el is hiszik, hogy ez mekkora képesség növelés?
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 863
5 407
113
Na amit most ezért kapni fogok...
Nem szeretnék az ördög ügyvédje lenni, csak próbálok értelmet találni a döntésben...úgyhogy légyszi ne essetek nekem.
Szerintem mivel tankot és harcjárművet ill. repülőt főleg szállító repülőt nem tudunk gyártani ezért ezzel támogatják a honvédséget és a magyar ipart. Így legalább a pénz egy része itthon marad. Mondjuk ha már szárazföldi katonai transzfer erősítése mellett döntöttek akkor úgy lenne korrekt, hogy katonai teherautókat is rendeltek volna ebből a pénzből, hogy pl. a Rábát is támogassák. Esetleg a MÁV vagy a Stadler (20% magyar részesedés) is kapott volna megrendelést új pőre kocsik vagy egyéb katonai célú műszaki és szállító kapacitás növelésére esetleg a határ menti, árvízveszélyes területek vágány hálózat fejlesztésére. Csak mondtam valamit...
"A miniszter ismertette, 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Az elöregedett buszok helyett újakra van szükség, hogy például a határvédelem vagy a balkáni missziók során a személyszállítás megoldható legyen – tette hozzá."
Teljesen logikus a légi szállító kapacitás is ugyan ilyen sőt sokkal rosszabb helyzetben van. Ráadásul ugyan erre a feladatkörre is felhasználható. Azonban ahhoz külföldről kellene technikát venni és a fenntartási is többe kerülne valószínűleg mint a szárazföldié.
Úgy néz ki a jelenlegi kormány számára nem opció és nem prioritás a külföldi hadi célú vásárlás amíg az valamilyen módon házon belül kiváltható és nem kényszerít rá minket pl. a NATO. A jelenlegi "buszvásárlási" döntéstől függetlenül ez még megtörténhet.
Be kell látni, hogy jelenleg csak és kizárólag a migráns kérdés, a kötelező missziós szerepvállalás és NATO hadgyakorlatok esetleg a katasztrófavédelmi szerep kapcsán fontos katonai eszközállomány fejlesztésére kíván költeni...minden más szükséges képesség felmerülése esetén sajnálatos módon úgy gondolják rendelkezésre állnak a szövetséges NATO csapatok. Mivel a jelenlegi külpolitikai szinten szövetséges/baráti vagy semleges országok vesznek körbe és az Orosz határ is messze van. Nem érzik fontosnak ennél komolyabb haditechnika fenntartását.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 868
85 412
113
Na amit most ezért kapni fogok...
Nem szeretnék az ördög ügyvédje lenni, csak próbálok értelmet találni a döntésben...úgyhogy légyszi ne essetek nekem.
Szerintem mivel tankot és harcjárművet ill. repülőt főleg szállító repülőt nem tudunk gyártani ezért ezzel támogatják a honvédséget és a magyar ipart. Így legalább a pénz egy része itthon marad. Mondjuk ha már szárazföldi katonai transzfer erősítése mellett döntöttek akkor úgy lenne korrekt, hogy katonai teherautókat is rendeltek volna ebből a pénzből, hogy pl. a Rábát is támogassák. Esetleg a MÁV vagy a Stadler (20% magyar részesedés) is kapott volna megrendelést új pőre kocsik vagy egyéb katonai célú műszaki és szállító kapacitás növelésére esetleg a határ menti, árvízveszélyes területek vágány hálózat fejlesztésére. Csak mondtam valamit...
"A miniszter ismertette, 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Az elöregedett buszok helyett újakra van szükség, hogy például a határvédelem vagy a balkáni missziók során a személyszállítás megoldható legyen – tette hozzá."
Teljesen logikus a légi szállító kapacitás is ugyan ilyen sőt sokkal rosszabb helyzetben van. Ráadásul ugyan erre a feladatkörre is felhasználható. Azonban ahhoz külföldről kellene technikát venni és a fenntartási is többe kerülne valószínűleg mint a szárazföldié.
Úgy néz ki a jelenlegi kormány számára nem opció és nem prioritás a külföldi hadi célú vásárlás amíg az valamilyen módon házon belül kiváltható és nem kényszerít rá minket pl. a NATO. A jelenlegi "buszvásárlási" döntéstől függetlenül ez még megtörténhet.
Be kell látni, hogy jelenleg csak és kizárólag a migráns kérdés, a kötelező missziós szerepvállalás és NATO hadgyakorlatok esetleg a katasztrófavédelmi szerep kapcsán fontos katonai eszközállomány fejlesztésére kíván költeni...minden más szükséges képesség felmerülése esetén sajnálatos módon úgy gondolják rendelkezésre állnak a szövetséges NATO csapatok. Mivel a jelenlegi külpolitikai szinten szövetséges/baráti vagy semleges országok vesznek körbe és az Orosz határ is messze van. Nem érzik fontosnak ennél komolyabb haditechnika fenntartását.

Szerinted van még egy ilyan ország a világon ahol a buszvásárlást haderő modernizációnak adják el?Elárulom sehol még csak hírértékes sincs ez ugyanis annyira alap dolog!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Ha jól rémlik valami 235 millió körül van a szuperbusz. Az közel 1 millió dollár. Vesznek évi 40db-ot., így a haderő fejlesztési pénz visszapörög a gazdaságba. Ez egy bújtatott gazdaságfejlesztési project, megkapja a Nato és Trump a GDP x %-át de mégse. Szóval lenne pénz tehergépre meg tüzérségre de mi olyat nem gyártunk. Loken neked teljesen igazad van.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
De basszus, a buszok gyártása eddig is magyar érdek volt, aztán mégse azt eröltették, hanem a jól tejelő Mercédeszt, mert az mindenféle busz-kvótához kötötte többek közt a kecskeméti beruházást és munkahelyteremtést. Magyar busz meg sehol.
Most meg haderőfejlesztésnek hazudják a nagy magyar buszgyártást? Szaros negyven darabot? Sehogy nem kerek ez így.

Nem kérem, itt nem bújtatott gazdaságfejlesztési projketre van szükség, hanem felvállalt projektekre. Mi a jófenének kell bármit is bújtatni? Miért kell reflexből mindent mutyizni, meg titkosítgatni?

Ne öröljünk annak ami szégyen. A haderőfejlesztés a haderőt fejlessze, a közelekedésfejlesztés meg a közelekedést, magyar termékekkel, magyar hozzáadott értékkel.
Arra legyen gondja a kormánynak, hogy a magyar védelmi képességekre fordítandó adóforintokból milyen valós védelmi képességeket fejlesszenek ki (legalább újra).
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 320
51 581
113
Ha jól rémlik valami 235 millió körül van a szuperbusz. Az közel 1 millió dollár. Vesznek évi 40db-ot., így a haderő fejlesztési pénz visszapörög a gazdaságba. Ez egy bújtatott gazdaságfejlesztési project, megkapja a Nato és Trump a GDP x %-át de mégse. Szóval lenne pénz tehergépre meg tüzérségre de mi olyat nem gyártunk. Loken neked teljesen igazad van.
Ez nem is bújtatott, s igen amikor ahol tudnak mindenféle passzusokra hivatkozva szívatnak minket pl. az EU-ban is, pont így kell válaszolni.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 863
5 407
113
Szerinted van még egy ilyan ország a világon ahol a buszvásárlást haderő modernizációnak adják el?Elárulom sehol még csak hírértékes sincs ez ugyanis annyira alap dolog!
Teljesen igazad van és valóban szánalmas, de mint azt már megszokhattuk kis hazánkban, ez a fajta hírverés megszokott dolog.;)
Arra mondjuk nagyon kíváncsi lennék, hogy pontosan hogyan is van megfogalmazva az a NATO szerződés amiben a GDP 2% arányos hozzájárulás felhasználásáról írnak.
Azaz, hogy pontosan milyen hadi eszközökre és célokra is lehet/kell elkölteni azt a pénzt...ill. hogy a hazai iparon keresztül is megoldható e az adott "fejlesztés".
Persze az is lehet, hogy nincs is köze hozzá...csak hoztak egy nemzetgazdasági döntést.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 320
51 581
113
De basszus, a buszok gyártása eddig is magyar érdek volt, aztán mégse azt eröltették, hanem a jól tejelő Mercédeszt, mert az mindenféle busz-kvótához kötötte többek közt a kecskeméti beruházást és munkahelyteremtést. Magyar busz meg sehol.
Most meg haderőfejlesztésnek hazudják a nagy magyar buszgyártást? Szaros negyven darabot? Sehogy nem kerek ez így.

Nem kérem, itt nem bújtatott gazdaságfejlesztési projketre van szükség, hanem felvállalt projektekre. Mi a jófenének kell bármit is bújtatni? Miért kell reflexből mindent mutyizni, meg titkosítgatni?

Ne öröljünk annak ami szégyen. A haderőfejlesztés a haderőt fejlessze, a közelekedésfejlesztés meg a közelekedést, magyar termékekkel, magyar hozzáadott értékkel.
Arra legyen gondja a kormánynak, hogy a magyar védelmi képességekre fordítandó adóforintokból milyen valós védelmi képességeket fejlesszenek ki (legalább újra).
Értem azt amit írsz, csak szerintem bonyolultabb a helyzet. A Merci idehozott (és friss hír viszonylag, hogy még hoz) rengeteg pénzt, munkahelyet, működő tőkét. Kecskemét és az egész ország sokat köszönhet nekik. Nyilván megkérték az árát, többek közt a saját busz kvótáival. Most meg bár szerény véleményem szerint NEKÜNK nagyon nem érdekünk összerúgni a térségben a port az Oroszokkal, főleg rájuk mutogatva Trump gyakorlatilag végigturnézta Európát hívjátok ahogy akarjátok, VÉDELMI PÉNZT szedve, fenyegetőzve, és követeli hogy emeljük fel a haderőre elköltött pénzmagot. Mivel egy véges összeg áll rendelkezésére egy országnak, pláne egy olyan kicsinek mint mi, adunk is nekik valamit, hisz költünk többet az MH-ra, de mégsem őket tömjük ki, hanem itthon tartjuk a pénz jó részét. Erre azt mondom ügyes...

Az nyilván fáj, hogy nem lesz ettől sem erősebb az MH védelmi képessége, de adott körülmények közt ez egy korrekt válasz szerintem a követelőzésükre.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113

Azért én szeretnélek felvilágosítani ebben az ügyben.
1/ Ez a Széles Gábor féle buszgyártás, ez itt Fehérváron már tavaly óta "közszájon" van, kollégám is volt ott előzetes meghallgatáson, de nem tudtak konkrét időpontot adni.
2/ Széles Gábor és társai segítségével a volt Ikarusz telephely üres csarnokokból áll, minden ki lett "menekítve" belőle, talán még a festést is ki kell adniuk majd alvállalkozásba, illetve csak alkatrészeket fognak legózni, mert itt gyártani már semmit sem (ez pedig nulla hozzáadott érték, fasza Magyar adóforintból jól megszámítva)
3/ Fehérváron jelen pillanatban a munkanélküliségi ráta 1,5%, igen 1,5%!!! Tehát még páran azok is dolgoznak, akik amúhgy nem szeretnének. Gyakorlatilag felvehető munkaerő NINCS! A cégek egymástól rabolnak embert.... Tehát ha kell ember, akkor megint jó Magyar fasza adóforintból kellően drágán megszámítva lessz az ügy, és még 1x mondom legózni fognak, nulla helyi gyártás mellett. Ez valakinek biztos jó lesz, de az adófizetőknek csak a cehh marad majd megint, a honvédséget meg majd jó drága harci buszokkal "felfegyverezzük"....
 
Status
Not open for further replies.