A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Meg beültetni az új tankba és papperger minden 3. Mondataba bele rakta ezt hogy bobo ugye vesztek ilyet is? :oops: :rolleyes:
papperger tisztában azzal hogy az unios forrásokon mullik hogy jut e plussz forrás. Egyenlőre még a megrendeltek sem futottak be időbe.

Igazából én jelen pillanatban a török ipar irányába leadott megrendelésekben jobban bízok mint RM be RM tekintetében a tüzérség az egyetlen ami játszik de abból is a 60 as kaliber ami új. de L52 caliberbe se dobták eggyenlőre piacra azt sem... Tehát ebbe reménykedni lehet jelenleg hogy lessz belőlle valami...

A török vonalon viszont vannak rakétavetők és tüzérség amik mellé komoly UAV géppark is jár. (nem mondom hogy nem lenne értelme berendelni az izraeliektől bizonyos mennyíséget magasabb kategóriájú eszközökből. de ezt az utat nyitvahagynám sok más termék elött is.)

az alap tüzérséget én a töröktől rendelném meg. (általános.)
122 mm es rakétavetőktől kezdve multikaliberig viszonylag nagy db számban (ár miatt megoldható)
155 mm csöves tábori tüzérséget

(ezek felé hadosztály szintre mehetne német izraeli a későbbiekben.)

T-122 ből (20 as indítóblokkos változatból) 6 db ot vennék 24 db os opcioval
TRG xxx ből 6 db vásárlás 12 dp os opcióval
155 mm yavuz 6 db 24 db os opcioval

ehhez a somaghoz már járna kezdőmegrendelés mellé 6-8 vestel karayel késöbbi megrendelesékkel meg akár komolyabb UAV k is kerülhetnek a csomagba (megrendelésük esetén) ugyan ez igaz lehet radarokra vagy különböző állomásokra is. még akár elektronikai harc tevékenység is beletehető a csomag valamelyik lépcsőfokára. akár dron/közel légvédelemmel. 6 db os csomagokba szedve megrendelésenként vagy összevonva.

ezek esetében az integrálást akár német alvézakra ami régebbi verziójú alvázra már integrálva van (az esetben egyszerű rászerelést felépítményezést) nállunk is ellehet végezni továbbá az egyéb műszaki vsgy logisztikai felépítmények összeszerelését (esetenként begyártással) lőszerszállító üzemanyag konténerszállító stb...
 
Bobó az RM-nél járt. (facebookjára tette ki)


337301301_191668667011498_9107200605737914018_n.jpg
338697738_1604943939989227_7580456372460247402_n.jpg
 
Hadrendben, nem univerzális, hanem egy adott alegységhez tartozik. Egy lövész zlj harcjárműveit nem valahonnan érkező műszaki mentő menti, hanem az adott zlj adott műszaki mentő járműve, elméletileg. Tehát, egy Lynx esetében, épp kompatibilis, egy Lynx alvázon működő műszaki mentő.
Ez addig működik így amíg nincs veszteség.
Viszont ha van, át kell csoportosítani.
Mivel 1 dandárban vannak, egy lynx alapú már kevés mondjuk egy leohoz.

1 dandáron belül ugyanarra a feladatra, fölösleges 2 különböző típus.
Amiből az egyik nem is alkalmas mindenre.
De valószínű nem is olcsóbb.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
vágom hogy a G merga örök és elnyűhetetlen de a kérdés hogy a bukokeret és az a pár fegyverállvány menyibe is kerül valójában.
egy páncélozott pickup fegyver állványal 50 millióból kijön. kistételbe is...

és akkor ez nem csak a különlegeseknek megfelelő hanem a teljes sereg tudná használni így a rejtettség kérdése se merülne fel.

a különlegesek gyors rejtett terepen történő mozgatását én inkább qvadokkal képzelném el.
ahhoz meg amihez ilyen nagyon speci képesség kell oda szerintem megfelel a jelenlegi konceptció.

az a baj hogy a g merga induló ára 50 milla most ez a csupaszított változat minimum 80 de inkább 100 az 2 páncélozott pick up (nagytétel esetén ez 3 ra is kijöhet. ami keretösszeg g merga esetében még mindig kistételnek minősülne.) főleg ha különböző képességű pickup ok lennének beszerezve.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
vágom hogy a G merga örök és elnyűhetetlen de a kérdés hogy a bukokeret és az a pár fegyverállvány menyibe is kerül valójában.
egy páncélozott pickup fegyver állványal 50 millióból kijön. kistételbe is...

és akkor ez nem csak a különlegeseknek megfelelő hanem a teljes sereg tudná használni így a rejtettség kérdése se merülne fel.

a különlegesek gyors rejtett terepen történő mozgatását én inkább qvadokkal képzelném el.
ahhoz meg amihez ilyen nagyon speci képesség kell oda szerintem megfelel a jelenlegi konceptció.

az a baj hogy a g merga induló ára 50 milla most ez a csupaszított változat minimum 80 de inkább 100 az 2 páncélozott pick up (nagytétel esetén ez 3 ra is kijöhet. ami keretösszeg g merga esetében még mindig kistételnek minősülne.) főleg ha különböző képességű pickup ok lennének beszerezve.
Szemből oldalról kevlárral vagy valami könnyű páncélzattal fel kellene azért páncélozni 7,62x39-es ellen legalább, de inkább 762x54 ellen. Nem tudom ettől mennyivel lenne nehezebb, de jelenlegi formájában ez a Caracal még az eső ellen sem véd.

Bobót pár napja megutaztatták ezzel cuccal: Papperger, a fegyvernepperek Münchhausen bárója biztos ez is ránk akarja sózni.

Gondolom itt a légiszállíthatóság a lényeg ebben a járgányban. Jelenleg 4900 kg ez a jármű - helikopteres szállítása tehát nálunk már kizárt: külső függesztéssel tud 225-ösünk 4750 kg-ot - papíron legalábbis. Lehet hogy ezt is csak egy etióp pilotával és milliliterre kiszámolt üzemanyaggal a félbelsőt kiszerelve...
Marad a KC-390-es mint lehetőség, amivel már nehezebb mozgatni: leszálló pálya kell vagy föld közeli kidobás, ami necces műfaj, mert nem mindig éli túl a kidobott felszerelés.
kb. 4 méter hosszú ez a Caracal (pontos infó nincs, de G-merci kb ennyi) vagyis elvileg 3 Caracal biztos befér a tehertérbe katonákkal együtt, de talán 4 is ha rámpára is pakolnak. (A tehertér hosszúsága 18,54 m, hátsó rámpa nélkül 12,68 m, szélessége 3,45 m, magassága pedig 3,2 m. Max. hasznos teher 23-26 tonna)

Ezzel szemben az erősen védett (level 2) és több embert (9 főt) szállítani képes NMS-ből viszint garantáltan befér kettő a KC-390-esbe, de még Gidránból is befér egy akár. Szóval összességében nem ériné meg nekünk ez a Caracal: nem lenne "légi mobilabb" mint a NMS és gyengébb a védelme is. Ennél még egy picit átalakított civil Pick-up is jobb ár-érték arányú megoldás.
Remélem nem sózta rá Pappi Bobóra ezt a cuccot!
 
Szemből oldalról kevlárral vagy valami könnyű páncélzattal fel kellene azért páncélozni 7,62x39-es ellen legalább, de inkább 762x54 ellen. Nem tudom ettől mennyivel lenne nehezebb, de jelenlegi formájában ez a Caracal még az eső ellen sem véd.

Bobót pár napja megutaztatták ezzel cuccal: Papperger, a fegyvernepperek Münchhausen bárója biztos ez is ránk akarja sózni.

Gondolom itt a légiszállíthatóság a lényeg ebben a járgányban. Jelenleg 4900 kg ez a jármű - helikopteres szállítása tehát nálunk már kizárt: külső függesztéssel tud 225-ösünk 4750 kg-ot - papíron legalábbis. Lehet hogy ezt is csak egy etióp pilotával és milliliterre kiszámolt üzemanyaggal a félbelsőt kiszerelve...
Marad a KC-390-es mint lehetőség, amivel már nehezebb mozgatni: leszálló pálya kell vagy föld közeli kidobás, ami necces műfaj, mert nem mindig éli túl a kidobott felszerelés.
kb. 4 méter hosszú ez a Caracal (pontos infó nincs, de G-merci kb ennyi) vagyis elvileg 3 Caracal biztos befér a tehertérbe katonákkal együtt, de talán 4 is ha rámpára is pakolnak. (A tehertér hosszúsága 18,54 m, hátsó rámpa nélkül 12,68 m, szélessége 3,45 m, magassága pedig 3,2 m. Max. hasznos teher 23-26 tonna)

Ezzel szemben az erősen védett (level 2) és több ember (9 főt) szállítani képes NMS-ből viszint garantáltan befér kettő a KC-390-esbe, de még Gidránból is befér egy akár. Szóval összességében nem ériné meg nekünk ez a Caracal: nem lenne "légi mobilabb" mint a NMS és gyengébb a védelme is. Ennél még egy picit átalakított civil Pick-up is jobb ár-érték arányú megoldás.
Remélem nem sózta rá Pappi Bobóra ezt a cuccot!
a páncélozott pick up mindenféleképpen jobb ár értékarány. ha nemkérünk bele gengszter kittet bőrüllést és tikkfabetétet :) 30 millából híradókészülékestűl fegyverállványostúl mindenestűl kijön bizonyos variánsok már 20-25 millától is elérhetőek (szerintem nem kell mindenre fegyverállvány pl.) sok esetben a szimpla kabin is elegendő stb...
és az ilyen eszközök nem csak különlegesek nagyritkán igénybevett képességét fejlesztené hanem a teljes seregnek hasznos lenne. persze terepjáró képesség csökken a pick upok esetében de olyan védelmiszínt elvárást várnánk el mint ettől az eszköztől akkor ez a képesség még javulna is.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Aladeen
egy pickup ot lecsupaszítani bebukokereteztetni (piacon offroad termékeknél hatalmas a választék í9 ajtókat le első ajtó helyére annak zsanérjaira mehet egy kifordítható géppuska állvány (karos) meg a felső bukókeretre valami akár megerősítéssel.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Hát biztos nem a Lynxet ment ki megnézni...! 51 + HX3 L60...
az a baj hogy a 60 ac cal sehol sincs de a legnagyobb gond hogy 52 cal se ... az 52 es is évek a 60 as meg pláne.
kellene mindkettő mint egy falat kenyér. de ameddig meg nem érkeznek addig is kellene valami közetes megoldás ami a német beérkezésük után ígyis úgyis szükségesek lennének. a prioritás szempontjából most az olcsobb kategóriák fontosabbak (égetően fontos)
 
Leginkább NMS-ből kellene jó sok! Legtöbb feladatra sokkal alkalmasabb, mint a pajta méretű másfélszer nehezebb Gidrán...
Érthetetlen, hogy miért a közel 3,5 méter magas Gidrán a tüzérségi felderítő nálunk, amit baromi könnyű kiszúrni. A németek a Fenneket használják erre 1,79 méter vagyis fele ilyen magas!

A kb. egyméterrel alacsonyabb NMS-be nem fért be felderítő műszer?!?
 
Hát biztos nem a Lynxet ment ki megnézni...! 51 + HX3 L60...
De logikus is mert: lynxet nézegethet itthon is, siettetni a gyártást lehet emailben telefonon videókonferencián stb.
És megnézett egy kib.szott párducbemutatót ...csak nem pont véletlenül ott kolbászolt egy párduc és gondolta Bobo jaaaj hát akkor megnézem és lövök egy fotót instára. A lynx gyártás bejelentés is így kezdődött. Néhány hátizsákos terepruhás nézelődő magyar tiszt ott fotózott a bemutatón. Szóval szerintem is többről van szó.
Korábban már én is megjegyeztem beszéltünk erről ismerőssel is, hogy talán nem azért vettünk nagyon kevés Leo II mert annyi elég, hanem, mert közben a lynx gyártás mellett a párduc is befigyelt. És mindenki a párduccal kapcsolatban Németországtól Ukrajnáig a párducgyártást lehetőségét figyeli. Remélem hogy bejön és tényleg gyártjuk magunknak egy 250 darabot meg mások is rendelik.
 
Hát biztos nem a Lynxet ment ki megnézni...! 51 + HX3 L60...
Ezek közül egyik sincs kész, alig többek ötletnél, prototípusnál. '26-'27 előtt ezekből nem lesz használható rendszer szóval erről nem nagyon van mit egyeztetni.
Ami sürgősebb és fontosabb lenne:
  • Lynx-szállítás felpörgetése, spéci Lynx-változatok fejlesztésének leegyeztetése/elindítása/pörgetése
  • Skyranger 30 beszerzés elindítása - légvédelem nélkül semmi nem marad a mostani cuccainkból: 2-3 hét alatt szétszedik őket a kamiáze-drónok. Tavaly a Mistral integrációval szüttyögtek még, talán idén befejezik ezt is - bár most meg pénzünk nincsen egyelőre...
  • Tüzérségi lőszerbeszerzés: nyilvánvalóvá vált, hogy k. sok lőszer fogy a mai szimetrikus háborúkban (ukránok napi 6-8 ezert lőnek, oroszok 3-4x ennyit). Biztos hogy kell még rendelni a tavalyi csomagon felül - van is most erre egy EU-s projekt.
  • Kamikáze drón téma is szóba kerülhetett
  • Lőszergyár-projekt előre haladása
Más aktuális témát én nem látok az RM-mel.
 
A 250 db irreális szám szerintem modern harckocsiból Magyarországnak: max 100 körüli mennyiségre tippelnék 10 éves távlatban. Pl. 88 A7-es meg 12 kiképző A4-es. Ennek lenne realitása.
Az IFV-k száma is több lesz várhatóan: a 8x8-asból még azért lesz egy min. 200 körüli mennyiség szerintem...már ha nem rokkanunk bele minden évben a gázszámla kifizetésébe.

A tüzérséget kellen megtolni, de nagyon! 100 körüli 155 mm-es cső kellene minimum.
24 PZH
48-72 ATMOS
24 HX3 L/60
18-24 PULS
8*8
Hol van az mèg.